Pienet rakit

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Miksi pienet rakit huutaa niin kovasti? Ärsyttävää kuunnella niiden räksytystä. Pahempia kuin varikset. Muutenkin ihan turhia elukoita. Näin tossa vähänaikaa sitten jonkun naikkosen taluttavan semmosta kirpunkokoista koiraa talutushihnankanssa. Oli kumma kun ei saanu sitä tienristeyksessä liikkumaan vaikka oli niin pieni. Ei se uskaltanu munkaan lähellä liikkua vaan meni piiloon sen omistajan jalkojen taakse. Tavallinen kissakin ois ollu tuplasti sitä koiraa isompi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Se eto räkytyshän niitten puudelien tehtävä onkin! Yhdistettynä hyvään näköön hyviä vahteja, vaatii tosin isomman "muskelin" suorittamaan tarvittavan häätötoimenpiteen... Ihmiset kun vaan eivät tajua että koira on koulutettava, oli minkä kokoinen tahansa! Helppo ottaa vaan syliin ja kantaa ikävästä tilanteesta pois, kunnes joku repii räkyttimen sylistä, jolloin syytetään alas ottajaa pedoksi vaikka toimiikin aivan luontonsa mukaan oikein...
Jotkut kun pitävät koiriaankin vaan status tarkoituksessa, vai mikähän syynä 5000 egua maksavalle pikkukoiralle...

Vierailija
grasshopper
Se eto räkytyshän niitten puudelien tehtävä onkin! Yhdistettynä hyvään näköön hyviä vahteja, vaatii tosin isomman "muskelin" suorittamaan tarvittavan häätötoimenpiteen... Ihmiset kun vaan eivät tajua että koira on koulutettava, oli minkä kokoinen tahansa! Helppo ottaa vaan syliin ja kantaa ikävästä tilanteesta pois, kunnes joku repii räkyttimen sylistä, jolloin syytetään alas ottajaa pedoksi vaikka toimiikin aivan luontonsa mukaan oikein...
Jotkut kun pitävät koiriaankin vaan status tarkoituksessa, vai mikähän syynä 5000 egua maksavalle pikkukoiralle...

Nimenomaan tuo se on syynä. Olen pitkään harrastanut palveluskoira- ja muitakin koirahommia (mutta ei enää) ja olen pannut merkille, että tämä on valitettavan yleinen asenne ihmisillä, siis ettei pieniä "fifiä" tarvitse sen kummosemmin kouluttaa kun niillä on niin pienet hampaatkin, etteivät suurempaa vahinko saa aikaiseksi.

Vierailija

Offtopikkia

Snaut:
Heitäppäs ihan arviona onko normaalia kun 7kk ikäinen metsästyslinjainen labbis on haukahtanut minun toteamani 3 kertaa sisätiloissa?

Ulkona kaveri haukkuu riistalle ja jos omalle alueelle tulee toinen koira, enkä minä tai vaimo ole näkemässä. Minkäänlaista koulutusta ei ole siis ole tuon suhteen tarvinnut harjoittaa.

Vierailija
McRoot
Offtopikkia
Snaut:
Heitäppäs ihan arviona onko normaalia kun 7kk ikäinen metsästyslinjainen labbis on haukahtanut minun toteamani 3 kertaa sisätiloissa?
Ulkona kaveri haukkuu riistalle ja jos omalle alueelle tulee toinen koira, enkä minä tai vaimo ole näkemässä. Minkäänlaista koulutusta ei ole siis ole tuon suhteen tarvinnut harjoittaa.

Juuh. Nämä eivät juurikaan hauku. Ei ulkona eikä sisällä. Ainakin tuo pahis tietää oman arvonsa todella isokokokoisena, eikä lotkauta korvaansaakaan pikku koirien haukunnalle.

