Tämä on peli jossa on pelastettava linnanneito. Yhtä ainoaa ratkaisua ei ole, vaan pelissä voi onnistua monella keinolla, kuitenkin pelin tehtävät on ratkaistava.
Alkutilanne on tämä:
" Linnaneito on vangittu viholliskaupungin linnan torniin. Linnaa isännöi Durum -niminen, hiukan huonomuistinen velho, joka on käskenyt vanhan palvelijamuorin vanginvartijaksi. Torni on viisikymmentä metriä korkea ja alhaalla on vallihauta. Linnaa ympäröi vielä vallihaudan jälkeen korkea muuri, jossa on portti ulos alueelta. Porttia vartioivat aseistetut vartijat. Tornihuoneessa on pöytä jolla on voileipä, tuoli ja neidon sänky. Hän nukkuu tiedottomana sängyssä. Tornihuoneessa on kaksi ovea, joista toinen on lukossa ja toisessa ei ole kahvaa, mutta on pieni peitetty ikkunaluukku."
Miten pelastajat( pelaajat) sitten päätyivät itse tuohon huoneeseen, sitä ei tarina kerro. Tehtävänä on pelastaa linnanneito ja löytää tie ulos, ensin huoneesta ja sitten linnan portista. Jokaisella pelaajalla voi olla mukanaan yksi esine, kertokaa mikä se on.
Sivut
Millä tavalla tuo sitten toimii? Tavallisena roolipelinä jossa toimit tarinankertojana?
Otan esineeksi näkymättömyys kaavun. En tiedä jatkanko peliä mutta otan ennen kun muut ehtivät.
http://www.theuselessweb.com/
http://yourlogicalfallacyis.com/
http://i.imgur.com/GmFOs.jpg
Tulukset
Toimii niinkuin roolipeli. Eli olen tarinankertoja ja liikutan muita hahmoja, te liikutatte omaanne. Voitte keksiä hahmoillenne nimet jos haluatte. Tämä peli loppuu, kun ensimmäinen löytää tien ulos. Peliin voi tulla mukaan kesken kaiken, jos kukaan ei ole vielä ratkaissut peliä. Ette voi tehdä yhteistyötä, vaan kukin pelaa tavallaan omaa peliään, voi käyttää vain omaa esinettään. Olette pelin maailmassa tornissa eri viikkoina.
Nyt kysyn teiltä, mitä teette seuraavaksi?
väläys, etkö meinaa tehdä ton tarkempia rajauksia? Tästä voi tulla iisi juttu, jos esine voi olla melkein mikä vain.
Shriek: Ei ole niin helppoa, koska ulospääsyyn on useampi este. Peli on rakennettu niin, että esineestä huolimatta tehtävät on ratkaistava. Ensin on päästävä neidon kanssa huoneesta ulos. Esine voi olla mikä vain, minkä voi kantaa mukanaan ja joka mahtuu huoneeseen. Ei siis mikään "lentokone" kelpaa. Koska ollaan fantasiamaailmassa, Barbaarin näkymättömäksi tekevä kaapu käy, varsinkin kun sellaisia on fantasiakirjoissa esiintynyt. Tämä maailma ei ole silti mihinkään aikakauteen sidottu, eli nykyaikaisen esineen voi myös ottaa.
Olen vielä jonkin aikaa hereillä, mutta en kovin kauaa, joten peli jatkuu huomenna.
Joo. Just huomasin, että eipä välttämättä tulekkaan helppo homma. Jos jedi ritarien tyylinen valosapeli star warssista esitetyillä ominaisuuksilla ok esine, niin valitsen sen.
Et sanonut mistä me jokainen aloitetaan, mutta lähden kohti linnaa ja liikun niin kauan kunnes olen sadan metrin päässä muurista. Onko tämä validi siirto?
Kaikki aloittavat samasta tornihuoneesta, jossa linnanneito on, selitinhän sen jo alussa. ( mutta ette ole siellä samaan aikaan) Kun olette kertoneet esineenne, kertokaa mikä on seuraava siirtonne.
Tsekkaan ensin varovasti luukusta, että mitä sieltä näkyy?
Kaavailin tässä hieman, että auttaisko tuollainen Sir Lancelotin kaltainen dramaattinen menettely minut ja neidon pois linnasta?
http://www.youtube.com/watch?v=-jO1EOhGkY0&feature=related
Luukun takana on numeronäppäimistö, kuin puhelimessa.
Menen oven taakse ja yritän huhuilla vanginvartijalle. Lopulta huudan täysillä, että olisko hän vailla voileipää?
Nyt on ehkä etulyöntiasema sellaisilla ihmisillä, jotka ovat aikanaan pelanneet Sierran ja LucasArtsin pelejä.
Vanginvartija ei vastaa huutoosi, eikä kukaan muukaan. Linnanneito nukkuu kasvot alaspäin vuoteessa.
Minä tulen kans messiin. Minulla tavarani on uss enterprise.
Nimeni tässä tarinassa on Spock.
Aloitan ensimmäisen toiminnon.
Avaan kommunikaatiolinjan enterprisen kanssa.
:
*Scotty siirtäkää meidät pois tästä tornista, sanoi spock*
:
*Kyllä herra Spock*
:
*Se on loogista, sanoi spock.*
Voitinko?
Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)
Menen herättelemään mimmiä. Jos saan hänet hereille, kyselen häneltä, että onko hänellä ideoita, miten huoneesta pääsisi pois.
Teräsnallepuh: Et voittanut. Sinun pitää selittää, miten sinut voidaan noutaa tornista ja muurin ympäröimästä linnasta, lukkojen takaa. Myös linnanneito on otettava mukaan.
Shriek: Miten herättelet häntä?
Käännän hänet selin makaamaan. Sitten silmäilen hetken aikaa ja ihmettelen, että minkä takia vaivaudun mokoman eukon takia tulemaan koko linnaan?
No, päätän kuiskailla jotain randomia hänen korvaansa ja puhalten välillä kasvoille ilmaa suullani. Heiluttelen varovasti hänen vartaloaan.
Hän herää pyörtymyksestään. - Voileipä maistui tosi pahalta, ihan pyörrytti..
Mutta minun on nyt mentävä nukkumaan, peli jatkuu siis huomenna.
*get's an idea!*
Kokeilee samaa taktiikkaa molempien oven takana. Huhuilen oven takana vanginvartijaa. Huudan, että voileipä on syömäkelvotonta ja vaadin oikea ruokaa meille molemmille.
Taidampa mennä itsekin.
Shriek: Kukaan ei vastaa.
(Menen nyt siis nukkumaan, koska en jaksa enää valvoa. Hyvää yötä.)
Peli jatkuu!
Tervetuloa kaikki uudetkin pelaajat, vielä voi tulla mukaan. Lukekaa pelin idea ensimmäisestä ja toisesta viestistäni sivulta 1.
Lyhyesti: Kaikki pelaajat aloittavat tornihuoneesta ja saavat tuoda yhden esineen mukanaan. Kertokaa viestissänne mikä esine on ja mikä on ensimmäinen siirtonne.
Sivut