Seuraa 
Viestejä13176

Millaista on runsas alkoholi käyttäminen, kuinka usein alkoholia voi ottaa että se ei ole runsasta käyttämistä.

Jos otan esimerkiksi 68 prosenttiasta alkoholia 4 cl ja 4 kpl 0.5 litran siideriä jossa on 4.5 prosenttia alkoholia. Niin onko tämä runsasta juomista,

Ja jos juo vaikka samanlaisen annokset 2 viikon välein niin ylittyykö se raja että alkoholin käyttö on runsasta.

Niin kertokaa, kännissä on vaikea laskea montako alkoholi annosta juo, miten voi laskea että ei mene yli suositusrajan.

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No tuo on asia, jossa ei ole kaikille sopivia lukuja. Aamulla heräät ja otat aamupalaksi 12 cl viskiä, kossua tms. Päivä lähtee hyvin liikkeelle. Kippailet menemään about litran siinä päivän mittaan. Polttelet samalla koko ajan röökiä. Syöt tietenkin jotakin.. ja töissä käyt. Miltä tällanen päivä kuulostaa?

salai
Seuraa 
Viestejä8275
tiäremiäs
Millaista on runsas alkoholi käyttäminen, kuinka usein alkoholia voi ottaa että se ei ole runsasta käyttämistä.
Jos otan esimerkiksi 68 prosenttiasta alkoholia 4 cl ja 4 kpl 0.5 litran siideriä jossa on 4.5 prosenttia alkoholia. Niin onko tämä runsasta juomista,
Ja jos juo vaikka samanlaisen annokset 2 viikon välein niin ylittyykö se raja että alkoholin käyttö on runsasta.
Niin kertokaa, kännissä on vaikea laskea montako alkoholi annosta juo, miten voi laskea että ei mene yli suositusrajan.

Kyllä tuo aika paljon teikäläiselle on. Voi olla että noin kahden viikon välein näet kaikenlaisia valoja lentelemässä ilmassa ja voipi tulla vierahia ihan avaruudesta asti kattelemaan moista ryyppymiestä. Niillä on sitten silmät tälleensä:

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

rebel327
No tuo on asia, jossa ei ole kaikille sopivia lukuja. Aamulla heräät ja otat aamupalaksi 12 cl viskiä, kossua tms. Päivä lähtee hyvin liikkeelle. Kippailet menemään about litran siinä päivän mittaan. Polttelet samalla koko ajan röökiä. Syöt tietenkin jotakin.. ja töissä käyt. Miltä tällanen päivä kuulostaa?

Aika kostealta. Niinkin voi elää. joskin todennäköinen elinikä
keskipainoiselle miehelle tuolla reseptillä lienee alta parikytä vuotta
aloittamisiästä. Ja useimmat tippuu siitä työelämästä aikasen
aikasessa vaiheessa.

Alkoholinkesto on kuitenkin perin yksilöllistä (vastaus Tiäremiähen
kysymykseen). Jotkut eivät kestä yhtään. Jotkut kestävät
päivittäiset perskännit koko odotettavissa olevan keskimääräisen
raittiin ihmisen mukaan lasketun elämän. Tiäremiehen lääkitys
saattaa alentaa alkomahoolin keston niin, että seuraava ryyppy
tappaa...

No tuo parin viikon välein otettu marginaalisen pieni annos
(pieni verrattuna omaan kulutukseeni ) ei todennäköisesti
edes Tiäremiähelle aiheuta ongelmia. Suosittelen kuiteski
absolutismia.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
AJT
rebel327

Aika kostealta. Niinkin voi elää. joskin todennäköinen elinikä
keskipainoiselle miehelle tuolla reseptillä lienee alta parikytä vuotta
aloittamisiästä. Ja useimmat tippuu siitä työelämästä aikasen
aikasessa vaiheessa.

Alkoholinkesto on kuitenkin perin yksilöllistä (vastaus Tiäremiähen
kysymykseen). Jotkut eivät kestä yhtään. Jotkut kestävät
päivittäiset perskännit koko odotettavissa olevan keskimääräisen
raittiin ihmisen mukaan lasketun elämän. Tiäremiehen lääkitys
saattaa alentaa alkomahoolin keston niin, että seuraava ryyppy
tappaa...

No tuo parin viikon välein otettu marginaalisen pieni annos
(pieni verrattuna omaan kulutukseeni ) ei todennäköisesti
edes Tiäremiähelle aiheuta ongelmia. Suosittelen kuiteski
absolutismia.

Olen kääntynyt jo sille linjalle, koska alkoholi on pahaa ja henkinen krapula on paljon pahempi kuin viinasta saatu.

Aina on ruvennut vaivaamaan henkisesti mutta en enään jaksa, niin pääsee monesta pahasta kuin olen lopettanut kokonaan.

Eikä tarvi melusta ja tupakansavustakaan enään välittäää mitä on ravintoloissa ja baareissa.

Tiäremiäs: Jos henkinen krapula on paha ja kestää kauan, on viisainta lopettaa kokonaan. Juominen aiheuttaa sulle masennusta, ja se voi pahentua. Korkki kiinni kokonaan. Helppo sanoa, vaikeampi toteuttaa. Turha näperrellä senttimäärien kanssa. Oot vaan kokonaan ilman kuppia. Käy enempi ulkona ja vähennä Tiede-palstan jatkuvaa päivittäistä selaamista.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
tiäremiäs
Alkoholin suositus 3 annosta, eli 3 kaljapullollista. tai 3 snapsia jotka 40 prosenttisia.

3 tunnin välein.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
tiäremiäs
Alkoholin suositus 3 annosta, eli 3 kaljapullollista. tai 3 snapsia jotka 40 prosenttisia.

3 tunnin välein.

Tänään menee kyllä taajempaan.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918

Tämänpäiväisen Sunnuntain Hesarin 2:lla sivulla oli juttu peliriippuvuudesta, siinä viitattiin vertailun vuoksi siihen että 10% alkoholin käyttäjistä juo 50% käytetystä alkoholista. Mun laskutaitojen mukaisesti 90% suomalaisista juo siis enintään 6 oluttölkillistä kuukaudessa! AIvan järkyttävää suhteessa siihen mitä minä kittasin aikoinaan lukion loppumetreistä aina toissa vuoden kevääseen asti. Ystäväpiiriiini ei enää kuulu eräs hyvin hankala manipuloiva henkilö. Luojan kiitos!

Päädyin laskelmiini seuraavasti:

10% Juo 50%käytetystä alkoholista, he juovat siis 5 yksikköä.
90% Juo 50% käytetystä alkoholista, he juovat siis 0,55 yksikköä.
Näiden suhde on siis noin 9. Eli Zakarias Von Herbertson Suurkuluttaja juo minun järkeni mukaan 9-kertaisesti Kake Kohtuukäyttäjään from Jakomäki nähden. ( Enemmistön käyttämä alkoholimäärä on siis 10% kokonaismäärästä: 0,55/5,55, tarkoittanee sitä että normi enenemmistöläinen asukas juo 10% kokonaismäärästä mutta 1/9 osa suurkuluttajan määrästä)

Jos jokainen suomalainen tilastollisessa mielessä juo vauvasta vaariin noin 11 litraa puhdasta alkoholia, juo enemmistö suomalaista vuosittain 11/10= 1,1 litraa alkoholia. Tämä on kuukaudessa noin 0,09166 litraa puhdasta alkoholia. Olutpullossa on alkoholia 0,33*0,046=0,01518 litraa. Näin ollen leijonanosa suomalaissta kumoaa kuukausittain vain sen vajaat 6 oluttöllkkiä.

Joku viisaampi voi tarkasta asian minun puolesta. Mutta tämä on todella vähän!
Noh, tarkastelin itse, virhehän siellä oli joka niin vaan pisti silmään... Nyt suhde siis säilyy...Eli tarkistus: 9,9 litraa juo pieni vähemmistö mikä on 9-kertainen enemmistön juomaan määrään nähden...Nyt kai meni sitten oikein. Yhdessä nämä ovat sitten sen 11 litraa..

-

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Puolikkaan perjantaipullo tarkoittaisi 26 litraa jotain 40% viinaa vuodessa. Tuleeko tuosta vajaa 10 litraa vuosi puhtaana.

Eli perjantaipulloja harrastavat kuuluvat 10 % vähemmistöön aivan selvästi.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

visti
Seuraa 
Viestejä6331
baal1984
Tämänpäiväisen Sunnuntain Hesarin 2:lla sivulla oli juttu peliriippuvuudesta, siinä viitattiin vertailun vuoksi siihen että 10% alkoholin käyttäjistä juo 50% käytetystä alkoholista. Mun laskutaitojen mukaisesti 90% suomalaisista juo siis enintään 6 oluttölkillistä kuukaudessa! AIvan järkyttävää suhteessa siihen mitä minä kittasin aikoinaan lukion loppumetreistä aina toissa vuoden kevääseen asti. Ystäväpiiriiini ei enää kuulu eräs hyvin hankala manipuloiva henkilö. Luojan kiitos!

Päädyin laskelmiini seuraavasti:

10% Juo 50%käytetystä alkoholista, he juovat siis 5 yksikköä.
90% Juo 50% käytetystä alkoholista, he juovat siis 0,55 yksikköä.
Näiden suhde on siis noin 9. Eli Zakarias Von Herbertson Suurkuluttaja juo minun järkeni mukaan 9-kertaisesti Kake Kohtuukäyttäjään from Jakomäki nähden. ( Enemmistön käyttämä alkoholimäärä on siis 10% kokonaismäärästä: 0,55/5,55, tarkoittanee sitä että normi enenemmistöläinen asukas juo 10% kokonaismäärästä mutta 1/9 osa suurkuluttajan määrästä)

Jos jokainen suomalainen tilastollisessa mielessä juo vauvasta vaariin noin 11 litraa puhdasta alkoholia, juo enemmistö suomalaista vuosittain 11/10= 1,1 litraa alkoholia. Tämä on kuukaudessa noin 0,09166 litraa puhdasta alkoholia. Olutpullossa on alkoholia 0,33*0,046=0,01518 litraa. Näin ollen leijonanosa suomalaissta kumoaa kuukausittain vain sen vajaat 6 oluttöllkkiä.

Joku viisaampi voi tarkasta asian minun puolesta. Mutta tämä on todella vähän!
Noh, tarkastelin itse, virhehän siellä oli joka niin vaan pisti silmään... Nyt suhde siis säilyy...Eli tarkistus: 9,9 litraa juo pieni vähemmistö mikä on 9-kertainen enemmistön juomaan määrään nähden...Nyt kai meni sitten oikein. Yhdessä nämä ovat sitten sen 11 litraa..

Maassa on 100 ihmistä. He juovat viinaa yhteensä 100*11 litraa = 1100 litraa.
Heistä 10 juo 550 l ja loput 90 myös 550 l. Tämä on henkeä kohti 550 l/90 = 6,1 litraa.
Se on votkana 2,5*2*6,1 pulloa = 30 pulloa.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7278

Voisi vaikka kuvitella, jos itse alkaa miettimään
"juonko liikaa" niin silloin on jo jonkinasteinen ongelma.
Määrät ja varsinkin toisten juomat, tai tilastodut kulutusmäärät,
ovat epäollennaisia

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat