Paljonko naapurisi tienaa?

Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Joka vuosi useampi lehti julkaisee verotietoja, joita mainostetaan teksteillä "tarkista paljonko naapurisi tienaa". Ihmetyttää, että ketä kiinnostaa. Tiedätkö itse, mitä naapurisi ansaitsee? Haluaisitko tietää? Mitä väliä?

Kommentit (14)

Vierailija

Turpaansa

Joo ei, aika törkeetähän se on. Naapurin tulot ei sinänsä kiinnosta mutta on muutaman kerran käynyt mielessä jos tarkistaisi työpaikan palkkalistoilla olevat. En ole kuitenkaan niin jaksanut kiinnostua että olisin verolehteä hakenut.

Vierailija

Itse tiedän että naapurini tienaa vähemmän kuin minä, sillä asun puolisoni kanssa opiskelija-asunnossa ja naapurini saa opintotukea (tuli postit vahingossa meille). Itse taas en saa opintotukea johtuen siitä että tuloraja ylittyy. Näin ollen tienaan nähtävästi enemmän kuin naapurini.

Naapuri kyllä ansaitsisi saada turpiinsa, sillä hänen seksuaalielämänsä häiritsee yöuniani, josta olen myös hieman kateellinen.

Edit:

Lisäksi olettaisin että noissa lehdissä ei kait näy niitä eniten tienaavia sillä niissä on otettu veronalaiset ja siten laillisesti tienatut rahat huomioon.
Parhaiten tienaavathan maksavat tietysti vähiten veroja ja putsaavat rahansa jollain muulla tavalla.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Ei kiinnosta sillä tavalla yleensäkään muitten raha-asiat tai yksityiselämä, että oikein kyyläämään täytyisi ruveta. Toisaalta en ole kyttääjätyyppiä yleensä ottaenkaan, joten mitä tietoja naapureistani itselläni onkin, ne ovat naapureitteni itsensä itselleni kertomiaan juttuja sitten.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger
Ei kiinnosta sillä tavalla yleensäkään muitten raha-asiat tai yksityiselämä, että oikein kyyläämään täytyisi ruveta. Toisaalta en ole kyttääjätyyppiä yleensä ottaenkaan, joten mitä tietoja naapureistani itselläni onkin, ne ovat naapureitteni itsensä itselleni kertomiaan juttuja sitten.

Evolutionäärisesti ottaen on tervettä tutkia mitä lähellä asuva lajikumppani tekee. Jos naapuri toimii itseään vaarantavalla tavalla, on tarpeellista tietää siitä oman selviytymisensä takia.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
McRoot
Stinger

Evolutionäärisesti ottaen on tervettä tutkia mitä lähellä asuva lajikumppani tekee. Jos naapuri toimii itseään vaarantavalla tavalla, on tarpeellista tietää siitä oman selviytymisensä takia.

En oleta jokaisen ihmisen olevan mahdollinen vaara itselleni, joten naapuri saa mielestäni olla omassa rauhassaan. Toisekseen muutan kohta toiseen kaupunkiin, joten ei sillä tavalla ole väliäkään. Olen myös vaihtanut jokusen sanan naapurini kanssa, joten tiedän, että vaikkei niin sosiaalinen miekkonen olekkaan, niin vaarallisesta melko kaukana oleva tyyppi. Vapaatakin vain yksi päivä viikossa...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger

En oleta jokaisen ihmisen olevan mahdollinen vaara itselleni, joten naapuri saa mielestäni olla omassa rauhassaan. Toisekseen muutan kohta toiseen kaupunkiin, joten ei sillä tavalla ole väliäkään. Olen myös vaihtanut jokusen sanan naapurini kanssa, joten tiedän, että vaikkei niin sosiaalinen miekkonen olekkaan, niin vaarallisesta melko kaukana oleva tyyppi. Vapaatakin vain yksi päivä viikossa...

All work and no play makes Jack a dull boy.

Kuulostavat epäilyttävältä nuo naapurisi elintavat. Vaarallisimpiahan ovat ne ihmiset jotka vaikuttavat vaarattomimmilta ulospäin. Sinun kannattaisi kuitenkin tiedostaa se että naapurillasi saattaa olla salaisuuksia, jotka hän haluaa piilottaa. Suosittelen vähintään naapurin postilaatikon tutkimista. Jos haluat tietää mitä naapurisi tekevät kotonaan, kannattaa laittaa kondensaattorimikrofoni kiinni lämmityspatteriin ja erotella siitä tulevat äänet laadukkaalla ekvalisaattorilla. Näin voit päästä selville mitä naapuri puhelee kotonaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Turpaansa ne ansaitsee. Eli mummoani vaan hakkaamaan.
Mutta eihän sillä mitään väliä ole mitä naapurit tienaa, taino on siinä mielessä että yleensä vähän rikkaammat ihmiset käyttäytyvät paremmin ja eivät luultavammin pyöri missään hörhöporukoissa ainakaan omissa kämpissä kun kerran jonkin verran statustakin on.
Mutta se pelottaa että joku vanhus olisi naapurissa rivitalolla tai kerrostalossa, kun senhän jokainen tietää että ne unohtaa hellanpäälle ja sitten kokopaikka syttyy tuleen. Ei ole kiva menettää omia tunnearvoisia esineitä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005

Eipä ilmeisesti kovin kaksisesti, kun perusti pienen firman hiljattain. Toisella naapurilla on kyllä rahaa, huhujen mukaan jotain perintöjuttuja, mutta muista syistä en tosiaankaan näe syytä kadehtia hänenkään osaansa.

Lisäksi olettaisin että noissa lehdissä ei kait näy niitä eniten tienaavia sillä niissä on otettu veronalaiset ja siten laillisesti tienatut rahat huomioon.
Parhaiten tienaavathan maksavat tietysti vähiten veroja ja putsaavat rahansa jollain muulla tavalla.

Kyllä lainsäädäntö rötösherroille porsaanreiät tarjoaa. Enenmmän se on moraalinen kuin juridinen ongelma. Mutta yleensä tuon porukan naapurina ei tarvitse miettiä tienaako kaveri paljon vai ei. Kyllä rikkaus tuppaa elintavoissa näkymään, jos ei mikään aivan ihme hiippari ole.

Vierailija

Neutroni:

Näkyvätkö nämä elintavat positiivisina vai negatiivisina omasta mielestäsi riippuen henkilön varakkuuteen?

Eli jos naapurissa on rikas ihminen, hänen kanssaan on mukavampi elää kuin jos naapurissa asuu keskituloinen tai köyhä?

Itse en kovin mielelläni vetäisi suoria johtopäätöksiä tuohon liittyen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neutroni
Eipä ilmeisesti kovin kaksisesti, kun perusti pienen firman hiljattain. Toisella naapurilla on kyllä rahaa, huhujen mukaan jotain perintöjuttuja, mutta muista syistä en tosiaankaan näe syytä kadehtia hänenkään osaansa.

Kyllä lainsäädäntö rötösherroille porsaanreiät tarjoaa. Enenmmän se on moraalinen kuin juridinen ongelma. Mutta yleensä tuon porukan naapurina ei tarvitse miettiä tienaako kaveri paljon vai ei. Kyllä rikkaus tuppaa elintavoissa näkymään, jos ei mikään aivan ihme hiippari ole.

Kyllä se jotenkin näkyy aina, lähinä yhteiskunnalinen normi että näkyy.

Epänormaalina voisi pitää jos ei mitenkään näy.

Tosin jos asuu alueella missä ei ole vältämättä muita rikkaita, niin voi toki piilitotella varallisuustta. Ainahan niitä rahanlainaajia ilmenee ja kateellisia mitkä vo vaikka autoa naarmutta.

Missä tilanteessa varakkuus näkyy, niin on sitten eriasia.

Vierailija

En tiedä, mutta luultavasti enemmän kuin minä. Eikä silläkään ole mitään väliä. Tienaan kumminkin enemmän kuin vaimoni, joku roti sentään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
McRoot
Neutroni:

Näkyvätkö nämä elintavat positiivisina vai negatiivisina omasta mielestäsi riippuen henkilön varakkuuteen?

Eli jos naapurissa on rikas ihminen, hänen kanssaan on mukavampi elää kuin jos naapurissa asuu keskituloinen tai köyhä?

Tilastollisesti paremmin ansaitsevat ovat varmasti häiriöttömämpiä naapureita. Ei se minua haittaa, jos naapurilla on isompi kämppä ja loistoauto. Eikä sekään, että hänellä on jokin hiton hieno harrastus jossa hän on paljon pitemmällä kuin minä (mikä on asia jota arvostan enemmän kuin rahaa ja jollakin tasolla kadehdinkin). Persaukiset ovat "rappiolla on hyvä olla, millään ei mitään väliä" -elämänasenteellaan välillä tosi rasittavia, kun pummaavat kyytiä, viinaa ja ties mitä mitä tolkuttomampiin vuorokaudenaikoihin mitä ihmellisimmissä mielentiloissa.

Haluan joka tapauksessa sen verran tilaa ympärilleni, että naapurin toimet eivät näy eivätkä kuulu (nyt on jotain 50 m metsikköä lähimpään naapuriin). Ja olen sen verran epäsosiaalinen, etten varmaan minkäänlaisen naapurin kanssa pääse kovinkaan läheisiin väleihin. Kaupungissa asuessani pyrin mahdollisimman minimaaliseen kanssakäymiseen naapurien kanssa heidän sosiaalisesta tai taloudellisesta statuksestaan riippumatta.

Itse en kovin mielelläni vetäisi suoria johtopäätöksiä tuohon liittyen.

Kyllä odotusarvot ovat aika selkeät vähintään keskituloisten naapurien eduksi. Mutta kyllä persaukinenkin tietysti kelpaa, jos mopo on edes hieman hallussa päihteiden ja käytöstapojen kanssa.

Tuolla näkymisellä tarkoitin sitä, että jos naapuri on tosiaan rikas tai hyvätuloinen, sen voi päätellä ilman mitään verotietojen vahtaamista. 300 kE:n taloa ja kahta kerran vuodessa tai kahdessa vaihtuvaa 100 kE:n autoa ei voi tavallinen keskiluokkainen ylläpitää, vaikka miten olisi wannabe-kermaperse.

Uusimmat

Suosituimmat