Nettikaupat

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tilaan nettikaupoista kaikenlaista tavaraa, en viitsi mennä mihinkään kauppoihin pyörimään.

Kirjan tilasin nettikaupasta ja säästin postikuluineen 10 euroa.

jos olisi kirjakaupasta ostanut olisi maksanut yli 10 euroa.

Nettikaupasta voi olla halvempi ostaa, kun normaalista kaupasta.

Yleensä ei kannata mitään erikoistavaroitakaan ostaa kaupoista, kun he joutuvat niitä kuitenkin jostain tilaan.

Samaan vaivaa tilaa netistä ja saa sen suoraan kotio, ei tarvitse useampia kertoja käydä normaalissa kaupassa.

Kommentit (15)

Vierailija

Nykyään ei kotoaan tartte liikkua minnekään elääkseen jos on tarpeeksi numeroita virtuaalimaailman holvissa. Senkun vinguttaa korttia, soittelee puljuihin ja käy välillä ovella kirjaamassa saapuneet lähetykset. Itse olen tilannut Euroopasta, Kiinasta, Jenkeistä ja tietenkin myös Suomesta hillittömän määrän kamaa, joka on tuotu ovelle asti. Viimeksi kaartoi kiitolinjan rekka pihaan muassaan pari putelia litkuja, joku aika sitten toi DHL vai mikäseoli Ranskasta äänikortin puolet halvemmalla kuin paikallisesta 'Pertistä jne, jne, jne.

Eikä tarvitse myöskään nälkää nähdä! Itse en niin laiska ja rikas vielä ole etten jaksaisi lähikaupassa käydä ja vanhempien murkinoita syödä mutta netistä saa käytännössä kaikki pöperöt senkun tilaa.

Vierailija

On kieltämättä harmillista, ettei elintarvikkeita pysty vielä tilaamaan netin kautta kotiinsa. Olisi kätevä tilata kerralla vaikka puolen vuoden kuivamuonat, pesuaineet ja vessapaperit.

Jotkut tuotteet ovat sellaisia, että tilaan niitä yksinomaan netin kautta, mm. cd-levyt, dvd-levyt(kotikaupungissani ei ole kunnon levykauppaa), atk-tuotteet (netistä saa halvemmalla ja helpommalla ja suuremmasta valikoimasta), useat kirjat ja paperiversiot digikuvistani (ei tarvitse edes tietokoneen äärestä poistua! ). Sisustustauluja on myös tullut tilattua. Vaatteita en sen sijaan osaa netistä/postimyynnistä ostaa, koska ne pitää saada sovittaa, ja tilaamalla häviäisi se ilo asiasta. Siis se nautinto saada kiertää vaatekaupoissa.

Niin ja tietenkin lomamatkat ja lentoliput on myös aina tullut tilattua netin kautta. Voiko niitä matkoja muuten edes ostaakaan?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Ruokaa ei pysty kyllä tilaan normaalit kuluttajat.

Ravintoloihin muuhun kyllä onnistuu tukuista.

Tääl äänekoskella voi tilata kotia ruokaa, en vain muista mistä kaupasta. Ja sekin palvelu taisi olla vain vanhuksille.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Minulla on huonoja kokemuksia kirjanettikaupoista. Itse tilasin koulukirjan netistä niin maksoi iha sikana ja myöskin kesti vuoden että tuli. Infosta kun kävin tilaamassa, niin sain parikymppiä halvemmalla ja tuli viikossa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Kyllä sitä ruokaa pystyy tilaamaan kotiin. Tällä hetkellä tietääkseni tilaus täytyy vaan tehdä epäsuorasti, kuten käskemällä joku taksi- kuriiri- tai muuvastaava toimi listan kanssa kauppaan. Sinne voi myös käskeä erillisen huolintapalvelun keräilemään ruoat ja vaikka kiitolinjan rekan pihaan tuomaan. Vähän mielikuvitusta ja rahaa ja ihmiset tekevät mitä vain. Älkääkä inttäkö vastaan; tilausta tämäkin. Ihmiset syövät vaikka paskaa rahasta

Tosin vasta selailin jonkun nettipuljun sivuja jossa oli useimpia elintarvikkeita joilla elää.

Vierailija

Mitä mitä? Ruokaahan on voinut tilata tietyistä kaupoista kotiin jo vuosikaudet netin kautta. Näin teki eräs tuttavaperhe, joilla oli pieniä lapsia aika liuta ja vaimo kotona päivät. Hiukan oli kalliimpaa, mutta vaivan arvoista kuulemma. Ja kaikki samat tuotteet sai tilattua, kuin paikan päältäkin ostettuna. Lähetti toi tilatut tavarat kotiin samana päivänä. Alkoholijuomat toisin taisivat olla poikkeus edelliseen.
Ja vuosihan oli tässä tarinassa 1999. Oli nääs silloinen työkaveri ja hänen perheensä. Ja itse lopetin kyseisessä paikassa samana vuonna, enkä ko. henkilön kanssa ole tekemisissä sen jälkeen ollut.

