Yhden miehen valtio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806 ... 2_ul.shtml

IL: Pohjanmerellä Shetlannin saarten yhteydessä sijaitsevan pienen saaren omistaja julisti lauantaina saarensa itsenäiseksi

tällasta sitten

ukko mm. julisti omistamansa saaren itsenäiseksi ja verovapaaksi, perusti oman raha-yksikön ja pyytää ketä tahansa "joka haluaa vapautua hallitusten valehtelijoista, varkaista ja tyranneista" asumaan saarelleen.

Ilmeisesti sähköposti-tulva on saanut miekkosen jokseenkin hämilleen, ja esim. näillä kotisivuillansa
http://shetlandconversation.squarespace.com/forvik/
voipi halutessaan jättää kansalaisuus-hakemuksen jos siltä tuntuu.
Stuart Hill, 65, sanoi ettei enää tunnusta hallituksen eikä EU:n auktoriteettia.

Karu veto, millanenkohan lie valtio tuosta syntynee..?

Kommentit (8)

MaKo71
Seuraa 
Viestejä1467
Liittynyt15.11.2006

Mä kyllä vähän veikkaan, ettei tää yritys johda kovin pitkälle; eikös ne jotkut jenkkilässä jo yrittäneet julistaa maatilaansa itsenäiseksi valtioksi, oliko joku uskonlahko tjsp? Mutta tilanteen kehittymistä lienee kuitenkin ihan kiva seurata

Vierailija

aikoo näköjänsä painattaa itse omat postimerkkinsäkin
Milläköhän perusteella tietää millasta porukkaa sinne ottaa.. näinköhän yksinään on ihan hyvä pohja tällaseen ryhtyä, sitähän voi tulla kutsuneeksi ties millasta ainesta saarelle päättämään asioista "demokraattisesti" kanssaan sinne.

Nomut, mikäs siinä jos saaren omistaa,.. tosin ei varmaan omista sitä enää kovin kauaa, ainakaan yksinään. Lykkyä pyttyyn toki, ajatuksena/konseptina sinänsä mielekäs, mutta aika hyvin saa asioita järjestellä ja ottaa huomioon jos mielii tosta jotain järkevää (toimivaa) saada aikaseks

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kuinkahan moni maa on jo tunnustanut uuden valtion? Kannattaisi äijän hommata pari kivääriä ja paukkuja. Hänhän on itse valtionsa armeijan ylipäällikkö ja samalla koko puolustusvoimat. Jos vaikka vieraan valtion poliisivoimia tai jotain valkotakkisia meinaa korjata ukon talteen. Tarvitaan vähän kättäpidempää, ettei tule nolo loppu.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Sitten kun valtio on tarpeeksi laajasti tunnustettu, voipi alkaa neuvottelemaan EU-jäsenyyden ehdoista. Lissabonin sopimuksen ja vastaavien suhteen ei tarvittane kansanäänestystä. Turvatakuut voi myös tuplata, jos pääsee NATO:oon. Voi halutessaan myös yksinkertaisella ja yksimielisellä päätöksellä osallistua rauhan ym. turvaamiseen.

Ai niin. Parasta varmaan olisi pysyä edelleen erossa maailman melskeestä... Unhotan edellämainitun.

Vierailija
Dr Lazer
aikoo näköjänsä painattaa itse omat postimerkkinsäkin

Mitäs hehtaarin kokoisella saarella tekee postimerkeillä?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005

Jos tuo saari on virallisensti jonkin valtion aluetta, kaipa sen julistaminen itsenäiseksi on sama kun yrittäisi esikaupunkitonttiaan julistaa itsenäiseksi. Joskus itsenäistä yhteisöä yritettiin jollakin hylätyllä porauslautalla, joka oli kansainvälisilllä vesillä. Silloin ei valtioilla ole nokan koputtamista. Tosin homma taisi lopahtaa siihen, että merirosvot kävivät putsaamassa paikat arvoesineistä. Eipä sitten kannata parkua suojeluakaan keneltäkään, jos ei kiinnosta maksaa veroja.

Vierailija

No se on ihmeellinen tuo jos on yhdenmiehenvaltio.

Suomesta löytyy kahdenmiehen kaupunki jostakin ehkä?
Pitäisköhän perustaa pikkukaupunki Suomeen?
Kahden miehen kaupunki?
oliskohan siinä järkeä, ja oliskohan se mahdollista edes?niin mutta tarvittaisiinhan sinne pari naistakin sitten.

Uusimmat

Suosituimmat