Kuinka monta kertaa olet tapellut?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tällainen kysymys mieleen tiedepalstallamme olevasta väestä.

Omia kokemuksia voi kirjoittaa tänne myös.

Täsmennys vielä että puhumme siis nyrkkitappelusta ja siitä ylöspäin.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

5-10 kerran välillä pyörii lukemat, mut vastasin et 5-8. Parilla ekalla kerralla kun olin 19v teini, sain bussiin noustessani päihin keski-ikäiseltä mieheltä. Näin kävi, kun menin puolustamaan nuorempaa kaveria, jolle tämä idiootti äijä typerän akkansa kanssa rähisi. Silmä oli viikon turvoksissa.

Ei aikakaan tuosta tapahtumasta niin taas oli bussissa jotain idiootteja. Kietasin yhden idiootin niskalenkkiin, mutta hänen kaverinsa tuli ja uhkaili kaivavansa puukon, joten oli pakko päästä idiootti irti. Kaveri palasi omalle paikalleen, mut tuli yllättäen takaisin kostamaan ahdinkonsa ja mosautti päihin. Silmä oli taas mustana viikon.

Sen jälkeen on tullut itse tarjottua nyrkkiä, kun en ole enää antanut vastapuolelle mahdollisuutta aloitteeseen. 3-4 vuotta sitten hajotin olkapääni asfalttiin, jonka jälkeen ei ole nyrkit heiluneet. Johtuu tietysti myös siitä, että on kasvanut henkisesti ja välttelee tappeluita. En ole joutunut ikinä maksamaan korvauksia kenellekään, enkä halua tehdä sellaista vastaisuudessakaan.

Vierailija

3-5 kertaa minun kohdallani oikea vastaus. Kaikki alta 16 kesäisenä. Ikäisekseni iso kun olin, kertaakaan en ole turpiini saanut Nykyään on hankala edes kuvitella tilannetta, jossa ajautuisin tappeluun. Säkkiä kyllä hakkaan punttiksella, nostaa hien kivasti pintaan.

Vierailija

Vai että heikompien puolustaja, siitä minä pidän.

Itse pyrin myöskin puolustamaan heikompaa osapuolta, jos vahvempi osapuoli on se riitaa haastava. Kovin monia tappeluita olen sovitellut jo ennenkuin kunnolla ehti alkaa, muutamalla sanalla voi rauhoittaa tuntemattomankin ihmisen.

Näytän psykopaatilta joten harva tulee haastamaan riitaa, vaikka olenkin korkeintaan keskikokoa.

ps. nyrkkeilysäkki on erinomainen vehje kyllä, yksi lempiurheiluvälineistäni.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Pentuna ja kouluikäisenä joutuin usein tappeluihin. Joskus puolustamaan heikompiakin. Tilanteen ollessa pahimmillaan jouduin kahakoihin noin viikoittain, on vaikeaa arvioida kuinka paljon näistä on ollut tappeluita. Joskus kiusaajani kävivät myös kiusaamaan sivullisia provosoidakseen itseäni tappelemaan.

En ole koskaan ylpeä siitä mutta koulun jälkeen en ole joutunut vain muutamiin kahakoihin. Silloinkin minut on saanut suuttumaan jos käydään heikompaa vastaan. Ihmiset yleensä ihmettelevät etten suutu kovinkaan helposti.

Arvioisin tappeluita olevan siinä 70-80 luokkaa. Pahasti en saanut turpiini vaikka olin koulussa pienimpiä ja vuotta nuorempi kuin muut. Pienempiä vastaan en käynyt, olin vain peloton, pieni mutta kova tyyppi jota kaikki halusi haastaa tappeluihin koska tiesi saavansa tapella. Koskaan en saanut pahasti turpiin paitsi silloin kun kimppuun kävi viisivuotta vanhempi tyyppi. Enkä koskaan tapellut pienempiä vastaan.

Ei sitä oikein haluta muistella kouluaikoja.

Vierailija

Ensimmäisellä luokalla jouduin vartioon koulussa jonkun lumirakennuksen eteen risu kädessä. Uskoin vanhempia oppilaita, että meidän puolelle ei saa vihollisia päästää.
Sinne yritti "vihollinen" ja minä olin varustettu risulla ja löin. En oikein tajunnut tilannetta. Sen kummempia seuraamuksia ei asiasta tullu, mutta opin leikin ja ja toden eron.

Vierailija

Montako kertaa. Olen tapellut koko elämän. Tällä kertaa on päällimmäisenä tappelu siitä kumpi loppuu ensin, tupakit vai keuhkot.

Muitakin taisteluja on menossa.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Jos puhutaan tappeluista yli 15 vuotiaana, niin niitä on nolla. Olen väistävä ihminen enkä hyökkäävä. Jos taas lapsuuskin lasketaan mukaan, niin täytyy sanoa, että ei niitä oikein voi muistaa. Kai melkein kaikki lapset tappelevat?

Ala-asteen tappelut tietysti useimmiten ovat painimista ja kevyttä muksimista eivätkä siis täytä oikean tappelun määritelmää. Jakaisin tappelut kolmeen kategoriaan.

Ensimmäisessä ei haluta vahingoittaa toista. Se on sitä painimista ja kevyttä muksimista ja molemmat osapuolet ymmärtävät sen, vaikka hyvin esitettynä showna se voi ulkopuolisesta näyttää jo vakavaltakin. Tämä tappelu on olemukseltaan joko hauskaa leikkiä tai sitten varautunutta kyttäilyä jossa katsotaan eteneekö tämä johonkin pahempaan.

Toisen asteen tappelussa vähintään toinen on oikeasti suuttunut. Yleensä se vaatii sen, että toinen on lyönyt niin että se tekee oikeasti kipeää, niin että seurauksena on adrenaliinikuohahdus. Silloin lyö takaisin tarkoituksena satuttaa. Tätä sitten katuu myöhemmin.

Useimmat eivät varmaan koskaan koe kolmannen asteen tappelua. Toisen asteen tappelussa ihmisellä on vielä pidäkkeitä. Toista voi lyödä kovaakin vaikka hartiaan tai jopa vartaloon, mutta ihmisellä on jäljellä vielä estoja, ei pysty lyömään toista esimerkiksi täysillä keskelle kasvoja tai siihen toiseen arkaan paikkaan... Joskus joku saattaa kuitenkin joutua sellaisen raivon valtaan, ettei näitä estoja enää ole. Tätä tarkoitan tässä kolmannen asteen tappelulla.

Nuo normaalilla ihmisellä olevat estot toisen vahingoittamiseen ovat minusta tässä ilmiönä kiinnostavat.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Jooh, onhan sitä tullut tapeltua vaikka kuinka monta kertaa. Varmaan isoveljen kanssa on jo ton yli 20 kertaa tullu tapeltua. Alaasteella myöskin tuli tapeltua aika ahkerasti. Tosin lähinnä kavereiden kanssa. Yläaasteella ja muissa kouluissa en olekkaan tapellut sitten ollenkaa.
Vittuiltu on jonkun verran mutta en ole kuitenkaan suuttunut.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
iisti
Varmasti yli sata. Nuorempana. Puolustin heikompia.

Nii varmaa.

Vierailija
iisakka
Useimmat eivät varmaan koskaan koe kolmannen asteen tappelua. Toisen asteen tappelussa ihmisellä on vielä pidäkkeitä. Toista voi lyödä kovaakin vaikka hartiaan tai jopa vartaloon, mutta ihmisellä on jäljellä vielä estoja, ei pysty lyömään toista esimerkiksi täysillä keskelle kasvoja tai siihen toiseen arkaan paikkaan... Joskus joku saattaa kuitenkin joutua sellaisen raivon valtaan, ettei näitä estoja enää ole. Tätä tarkoitan tässä kolmannen asteen tappelulla.

Itse huomasin melko nopeasti 3-asteen tappeluihin joutuessa, että estot on murrettava, jos aikoo selvitä tappelusta. Tosin ihmeellisintä oli huomata se, että joillakin riidanhaastajillakin nämä estot vaikuttivat toimivan, kun tulevat riitaa haastamaan. Silloin mietin, että miksi edes pitää kerjätä fyysistä huolenpitoa, jos ei kerran ole päättänyt antaa turpaan? Olen aina ollut sitä mieltä, että tappelun voitto on paljon kiinni tahdosta. Mikäli epäröi tai pitää tappelua järjettömänä vaihtoehtona, silloin on käveltävä pois suosiolla. Kookaskin mies, joka empii ja luulee fysiikkansa aiheuttavan pelkoa, voi olla helpompi vastustaja kuin itsesi kokoinen vastustaja.

Minulle tappelu oli ainakin jokseenkin terapeuttistakin myöhäismurkkuiän tunne-elämää käsitellessä. Ehkä en edes valehtele, jos sanon, että tunsin pientä ylpeyttä mustasta silmästä. Kuka elämästä ilman kolhuja selviää?

Itse pyrin myöskin puolustamaan heikompaa osapuolta, jos vahvempi osapuoli on se riitaa haastava

No en yleensä vento vieraita puolustele. Tämän tyypin, jota puolustin, olin nähnyt kerran yhes pirskeissä. Joten reaktio oli tietysti se, että tuttua puolustetaan. Vieraisen kohdalla on kuitenkin parempi soittaa virkavalta, kutsua portsari tai vartija paikalle. He kun ovat sitä varten, että estävät sellaiset tilanteet. Kerran oli sellainen tilanne, jossa nähtiin kaverin kanssa tyyppiä mukiloitavan niin pahasti naamaan, että oli pakko puuttua asiaan, vaikka nämä mukiloijat olivat tosi hämärän näköistä porukkaa. Ties mihin olisivat kyenneet. Tapauksessa taisi olla niin, että tämä hakattu oli kai velkaa jostain jollekin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Enpä muista, sellaista tosissaan tappelua ei varmaan koskaan paitsi pienenä veljien kanssa. Turpiin on kerran tullut kunnolla, se oli se mistä täälläkin kyselin päähän tulleesta iskusta. Enpä sinne lääkäriin kuitenkaan mennyt ja elossa olen edelleen. Suoraan sanottuna vituttaa ihmiset jotka ilman syytä tulee vaan hakkaamaan, mitä järkeä? Ja vielä porukalla yleensä. Onko mitään säälittävämpää oikeasti kuin tulla porukalla hakkaamaan syytöntä? Minä en keksi ainakaan. Yksin saa tulla haastamaan jos uskaltaa. Silloinkaan ei ole kiva panna hanttiin jos tietää että voittaessaan saisi vastustajan kaverit kimppuunsa.

くそっ!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mut saa tulla hakkaamaan jos haluaa. On aikaa 1 viikko ja 5 päivää.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
iisakka
Jos puhutaan tappeluista yli 15 vuotiaana, niin niitä on nolla.

Niin, harvoin sitä joutuu tappelemaan aikuisena, mutta onko lasten tappelut sitten oikeita tappeluja?

Itse jouduin kerran yli 15 vuotiaana läheltä piti tappelutilantaaseen kun kaksi naista alkoi tapella junassa aika hurjan oloisesti. Olin samassa vaunussa ainoa mies yhden muun naisen kanssa.

Olin vähän heikossa kunnossa, just lääkäristä tullessa. Menin sitten siihen väliin ja erotin naiset, että hoidatte tuon puhumalla ja että lapset kattoo teistä mallia. En ollut mitenkään väkivaltainen, varoin olemasta kovakourainen, ja tämä sivullinen nainen pääsi livistämään turvallisempaan kohtaan vaunua.

Aikansa huusivat ja sitten toinen naisista uhkasi oikeusjutulla, just se jota luulin puolustavani kun oli alakynnessä. Siirryn sitten katsomaan tilannetta noin metrin päähän strategisesti sen sivullisen naisen eteen tavallaan suojaamaan tätä. En erottanut enää heitä, toinen näytti tekevän eräänlaisia massalla syöksymisiä toista kohti ja arvelin mikäli antaa olla lähempänä niin saa vähemmän vauriota toiselle jos alkaa tappelemaan taas. Kysyin tälät toiselta naiselta että mitä pitäisi tehdä näille koska naisena varmasti tietää paremmin naisten jutut... Ja naiset alkoivat tappelemaan konta uudestaan mutta poistuvat sitten eri osaan junaa mutta näyttivät rauhoittuvan.

Ei oikein osannut suhtautua naisten väkivaltaan, ei oikeastaan ollut miettinyt tuollaisia tilanteita, miten periaatteita pitäisi ehkä muuttaa tilanteen mukaan. Entä jos toinen nainen olisi ottanut vaikka veitsen niin ei siinä varmaan olisi muu auttanut kuin yrittää uhkailla että katkasee siltä käden jos yrittää iskeä sillä ja mahdollisesti aseista riisua melkein millä keinolla hyvänsä.. Pisti vain pohtimaan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat