Humalan jälkeen

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä olen miettinyt sitä depersonalisaatiohäiriötä, koska sen oireet jokseenkin sopivat siihen miten olen itse yrittänyt kuvailla tuntemuksiani. Mutta.. sen yhteydessä ei puhuttu mitään alkoholista, vaan lähinnä traumoista ja psyykkisesti rankoista kokemuksista jotka voivat sen aiheuttaa. Olen huomannut että kännäämisen jälkeen minulla tämä tunne voimistuu päiväkausiksi huippuunsa, ja laantuu siitä vähitellen.. poistumatta kuitenkaan kokonaan, ainakaan ennen kuin kerkiän ryyppäämään uudestaan..

Millaisia tuntemuksia on normaalia kokea humalatilan jälkeen? En nyt tarkoita sitä krapulaa vaan jopa viikkoja humalan jälkeen. Onko normaalia olla ihan "out", poissaoleva, päiväkausia humalan jälkeen? Olen epäillyt ettei tämä mitään depersonalisaatiota ole vaan jotain alkoholista aiheutuvaa sekavuutta. Kuvailenpa vielä oireita.

Tuntuu kuin olisi humalassa. Näkemässäni on jotain vikaa, mutten osaa kunnolla sanoa mitä. Samoin kuulemassa. Tunne vastaa vähän sitä kuin heräisi aamulla kovan humalan jälkeen ja olisi edelleen aika humalassa. Ilman krapulan muita oireita kuten päänsärkyä ja huonovointisuutta. Vaan se sekavuus. Sekava olo. Pöhnä. Ja tuntuu että olisin vähän pihalla kokoajan, silleen "ai hä?". Katsettakin on vaikea välillä suunnata oikein, ja monesti kun joku puhuttelee minua yllättäen tai muutenkin jostain parin metrin päästä niin en tavallaan löydä näkemästäni niitä kasvoja, vaikeuksia tunnistaa asioita, katson ihan ohi/läpi. Tuntuu myös kuin kehoni vaan toimisi itsestään enkä olisi muutakuin seuraamassa mitä se touhuaa. Ei nyt varsinaisesti näin mutta hiukan siihen suuntaan. Tuntuu monesti etten saa otetta todellisuudesta, aistimukset jää vähän etäisiksi kokemuksina vaikka saankin kaiken informaation niillä normaaliin tapaan.

Mitä olette mieltä? Onko aivokasvain vai vain alkoholin väärinkäytön seurausta? Ajattelin lopettaa alkoholin käytön kyllä jahka tuo konemetsä on takana..

くそっ!

Kommentit (8)

Vierailija

Alkoholin väärinkäytön seurausta. Itselläkin on saattanut olla jopa viikon vaikka mitä oireita kunnon putken jälkeen.

Vierailija
Ronron
Minä olen miettinyt sitä depersonalisaatiohäiriötä, koska sen oireet jokseenkin sopivat siihen miten olen itse yrittänyt kuvailla tuntemuksiani. Mutta.. sen yhteydessä ei puhuttu mitään alkoholista, vaan lähinnä traumoista ja psyykkisesti rankoista kokemuksista jotka voivat sen aiheuttaa. Olen huomannut että kännäämisen jälkeen minulla tämä tunne voimistuu päiväkausiksi huippuunsa, ja laantuu siitä vähitellen.. poistumatta kuitenkaan kokonaan, ainakaan ennen kuin kerkiän ryyppäämään uudestaan..

Millaisia tuntemuksia on normaalia kokea humalatilan jälkeen? En nyt tarkoita sitä krapulaa vaan jopa viikkoja humalan jälkeen. Onko normaalia olla ihan "out", poissaoleva, päiväkausia humalan jälkeen? Olen epäillyt ettei tämä mitään depersonalisaatiota ole vaan jotain alkoholista aiheutuvaa sekavuutta. Kuvailenpa vielä oireita.

Tuntuu kuin olisi humalassa. Näkemässäni on jotain vikaa, mutten osaa kunnolla sanoa mitä. Samoin kuulemassa. Tunne vastaa vähän sitä kuin heräisi aamulla kovan humalan jälkeen ja olisi edelleen aika humalassa. Ilman krapulan muita oireita kuten päänsärkyä ja huonovointisuutta. Vaan se sekavuus. Sekava olo. Pöhnä. Ja tuntuu että olisin vähän pihalla kokoajan, silleen "ai hä?". Katsettakin on vaikea välillä suunnata oikein, ja monesti kun joku puhuttelee minua yllättäen tai muutenkin jostain parin metrin päästä niin en tavallaan löydä näkemästäni niitä kasvoja, vaikeuksia tunnistaa asioita, katson ihan ohi/läpi. Tuntuu myös kuin kehoni vaan toimisi itsestään enkä olisi muutakuin seuraamassa mitä se touhuaa. Ei nyt varsinaisesti näin mutta hiukan siihen suuntaan. Tuntuu monesti etten saa otetta todellisuudesta, aistimukset jää vähän etäisiksi kokemuksina vaikka saankin kaiken informaation niillä normaaliin tapaan.

Mitä olette mieltä? Onko aivokasvain vai vain alkoholin väärinkäytön seurausta? Ajattelin lopettaa alkoholin käytön kyllä jahka tuo konemetsä on takana..

Juu hieman tuttua. Opiskeluaikoina tuli dokattua aika rankasti. Ketuttaa se miten alkoholia vähätellään. Tein periaate päätöksen, että sai olla viina minun osalta. On tullut jo aivan liikaa hallaa tehtyä tuolla liuottimella omalle terveydelle.

Haittapuolina on ollut se, että suuttuessa agressiivisuus on korkeammalla tasolla. Toisaalta kaikki mielialat on paljon selkeämpiä ja tahto on tuhat kertaa lujempi kuin satunnaisesti kännäillessä oli.

Vierailija

Viina on viisaten juoma.

Sopii yhdelle, ei toiselle.
Sama jälkivaikutuksista.

Jos alkoholi tuntuu pahalta ja sitä ei ole pakko käyttää, niin miksi sitten...

Vierailija

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikk ... 90?ref=msn

HS: Humalassa sekoillut mies aiheutti poikkeuksellista tuhoa.

"Poliisin mukaan mies oli aamuyöllä tunkeutunut hotellihuoneeseen ja anastanut sieltä asiakkaan omaisuutta. Sen jälkeen päihtyneen miehen matka jatkui vaateliikkeen pihaan, mistä hän varasti kuorma-auton.

Haettuaan läheiseltä puutarhalta kukkia, mies peruutteli autolla leipomon kahvion seinään. Seuraavaksi mies otti pakettiauton luvatta käyttöönsä autoliikkeestä. Tämän ajelun päätteeksi mies rikkoi kerrostalon ulko-oven lasin ja teki kioskin seinään miehen mentävän reiän."

Vierailija

Juoppohulluus on jo semmoinen tila että siinä ei kysellä "ai täh"
Vuosia pitää vetää 24/7.
Tämän palstan krapulaiset parantaa suolainen pizza.

Vierailija
napo
Juoppohulluus on jo semmoinen tila että siinä ei kysellä "ai täh"
Vuosia pitää vetää 24/7.
Tämän palstan krapulaiset parantaa suolainen pizza.

Krapulan parantaa parhaiten ringeri laskimoinfuusiona sekä lääkehappi. Olettaen tietysti että osaa kanyloida itsensä.

Lähtee pahempikin krapula tunnissa.

Ringeriä saa apteekista ja samoin kanylointivälineitä. Lääkehapen antamiseen tarkoitetun maskin saa apteekista ja osasta apteekeista myös lääkehappea.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/1043420.shtml

Ringerin sekaan voi sitten yhdistää muitakin mukavia valmisteita jos siltä tuntuu.

Uusimmat

Suosituimmat