Seuraa 
Viestejä45973

Tehdään seuraava kuvitteellinen ihmiskoe. Otetaan vastasyntynyt poikavauva ja annetaan hänet autiolla saarella elävän homoyhteisön kasvatettavaksi. Saarella ei ole naisia eikä poika tietäisi sellaisia olevan olemassakaan. Eikö ole 100% varma että pojasta tulee tällöin homo.

Toinen koe. Annetaan poikavauva autiolla saarella elävän naisyhteisön kasvatettavaksi. Poika ei tiedä muita miehiä olevan olemassakaan. Silloin hänestä ei voi tulla homoa vaan tulee 100% varmasti hetero.

Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.

Sivut

Kommentit (29)

Retard
Seuraa 
Viestejä28258
Heppu
Tehdään seuraava kuvitteellinen ihmiskoe. Otetaan vastasyntynyt poikavauva ja annetaan hänet autiolla saarella elävän homoyhteisön kasvatettavaksi. Saarella ei ole naisia eikä poika tietäisi sellaisia olevan olemassakaan. Eikö ole 100% varma että pojasta tulee tällöin homo.

Toinen koe. Annetaan poikavauva autiolla saarella elävän naisyhteisön kasvatettavaksi. Poika ei tiedä muita miehiä olevan olemassakaan. Silloin hänestä ei voi tulla homoa vaan tulee 100% varmasti hetero.

Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.




Eivät todista.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Esimerkiksi Sambia-heimolla rituaalinen homoseksuaalisuus on yhteisöllinen normi ja sitä toteutetaan pojilla aina nuoruudesta varhaiseen aikuisikään asti, riippuen "kastista". Kaikki yhteisön miesjäsenet siis harrastavat homoseksuaalisuutta, mm. suuseksiä ollessaan vielä poikia. Aikuisiän kynnyksellä "vaihdetaan" sitten biseksuaaleiksi ja siitä edelleen umpiheteroiksi. Kunnon sambialainen soturi on myös virtuoosimainen suihinottaja.

Arvioiden mukaan sambialaisilla ja muillakin alkuperäisheimoilla pysyväksi jäävää homoseksuaalisuutta näyttää esiintyvän suunnilleen yhtä paljon kuin meilläkin päin. Tämä edelleen viittaa biologisten tekijöiden vaikutukseen. Olennainen pointti tässä on se, ettei aversio homoseksuaaliseksi meidän kulttuurissamme tulkittua fyysistä läheisyyttä ole ihmisuniversaali. Miesten välinen läheisyys ja seksuaalisuus ovat historiallisesti ja yhteisöllisesti muuntuvampia ja rakenteellisempia ilmiöitä kuin usein oletetaan, aivan kuten naistenkin.

Sama lienee tässä myös kertoa, että talvi- ja jatkosodan aikaiset homoseksuaaliset kokeilut ja suhteet olivat ilmeisesti yleisiä mutta vaiettuja Suomenkin armeijassa. Korostetun homososiaaliset ympäristöt näyttävät herkistävän homoseksuaaliselle toiminnalle ja miesten väliselle romantiikalle. Venäjän upseerikoulut tsaarin ajalla olivat tässä mielessä oikein "paheiden pesiä".

Vankiloissa asia on paljon monimutkaisempi, koska seksi liitetään useammin statustekijöihin ja statustekijät eivät siellä synny keinotekoisesti.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Tuota olisikin kiva kokeilla mutta "homous" on ihmisen keksintöä. Jokainen on täysin biseksuaali ja pitää kaikesta seksistä (siis jos on terve) mutta ympäristö ja yhteiskunta määrittelee ihmiset. On sanottukin että länsimaisen ihmisen taipumus on luokitella asioita, sen kyllä huomaa. Homous on vain seksiä mutta homot on luokiteltu omaksi ryhmäkseen. Joku pitää samasta sukupuolesta ja joku taas ei. Haukutaanko miehiä kun he pitävät isotissisistä blondeista? Ei, mutta homoja kyllä haukutaan vaikka kyse on täsmälleen samasta asiasta, mieltymyksistä. Suvunjatkamisvietti on niin kova että kaikki seksi käy. Ei penis tiedä eikä välitä onko se miehen suussa vai lapsia tekemässä. Seksin mukavuus on kannuste jatkaa sukua kuten kaikki luontaiset nautinnot ovat hyödyllisiä, miehellä ja naisella.

Retard
Seuraa 
Viestejä28258

Piti ihan kaivaa hieman lisäselvitystä tuosta Sambia-heimon seksuaalisuudesta:

[list:191lo2po]In their tribal villages the Sambia segregate the sexes as much as possible. Men and women each have their own paths and meeting places. The boys have no contact whatever with the girls. The initiation process for them begins somewhere between ages 7 and 10. During the first phase, which lasts until they are about 15, they are expected to suck the penis of a mature boy every night and swallow the sperm. Without regular ingestion of male seed, the Sambia believe, boys will never grow up into strong, mature men.

At first some of the boys dislike having to do this, but gradually all come to enjoy it and often strong ties of friendship are formed between the sucker and the sucked. After puberty the boys enter the second phase of initiation: it is now their turn to provide seed for the benefit of the younger ones. They do this until, at around age 22, they marry. Marriage terminates the young man's homosexual life, since once his penis has penetrated a woman's vagina it is no longer considered clean and it would be dangerous for any other male to touch it.
http://www.paedosexualitaet.de/ethno/sambia.html[/list:u:191lo2po]

Eli velvollisuuksien täyttämisestä taitaa olla aika pitkälle kysymys.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Asimov
Tuota olisikin kiva kokeilla mutta "homous" on ihmisen keksintöä. Jokainen on täysin biseksuaali ja pitää kaikesta seksistä (siis jos on terve) mutta ympäristö ja yhteiskunta määrittelee ihmiset.

Ei tuo pidä paikkaansa.

Kyllä ihminen pitää kosketuksesta ja hieronnasta ja silittämisestä, riippumatta siitä mitä sukupuolta koskettelija on. Jotkut heterot varmaan ympäristön vaikutuksesta oppivat pitämään miehen kosketusta häiritsevänä. Mutta koskettelu ei ole aina seksuaalista, vaikka siitä nauttisikin, eikä kohde ole homo- tai biseksuaali vaikka tykkääkin halailla miehiä joissain tilanteissa.

Itse huomasin alle 10-vuotiaana, että tytöt ja naiset vain alkoivat näyttää seksikkäiltä. Pojat tai miehet eivät koskaan, edes alastomina uimahallissa. En tiennyt mitään mistään yhteiskunnan normeista silloin, että minun pitäisi olla hetero, mutta minusta vain tuli sellainen:

Seksikkään naisen näkeminen synnyttää minussa tukahdutetun primitiivisen innostumisreaktion, mutta miehen näkeminen ei.

Voisin kuvitella että autiolla saarella miehen kanssa voisin ennen pitkää suostua homoseksiin, mutta vain kosketuksen ja läheisyyden kaipuusta. En varmaan pitäisi sitä tyyppiä ollenkaan seksikkäänä, enkä olisi homoseksuaali vaikka siitä tulisi kuinka pitkä suhde tahansa. Vaihtaisin hänet naiseen heti tilaisuuden tullen.

Neonomide
Aikuisiän kynnyksellä "vaihdetaan" sitten biseksuaaleiksi ja siitä edelleen umpiheteroiksi. Kunnon sambialainen soturi on myös virtuoosimainen suihinottaja.



Kieltämättä hiukan yllättävät tavat ja uskomukset.

Ding Ding
Itse huomasin alle 10-vuotiaana, että tytöt ja naiset vain alkoivat näyttää seksikkäiltä. Pojat tai miehet eivät koskaan, edes alastomina uimahallissa. En tiennyt mitään mistään yhteiskunnan normeista silloin, että minun pitäisi olla hetero, mutta minusta vain tuli sellainen:

Hyvä, olet niinsanottu umpihetero mutta kaikki (kuten minä) eivät ole. Mieltymykset seksiin tulevat osin perimästä ja osin ympäristöstä kuten luonne yleensä. Ei seksuaalisuus ole mitään on-off -luokittelua ja tarkkaa touhua ja sen lisäksi mieltymykset muuttuvatkin ajan kuluessa, varsinkin nuorilla. Nuorella seksuaalinen identiteetti muokkautuu ja se määräytyy noiden mainittujen asioiden perusteella. Homous on vain niin hirveä asia yhteiskunnassa vieläkin ettei sitä voida myöntää helpolla. Homot taas ovat ylpeitä olemuksestaan ja loukkaantuvat herkästi. Umpihomo pitää vain samasta sukupuolesta siinä missä vastakkaisesta koska teidän "kuuluu" käyttäytyä sillä tavalla.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249
-:)lauri
Piti ihan kaivaa hieman lisäselvitystä tuosta Sambia-heimon seksuaalisuudesta:

[list:1p2isj22][size=85:1p2isj22]In their tribal villages the Sambia segregate the sexes as much as possible. Men and women each have their own paths and meeting places. The boys have no contact whatever with the girls. The initiation process for them begins somewhere between ages 7 and 10. During the first phase, which lasts until they are about 15, they are expected to suck the penis of a mature boy every night and swallow the sperm. Without regular ingestion of male seed, the Sambia believe, boys will never grow up into strong, mature men.

At first some of the boys dislike having to do this, but gradually all come to enjoy it and often strong ties of friendship are formed between the sucker and the sucked. After puberty the boys enter the second phase of initiation: it is now their turn to provide seed for the benefit of the younger ones. They do this until, at around age 22, they marry. Marriage terminates the young man's homosexual life, since once his penis has penetrated a woman's vagina it is no longer considered clean and it would be dangerous for any other male to touch it.[/size:1p2isj22]
http://www.paedosexualitaet.de/ethno/sambia.html[/list:u:1p2isj22]

Eli velvollisuuksien täyttämisestä taitaa olla aika pitkälle kysymys.


Lasten seksuaalipsykologian perusilmiöitä on, että seksuaalinen aversio (inho) ole 7-11 vuotiailla, useampi vuosi ennen murrosikää, on varsin yleistä([size=85:1p2isj22]alkuperäisväestöillä murrosikä "iskee" vasta muutamaa vuotta länsimaita myöhemmin lähinnä ravinnon laadun vuoksi[/size:1p2isj22]). Lähinnä tuossa sambia-esimerkissä outoa onkin, että vai jotkin pojat kokevat aversiota, mutta käytännössä kaikki oppivat nauttimaan siitä. Myös vahvojen homososiaalisten sidosten syntyminen on kiinnostavaa, koska se edelleen viittaa aversion suhteelliseen puutteeseen samoalaisilla. Nuoria poikia ihan konkreettisesti siis "opetetaan" seksuaalisiksi.

Joka ilta yli 10 vuoden ajan otetaan poskeen pikkupojasta nuoreen aikuiseen, miettikää sitä. Homososiaalisuuden syvin taso.

- -

Huumorikuittailut sikseen, on edelleen mielenkiintoista, kuinka sukupuolikulttuurinen eriytyminen näyttää olevan äärimmäistä sambialaisilla, – kyseessä on siis varsin "epäluonnollinen" ympäristö yleisiin inhimillisiin olosuhteisiin verrattuna. Sama sukupuolten erotteluhan pätee myös muilla "homososiaalis-tuutoroivaa" homoseksuaalisuutta ylläpitäneillä mieskulttuureilla, kuten antiikin filosofi-puppeleilla ja Japanin samurai-kastilla.

"Kun naisia ei tarvita mihinkään..."

Olisi kiinnostavaa lukea, kuinka superheterot yanomamö-intiaanit harjoittavat sukupuolisegregaatiota ja voiko sillä edes osittain selittää tällaisten kulttuuristen instituutioiden olemassaoloa.

- -

Miesten homososiaalista halua tutkineet (queer-)tutkijat kuten Eve Kosofsky Sedqvick ovatkin vahvasti implikoineet, ettei miesten väliselle "halulle" ole olemassa selkeitä tai kaavamaisia "rajoja", vaan kulttuurinen ilmapiiri voi avustuksellaan lähentää miehiä fyysisesti ja emotionaalisesti paljon lähemmäs kuin mitä naisten välisen läheisen heterosuhteen yleensä länsimaissa ymmärrämme. Tämä ei tarvitse olla mitenkään erityisen painostavaa, kuten välttämättä heterorakkaudenkaan.

Eräs tuttavani käveli elokuvateatterista ulos järkyttyneenä kesken Aleksanteri-elokuvan, kun kuuli kamultaan että Aleksanteri Suuri oli varmasti biseksuaali ([size=85:1p2isj22]ajan hengen mukaisesti, vapaat miehet todella olivat vapaita panemaan toisiaankin[/size:1p2isj22]).

Hirveän normatiiviset ja kakinapaiset seksuaalisuuden määritelmät joita tämäkin foorumi tulvii, ovat passiivisia normatiivisen heteroseksuaalisuutemme rakenteita tukiessaan tavattoman karstoittunutta ajattelua.

Tuntuu välillä, ettemme ole oppineet sitten Kinseyn oikein yhtään mitään. Seksuaalisuus näyttäytyy yhä monille VAIN sisäisinä (eli sisäsyntyisinä) ominaispiirteinä, joiden tunnistaminen rinnastetaan niiden totaaliseen siunaamiseen. Humanistis-liberaali "valtauskontomme" eli länsimainen sekulaari uusrationalismi valitettavasti olettaa, että seksuaalisuus on biologis-psykologinen möhkäle, jolle yksilö ei voi mitään, mistä edelleen johdetaan että kyse on kohtalosta.

Tavallaan onkin, mutta tapamme universalisoida seksuaalisuuden kaltaisia massiivisen monisyisiä ilmiöitä 1800-luvun muotteihin ei lakkaa hämmästyttämästä tällaista pientä ihmettelevää kulttuurintutkijaa.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Retard
Seuraa 
Viestejä28258

Neonomide,

Muuten ihan asiallinen vastine, mutta queer-teoreetikot olisit voinut ohittaa kokonaan.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Tehdään kuviittelin koe.
Oteteen lapsi ja laitetaan hänet saarelle, jossa on pelkkiä käsiä.
Eikö hänestä tulisi automaattisesti runkkari.

Heppu
Eivätkö nämä kuvitteelliset kokeet todista homouden johtuvan nimenomaan ympäristöstä eikä olevan esim. geeneissä. Samat esimerkit pätevät tietysti naisilla lesboudelle.



Jos homot ovat monia vuosia yhteydessä varjojen takana. Niin minusta se on geeninen asia ja lopuksi vaikuttaa ympäristö. Kun homot ovat asustaneet olleet varjoissan kaikissa aikakaudessa. Se oli vaaraslista siihen aikaa, mutta he avioituivat kuitenkin ja saavat lapsia. Ehkei heidän lapsista tule heti homoja, mutta monien sukupolvien jälkeen Samaan sukuun syntyy uusi homo jolla 'geeninen virhe'. Hiljalleen se 'geenin virhe' on tullut naiseen, joka tekee niistä lesbon. Jopa Nikolain 2 sisko pakotettiin avioitumaan miehen kanssa, joka oli homo. He saivatkin lapsen, mutta lopuksi he erosivat toisistaan.

Luulen että homoilla opettajilla vaan yritetään saamaan lapset hieman suvaitsevaisemmaksi.. + sehän haastaa oikeuteen jos koulu ei ota töihin, syrjintään nojaten.

Taino, siis en usko että koulu iha pakosta hankkii homoja opettajia mut ei ne voi kieltäytyä palkkaamastakaan joten kax kärpästä yhelä iskula =D

Neonomide
Lähinnä tuossa sambia-esimerkissä outoa onkin, että vai jotkin pojat kokevat aversiota, mutta käytännössä kaikki oppivat nauttimaan siitä.



Tuon haluaisin kuulla sambialaisilta pojilta itseltään, enkä jonkun homotutkijan tulkitsemana.

Olisin varsin hämmästynyt jos joukosta ei löytyisi runsain määrin myös niitä, joita kullinlutkuttaminen ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta mitäs teet kun isopappa katsoo vierestä ja käskee että ime ime.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Aihe on käsitelty noin 3789836984687639874932987246902368732 kertaa foorumilla, käyttäkää hyvät ihmiset hakua.

Börje
Mitä hömppää !
Jos homous olisi geeneissä, homot olisivat aikaa sitten
kuolleet sukupuuttoon. Homous on opetettua. Saatana laskeutui
Maan päälle aikoinaan ja opetti pervession Jumalan lapsille.

Näinhän se kait meni. Hyvä kun selvensit asiaa!

Börje
Perinne jatkui muinaisessa Kreikassa ja olympialaiset olivat
sen suurin juhla. Öljytyt alastomat miehet kisailivat alastomien
pikkupoikien kanssa, naisilta oli pääsy olympiadiin kielletty kuolemanrangaistuksen uhalla. Brittien sisäoppilaitokset olivat toinen kasvupaikka. Aivokirurgi Harold Chapman toteaa teoksessaan "Nautinnon alueet", että homoseksuaalinen lataus
on voimakas urheiluseurojen pukuhuoneissa. Etteivät homot
loppuisi kesken, meidänkin kouluihimme palkataan homo-opettajia.

Kiinnostava tuo Chapmanin näkökulma, mutta miten aivokirurgia liittyy asiaan?

Homososiaalinen ympäristö/kulttuuri ja homoseksuaalisuus kyllä tuntuisivat korreloivan keskenään positiivisesti.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249
Veikko
Neonomide
Lähinnä tuossa sambia-esimerkissä outoa onkin, että vai jotkin pojat kokevat aversiota, mutta käytännössä kaikki oppivat nauttimaan siitä.

Tuon haluaisin kuulla sambialaisilta pojilta itseltään, enkä jonkun homotutkijan tulkitsemana.

Harvemmin tuollaista metodologista kritiikkiä esitetään heteroseksuaalista käyttäytymistä kohtaan ja halua juuri omaansa kohtaan.

Eihän kulli ole kuin hieman isompi versio nännistä. Big deal.

Veikko
Olisin varsin hämmästynyt jos joukosta ei löytyisi runsain määrin myös niitä, joita kullinlutkuttaminen ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta mitäs teet kun isopappa katsoo vierestä ja käskee että ime ime.

Ei katso. Lutkutukset suoritetaan suljetuissa tiloissa. Homososiaalista lempeä.

Sambialaisilla esiintyy muuten "varsinaista" homoseksuaalisuutta identiteettipoliittisessa hengessä
suunnilleen yhtä paljon kuin muuallakin, mikä edelleen viittaa biologian roolin suhteelliseen vaikutukseen MUTTA toisaalta kulttuurin valtavaan voimaan säännellä itse käyttäytymistä ja sitä koskevaa halujen politiikkaa.

Jengi on taas ihan vitun kuutamolla jo käytetyistä käsitteistä:

HOMOSEKSUAALI on hemmo, joka suhteellisen täydellisesti kokee seksuaalista aversiota vastakkaista sukupuolta kohtaan.

HOMOSEKSUAALISTA KÄYTTÄYTYMISTÄ HARJOITTAVA harjoittaa homoseksuaalisuutta, mutta voi kokea itsensä identiteetiltään lähes täysin heteroksi, biseksuaaliksi, homoksi tai kaikkea tältä väliltä TAI ei halua määritellä seksuaalisuuttaan näillä tavoin.

Biologiset teoriat ovat ilmeisesti tällä hetkellä sen kannalla, että lähinnä kohdun olosuhteet voivat vaikuttaa aivoeroihin ja siten eksklusiivisesti homoseksuaalien käyttäytymisen edellytysten rakentumiseen. Geneettiset tekijät merkitsevät vain 30-50%.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Sama lienee tässä myös kertoa, että talvi- ja jatkosodan aikaiset homoseksuaaliset kokeilut ja suhteet olivat ilmeisesti yleisiä mutta vaiettuja Suomenkin armeijassa. Korostetun homososiaaliset ympäristöt näyttävät herkistävän homoseksuaaliselle toiminnalle ja miesten väliselle romantiikalle. Venäjän upseerikoulut tsaarin ajalla olivat tässä mielessä oikein "paheiden pesiä".



Tämä ns. muodikkaan homouden näkeminen jokapaikassa on tietty nähtyä jo ääriliikkeiden kohdalla "God hates America!" ym. Jatko-sodan homohommat ovat olleet lähinnä kotimaisten sosialisten lässytystä, mitäs menivät perkeleet säilyttämään länsimaisen demokratian - kostoksi kehitämme homojorinat jokaisesti - uuh puuh. Samaa soopaa on tää kuin se kuuluisan ääri-homon Jyrki Kasvin ja ViNon (tai mikälienee hinttijärjestö) suorittama Mannerheimin kukittaminen jonain homopäivänänsä. En käsitä miksi homous on pyhä pyhä pyhä pyhä..

Tässä vielä lainaus taannoisesta langasta:


Viherkomut ja kuulu julkihomo kansanedustaja J. Kasvi kukittivat Mannerheimin patsaan Mikkelissä ja lässyttivät samalla homofobiasta. Mielestäni se oli pilkantekoa ja tiesivät varmaan sen itsekin, mutta sitähän ei saa julkisesti sanoa.

Eli vasurien nykyinen homoagenda on suunnilleen tätä:

LÄLLÄLLÄLÄLÄLÄ x on HOMO!!!!!! LÄLLÄÄ!!!!1
Jaa mitä...En ole!
LÄLLÄLLÄLÄLÄLÄ x on HOMOFOOBIKKO

Kummasti noi "homohommat" tupataan ydistämään toiseen maailmansotaan ja Suomen tuskalliseen selviytymiseen siitä. Ylipäällikkö on homo, sotilaat on homoja, kaikki on homoja, lällälläää jne. Huoh. Tulee mieleen peruskoulun ala-aste, siellä tuo sana oli sangen yleinen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat