Lapset tuhoutuu

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Lapset tuhoutuu, nykyään kaikki lapset ei pysty juokseen kun lihakset on surkastunut.

myös lihavia ovat.

Vanhemmat yleensä kieltävät ongelmat.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Aha. Kaikki lapset eivät pysty juoksemaan, kun osalta saattaa puuttua jalka tai kaksi.

Mikä siis oli pointtisi?

Vierailija

Itse hämmästelin Nanny-ohjelmaa sunnuntaina jossa lääkäri-isä ei pitänyt lainkaan epäterveellisenä, jos lapset pelaava 6 tuntia päivässä väkivaltaisia videopelejä.

Monet lapset ei nykyään edes osaa juosta, koska eivät ole opetelleet.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Joillekin lapsille taas juokseminen on itsestäänselvyys, ihan ilman minkäänlaista kannustamista. Pysähtyminen tuottaa enemmän ongelmia.

Vierailija
asdf
Joillekin lapsille taas juokseminen on itsestäänselvyys, ihan ilman minkäänlaista kannustamista. Pysähtyminen tuottaa enemmän ongelmia.

Niin ja nyt se on nimetty sairaudeksi, koska se ei ole "normaalia"?

Vierailija
parantunut
Itse hämmästelin Nanny-ohjelmaa sunnuntaina jossa lääkäri-isä ei pitänyt lainkaan epäterveellisenä, jos lapset pelaava 6 tuntia päivässä väkivaltaisia videopelejä.

Mitä epäterveellistä siinä on? Yhtä hyvin ne lapset katsoo vaikka lastenohjelmia kuusi tuntia päivässä.

Vierailija

"Mitä epäterveellistä siinä on? Yhtä hyvin ne lapset katsoo vaikka lastenohjelmia kuusi tuntia päivässä."

Tuollainen toiminta on sielullisesti epätervettä; osoittaa vanhempien ymmärtämättömyyttä ja tietämättömyyttä lasten intressien ohjailussa kasvatukseen liittyen.

Vierailija
Hans Lankar
Tuollainen toiminta on sielullisesti epätervettä; osoittaa vanhempien ymmärtämättömyyttä ja tietämättömyyttä lasten intressien ohjailussa kasvatukseen liittyen.

Kyse oli siitä, että mitä merkitystä sillä on mitä ne siinä telkan ääressä tekevät.

Lasten intressien ohjailuun on sitten harrastustoiminta.

Vierailija
JaakkoFagerlund
Hans Lankar

Kyse oli siitä, että mitä merkitystä sillä on mitä ne siinä telkan ääressä tekevät.

Onhan sillä merkitystä, jos pelaavat väkivaltapelejä ja huutavat vähän väliä "kuole", "nyt mä tapan sut", jne tai jos katsoisivat jotakin laadukasta lastenohjelmaa. Sinäkö et usko niissä olevan eroa?

Vierailija
parantunut
parantunut
Onhan sillä merkitystä, jos pelaavat väkivaltapelejä ja huutavat vähän väliä "kuole", "nyt mä tapan sut", jne tai jos katsoisivat jotakin laadukasta lastenohjelmaa. Sinäkö et usko niissä olevan eroa?

Mitä sillä on merkitystä? Parempihan se on, että tappavat niitä virtuaalihahmoja kuin tuolla pihalla riehuvat. Tiesitkö, että voit vanhempana ohjeistaa lapsillesi mikä on väärin ja mikä on oikein ja varmistaa, että he ymmärtävät reaalimaailman ja virtuaalimaailman eron.

En edes aio tähän viestiin vetää mitään yhtä idioottimaista analogiana kuin mitä itse esitit, mutta katsotaan josko sille on aihetta...

Vierailija
JaakkoFagerlund

Mitä sillä on merkitystä? Parempihan se on, että tappavat niitä virtuaalihahmoja kuin tuolla pihalla riehuvat. ...

Tutkimusten mukaan sillä on väliä... itsekin siihen uskon:

UK Study: Kids Share Adult Concerns Over Violent Games
http://www.gamepolitics.com/2008/05/17/ ... lent-games

Study downplays link of video games to violence
http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... news.games

VIOLENT VIDEO GAMES CAN INCREASE AGGRESSION
http://www.apa.org/releases/videogames.html

Kannatat siis tätä näkemystä?
Harvard researchers: Violent video games OK for kids
http://news.cnet.com/8301-10784_3-9942041-7.html

JaakkoFagerlund

En edes aio tähän viestiin vetää mitään yhtä idioottimaista analogiana kuin mitä itse esitit, mutta katsotaan josko sille on aihetta...

Esitinkö?

Vierailija

Aikuisena on sitten liikunta- ja tukielinsairauksia ja ties mitä möhömahaa tai muuta vaivaa, kun istuu vaan tietokoneen ääressä.

Vierailija

Jooh nykyään on ongelmana tuollainen lelliminen, ei mitään rajoja...
Tai yleensäkin luullaan että lapsi menee rikki jos sille esim. sanoo vähän pahemmin tai muuten huutaa jostain..

Vierailija

Tähän on myös osa syy se, että kouluissa on liian vähän liikuntaa. Ylä-asteella kun olin oli vaan perusliikunnassa 2 tuntia viikossa! Siis tämä määrähän ei riitä mihinkään niin otin silloin 2 tuntia lisää valinnaisaineena, mutta toikaan määrä ei riitä oikein mihinkään.

Vierailija

Jaakko Fagerlund kirjoitti m.m: "Voit vanhempana ohjeistaa lapsillesi mikä on väärin ja mikä on oikein ja varmistaa, että he ymmärtävät reaalimaailman ja virtuaalimaailman eron."

Niinpä niin. Jos lapsi - riippumatta iästä - istuu kuusi tuntia päivässä joko tietokoneen tai minkä tahansa ruudun ääressä, on hyvin kyseenalaista se, voivatko vanhemmat ohjeistaa lapselle yhtään mitään, koska kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset vaikutteet ylittävät satakertaisesti vanhempien mahdollisuudet.

Ihmisellä aggressiot ovat myötäsyntyisiä, geeneissä tulleita; niitä ei tarvitse millään tavoin ruokkia sen enempää virtuaalisesti kuin muutenkaan. Lukuisat tutkimukset ja käytännön elämä ovat tämän asian todistaneet.
Jaakko Fagerlund, olitpa isä tai et, kuljet eksyksissä, pimeässä metsässä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat