Onko Linkola vaan seonnut?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Diggasin itse aikoinaan Pentti Linkolaa ihan täböillä.
Jotenkin tyyppi istui mun pirtaan kuin nenä päähän.
Olihan se ylevää kantaa huolta koko planeetasta, ihmiskunnasta, lajitella roskia ja tarkkailla omaa kuluttamista, keskittyä oikeana pitämäänsä ja (HUOM!) kuvitella sitten olevansa muiden yläpuolella, olla pätevä tuomari ja syyllistäjä muille jotka ei toimi samoin..

Siis (huom!), mä tarkkailen yhä omaa kuluttamistani, lajittelen roskani, olen yhä huolestunut maapallon ympäristön tilasta, jne..

Mutta nyt oon alkanut miettiä ihan vaklavissani tuota että miten pitkälle voi mennä omassa ylemmyydentunnosaan, miten pitkälle voi ajautua *ttuilemaan muille jostakin tahallisesta haitanteosta, yms. olematta hullu?

Sanoin tuolla muualla että Linkola on haksahtanut kristilliseen harhaan, ansaan joka vaanii meitä itsekutakin aina ja kaikkialla.. Harhakäsitys siitä että olisi jokin täydellinen ihminen, täydellinen ympäristö, täydellinen jokin, josta muka oltais vieraannuttu ja vieläpä tahallaan..

Mun oma aikuiseksi kasvuni on edennyt vaiheeseen jossa olen ajautunut "uskonnollisesti".. kenties järkevähenkisesti agnostikoksi ja oon kiinnostunut Taolaisuudesta.. mutta nuo eivät ole mitään erityistä sinällään ja pyhäkin on mulle etupäässä mielenkiintoinen tarkastelun kohde siinä kuin paljon muukin.

Mun "Linkolalaisuuteni", se tais olla vain ikäänkuin jatkumoa mun mutsin jehovalaisuudelle, joka on ollut jatkumoa mutsin äidin körttiläisyydelle..

Kaikille yhteistä kristillinen täydellisyyden olettaminen ja se että pääsee fidduilemaan muka oikeutetusti sydämensä kyllyydestä muille. Elikkäs purkamaan pahaa oloaan, ahdistustaan ja stressiään.

Toki sitä voi tehdä esiintymällä anarkistina, kapitalistina, kommunistina, Ydinvoiman puolesta fanaattisesti meuhkaavatkin voi olla vaan hulluja, joilla on tarve pomottaa muita. Ja sitten kun oikein on kieroutunut minäkuva, niin kaippa siihen voi yltää vaikka budhalaisuuden ja taolaisuudenkin kautta? Ihmisen mieli on metka ja mielisairaudet moninaiset.

Nykyisin en siis juurikaan arvosta Linkolan arvo- ja asennemaailmaa kun oon tajunnut paremmin mitä kaikkea se sisällään pitää ja miten altis olen itse sairastumaan pääkopaltani. Ihmiset ylipäätään on aika alttiita kaikki, se jotenkin on luonteenomaista juurikin ihmiselle ja laumaeläimille, kait nisäkkäille yleensä? Hyvä- ja paha mielisyys säätää laumakäyttäytymistä ja tunteet.. ne säätää luovaa ajattelua. Pää voi tulla sit kipeeks kun on paha mieli jostakin.. ja niin ihminen voi kehitellä jonkin aatteellisen hyökkäyksen muita kohtaan vaikka perimmäinen syy *tutukseen olis ihan jossakin muualla.

Yhteinen etuhan ei tarvitse konservatiivista aatetta.. Luovaa ajattelua kyllä ja tervettä mieltä.

-----

Sivut

Kommentit (158)

Vierailija

Meinaan vaan, että se olisi saanut minustakin opetuslapsen ilman tota rasistista paskaa.

Fiksu tyyppi se on kaikin puolin.

Ehkä vaan harhainen...

Vierailija
tiäremiäs
Ei kaikki mitkä on oikeassa ole hulluja.

Tai ainakin osittan oikeassa. Aina tietenkin vähän määrittely kysymys.

Vai on se määrittelykysymys että mikä on oikeeta, siis totta?
Ekkai o toisissas!?
Mä oon "luullu" että totuus määrittyy tieteellisesti ja pidän sitä oikeena totuutena.

Tämä aihe voi olla melkoisen loukkaavakin monia ihmisiä kohtaan kun n. 80% suomalaisista kuuluu ev.lut. seurakuntaan, siitä joukosta ehkä n.½, siis apautti 1/3 suomalaisista, aikuisiksi luokittuvista ihmisistä uskoo taivaan isiin joka on luonut täydellisen ihmisen ja on ollut paratiisi ja muuta soopaa..
Tai sitten lähestulkoon 100% on sisäistänyt kristillisyyden ideologian kulttuurin kautta niin, että on sula mahdottomuus edes osata ymmärtää ilmiöitä irrallaan täydellisyyden olemuksesta?
Ehkä ihmisten aivot onkin yleensä sellaiset ettei niillä onnistu ajatteleminen kovin hääppöisesti ja vain aniharva tajuaa mitä mä koitan tässä selittää.

Linkolasta on tullut stara, auktoriteetti.
Yhdenlainen "isä aurinkoinen".

Mä aloin oikein vakavakavasti pohtia Linkolaa opettajana, opetuslapsiaan kun Jokelan koulusurmien yhteydessä kävi ilmi että psykoosiin ajautuneen nuorukaisen ideologia oli peräisin Linkolalta ja tais olla aika samantyyppistä yltiövihreyttä, sellaista uskonnollista siellä kotitaustassa?
Enkä nyt tarkoita että olis jotenkin asiallista syyllistää kyseisen surmatyöurakan kautta kaikki tai ylipäätään ketään uskossaan autuasta. Julkisuuteenhan pääsi vuotamaan ssr lääkityksen vaikutukset, se että ne ei olleet joko sopineet tjms. ja Pekka-Erikillä nuppi pimahti ehkä niiden vuoksi tai jostakin tuntemattomasta syystä.

Mitenkään tervettä ajattelua ei kuitenkaan edusta sellainen että asetutaan muiden ihmisten yläpuolelle. Että ollaan kuin jumala, joka luokittelee muut ihmiset hyviin ja pahoihin, että voi syyllistää yksilöitä, että voi peräti rangaista yksilöitä oman halunsa mukaan.

Mä en ymmärrä edes yhteisöä joka rankaisee.

Ymmärrän vaan sen että haitallisuus eristetään mutta en ole nähnyt yhtään tutkimustulosta siitä että ketään olis voitu opettaa rangaistuksilla mitenkään enemmän ymmärtävämmäksi. Pelkäämäänhän siitä vaan oppii ja valehtelemaan.

Ehkä onkin niin että valtaosa ihmisistä on enemmän ja vähemmän seonneita ja vain aniharva selviää elämänsä läpi terveenä?
Tuo on aika loogista.
Erittäin loogista kun ajattelee yleensä tapaturmailua, sairastelua, yms.

Sairaiden on helppoa samaistua vertaisiinsa.
Taudinkuvat vaan vaihtelee.
Kun jokin on yleistä, se on tavallista, siitä aletaan sanoa että se on normaalia, jne.
Vaikka olis miten kipeetä tahansa.

Pelottavaa mutta niin totta..

*iiks*

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Mä aloin oikein vakavakavasti pohtia Linkolaa opettajana, opetuslapsiaan kun Jokelan koulusurmien yhteydessä kävi ilmi että psykoosiin ajautuneen nuorukaisen ideologia oli peräisin Linkolalta ja tais olla aika samantyyppistä yltiövihreyttä, sellaista uskonnollista siellä kotitaustassa?

Onkin typerää pitää itsellään guruja. Linkolalla on paljon hyviä ajatuksia, se ei silti tarkoita sitä, että hänen kaikki ajatuksensa olisivat hyviä. Jokaisen kannattaa käyttää suodatinta puhujia kuunnellessaan.

Jokelan koulusurmaajalla oli paljon oppi-isiä, joista Linkola oli vain yksi. Huomattavasti suurempaa roolia näyttelivät amerikkalaiset kaverit, jotka olivat jo toteuttaneet omat murhatyönsä tai vasta suunnittelivat sellaisia.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Pönni

Onkin typerää pitää itsellään guruja. Linkolalla on paljon hyviä ajatuksia, se ei silti tarkoita sitä, että hänen kaikki ajatuksensa olisivat hyviä. Jokaisen kannattaa käyttää suodatinta puhujia kuunnellessaan.

Yllättävän paljon ihmiset kuitenkin guruja palvoo ja puhuu arvostamiensa yksilöiden nimissä.. tai sit mä oon vaan varttunut niin ahdasmielisissä piireissä että luulen noin?
Kotona mun mutsilla oli uskonnollinen juttunsa, jehovantodistajuus. Isä oli demari ja osas suoralta kädeltä tuomita kommunistit kun mä olin siinä iässä että aloin miettiä ketä pitäis äänestää. Opettajilla oli koulussa omat poliittiset ja uskonnolliset aatteensa ja intressinsä. Olen perin harvoin kohdannut ihmisiä, jotka olis puhtaasti tieteellisiä ja irti sosiaalisesta protokollasta ja guruistaan.

Jokelan koulusurmaajalla oli paljon oppi-isiä, joista Linkola oli vain yksi. Huomattavasti suurempaa roolia näyttelivät amerikkalaiset kaverit, jotka olivat jo toteuttaneet omat murhatyönsä tai vasta suunnittelivat sellaisia.

Ok. Se sit Jokelan tapauksesta. Noihin muihinkin koulusurmiin liittyy ssr lääkitys, ainakin osaan. Miksi niitä on määrätty? Masennukseen ja niinollen voi olla että potilaat on olleet ilman lääkitystäkin potentiaalisia murhaajia.

Mutta Linkolaan..
Tyyppi on arvottanut ihmisen lähinnä nollaksi.
Ikäänkuin ihminen ei olis luontoon kuuluva.
Ikäänkuin luonto olis jotakin ihmisestä irrallaan ja muut eläimet olis jotenkin parempia ja kivampia, ei-julmia ja muutenkin ikäänkuin niin ettei luonnossa mitään harmillista tapahtuis jos ei olis ihmistä.

Todella typerää ja haitallista ajattelua joka lietsoo vain lisää kurjuutta ja surkeutta ja niitä mielenterveysongelmia, niitä joiden kautta inhimillinen arvotetaan paskan väärtiksi ja siihen voidaankin sit asennoitua samalla haitapaskamentaliteetilla minkä tekee nihilisti Linkola.

Linkolalla on kuitenkin nuoressa polvessa jonkinverran kannatusta ja mä oon vankasti sitä mieltä että joku "pelastakaa edes lapset ry." vois aloittaa Linkolan vastaisen kampanjan missä tuotais esiin se miten haitallista on asennoitua ihmiseen siten että ihminen on yli- tai aliluonnollinen olio.

Olkoon tämä kampanjan avaus!
Töttöröö!

Vierailija

Tuskin Linkola vaatii itseään persoonana palvomaan, jokainen saa uskoa, mihin tykkää... jumalaan, mustaan meteoriittiin, persoonaan, ufoihin etc...

Jonain päivänä sitä herää, ja huomaa, ettei voi uskoa kuin itseensä... kysymys on lopulta vain itsensä tuntemisesta... se mitä mystikot, filosofiat, ja uskonnot opettavat tiivistyy yhteen.

Kukaan ei ole seonnut, mikään ei ole sen paremmin, hyvää kuin pahaa... kaikki on ok, harmonisessa tasapainossa, kuten aina... aina vain, nyt... Linkolakin.... se, että toista persoonaa ei ymmärrä, on harmi, sillä jokainen persoona on omasta mielestään oikeassa... miksen voi olla yhtä mieltä jokaisen kanssa... toisen "sekoaminenkin" monasti auttaa löytämään itsestään, jotain mitä muutoin ei olisi huomannut...

Linkola on mies, joka arvostaa luontoa, on havainnut, että ihmisiä on liikaa, ja on valmis luopumaan osasta ihmispopulaatiosta luonnon hyväksi, keinoja kaihtamatta... joku näkee hyvänä, joku pahana, joku ei ole kuullut koko asiasta... kuten aina... ääripäät syyttävät toisiaan sekoilusta, S-keskusta hymyilee hiljaa... kuurojen asiaa ei ymmärrä vielä yksikään...

Jokainen meistä tietää, ihmispopulaation vähentäminen, on hyväksi äidillemme... voipi olla, että okkultistisen herrarodun vähentämis suunnitelmat ovat jo valmiina... jälleen kerran historia toistaisi itseään...

The Georgia Guidestones, supposedly financed by a mysterious R.C. Christian, are known as "the Stonehenge of Georgia." They are the new ten commandments for humanity, carved in stone (granite) for those with eyes to see in Elbert County, Georgia. They are set atop a hill, four standing tablets, capped by a fifth.

Maintain humanity under 500,000,000
in perpetual balance with nature.

Be not a cancer on the earth -
Leave room for nature -
Leave room for nature.

tao tao oli muuten toiseksi paras sarja heti Maija Mehiläisen jälkeen...

Ja vielä rankaisemisesta, sinua ei rangaista vihasta, vaan viha rankaisee sinua. Kai se buddhakin nyky psykologian eli muinaisen sieluopin mukaan ainakin näillä leveysasteilla olisi luokiteltu hulluksi... itse buddha totesi olevansa ainoastaan hereillä... ei jumala, ei pyhimys... hän ei haalinut sen enempää kuulijoita, kuin katoilla pesivät lokitkaan... miten voi olla, että emme ole kuullet lokkilaisuudesta... linkolalaisuus... titityy

Vierailija
pienisieni
Tuskin Linkola vaatii itseään persoonana palvomaan, ..

Kukas tommosta on väittänyt?

Kukaan ei ole seonnut, mikään ei ole sen paremmin, hyvää kuin pahaa... kaikki on ok,..

Tyhjää höpäjät.
Tottakai on edullista ja epäedullista, hyvää ja pahaa, selkeää ja sekavaa.. jne.

Linkola on mies, joka arvostaa luontoa, on havainnut, että ihmisiä on liikaa, ja on valmis luopumaan osasta ihmispopulaatiosta luonnon hyväksi, keinoja kaihtamatta...

Nii-i, minähän sanoin että hullu on.

Jokainen meistä tietää, ihmispopulaation vähentäminen, on hyväksi äidillemme...

Mitä *ttua? Oletko sinäkin seonnut?

Mistä teitä sikiää?

Vierailija

En suoraan sanottuna ymmärrä miks jonkun vanhuudenhöperön typeristä jaarituksista täytyy ylipäätään keskustella.Vielä 70-luvulla Linkolalla oli vielä sanottavaa, nykyisin hän on vanha äijänkäppärä, joka on jumiutunut omiin ajatuksiinsa kärjistäen niitä entisestään. Vanhemmilla ihmisillä on esimerkiksi lyhykestoinen muisti huonompi (aivorakenteet ovat muokkautuneet tietyllä tavoin ja vaikuttavat mm. mielipiteisiin) Tästä johtuen he toimivat helpommin ennalta opituissa kaavoissa ja aatteissa nuoria herkemmin, eivätkä ole aina valmiita paradigmojen muutoksiin kuhnilaisessa hengessä. Tämän vuoksi vanhemmat ihmiset ovat niin varmoja mielipiteistään.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Mutta Linkolaan..
Tyyppi on arvottanut ihmisen lähinnä nollaksi.

Katsopa tarkemmin. Linkolan puheethan tähtäävät ihmisen suojeluun.

"Olen humanisti. Pitkällä tähtäimellä." P. Linkola

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Echi
En suoraan sanottuna ymmärrä miks jonkun vanhuudenhöperön typeristä jaarituksista täytyy ylipäätään keskustella.Vielä 70-luvulla Linkolalla oli vielä sanottavaa, nykyisin hän on vanha äijänkäppärä, joka on jumiutunut omiin ajatuksiinsa kärjistäen niitä entisestään.

Tuota kantaa minä olen aina ihmetellyt. Miksi Linkolan pitäisi keksiä joitakin uusia ajatuksia? Ukko on elänyt vaivaiset 75 vuotta, mitä niin merkittävää uutta sinä aikana olisi tapahtunut, että hänellä olisi mitään syytä muuttaa ajatuksiaan? Päinvastoin, hullummaksihan tämä meno on koko ajan mennyt, siitä varmaan nuo mainitsemasi kärjistyksetkin.

70-luvulla Linkolan sanottava oli jotain niin uutta, että häntä kuunneltiin. Nykyään se ei ole enää uutta, mutta ei sen perusteet ole miksikään muuttuneetkaan. Näkisin, että Linkolan pitäisi muuttaa puheitaan, jos hän havaitsisi olevansa väärässä. Ei taida havaita, ja miksi pitäisikään?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Linkola on mies, joka arvostaa luontoa, on havainnut, että ihmisiä on liikaa, ja on valmis luopumaan osasta ihmispopulaatiosta luonnon hyväksi, keinoja kaihtamatta...

Nii-i, minähän sanoin että hullu on.

Mitäs hullua tuossa on?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat