"Homouskoe"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tehdään seuraava kuvitteellinen ihmiskoe. Otetaan vastasyntynyt poikavauva ja annetaan hänet autiolla saarella elävän homoyhteisön kasvatettavaksi. Saarella ei ole naisia eikä poika tietäisi sellaisia olevan olemassakaan. Eikö ole 100% varma että pojasta tulee tällöin homo.

Toinen koe. Annetaan poikavauva autiolla saarella elävän naisyhteisön kasvatettavaksi. Poika ei tiedä muita miehiä olevan olemassakaan. Silloin hänestä ei voi tulla homoa vaan tulee 100% varmasti hetero.

Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.

Sivut

Kommentit (29)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Heppu
Tehdään seuraava kuvitteellinen ihmiskoe. Otetaan vastasyntynyt poikavauva ja annetaan hänet autiolla saarella elävän homoyhteisön kasvatettavaksi. Saarella ei ole naisia eikä poika tietäisi sellaisia olevan olemassakaan. Eikö ole 100% varma että pojasta tulee tällöin homo.

Toinen koe. Annetaan poikavauva autiolla saarella elävän naisyhteisön kasvatettavaksi. Poika ei tiedä muita miehiä olevan olemassakaan. Silloin hänestä ei voi tulla homoa vaan tulee 100% varmasti hetero.

Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.




Eivät todista.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Esimerkiksi Sambia-heimolla rituaalinen homoseksuaalisuus on yhteisöllinen normi ja sitä toteutetaan pojilla aina nuoruudesta varhaiseen aikuisikään asti, riippuen "kastista". Kaikki yhteisön miesjäsenet siis harrastavat homoseksuaalisuutta, mm. suuseksiä ollessaan vielä poikia. Aikuisiän kynnyksellä "vaihdetaan" sitten biseksuaaleiksi ja siitä edelleen umpiheteroiksi. Kunnon sambialainen soturi on myös virtuoosimainen suihinottaja.

Arvioiden mukaan sambialaisilla ja muillakin alkuperäisheimoilla pysyväksi jäävää homoseksuaalisuutta näyttää esiintyvän suunnilleen yhtä paljon kuin meilläkin päin. Tämä edelleen viittaa biologisten tekijöiden vaikutukseen. Olennainen pointti tässä on se, ettei aversio homoseksuaaliseksi meidän kulttuurissamme tulkittua fyysistä läheisyyttä ole ihmisuniversaali. Miesten välinen läheisyys ja seksuaalisuus ovat historiallisesti ja yhteisöllisesti muuntuvampia ja rakenteellisempia ilmiöitä kuin usein oletetaan, aivan kuten naistenkin.

Sama lienee tässä myös kertoa, että talvi- ja jatkosodan aikaiset homoseksuaaliset kokeilut ja suhteet olivat ilmeisesti yleisiä mutta vaiettuja Suomenkin armeijassa. Korostetun homososiaaliset ympäristöt näyttävät herkistävän homoseksuaaliselle toiminnalle ja miesten väliselle romantiikalle. Venäjän upseerikoulut tsaarin ajalla olivat tässä mielessä oikein "paheiden pesiä".

Vankiloissa asia on paljon monimutkaisempi, koska seksi liitetään useammin statustekijöihin ja statustekijät eivät siellä synny keinotekoisesti.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Tuota olisikin kiva kokeilla mutta "homous" on ihmisen keksintöä. Jokainen on täysin biseksuaali ja pitää kaikesta seksistä (siis jos on terve) mutta ympäristö ja yhteiskunta määrittelee ihmiset. On sanottukin että länsimaisen ihmisen taipumus on luokitella asioita, sen kyllä huomaa. Homous on vain seksiä mutta homot on luokiteltu omaksi ryhmäkseen. Joku pitää samasta sukupuolesta ja joku taas ei. Haukutaanko miehiä kun he pitävät isotissisistä blondeista? Ei, mutta homoja kyllä haukutaan vaikka kyse on täsmälleen samasta asiasta, mieltymyksistä. Suvunjatkamisvietti on niin kova että kaikki seksi käy. Ei penis tiedä eikä välitä onko se miehen suussa vai lapsia tekemässä. Seksin mukavuus on kannuste jatkaa sukua kuten kaikki luontaiset nautinnot ovat hyödyllisiä, miehellä ja naisella.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005

Piti ihan kaivaa hieman lisäselvitystä tuosta Sambia-heimon seksuaalisuudesta:

[list:191lo2po]In their tribal villages the Sambia segregate the sexes as much as possible. Men and women each have their own paths and meeting places. The boys have no contact whatever with the girls. The initiation process for them begins somewhere between ages 7 and 10. During the first phase, which lasts until they are about 15, they are expected to suck the penis of a mature boy every night and swallow the sperm. Without regular ingestion of male seed, the Sambia believe, boys will never grow up into strong, mature men.

At first some of the boys dislike having to do this, but gradually all come to enjoy it and often strong ties of friendship are formed between the sucker and the sucked. After puberty the boys enter the second phase of initiation: it is now their turn to provide seed for the benefit of the younger ones. They do this until, at around age 22, they marry. Marriage terminates the young man's homosexual life, since once his penis has penetrated a woman's vagina it is no longer considered clean and it would be dangerous for any other male to touch it.
http://www.paedosexualitaet.de/ethno/sambia.html[/list:u:191lo2po]

Eli velvollisuuksien täyttämisestä taitaa olla aika pitkälle kysymys.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Asimov
Tuota olisikin kiva kokeilla mutta "homous" on ihmisen keksintöä. Jokainen on täysin biseksuaali ja pitää kaikesta seksistä (siis jos on terve) mutta ympäristö ja yhteiskunta määrittelee ihmiset.

Ei tuo pidä paikkaansa.

Kyllä ihminen pitää kosketuksesta ja hieronnasta ja silittämisestä, riippumatta siitä mitä sukupuolta koskettelija on. Jotkut heterot varmaan ympäristön vaikutuksesta oppivat pitämään miehen kosketusta häiritsevänä. Mutta koskettelu ei ole aina seksuaalista, vaikka siitä nauttisikin, eikä kohde ole homo- tai biseksuaali vaikka tykkääkin halailla miehiä joissain tilanteissa.

Itse huomasin alle 10-vuotiaana, että tytöt ja naiset vain alkoivat näyttää seksikkäiltä. Pojat tai miehet eivät koskaan, edes alastomina uimahallissa. En tiennyt mitään mistään yhteiskunnan normeista silloin, että minun pitäisi olla hetero, mutta minusta vain tuli sellainen:

Seksikkään naisen näkeminen synnyttää minussa tukahdutetun primitiivisen innostumisreaktion, mutta miehen näkeminen ei.

Voisin kuvitella että autiolla saarella miehen kanssa voisin ennen pitkää suostua homoseksiin, mutta vain kosketuksen ja läheisyyden kaipuusta. En varmaan pitäisi sitä tyyppiä ollenkaan seksikkäänä, enkä olisi homoseksuaali vaikka siitä tulisi kuinka pitkä suhde tahansa. Vaihtaisin hänet naiseen heti tilaisuuden tullen.

Vierailija
Neonomide
Aikuisiän kynnyksellä "vaihdetaan" sitten biseksuaaleiksi ja siitä edelleen umpiheteroiksi. Kunnon sambialainen soturi on myös virtuoosimainen suihinottaja.



Kieltämättä hiukan yllättävät tavat ja uskomukset.

Vierailija
Ding Ding
Itse huomasin alle 10-vuotiaana, että tytöt ja naiset vain alkoivat näyttää seksikkäiltä. Pojat tai miehet eivät koskaan, edes alastomina uimahallissa. En tiennyt mitään mistään yhteiskunnan normeista silloin, että minun pitäisi olla hetero, mutta minusta vain tuli sellainen:

Hyvä, olet niinsanottu umpihetero mutta kaikki (kuten minä) eivät ole. Mieltymykset seksiin tulevat osin perimästä ja osin ympäristöstä kuten luonne yleensä. Ei seksuaalisuus ole mitään on-off -luokittelua ja tarkkaa touhua ja sen lisäksi mieltymykset muuttuvatkin ajan kuluessa, varsinkin nuorilla. Nuorella seksuaalinen identiteetti muokkautuu ja se määräytyy noiden mainittujen asioiden perusteella. Homous on vain niin hirveä asia yhteiskunnassa vieläkin ettei sitä voida myöntää helpolla. Homot taas ovat ylpeitä olemuksestaan ja loukkaantuvat herkästi. Umpihomo pitää vain samasta sukupuolesta siinä missä vastakkaisesta koska teidän "kuuluu" käyttäytyä sillä tavalla.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
-:)lauri
Piti ihan kaivaa hieman lisäselvitystä tuosta Sambia-heimon seksuaalisuudesta:

[list:1p2isj22][size=85:1p2isj22]In their tribal villages the Sambia segregate the sexes as much as possible. Men and women each have their own paths and meeting places. The boys have no contact whatever with the girls. The initiation process for them begins somewhere between ages 7 and 10. During the first phase, which lasts until they are about 15, they are expected to suck the penis of a mature boy every night and swallow the sperm. Without regular ingestion of male seed, the Sambia believe, boys will never grow up into strong, mature men.

At first some of the boys dislike having to do this, but gradually all come to enjoy it and often strong ties of friendship are formed between the sucker and the sucked. After puberty the boys enter the second phase of initiation: it is now their turn to provide seed for the benefit of the younger ones. They do this until, at around age 22, they marry. Marriage terminates the young man's homosexual life, since once his penis has penetrated a woman's vagina it is no longer considered clean and it would be dangerous for any other male to touch it.[/size:1p2isj22]
http://www.paedosexualitaet.de/ethno/sambia.html[/list:u:1p2isj22]

Eli velvollisuuksien täyttämisestä taitaa olla aika pitkälle kysymys.


Lasten seksuaalipsykologian perusilmiöitä on, että seksuaalinen aversio (inho) ole 7-11 vuotiailla, useampi vuosi ennen murrosikää, on varsin yleistä([size=85:1p2isj22]alkuperäisväestöillä murrosikä "iskee" vasta muutamaa vuotta länsimaita myöhemmin lähinnä ravinnon laadun vuoksi[/size:1p2isj22]). Lähinnä tuossa sambia-esimerkissä outoa onkin, että vai jotkin pojat kokevat aversiota, mutta käytännössä kaikki oppivat nauttimaan siitä. Myös vahvojen homososiaalisten sidosten syntyminen on kiinnostavaa, koska se edelleen viittaa aversion suhteelliseen puutteeseen samoalaisilla. Nuoria poikia ihan konkreettisesti siis "opetetaan" seksuaalisiksi.

Joka ilta yli 10 vuoden ajan otetaan poskeen pikkupojasta nuoreen aikuiseen, miettikää sitä. Homososiaalisuuden syvin taso.

- -

Huumorikuittailut sikseen, on edelleen mielenkiintoista, kuinka sukupuolikulttuurinen eriytyminen näyttää olevan äärimmäistä sambialaisilla, – kyseessä on siis varsin "epäluonnollinen" ympäristö yleisiin inhimillisiin olosuhteisiin verrattuna. Sama sukupuolten erotteluhan pätee myös muilla "homososiaalis-tuutoroivaa" homoseksuaalisuutta ylläpitäneillä mieskulttuureilla, kuten antiikin filosofi-puppeleilla ja Japanin samurai-kastilla.

"Kun naisia ei tarvita mihinkään..."

Olisi kiinnostavaa lukea, kuinka superheterot yanomamö-intiaanit harjoittavat sukupuolisegregaatiota ja voiko sillä edes osittain selittää tällaisten kulttuuristen instituutioiden olemassaoloa.

- -

Miesten homososiaalista halua tutkineet (queer-)tutkijat kuten Eve Kosofsky Sedqvick ovatkin vahvasti implikoineet, ettei miesten väliselle "halulle" ole olemassa selkeitä tai kaavamaisia "rajoja", vaan kulttuurinen ilmapiiri voi avustuksellaan lähentää miehiä fyysisesti ja emotionaalisesti paljon lähemmäs kuin mitä naisten välisen läheisen heterosuhteen yleensä länsimaissa ymmärrämme. Tämä ei tarvitse olla mitenkään erityisen painostavaa, kuten välttämättä heterorakkaudenkaan.

Eräs tuttavani käveli elokuvateatterista ulos järkyttyneenä kesken Aleksanteri-elokuvan, kun kuuli kamultaan että Aleksanteri Suuri oli varmasti biseksuaali ([size=85:1p2isj22]ajan hengen mukaisesti, vapaat miehet todella olivat vapaita panemaan toisiaankin[/size:1p2isj22]).

Hirveän normatiiviset ja kakinapaiset seksuaalisuuden määritelmät joita tämäkin foorumi tulvii, ovat passiivisia normatiivisen heteroseksuaalisuutemme rakenteita tukiessaan tavattoman karstoittunutta ajattelua.

Tuntuu välillä, ettemme ole oppineet sitten Kinseyn oikein yhtään mitään. Seksuaalisuus näyttäytyy yhä monille VAIN sisäisinä (eli sisäsyntyisinä) ominaispiirteinä, joiden tunnistaminen rinnastetaan niiden totaaliseen siunaamiseen. Humanistis-liberaali "valtauskontomme" eli länsimainen sekulaari uusrationalismi valitettavasti olettaa, että seksuaalisuus on biologis-psykologinen möhkäle, jolle yksilö ei voi mitään, mistä edelleen johdetaan että kyse on kohtalosta.

Tavallaan onkin, mutta tapamme universalisoida seksuaalisuuden kaltaisia massiivisen monisyisiä ilmiöitä 1800-luvun muotteihin ei lakkaa hämmästyttämästä tällaista pientä ihmettelevää kulttuurintutkijaa.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Tehdään kuviittelin koe.
Oteteen lapsi ja laitetaan hänet saarelle, jossa on pelkkiä käsiä.
Eikö hänestä tulisi automaattisesti runkkari.

Vierailija
Heppu
Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.



Jos homot ovat monia vuosia yhteydessä varjojen takana. Niin minusta se on geeninen asia ja lopuksi vaikuttaa ympäristö. Kun homot ovat asustaneet olleet varjoissan kaikissa aikakaudessa. Se oli vaaraslista siihen aikaa, mutta he avioituivat kuitenkin ja saavat lapsia. Ehkei heidän lapsista tule heti homoja, mutta monien sukupolvien jälkeen Samaan sukuun syntyy uusi homo jolla 'geeninen virhe'. Hiljalleen se 'geenin virhe' on tullut naiseen, joka tekee niistä lesbon. Jopa Nikolain 2 sisko pakotettiin avioitumaan miehen kanssa, joka oli homo. He saivatkin lapsen, mutta lopuksi he erosivat toisistaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat