Microsoftin vahva liittolainen varoo Vistaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Microsoftin vahva liittolainen varoo Vistaa

27.6. klo 16:16 Microsoftin pitkäaikainen ja läheinen kumppani Intel on päättänyt olla päivittämättä 80 000 työntekijänsä tietokoneita Windows Vistaan, New York Times kirjoittaa.

Lehti sai tietonsa nimeämättömältä henkilöltä, jolla on suoraa tietoa päätöksestä. Hänen mukaansa päätöstä edelsi pitkä pohdinta sirujätissä, eikä kyse ole Microsoftin haukkumisesta.

- Intelin it-henkilöstö ei vain löytänyt vakuuttavaa syytä omaksua Vista, lähde totesi.

Windows Vistan arviolta heikko menestys suurissa yrityksissä on ollut jatkuva puheenaihe jo monta kuukautta. Joidenkin yritysten arvellaan sivuuttavan Vistan kokonaan ja siirtyvän Windows 7:ää, jota Microsoft petaa vuodelle 2010.

Reutersille puhunut Intelin edustaja totesi, että Vistaa kyllä testataan ja sitä ollaan ottamassa käyttöön tietyillä osastoilla. Mutta Intelillä ei uutistoimiston mukaan ole välittömiä suunnitelmia tuoda Vista kaikille työntekijöilleen.

Muutama päivä sitten tuli tietoon, että Microsoft jatkaa Windows XP:n teknistä tukea aina vuoteen 2014 asti.

Kommentit (6)

Vierailija

Kumma kun vuorotellen Windows on jotenkuten toimiva ja vuorotellen ei:

Win95 - ok
Win97 - eihän tätä muista enää edes kukaan!
Win98 - ok
WinMe - susien sukua (minulla oli tämän joten tiedän...)
WinXP - kai tällä pärjää ihan hyvin?
WinVista - ??? (en tunne mutta...)

Vai mitä?

Vierailija
Qadesha
Kumma kun vuorotellen Windows on jotenkuten toimiva ja vuorotellen ei:

Win95 - ok
Win97 - eihän tätä muista enää edes kukaan!
Win98 - ok
WinMe - susien sukua (minulla oli tämän joten tiedän...)
WinXP - kai tällä pärjää ihan hyvin?
WinVista - ??? (en tunne mutta...)

Vai mitä?

Win x.x --> Win 95 --> Win NT --> Win 98 --> Win 98 SE--> Win ME--> Win 2000 --> Win XP --> Win Server 2003 --> Win Vista.

Menikö oikein? Ei varsinaista Win 97 ollut koskaan, vaan sitä nimitettiin win 98.

Vierailija

Tiedä sitten hänestä, mutta aika vahva mielikuva minulla on siitä Windows 97:stä. Olin nimittäin silloin juuri opiskelemassa ja tutustuin moderneihin tietokoneisiin ekaa kertaa.

(Edellinen tutustuminen olikin suoritettu nuorempana MSX:n parissa.)

Edit: Heps, kaverini tuolta toisesta huoneesta huuti että on ollut Windows 97...

Vierailija

Ymmärrän nyt mikä tässä on niin vaikeaa. Löysin googlettamalla sivuja joissa löpistiin englanniksi että Windows 97 on Windows 98:n nimi silloin kun sen odotettiin tulevan vuonna -97.

Mutta muistikuvani mukaan olen nähnyt myös päivityspakkauksia kaupoissa nimellä Windows 97 joita myytiin Windows 95:lle.

Kai tätä aihetta voi tutkia enemmänkin Googlesta jos kiinnostaa. Suomenkielistä antia ei näyttänyt äkkiseltään juurikaan olevan.

http://www.elsop.com/wrc/humor/ms_97_10.htm

Uusimmat

Suosituimmat