Mars -aluksen miehistö

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eilen tuli ohjelma, jossa pohdittiin, tulisiko Mars -alus miehittää sekaryhmällä, vai pelkällä miesryhmällä. Ajatuksena oli lähettää sekaryhmä, joka koostuisi naisista ja miehistä, mutta siihen arveltiin liittyvän ongelmia, kuten työtä häiritseviä ihmissuhdekuvioita. Tuli mieleen ratkaisu jota ohjelmassa ei tultu ajatelleeksi. Eikö kannattaisi lähettää pariskuntia? Jos lähetettäisiin tasamäärä valmiita pareja, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja matkustamiseen liittyvä yksinäisyys ja ikävä olisi ratkaistu. Olisiko mahdotonta löytää muutama matkalle soveltuva pariskunta?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Katsoiko kukaan muu eilistä ohjelmaa, missä Mars -lentoa suunniteltiin? Matka kestäisi kolme vuotta, joten kaikki psykologiset tekijät on huomioitava etukäteen. Koeoloissa tuli ilmi, että naisastronauttien ja miesten välille syntyi kitkaa ja se häiritsi työntekoa. Myös astronauttien kokema ikävä omaisia kohtaan nähtiin vakavana ongelmana. Siksi olisi hyvä idea, jos löytyisi astronautti/kosmonautti/taikonautti -pariskuntia lennolle.

Vierailija
väläys
Eilen tuli ohjelma, jossa pohdittiin, tulisiko Mars -alus miehittää sekaryhmällä, vai pelkällä miesryhmällä. Ajatuksena oli lähettää sekaryhmä, joka koostuisi naisista ja miehistä, mutta siihen arveltiin liittyvän ongelmia, kuten työtä häiritseviä ihmissuhdekuvioita. Tuli mieleen ratkaisu jota ohjelmassa ei tultu ajatelleeksi. Eikö kannattaisi lähettää pariskuntia? Jos lähetettäisiin tasamäärä valmiita pareja, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja matkustamiseen liittyvä yksinäisyys ja ikävä olisi ratkaistu. Olisiko mahdotonta löytää muutama matkalle soveltuva pariskunta?

Veikkaan että pariskunnilla ongelmat saattaisivat riistäytyä käsistä jopa kohtalokkaammin. En tiedä aluksen tilojen kokoa, mutta jos tapahtuisi jokin romanssi tai muu syrjähyppy, niin tuon kokoluokan tiloissa homma voisi riistäytyä todella käsistä. Veikkaan että parempi lähettää miehiä tai sitten sekaryhmä, joiden seksuaalisuus olisi aika alatasolla. Itse tuskin jaksaisin muutamaa vuotta selibaatissa, jos vastakkaista sukupuolta olisi näköpiirissä, jo naisen visuaalisuus saa hormonit hyrräämään, oli tämä sitten varattu tai ei.

Vierailija

Entä jos lähetettäisiin pelkkiä naisastronautteja? Naisillahan väitetään olevan paremmat sosiaaliset taidot. Tähän ketjuun tuli näköjään paljon trollailua, mutta oikeasti NASA piti miehistön kokoonpanon suunnittelua hyvin tärkeänä kysymyksenä. Miehistön on lennon aikana selviydyttävä ristiriidoistaan itse, heillä ei ole samalla tavalla lennonjohtoa koko ajan tukenaan, kuin oli kuulennoilla.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Tehdään kompromissi. Lauma naisia ja yksi mies.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
väläys
Entä jos lähetettäisiin pelkkiä naisastronautteja? Naisillahan väitetään olevan paremmat sosiaaliset taidot. Tähän ketjuun tuli näköjään paljon trollailua, mutta oikeasti NASA piti miehistön kokoonpanon suunnittelua hyvin tärkeänä kysymyksenä. Miehistön on lennon aikana selviydyttävä ristiriidoistaan itse, heillä ei ole samalla tavalla lennonjohtoa koko ajan tukenaan, kuin oli kuulennoilla.

No älä nyt hulluja puhu. Ei todellakaan ole mitään naisia vastaan, mutta kyllä naisporukoissa taitaa kaikenlainen juonittelu alkaa vähän turhan helposti. Ei siitä tulis yhtään mitään.

Mutta en nyt kyllä keksi muutakaan aukotonta vaihtoehtoa.. Tuo yksi mies ja loput naisia kuulosti kyllä oikeastaan aika hyvältä. Mutta noin vakavasti ottaen niin vaikea juttuhan tuo on..

Vierailija

Ei kai se sekamiehistö mikään ongelma voisi olla, pistetään vain kunnon perhepaketillinen kortsuja mukaan. Mikä se mukavempaa kuin vingutella kumia kaukana avaruudessa, minulle ainakin kelpaisi. Olisihan se mahtavaa, jos maailman ensimmäinen marsilainenkin syntyisi, syntymäaika vain pitäisi laskea tarkasti, mutta eiköhän se NASA:lta onnistu.

Vierailija
Barbaari
Kyllä ne naisetkin alkaa kilpailemaan siitä miehestä.

Idea kai olikin se, että siitä miehestä riittää niille kaikille, jolloin ei tarvitse edes kilpailla.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Joo, pariskuntaretkue on tuhoontuomittu jo ideanakin. Toteutettuna mitä konkreettisimminkin. Mitä siitäkin nyt tulisi, kun jo lähes maapallon kiertoradalta päästyä alkaisi parisuhdeterapia.

Pari skenaariota:

Ohjaaja/navigoija on mies. Nainen istuu kyydissä.
Nainen: Älä aja noin lujaa
Mies: -
Nainen: Varo tuota asteroidia
MIes: -
Nainen: Muistitko tankata?
Mies: Joo
Nainen: Polttoainetta on enää 92% jäljellä, se loppuu kohta. Mistä sitä muka saa enää lisää? Oliko pakko vetää talla pohjassa heti alusta lähtien?
Mies: Oli.
Nainen: Miten niin muka oli? Olisit voinut ihan hyvin säästää polttoainetta ja kiihdyttää rauhallisemminkin. Olisit kuunnellut kerrankin minun mielipidettäni.
Nainen: Nyt et sitten enää katso arvollesi sopivaksi edes vastata? Miehet ovat niin tuollaisia.
Mies: Emme olisi muuten ehtineet nousta oikealle radalle Auringon ympäri.
Nainen: Olisiko kannattanut lähteä aikaisemmin liikkeelle?
Nainen: Muistitko antaa anopille pikku-Jessen lempipirtelön ohjeen?
Mies: ???
Nainen: No et tietenkään. Onneksi minä muistin. Sinä et sitten selviä yksinkertaisimmistakaan askareista omin neuvoin. Toivottavasti anoppi muistaa tehdä sen oikein. Samanlaisia uunoja olette koko suku. Mitä tästä reissustakin ja tulee teikäläisten kanssa...
Mies: Mitä tekemistä suvullani on tämän kanssa?
Nainen: Serkkusikin ajoi kännissä ojaan, eikä tämä töyssyinen kyyti paljoa parempaa lupaa.

----

Nainen ohjaa/navigoi, mies kyydissä:
Mies: Muista tarkistaa ratanopeus ja rotaatio.
Nainen: Ei tarvitse neuvoa, olen kyllä koulutukseni saanut ja ihan yhtä pätevä avaruuspilotti kuin kuka tahansa mies.
Mies: En minä sillä, kunhan tarkistin...
Nainen: Älä tarkistele. Kerron kyllä jos tarvitsen apua.
MIes: -
Nainen: Kirsinkin mies on ihan samanlainen sovinisti, naiset eivät muka osaa mitään tehdä kunnolla.
Mies: No enhän minä tarkoittanut...
Nainen: Tarkoititpas, ihan niinkuin silloin Jari-Petterin ja Tuulan häissäkin, kun viinapäissäsi aloit laulaa pilkkalauluja.
Mies: Serenadiahan minä vain...
Nainen: Se loukkasi ja halvensi minua ja muita naisia, Kirsikin oli samaa mieltä!
Mies: Se rotaatio...
Nainen: Älä yritä väistellä, sinun kanssasi ei sitten koskaan voi puhua parisuhdeasioista kunnolla.
MIes: Nyt pitäisi oikaista hei jo!
Nainen: Hyvä on, aja sitten itse. Ja saat kyllä nukkua ensi yön eri hytissä, sika!

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat