Mitä tekisit jos tulisi maailmanloppu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä tekisit jos saisit tietää että maailmanloppu tulee 24h päästä?
Tieto olisi täysin varma, sitä ei pystyttäisi torjumaan, eikä lykkäämään.

Kommentit (13)

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007

"Mitä tekisit, jos tietäisit (väistämättä) kuolevasi 24h kuluttua" -variantti, siten, että kaikki tietävät kuolevansa samalla hetkellä, mikä tietysti hieman modifioi asetelmaa, koska tällainen tieto muuttaa kaikkien käyttäytymistä, ei pelkästään omaa (poislukien alle 6-7-vuotiaat lapset, jotka eivät ymmärrä kuoleman lopullisuutta).

Yrittäisin soittaa lähimmät ystäväni perheineen koolle (jos nyt sattuisivat kiinnostumaan, kuvatussa tilanteessa tosin ehkä epätodennäköistä). Ostaisin pullon kalleinta konjakkia ja xxx:ta sekä hakisin sairaalan lääkevarastosta yyy:tä (varoiksi) ja zzz:aa (lapsia varten), naiset saisivat vastata ruoasta. Ajaisin mökille, laittaisin kännykän kiinni, laittaisin takkaan tulen, lämmittäisin saunan ja kylpytynnyrin (joka katsoo merelle horisonttiin), istuisin rantaportaille muiden viereen odottamaan veden lämpeämistä, valmiina ottamaan maailmanloppua vastaan.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Vierailija

24 tunnissa ehtisi ajaa Posivan tunneliin tai johonkin muuhun 500m syvään kaivokseen.

Siellä pärjää ihan hyvin, vaikka maan pinnalla pikkuisen satelisi meteoriitteja.

Sukellusvarusteet pitää ottaa mukaan. Luola voi täyttyä vedellä, jos tulee tsunami.

Myös sukellusveneessä ja lentokoneessa voisi selviytyä. Ehkä joku aurinkokäyttöinen kuumailmapallo olisi kova sana.

Vierailija

Eläisin tasan samoin kuin nytkin. Mun maailmanloppuni voi tulla koska tahansa. Verisuoni voi katketa päässä, sydän pysähtyä, jne.

Mä oon aika pienenä jo tajunnut että jonakin hetkenä olen kuollut kuin kivi. Ei paniikkia. Sen jälkeen en tästä olevasta tiedä ja se siitä. Mua kiinnostaa vain tämä olemiseni etupäässä, tietenkin vastuiuullisena ihmisenä koitan elää niin ettei muille aiheudu haittaa ja olen tietoinen siitä että muita jää jälkeeni ja.. no, maailmaloppuja, niitä on pitänyt mun kohdalleni osua jo vaikka miten monta kun mun mutsi on jehovantodistaja.

Kaikkein "paras" jehovamaailmanloppu oli se kun me lapset oltiin jo aikuisia ja sisko rakensi taloa. Mutsi tuli sinne nillittämään että kannattaako sitä nyt rakentaa kun maailmanloppu on tulossa.

*tun kannustava on ollut lapsuuteni.. Voi *rse!
Nykyään ihmiset tuntuu laajamittaisesti nillittävän kaikenlaisia maailmanloppuja. Syökööt päänsä ääliöt.

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007
Lektu-Elli
24 tunnissa ehtisi ajaa Posivan tunneliin...

Kysymyksenasettelu sulkee pois eloonjäämisen mahdollisuuden. Kyseessä ei siis ole mikään kuviteltavissa oleva luonnonkatastrofi (no, ehkä kosmisen mittaluokan, joka tuhoaisi koko aurinkokunnan) vaan apokalyptisen mittakaavan Loppu. Mutta toki, jopa tätäkin taustaa vasten kuvaamasi toiminta näyttäytyy täysin luonnollisena, jopa rationaalisena. Ei tähän kysymykseen mitään oikeaa vastausta ole.

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

No jos olisi rauhallista ja kaikkia voitaisi harkita niin tietenkin kertoisin ja kysyisin ihmisiltä sellaisia asioita joita en ole tähän asti voinut nyt kysyä.

Olisi hienoa päästä läheisten ja perheen luokse mutta se varmaan ei olisi mahdollista. Perheeni kanssa olisi mukavaa viettää täydellinen päivä, sellainen kuin aina ennenkin.

Vierailija
Pönni
Eläisin tasan samoin kuin nytkin. Mun maailmanloppuni voi tulla koska tahansa. Verisuoni voi katketa päässä, sydän pysähtyä, jne.

Mä oon aika pienenä jo tajunnut että jonakin hetkenä olen kuollut kuin kivi. Ei paniikkia. Sen jälkeen en tästä olevasta tiedä ja se siitä. Mua kiinnostaa vain tämä olemiseni etupäässä, tietenkin vastuiuullisena ihmisenä koitan elää niin ettei muille aiheudu haittaa ja olen tietoinen siitä että muita jää jälkeeni ja.. no, maailmaloppuja, niitä on pitänyt mun kohdalleni osua jo vaikka miten monta kun mun mutsi on jehovantodistaja.

Kaikkein "paras" jehovamaailmanloppu oli se kun me lapset oltiin jo aikuisia ja sisko rakensi taloa. Mutsi tuli sinne nillittämään että kannattaako sitä nyt rakentaa kun maailmanloppu on tulossa.

Nykyään ihmiset tuntuu laajamittaisesti nillittävän kaikenlaisia maailmanloppuja. Syökööt päänsä ääliöt.

Nyt ymmärrän aivoituksiasi paremmin no ei leikkiä vain.

Joo se on uskomatonta ja pelottavaa, kuinka johdateltavissa me ihmiset ollaan. Kaikilla meillä on jokin heikkous joka voi romuttaa koko elämän.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Pönni

Joo mutta jos vain vuorokausi aikaa niin silloin kannattaa tehdä kaikki tekemisen arvoinen heti (kokeilla kaikkia huumeita, naida kaikkia, rikkoa paikat, varastaa maailman nopein auto jne) koska siitä ei olisi haittaa tässä tilanteessa.

くそっ!

Vierailija

Riippuu maailmanlopusta.
Ydinisku/ydinsota? Hankin perkuleen hyvän ja kestävän, lämmöltä suojaavan puvun ja menen kellariin.
Tsunami? Ei se ole maailmanloppu. Vain pieni paikallinen maail... eiku alueenloppu.
Asteroidi-isku? Menen kellariin ja kaivan itseni syvemmälle.
Aurinko pimenee, tulee ydintalvi ja kaikki jäätyy? Ostan luistimet sekä pari villapaitaa ja rakennan äkkiä kasvihuoneen hapen- ja ruuantuottoon... äsh, aurinko unohtu. No, samapa se, leikitään/toivotaan että aurinko näyttäytyy.
Alienit tulevat? Hankin (varastan) ISON pyssyn.
Tuomiopäivä? Jeesus, armahda minua! Tiedät että se oli vahinko, minä vain tarvitsi rahaa, PALJON rahaa sieltä pankista elääkseni! Onhan minulla vaimo ja 13 lasta! Enkä minä naapuriani tappanut, haulikko vain laukesi vahingossa siinä parin metrin päässä! Jeesus, armahda minua!
Kuolleet kävelevät yhtäkkiä? Naapuri! Se oli vahinko ja tiedät sen itsekin! Mitä si... AAAARGH!!!!
Laavaa tursuaa kaikkialta? Hankin perkuleen hyvän ja kestävän, lämmöltä suojaavan puvun ja menen helikopteriin, jossa on mukana paljon polttoainetta.
Aurinko laajenee pari miljardia vuotta etuajassa ja kuivattaa vedet? Hankin perkuleen hyvän ja kestävän, lämmöltä suojaavan puvun ja pullotan satoja pulloja hanavettä ja menen kellariin.
Simpsonit loppuvat? Hankin aseen ja ammun sillä itseni.
Siskoni kuolee? Pistän bileet pystyyn, kutsun useita kymmeniä ihmisiä ja pistän ranttaliksi!
Maailmanlaajuinen tautiepidemia? Menen johonkin saareen eristyksiin kahdestaan vaimoni kanssa ja laitan ne 25 kakaraa toiseen saareen.
Naiset häviävät? Voi vi**u!
Maapallo räjähtää kuin Krypton? Hankin perkuleen hyvän ja kestävän, lämmöltä suojaavan auton ja JIIIIHAAAA TÄÄ ON MENOOOO!!!!
Alko suljetaan? Missä hel****ssä se diileri nyt viipyy?
Robotit ryhtyvät kapinaan? Hankin (varastan) ISON pyssyn.
Syttyy kolmas maailmansota ja kaikki tuhoutuu? Hankin (varastan) MONTA isoa pyssyä.
Hirviöt nousevat maan alta? Ostan kristallimiekan (lvl 45, dmg 24-39, also ranged attack).
Bush nousee uudestaan pressaksi (kolmannen kerran)? Hankin ISON pyssyn itselleni, vaimolleni ja jokaiselle 37 lapselleni.
Vaaleanpunaiset elefantit valtaavat maailman? Minut paketoidaan pakkopaitaan ja suljetaan hourulaan.

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi.

Vierailija

Organisoisin välittömästi End of Days rock-konsertin jotta kaikki halukkaat voisivat kuolla sex, drugs & rock'n'roll asenteella

Vierailija

Hyvä kysymys. Kaikista tähänastisista vastauksista ei voi samaa sanoa.

Ensin, menisin syömään todella hyvän ravintola-aterian, olettaen että se olisi vielä mahdollista. Jos ei, ostaisin/ottaisin jostain supermarketista ainekset ja tekinsin ateriani itse. Tämän jälkeen selaisin internetin keskustelupalstoja ja uutisia aiheesta. Hyvästelisin ystävät ja tuttavat, ja menisin meditoimaan ja ottamaan maailmanloppua vastaan itsekseni johonkin hienoon paikkaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Kaipa sitä tosipaikassa murehtisi viimeisen vuorokauden lasten kohtaloa ja toivoisi, että se maailmanlopun aiheuttaja osuisi niin lähelle ettei tarvitsisi kärsiä.

Realistinen, joskin epätodennäköinen, maailmanlopun aiheuttaja on esimerkiksi 500 km:n asteroidi. Sellainen sulattaa maailmanlaajuisesti Maan kuoren kilometrien syvyydeltä, ja aikaansaa ilmakehän korvautumisen satojen baarien paineisella ja noin 3000 asteen lämpöisellä piidioksidikaasukehällä. Veikkaanpa että siinä varastetussa italialaisten huippusuunnittelijan asbestipuvussakin alkaisi lämpö kipristelemään ikävästi ennen kuin asbesti aiheuttaa keuhkosyövän. Tosipaikassa varmasti 20 km:nen riittäisi, vaikkei ihan yhtä dramaattista efektiä aikaansaisi.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Hommaisin unilääkettä ja kun mukelot olisivat unten mailla, niin peittelisin heidät ja nappaisin itsekin annoksen. Mikään kun ei ole niin varmaa kuin epävarma. Jos siis maailmanloppu tulee, niin syvässä unessa sitä ei juuri huomaa ja jos taas ei tule, niin tulihan vedettyä kunnon unet.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Uusimmat

Suosituimmat