Euforinen krapula

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä johtuu, että monella parhaat ajatukset ja selkein järjen juoksu tapahtuu pienessä krapulassa? Tänäänkin matkustin junassa krapulassa ja ajatuksenjuoksu oli taas paljon luovempaa ja muutenkin parempaa.

Onkohan siinä jotain, että aivot on yliherkässä tilassa ja ulkoaivokuori on tavallista aktiivisempi.

Kommentit (6)

Vierailija

Mistä johtuu, että monella parhaat ajatukset ja selkein järjen juoksu tapahtuu pienessä krapulassa? Tänäänkin matkustin junassa krapulassa ja ajatuksenjuoksu oli taas paljon luovempaa ja muutenkin parempaa.

Onkohan siinä jotain, että aivot on yliherkässä tilassa ja ulkoaivokuori on tavallista aktiivisempi.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä olen varma että aika kuluu krapulassa hitaammin. Monesti musiikki kuulostaa hidastetulta ja kelloa katsoessa ihmettelee aina että miten se noin hitaasti on mennyt.. en tiedä onko kyse vain harhasta vai kiihtyykö ajatustoiminta oikeasti tai jotain.

くそっ!

Vierailija

Olen huomannut samaa itsellänikin. Ryyppääminenhän oikein(?) toimiessaan vapauttaa paljolti arkielämän mielentilasta vapaampaan ja sen ollessa pohjalla krapulapäivää ajatellen voi päätelläkin olevansa vielä eräänlaisessa välitilassa humalan tuottaman "vapauden" ja palautumisen normaalin päivärutiini(ajattelemise)n välillä.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Lienee yksilöllistä. Olen koittanut pari kertaa laskea fysiikkaa/matematiikkaa krapulassa ja siitä ei ole tullut yhtään mitään.

Vierailija

On varmasti yksilöllistä, kuten kaikki, mutta matikanlaskut ei välttämättä oo se otollisin juttu testata. Rento oleilu hyvällä mielellä periaatteessa ko. tilassa lie helpointa ja parasta. Varsin energiseksikin itseni toisaalta usein "krapulassa" tunnen ja usein menenki sitten tavallista lujempaa (ulkoilua, pallon peluuta, seksiä tms fyysistä). Lainausmerkeissä siksi, että varsinaista huonoa oloa en ole tällöin krapulapäiväksi saanut hankittua, mutta eilisen päivän kännin silti huomaa olossaan.

Optimi-kännäystä seur. päivää ajatellen kai. Känni-illan päätteeksi hyvät känkyt naamaan ja vettä myös. Aamulla sitte parin tunnin pöhnistelyn jälkeen ku herää nii avot! Yleensä kun krapulapäivä on varattukin vapaaksi ja selviytymiseen, niin on aikaa sitte toimia kuten tahtoo, kunhan saa tuollaisen "hyvän krapulan" hommattua.

Tuossa omalla kohdallani menee oikestaan raja alkoholin käytön mielekkyydessäkin. Jos seur. päivä on kauhea, menee koko homma miinukselle, mutta tuo oma normi-krapula-fiilistely nostaa paljon plussaa hommalle.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Peksa

Riippuu täysin järjenjuoksun tyypistä. Käytit itsekin sekalaisia termejä: "selkein, luovempaa, parempaa".

Itse käsitän järjenjuoksun analyyttisena logiikkana ja ongelmanratkaisutaitona. Tämä taito ei varmasti suju paremmin krapulassa kuin selvinpäin. Kokeilepa huviksesi krapulassa vaikkapa integroida, tehdä kannattavuuslaskelma uuden veneen ostosta tai muotoilla differentiaaliyhtälö veren promillepitoisuuden laskenemisesta suhteessa alkoholin kulutuksen nopeuteen.

Luovempia ajatuksia krapulassa toki voi olla. Mikään ei estä kirjoittamasta runoja tai heiluttamasta sivellintä, olettaen ettei käsi tärise. Myös luova keskustelutaito, miten kukin sen kokeekaan, saattaa tuntua sujuvammalta.

Ei se järjenjuoksu siitä kuitenkaan parane. Tuskinpa sitä pääsykokeisiin, työhaastatteluun tai osastopalaveriin kannattaa mennä baari-illan jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat