Pankkiholvit

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Lähinä kun raha on nykyään nollia ja tiedostoja.

Niin pankkiholveissa kannattanee säilyttää arvoesineitä ja arkistoitavia asioita.

Lähinä oon ihmettellyt että miksi museoissa ja arkistoissa, missä on historiallisia dokumenttejä. Niin ei käytetä pankkiholveja.

Ei kyllä ole tietoa mitä tasoa on paloturvallisuus noissa paikoissa.

Ainakaan ei holvit syty tuleen tai lämpiä sisäpuolelta.

Kommentit (9)

Vierailija
tiäremiäs
Lähinä kun raha on nykyään nollia ja tiedostoja.

Niin pankkiholveissa kannattanee säilyttää arvoesineitä ja arkistoitavia asioita.

Lähinä oon ihmettellyt että miksi museoissa ja arkistoissa, missä on historiallisia dokumenttejä. Niin ei käytetä pankkiholveja.

Ei kyllä ole tietoa mitä tasoa on paloturvallisuus noissa paikoissa.

Älä suotta ihmettele. Ole kiitollinen. Tekee vain hyvä veronmaksajien kukkarolle kun välillä joku arkisto tai museo kärähtää.

Yks porukka kun koko ajan kasaa ja kaivelee esiin vanhaa roinaa ja paperia. Ellei välillä joku hävitä, on kohta yhtä maakunta-arkistoa ja kotiseutumuseota koko maa.

Onneksi enää ei käytetä savitauluja asiakirjamateriaalina.

Vierailija
tiäremiäs

Kyllähän niissäkin noita holvihuoneita usein on, mutta lähinnä siellä säilöttäneen kaikkea äärimmäisen kallista tai päivän kassaa, mikäli siis koko huonetta edes on.

Ellei joku tuikkaa sinne sisälle tulipaloa, niin aika hyvin säilyvät. Yleensä holvihuoneet on sitä kokoluokkaa, ettei sisältö pahemmin ehdi lämpeämään, vaikka koko muu rakennus roihahtaisi. Tosin, kaikki ei ole speksattu paloa kestäviksi ja nekin mitkä ovat, kestävät tietyn aikaa ja tämä aika ilmoitetaan minuutteina esimerkiksi paperille tai datalle.

Vierailija

Nuori Einstein, liian nuori!? ”Einstein oli aktiivinen keskustelija.”
Jaakko Fagerlund ei sitä ole! Pikemminkin Haittalevy.

http://www.ylioppilaslehti.fi/kuvat/200 ... nstein.jpg

Onko Jaakko mahdollisesti tämän ”Rehtorin”, Jarin, ”nuri-einsteini”?

Vihreä liitto: 60 Fagerlund, Jari, Rehtori Outokumpu:

http://192.49.229.35/E2007/e/ehd_listat ... piiri.html

Eduskunnan holveissa (ainakin kirjastossa) kyllä säilytetään kirjallisia aarteita, kuten Urantia-kirjaa.

Vierailija
HSTa
Nuori Einstein, liian nuori!? ”Einstein oli aktiivinen keskustelija.”
Jaakko Fagerlund ei sitä ole! Pikemminkin Haittalevy.

Aha. Mä voin antaa vaikka Kielitoimiston numeron tai vastaavan, josko ne osaisi sinua auttaa.
Onko Jaakko mahdollisesti tämän ”Rehtorin”, Jarin, ”nuri-einsteini”?

Mistähän sinä sellaista olet päähäsi saanut? Seuraavaksi varmaan väität, että olen kirvesmies.
Eduskunnan holveissa (ainakin kirjastossa) kyllä säilytetään kirjallisia aarteita, kuten Urantia-kirjaa.

Tunge tuo uskontosi jonnekin muuhun keskusteluketjuun, samoin kuin muukin lässytyksesi, kiitos.

Uusimmat

Suosituimmat