Vierailija

Täytyy aina muistaa, että hinta on myös sen mukainen jos netistä tilaa ruAKAA

Itse olen niin pihi ihminen, että ennemmin vaivaudun kauppaan ja kestän hieman sosiaalista kanssakyäntiä kassaneidin kanssa, kun maksan itseni kipeäksi tilaamalla kotiinkuljetuksen (jossa myös joutuu kanssakäymään toisen ihmisen kanssa). Tosin siinä ei olisi ongelmana muut ihmiset. Kaupassa on ahdistavaa käydä, kun siellä on muita ihmisiä ja he aina katsovat minua ja tunnen olevani jotenkin alempana kuin muut kaupassa olijat.

Eniten minua kuitenkin vituttaa pienet lapset, kun ne aina kassajonossa mulkosilmät ojollaan tuijottavat minua eivätkä vanhemmat tee asialle yhtään mitään. Tunnen itseni ahdistuneeksi siinä tilanteessa. Tekisi mieli tappaa mokoma tyhmä lapsi, josta muutenkin kasvaisi jokin turha taakka yhteiskunnalle tulevaisuudessa!

Lapset pitäisi kasvattaa erilisessä laitoksessa aina syntymästä asti yläasteen päättymishetkeen, jossa heitä valistettaisiin elämäntapoihin joista on maailmalle ja yhteiskunnalle ja varsinkin tieteelle hyötyä. Lapset olisivat vähän niinkuin massatuotantoa ja perinteinen lapsiperhe-elämä voitaisiin unohtaa kokonaan.

Vierailija

Minä taas näen ympärilläni vain typerää massaa, joka uskoo mitä tahansa, kunhan se vaan on tarpeeksi virallisesti sanottu.

Tilaisin kyllä pöperöä ovelle asti jos asuisin isona rikkaana pahiksena jossakin pirun-syrjässä silloin kun en itse viitsisi ajella pariasataa kilsaa isolla maastokuormurilla parin MiB:n kanssa kauppaan ostamaan puolta tonnia apetta. Normaalina ukkelina kävisin kuitenkin kaupassa olemalla herättämättä mitään epäilyksiä kenessäkään. Samalla voi esittää tyhmiä kysymyksiä ja hieman sosialisoitua pitkän epäsosialisoitumisajanjakson jälkeen.

Vierailija
Sahrah
Lapset pitäisi kasvattaa erilisessä laitoksessa...

Voiko joku olla niin tyhmä, kuin mitä esität? Eikö sinulla ole mitään rajaa, mitä nettiin kirjoittelet?

Jos olisit tosissasi mielipiteinesi, et piiloutuisi nimimerkin taakse - ja sinut kasvatettaisiin laitoksessa, senkin hullu.

Vierailija
Taha
Sahrah
Lapset pitäisi kasvattaa erilisessä laitoksessa...

Voiko joku olla niin tyhmä, kuin mitä esität? Eikö sinulla ole mitään rajaa, mitä nettiin kirjoittelet?

Jos olisit tosissasi mielipiteinesi, et piiloutuisi nimimerkin taakse - ja sinut kasvatettaisiin laitoksessa, senkin hullu.

Täysin tyypillistä kommariajattelua.
Siis Sahrahin mietteet.

Vierailija
humoris_causa
Täysin tyypillistä kommariajattelua.
Siis Sahrahin mietteet.

Joskus kyllä ihmettelee, että miten netti päästää vieraantumaan todellisuudesta ja rapisuttamaan ihmiseltä etiikan ja sivistyksen. Sieltä ruudun takaa on hauska flamettaa, mutta netti on edelleen yhteydessä todellisuuteen, joten sanomisilla on todellinen vaikutus.

Vierailija
Sahrah

Lapset pitäisi kasvattaa erilisessä laitoksessa aina syntymästä asti yläasteen päättymishetkeen, jossa heitä valistettaisiin elämäntapoihin joista on maailmalle ja yhteiskunnalle ja varsinkin tieteelle hyötyä. Lapset olisivat vähän niinkuin massatuotantoa ja perinteinen lapsiperhe-elämä voitaisiin unohtaa kokonaan.

Eikös tämä nyt kuitenkin ollut provo. En usko, että kukaan vakavasti ehdottaa tällaista, mutta aika hauskasti sanottu oli.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Kasvattaahan useat uskonnolliset fundamentalistit nykyäänkin lapsensa tynnyrissä. Ei siinä mitään laitoksia tarvita... (EDIT)

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Uusimmat

Suosituimmat