Copyright ja youtube

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mitenhän tuo mahtaa olla kun en englantia ihan täydellisesti ymmärrä. Olen yrittänyt lukea ja saada tolkkua niistä copyright-jutuista siellä youtubessa mutten ole saanut vastausta yhteen simppeliin kysymykseen: saako sinne laittaa muiden tekemää musiikkia? Sehän on aivan täynnä musiikkia. Haluaisin vaan uploadata sinne yhden pahasen kappaleen, tai parikin, ilman varsinaista videosisältöä. Onko tuo laitonta? Voiko saada sakkoa tai joutua maksamaan jollekin jotain?

くそっ!

Kommentit (10)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Ronron
Mitenhän tuo mahtaa olla kun en englantia ihan täydellisesti ymmärrä. Olen yrittänyt lukea ja saada tolkkua niistä copyright-jutuista siellä youtubessa mutten ole saanut vastausta yhteen simppeliin kysymykseen: saako sinne laittaa muiden tekemää musiikkia? Sehän on aivan täynnä musiikkia. Haluaisin vaan uploadata sinne yhden pahasen kappaleen, tai parikin, ilman varsinaista videosisältöä. Onko tuo laitonta? Voiko saada sakkoa tai joutua maksamaan jollekin jotain?

Laita vaan. Ei ne sua pidätä.

Vierailija

Varmasti ei mitään sakkoja tule, mutta artistista riippuen video saatetaan poistaa. Esim. Princen kappaleita ei pahemmin löydy, vaikkei se kyllä minua haittaa.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Taitaapi olla niin että sellaiset pätkät poistetaan josta copyrightin omistaja valittaa.

Siksi jotkin videot youtubessa on niin vaikeasti etsittävissä, esim kummelin gulakin pidätys...

Ei tietääkseni ole rikosoikeudellisessa vastuussa jos laittaa copyrightmateriaalia. Tietenkin kannattaa omaa harkintaa käyttää mitä sinne laittaa.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

mites se nyt menikään...

jollei omista copyrightejä niin kyseistä materiaalia saa käyttää vain jos hankkii luvat teoksen omistavalta taholta. sinuntuupisi ei ole vastuussa käyttäjien teoista vaan käyttäjät itse.

toisen polven pilkkuvirhe

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mites minä hankin luvat joltain Wazarilta ja J Karjalaiselta? Ei kukaan sattuisi tietämään heidän sähköpostiosoitteitaan..

くそっ!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Kai Karjalainen olisi itse laittanut musaansa youtubeen jos sieltä haluaa sitä löytyvän. On kuitenkin vaikeaa sanoa levy-yhtiön mielipidettä tai artistin mielipidettä, tuntuvat suhtautuvan niin erillailla. Tuntus ainkin että jos käyttää musiikkia asiallisessa kontekstissa, asettamatta musiikin imagoa naurunalaiseksi niin eivät pitäisi välittää.

Kuitenkin valmista materiaalia ei varmaankaan saisi laittaa. Mutta jos kuvaat heitä konsertissa tai teet vaikka slideshown omista kuvistasi ja laitat musiikin soimaan taustalle niin ehkä...

Kokonaisia leffoja tai kokonaisia tv-jaksoja youtubesta löytyy kyllä harvakseltaan.

Kaarlo11
Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt25.6.2012

Toimiminen YouTuben sisällä Spypessä!

Miten saan Skypen avautumaan ja kirjautumaan YouTube:n sivun sisällä? Minulla on erikseen kumpaakin tunnukset, mutta en löydä Skypen sivuja YouTubesta ja sinne kirjautumaan. Voiko kukaan kertoa askel-askeleelta, miten pitää toimia, että Skype aukee ja toimii YouTuben kanssa yhtä aikaa?

Ystävällisin terveisin. Minä

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1766
Liittynyt9.6.2011

Nyt oli kyllä sellainen postaus ja kysymys josta en ymmärtänyt yhtään mitään. Odotan mielenkiinnolla että joku vastaa, ja mielellään saisi kertoa mitä tuossa kysyttiin. Kiitos.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2368
Liittynyt4.9.2010

Minä kuvasin pokkarilla kaiuttimien edestä, ja ääni mukana, cover version Hotell Californiasta. Yritin tehdä siitä Youtube videon. En edes laittanut mitään kuvausta kappaleesta, mutta tuli ilmoitus, että sitä kappaletta ei voi laittaa.

Vakavanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Uusimmat

Suosituimmat