Virallinen nimi: Ethusan Utopisti, reknro: FIN 32028/98, uros. Kutsumanimenä Tico.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Lassi

Juuh. Nämä eivät juurikaan hauku. Ei ulkona eikä sisällä. Ainakin tuo pahis tietää oman arvonsa todella isokokokoisena, eikä lotkauta korvaansaakaan pikku koirien haukunnalle.

Virallinen nimi: Ethusan Utopisti, reknro: FIN 32028/98, uros. Kutsumanimenä Tico.

Kiva koira. Tämän takia minä pidänkin enemmän isoista koirista. Erityisesti justiinsa kultasista noutajista. Rauhallisen oloisia koiria.

Huoh..kunpa meillä vielä olisi meidän ihana Bertta koira täällä.

Snaut

Nimenomaan tuo se on syynä. Olen pitkään harrastanut palveluskoira- ja muitakin koirahommia (mutta ei enää) ja olen pannut merkille, että tämä on valitettavan yleinen asenne ihmisillä, siis ettei pieniä "fifiä" tarvitse sen kummosemmin kouluttaa kun niillä on niin pienet hampaatkin, etteivät suurempaa vahinko saa aikaiseksi.

Lapsiperheissä voivat aiheuttaa lapsille koira kammon jos pikkukoirat hyppivät päälle(vaikkakin leikkisästi) mutta pelottavaahan se voi olla pienemmille lapsukaisille kun toinen juoksee rasavillisti ympäriinsä ja hyppii miten sattuu. Mua kanssa ärsytti(ei kuiteskaa pelottanu) pienenä mennä yhden tutun luokse kun niillä oli moinen pieni rasavillikoira mikä hyppeli ja riehaantu aina ihan täysin kun meni niiden luokse. Oikeasti todella rasittavaa olla kun sai odotella kokoajan että milloin se hyppää yhtäkkiä päälle.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
McRoot
Offtopikkia

Snaut:

Kuten jo kerrottiinkin käyttäytyminen on tyypillistä rodulleen. Mutta hei! Eihän se koulutus sitä tarkoiteta, että koirasta vain kitketään mahdollinen räksytys. Sellainen eri koiran perustottiskoulutus pitää sisällään paljon muutakin, eli siinä opetetaan esim. koira siististi seuraamaan kytkettynä välittömästi isäntänsä sivulla. Samoin koira opetetaan käskystä pysymään paikoillaan ja siitä tulemaan luokse sekä muutamia muitakin ihan perusjuttuja.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
...
Kiva koira. Tämän takia minä pidänkin enemmän isoista koirista. Erityisesti justiinsa kultasista noutajista. Rauhallisen oloisia koiria.
...

Ja tuo mun koira EI ole mikään lälläri Kultainennoutaja. Se on aito Labradorinnoutaja Se että on vaalea ja kuononpääkin on vaalea johtuu kyllä siitä, että on todella arvostetusta kennelistä.

Se mitä Snaut tuossa totesikin, niin ei koiralta saa ottaa sen omaa luontoa pois. Me molemmat olemme hiljaisia, mutta tarvittaessa myös toimimme. Tico-koiraherra on sellainen, että jos joku lähetyy mua uhkaavasti, niin on parasta pitää tukevasti remmistä kiinni. Se hyppää 48 kg painollaan rintakehään ja kaataa aivan varmasti. Tuo ei pure.
On helppo kouluttaa, joko lintukoiraksi tai sitten perhekoiraksi. Vesikoirahan tuo on ja joskus todella itepäinenkin On mun toinen labbis ja saa olla sitten viimeinenkin koirani. Valmistelen sille jo sellaista hautakatakombia. Kerään kiviä sitä varten. Vielä muutama yhteinen vuosi...

Vierailija

Tänään oli melkoisen lämmin päivä. Väsyneitä silmiä virkisti usein kadun vartta kipittävä ihmisen paras ystävä. Joskus niillä oli mukana koira.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
TERÄS NALLEPUH
Miksi pienet rakit huutaa niin kovasti? Ärsyttävää kuunnella niiden räksytystä. Pahempia kuin varikset. Muutenkin ihan turhia elukoita. Näin tossa vähänaikaa sitten jonkun naikkosen taluttavan semmosta kirpunkokoista koiraa talutushihnankanssa. Oli kumma kun ei saanu sitä tienristeyksessä liikkumaan vaikka oli niin pieni. Ei se uskaltanu munkaan lähellä liikkua vaan meni piiloon sen omistajan jalkojen taakse. Tavallinen kissakin ois ollu tuplasti sitä koiraa isompi.

Olen kyllä samoilla linjoilla. Kissa on sentään 10 kertaa parempi ja älykkäämpi kuin koira. Ex-perheessäni on kaksi kissaa ja tykkään niistä tavattomasti. Kissat hävittävät tehokkaasti hiiriä ja myyriä, jonka takia niitä on hankittu maatiloille vuosina 1 ja 2.

Kissa ei ole niin tyhmä, että se tottelisi kaikenmaailman käskyjä, kuten "istu", "paikka", "seuraa", "tassu" y.m.

Kissa on vähän niinkuin nainen. Itsenäinen ja itsepäinen.

Koirassa on tietenkin naiseen (ja kissaan) verrattuna kaksi hyvää puolta.
Koiraa ei voi kusettaa puhelimessa ja koira ei koskaan räksytä omalle isännälle.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Koira haukkuu vartioidessaan ilmoituhaukkua ja ollessaan ikävystynyt toimettomuuteen. Tavallista tämä on aidatulla pihalla, vaapaana koira haukkuu harvoin.

Muistelen, että susi haukahtelee ainoastaan ollessaan hämmentynyt jostain havainnostaan. Normaalireaktiothan ovat sudelle lauman ulkopuolisen elävän olion nähdessään pako, vältteleminen ja arvioiminen tai hyökkäys, mutta ollessaan ymmällä se haukahtaa. Koiraltahan ei tutun ilmiön osalta pakenemista tai hyökkäystä toivota, joten jäljelle jää vain yksi reaktiomalli, haukkuminen. Jos opetat koiran puremaan, se ei enää hauku Koulutuksella voi toimintamalleja vaihtaa.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Jos todella olette koiran psykkeestä kiinnostunut tai teillä on ongelmia koiranne kanssa tai muuten vain koulutus kiinnostaa, kannattaa aloittaa vaikkapa lukemalla sen alan "gurun" Anders Hallgrenin jokin perusopas. Tällainen on esim. hänen yleisteos "Ihmisen paras ystävä" tai sitten koiraongelmiin erityisesti keskittyvä "Koiraongelmia ja ongelmakoiria" Hallgrenin perusteos vuodelta 1972.

Vierailija

Näin on. Opetelkaa "koirankieli", korvien asento kokonaisuus, niin pärjäätte rakkienkin kanssa.
Tuo mainitsemani "koirankieli" on sellainen kihinä, murina juttelua. Katseet, eleet. Jos on itse hermostunut, niin koira vaistoaa sen kyllä hyvin. Pikkaisen tulee viereen ihmettelemään, että mistäs nyt tuulee.

Tuo mun Labradorinnoutaja pelasti minut elämään. Olen sille ikuisesti kiitollinen. Se lukee vaistoillaan ihmistä, kuin avointa kirjaa. Koiran vaistoja ei voi hämätä.

Vierailija

Miksi [size=150:ogjyp3r9]pienet miehet[/size:ogjyp3r9] räksyttää ja käyttäytyy välillä todella ärsyttävästi kun koittavat tuoda itseään esille?

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
half-life
Miksi [size=150:2n701bek]pienet miehet[/size:2n701bek] räksyttää ja käyttäytyy välillä todella ärsyttävästi kun koittavat tuoda itseään esille?

Naisethan tekevät samoin koosta riippumatta. Toisekseen. Omaa kokoaan ei kukaan voi säädellä tahdonvoimalla, toisin kuin käyttäymistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat