Ylikypsyttäminen

Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

Etsiskelin kasvisresepteihin uusia suuntauksia ja kävi kummastuttamaan järjettömän pitkät kypsytys ajat. Poikkeusetta vähintään 2-4 kertaisi aikoja tarpeelliseen nähden tarjoillaan joka lähteessä. Ei ihme jos ei suomalaisille kasvikset maistu jos niitä näin huonosti osataan valmistaa. Itse ainakin pidän enemmän kasassa pysyvistä raikkaista kasviksista kuin ylikypsästä värittömästä muusista.

Mutta tiede kysymykseen. Eikö ylikypsentäminen ole myös haitallista, kun ruuan rakennetta hajoitetaan liikaa ja vitamiinit tuhotaan perusteellisesti?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Kommentit (2)

Vierailija
o
Eikö ylikypsentäminen ole myös haitallista, kun ruuan rakennetta hajoitetaan liikaa ja vitamiinit tuhotaan perusteellisesti?

Kysymyksesi paljastaa, että tiedät asian olevan haitallinen, mutta haet vain varmistusta. Miksi et etsi/ajattele itse vaan kysyt tätä toisilta? Miksi kysyt kun tiedät, että se on haitallista? Miksi se olisi haitallista jos vitamiinit tuhotaan perusteellisesti? Mitä tapahtuisi ihmiselle, jos hän ei saisi tarvitsemiaan vitamiineja joita ei itse voi tuottaa?

o
Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

Haen kemiallista vastausta siihen mikä hajoaa ja miten ja kuinka nopeasti ja mitä seurauksia sillä on ja mitä hajoamis tuotteita. Esim. c-vitamiini ja foolihappo hajonnevat nopeasti. Mitä niistä silloin jää jäljelle? Onko jäljelle jäävä kuona-aine vai voidaanko käyttää johonkin muuhun? Siihen ei oma ajatteluni kauheasti auta, kun tarvitsisi aika paljon yksityiskohtaista tietoa alalta. Tämän tiedon jälittäminen olisi paljon panttaamista mukavampaa, kun en jaksaisi keksiä pyörää uudestaan jokaisen mahdollisen asian kohdalla.

Sitten on myös keskustelun herättäminen, mutta sitä ei näemmä tällä keskustelupalstalla saa harrastaa..

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Uusimmat

Suosituimmat