Älytön viestiketju

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi "yliälykkäät" eivät yleensä pärjää elämässä erinomaisesti, sillä kaikkihan tiedämme, että toimimme tässäkin yhteiskunnassa keskivertojen alaisuudessa!

Miksi joillakin henkilöillä on jatkuva tarve todistella älykkyyttään? Minusta moni suhtautuukin älykkyyteen yhtä intohimoisesti kuin raha-asioihin, ja usein suurinta mekkalaa pitävät juuri ne keskiverrot tai ne joilla ei rahaa ole!

Tässä hyvä linkki, joka kertoo erilaisista älykkyyden lajeista:

http://www.suonenjoki.fi/kansalaisopist ... okohta.htm

Keskustelkaamme myös seuraavista asioista:

Miksi meille on kauhean tärkeätä todistella omaa älykkyyttämme suhteessa muihin?
Miksi emme voi myöntää, että monin tavoin muihin nähden vajavaisia?
Miksi kuvittelemme itsestämme liikoja toisten silmien edessä?
Mitä väliä sillä on, onko henkilön todellinen älykkyys 90 vai 110?
Tekeekö Tiede lehden keskustelupalstalle osallistuminen meistä tärkeämpiä ja ennenkaikkea älykkäämpiä ihmisiä?

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Internetin ihmemaailmassa voi itsestään rakentaa sellaisen kuvan, kuin tahtoisi itse olla. Tämä on tällainen narsistien luovuuden huippu, mitä kaikkea voinkaan keksiä olevani. Ja sen takia on oltava parempi kuin toinen, kun kuvittelee että siellä ruudun takana on toinen samanlainen kuin itse.

Voin tunnustaa olevani aivan tavallinen työtätekevä, tiskejä puunaava, verkkareissa hiihtävä, dementiahiihtokeppien kanssa välillä lenkkeilevä circa kolmekymppinen nainen lähiöstä. Joten sinne meni kaikki ruusuiset kuvat

Vierailija
Kokemustuntija
Tekeekö Tiede lehden keskustelupalstalle osallistuminen meistä tärkeämpiä ja ennenkaikkea älykkäämpiä ihmisiä?

Tuo oli varmaan vitsi?

Vierailija

Tavallaan tekee. Mikä tahansa kontribuutio tieteelle nostaa ihmisarvoa ainakin allekirjoittaneen mielessä. Suurin osa tullut tänne oppimaan lisää, mikä on ihan kunnioitettavaa.

Tieto ja viisaus ovat ainoat hyveet tässä maailmassa jotka ovat jollain tapaa aitoja.

Vierailija

Tieto ja viisaus ovat ainoat hyveet tässä maailmassa jotka ovat jollain tapaa aitoja.

Niin, ja tietenkin Suonenjoen Mansikkakarnevaali!

Vierailija

Kuukkeli, kerro mullekin mitä vitsikästä lainaamassasi lauseessa oli?

Minä en voi ottaa tätä keskustelufoorumia tai ainakaan lääketiedepalstaa kovin tosissaan, kun yksi äijä markkinoi luontaistuotteittaan "tutkimustuloksillaan" törkeällä tavalla. Tiede-palstan uskottavuus on mielestäni tällä hetkellä Hymy-lehden tasoa!

Vierailija
Kokemustuntija

Minä en voi ottaa tätä keskustelufoorumia tai ainakaan lääketiedepalstaa kovin tosissaan, kun yksi äijä markkinoi luontaistuotteittaan "tutkimustuloksillaan" törkeällä tavalla. Tiede-palstan uskottavuus on mielestäni tällä hetkellä Hymy-lehden tasoa!

Miksi kysyt kun osaat itsekin vastata .

Vierailija
Kokemustuntija

On täällä ollut, ja on edelleenkin erinomaisen hienoja ja opettavaisia keskusteluketjuja mm. tämä viewtopic.php?f=14&t=24139&st=0&sk=t&sd=a
Josta sitten tein yhteenvetoa ja taustaselvitystä kuvien kanssa tänne: http://www.jokilaakso.com/tunnistus/analyysi/
Pitkä ja todella asiallinen ketju, jonka eteen osallistujat tekivät todella upeaa selvitystyötä. Harmi, että on vieläkin pikkaisen kesken muutamien tunnistettavien henkilöitten osalta. No homma on edelleen vireillä.

On noita asiallisia ketjuja muitakin. Joidenkin asioiden osalta riittää vaikkapa kaksi ensimäistä sivua. Yleensä viimeistään sen jälkeen kirjoittelu ei pysy itse aiheessa.

Vierailija
Neiti
Internetin ihmemaailmassa voi itsestään rakentaa sellaisen kuvan, kuin tahtoisi itse olla. Tämä on tällainen narsistien luovuuden huippu

No niin. Sieltähän se tosiasia sitten tulikin.

Olen täysin samaa mieltä, kerrankin...

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
Neiti
Internetin ihmemaailmassa voi itsestään rakentaa sellaisen kuvan, kuin tahtoisi itse olla. Tämä on tällainen narsistien luovuuden huippu, mitä kaikkea voinkaan keksiä olevani. Ja sen takia on oltava parempi kuin toinen, kun kuvittelee että siellä ruudun takana on toinen samanlainen kuin itse.

Voin tunnustaa olevani aivan tavallinen työtätekevä, tiskejä puunaava, verkkareissa hiihtävä, dementiahiihtokeppien kanssa välillä lenkkeilevä circa kolmekymppinen nainen lähiöstä. Joten sinne meni kaikki ruusuiset kuvat

Miksi rakentaa jotain kuvaa itsestään ,kun voi ja saa olla oma itsensä, myös internetissä

Vierailija

Minä olen aina suhtautut knoppailijoihin jotenkin varauksella.

Seuraan palstalla suurimmaksi osaksi ketjuja avaruudesta ja fysiikasta. En vastaa niihin yleensä ikinä. Seuraan ihan mielenkiinnosta. Saa uusia näkökulmia omaan ajatteluun.

Kommentoin yleensä sellaisia ketjuja jotka ovat omituisia tai tarpeettomia.

K***ä kun olen...

Valitettavasti.

Vierailija
Kokemustuntija

Onhan siinä suuri ero, äo 90 on aika yksinkertainen kun 110 tajuaa ainakin jotain.
Ero ei ole yhtä suuri välillä 120-130, kun 120 riittää ymmärtämään ihan riittävästi useimmista asioista.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
fenomenologi
Kokemustuntija

Onhan siinä suuri ero, äo 90 on aika yksinkertainen kun 110 tajuaa ainakin jotain.
Ero ei ole yhtä suuri välillä 120-130, kun 120 riittää ymmärtämään ihan riittävästi useimmista asioista.

Meitä kaikkia tarvitaan ,myös alle 50äo.

Vierailija

Mie muuten tein kerran mensan testin kännispäissään ja sain siitä joku 139.

( 8-9 olutta)

Pelottaa jos tekis uudestaan niin saisi vähemmän selvänä.

Vierailija
Kuukkeli
Kokemustuntija

Miksi kysyt kun osaat itsekin vastata .

Niin, älykäs ei tee turhia kysymyksiä.

Sitäpaitsi Hymy-lehden luotettavuustaso on aika korkea verrattuna näihin nettikeskusteluihin. Tollompikin tietää, että lehden käy köpösesti jos ryhtyy perättömiä levittelemään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat