Sokeritoukka

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mulla on sokeritoukka ongelma. Hyviä neuvoja niiden hävittämiseksi otetaan vastaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokeritoukka

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Noi on varmaa melko hyvän makuisia kun grillaa, rasvaa ja suolaa kunnolla.. Saisit hyvät juhannussnackit niist. Suoraan verrattavana vaikka sipseihin tai juutonaksuihin, kun rouskuu mukavasti suussa..

Vierailija
Blastaaja
Noi on varmaa melko hyvän makuisia kun grillaa, rasvaa ja suolaa kunnolla.. Saisit hyvät juhannussnackit niist. Suoraan verrattavana vaikka sipseihin tai juutonaksuihin, kun rouskuu mukavasti suussa..

Ne ovat räkäköntin kokoisia ja jopa sitäkin pienempiä, joten sama olis vetää suolaa ja rasvaa paljaaltaan.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005

Jep, myös mun mielestäni tämä voi olla kulinaristinen kysymys. Mutta mulla oli noita edellisessä ja sitä edeltävässä asunossani (vuosimallit -53 ja -42 muistaakseni), enkä keksinyt tylsistyneille sokeritoukille juurikaan kehittävää tekemistä. Kuinka motivoida noita muilla keinoin, kuin järjestämällä liikuntaa saniteettitiloissa?

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Tää on 60-luvulla rakennettu. Olen kuullut huhuja, että pitäisi koko taloyhtiön putkisto käsitellä kemiallisesti, että nuo saisi lähtemään.

Ei noita onneksi vielä kovin paljoa putkista nouse. 1-2kpl 3 päivän välein. Mukavempaa se silti olis, jos eivät tulisi ollenkaan.

Vierailija

Ainoa varma keino: Myrkytys päälle koko taloon, kaksi vrk myrkyn vaikutusta, kolmas vrk läpivetotuuletusta ja sitten takaisin himaan.

Vierailija

"Käsittele esim. vessan lattiakaivo kodin putkimiehellä ja sama keittiön lavuaareille."

Sokeritoukkien huippuasiantuntija on puhunut!

En tarkoita sitä, etteivätkö ehdottamasi toimenpiteet voisi olla asialle hyödyksi, mutta jos tuo on ainoa pätevä toimenpide, hanki ihmeessä sille patentti - tienaat sillä miljoonia!

Sokeritoukat pärjäävät periaatteessa missä tahansa, mihin ovat taloksi asettuneet.

Vierailija
Hans Lankar
"Käsittele esim. vessan lattiakaivo kodin putkimiehellä ja sama keittiön lavuaareille."

Sokeritoukkien huippuasiantuntija on puhunut!

En tarkoita sitä, etteivätkö ehdottamasi toimenpiteet voisi olla asialle hyödyksi, mutta jos tuo on ainoa pätevä toimenpide, hanki ihmeessä sille patentti - tienaat sillä miljoonia!

Sokeritoukat pärjäävät periaatteessa missä tahansa, mihin ovat taloksi asettuneet.

Luulenpa ettei patentin saanti ole mahdollista .
Kyllähän ne öttiäiset tosiaan pärjäilevät, mutta meillä näkyi muutaman kerran läski sokeritoukka lattialla ja koska huoneistoa on vaikea myrkytellä etenkin sillä "asiantuntevuudella" joka minulla on, niin putkimiestä vain viemäreihin jossa ne otukset parhaiten viihtyvät ja siirtyvät sitä kautta myös huoneistosta toiseen.

Eipä ole toistaiseksi näkynyt sillä en usko (mikäli ovat erehtyneet lattiakaivossa lymyilemään) että kestäisivät liuotinta joka avaa tukoksetkin.

Kerrostalossa asuessa pitäisi se putkiston myrkytys tapahtua taloyhtiön toimesta ja jos taas itse myrkyttäisi huushollinsa ja pitäisi olla muutama päivä muualla niin ei onnistu.
Telttaakaan ei ole.
Eikä se kämpän myrkytys siihen vaikuta, etteikö niitä sokeritoukkia viemäriputkia pitkin naapurista sitten tulisi, koko myrkytystouhu pitäisi tapahtua yht' aikaisesti kaikissa talon huoneistoissa.

Voihan sitä laittaa lattiakaivoon ja keittiön lavuaarista litratolkulla mäntysuopaa joka päivä, liukastelevat sitten siinä etteivät ylös pääse kipuamaan... Hae sinä patenttia sille .

Vierailija
Kuukkeli
Voihan sitä laittaa lattiakaivoon ja keittiön lavuaarista litratolkulla mäntysuopaa joka päivä, liukastelevat sitten siinä etteivät ylös pääse kipuamaan... Hae sinä patenttia sille .

Aika vasta ostin kodin putkimiestä, koska putket veti huonosti. Nykyään vetää vähän paremmin, mutta vessassa on tosiaan nykään noita ötököitä.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Netistä löytyi esim. tästä linkistä

http://www.greenpeace.org/finland/fi/to ... yoenteiset

Sokeritoukat : Voit tehdä pyydyksen sekoittamalla yhden osan siirappia ja kaksi osaa etikkaa. Sijoita syötti lähelle halkeamia ja reikiä, joissa tuholaiset viihtyvät. Sokeritoukat saa myös karkotettua käsittelemällä jalkalistoja, pöydänjalkoja ja kaappien halkeamia booraksin ja sokerin tai hunajan sekoituksella.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Shriek
Aika vasta ostin kodin putkimiestä, koska putket veti huonosti. Nykyään vetää vähän paremmin, mutta vessassa on tosiaan nykään noita ötököitä.

Pitäisikö antaa aineen vaikuttaa vieläkin pidempään?

Jeps, nyt kun kävi etsimään niin kyllä netistä jotain uuttakin löytyy...

http://www.keuruu.fi/terve/sokerit.htm

Tuntomerkit
Vikkelä, siivetön hyönteinen. Väri hopeanharmaa (kuolleet yksilöt valkoisempia).

Hmmh... Mielenkiintoinen tuon kuolleen yksilön väritys, ehtii tarkastella vaikka lähempääkin kun ei taida niin vikkeläkään enää olla...

Vierailija
Stinger
Netistä löytyi esim. tästä linkistä

http://www.greenpeace.org/finland/fi/to ... yoenteiset

Sokeritoukat : Voit tehdä pyydyksen sekoittamalla yhden osan siirappia ja kaksi osaa etikkaa. Sijoita syötti lähelle halkeamia ja reikiä, joissa tuholaiset viihtyvät. Sokeritoukat saa myös karkotettua käsittelemällä jalkalistoja, pöydänjalkoja ja kaappien halkeamia booraksin ja sokerin tai hunajan sekoituksella.

Vierailija

Näin vuokralla asujana en varmaan saisi noita muita mihinkään myrkytyspuuhiin. Sen lisäksi suurinosa talon asukkaista taitaa olla vanhuksia, joten he tuskin edes huomaavat enää sellaisia ötököitä.

Ikävää kyllä jos ei voi tehdä itse asialle mitään. Jotenkin jo voin aavistaa, että jonkinlaisten sumutteiden ostaminen on turhaa.

Vierailija
Shriek
Näin vuokralla asujana en varmaan saisi noita muita mihinkään myrkytyspuuhiin. Sen lisäksi suurinosa talon asukkaista taitaa olla vanhuksia, joten he tuskin edes huomaavat enää sellaisia ötököitä.

Ikävää kyllä jos ei voi tehdä itse asialle mitään. Jotenkin jo voin aavistaa, että jonkinlaisten sumutteiden ostaminen on turhaa.

Vuokralla tässä itsekin asustellaan. Taloyhtiöt (isännöitsijät) voisivat ainakin putkistojen myrkytyksen hoitaa mutta täällä päin on vaikea mennä sanomaan, mitä hanoista sen jälkeen valuisi.

Mitä jos kokeilisit tuota Stingerin löytämää ohjetta.
Luulen että sokeritoukat lihovat siirapin ansiosta ja etikan vuoksi ovat myös "juovuksissa" niin, etteivät pakoon pääse ja sitten niitä voi lätkiä vaikka vasaralla.
Osa saattaa lihotessaan jäädä myös seinän rakojen väliin puristuksiin ja tukkivat noin muiden kulun....

Jos vanhukset eivät ötököitä näe niin ehkä eivät häiriinny vasaran paukkeestakaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat