Hei, mennään naimisiin!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.iltalehti.fi/viihde/200807087898088_vi.shtml

Ilmeisesti yhdessäolon jatkuvuus turvataan nykyään sillä, että otetaan yhdessä älyttömän suuri laina, jolloin sitoudutaan maksamaan sitä yhdessä?

Toinen mieleen juolahtava tapa on polttarit. En millään jaksa ymmärtää, mitä varten polttareita vietetään? Kaksinaamaista hommaa. Jos parisuhteeseen astuminen käsitetään vankilaksi, johon menemistä pitää erikseen juhlistaa sikailemalla kaveriporukassa oikein kunnolla, niin miksi ylipäätään avioitua?

Ihanaa lukea uutisia siitä, mitkä ovat nykyään parisuhteen tai avioitumisen peruspilarit. Mahtavan jämäkkää!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultah%C3%A4%C3%A4t

Tuonkin asteikon vois vetää kokonaan uusiksi:

Ulostevellihäät 3kk
Kiinteäkakkahäät 6kk
Nätistilautaselleaseteltukakkahäät 9kk
Kakkaulospäästähäät 1v....

Sitäpaitsi, ketkä pääsee tulevaisuudessa enää tasolla 40 vuotta naimisissa?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Ne ovat siirtymäriittejä joilla saavutetaan sosiaalisesti edullisempi positio. Siinä voi saada lainaakin.
Kansanedustajat, etenkin parittain, saavat lainaa, koska voivat säätää lakeja turvaamaan kykynsä maksaa se takaisin.

Kesähäät ovat yleensä hyvin värikkäitä. Aamun valjetessa, herää morsian pihanurmelta oksennustaan kalliilla häämekolla, silmä mustana muistamatta mitään vihkiäisten jälkeisestä ajasta ja miettii onko yleensä naimisissa.
Sulho herää ajelehtivassa veneessä järvellä pidellen lakeerikenkää kädessään ja miettien missä toinen on? Hän ei yleensäkkään muista miksi on pukeutunut juhlaa varten. Hän on myös tuuliajolla, koska airoja ei ole ja hän oksentaisi muutenkin jos yrittäisi tehdä mitään. Hän koettaa nauttiä, tai oikeammin saada järjestykseen, hallusionaalisia mielikuviaan, joissa hän tappelee papin kanssa ja huitaisee siinä huitoessaan jotain naista näköön vahingossa... Hän vannoo itselleen vähentävänsä juomista ja muuttavansa muutenkin koko elämänsä.

Vierailija

Se, että kannattaako yleensä mennä naimisiin on harkinnan arvoinen. Laillisesti ajatellen siinä on positiivisiä ja negatiivisia piirteitä, riippuen tilanteesta.

Jos on se äveriäämpi osapuoli, joutuu pohtimaan eron sattuessa omaisuuden jakoa. Sitten on lasten ja monenlaisten erilaisista suhteista syntyneitten lasten oikeusturva.

Vierailija

En ole ikinä tykännyt häistä suoraan sanottua. Naimisissa olo olisi houkuttelevaa, mutta en varmaan suostuisi siihen, jos sitä varten pitäisi käydä läpi häät, tai ainakaan jos joutuisi itse maksamaan tai järjestämään sen vuoksi yhtään mitään. Parasta olisi, jos avioliiton voisi solmia täyttämällä jonkin nettilomakkeen (molemmat osapuolet tietysti).

Sen kaiken turhan hälinän (irvokkuuden) lisäksi häissä on vielä näitä uskonnollisia viittauksia, joita en itse haluaisi ikinä kuulla, koska parisuhteeni ei liity uskontoon millään tavalla. En toki kuulu kirkkoonkaan.

Ystäville ja läheisille voisi ehkä järjestää jotkin juhlat sitten, kun olisimme pariskuntana olleet yhdessä vaikkapa 20 vuotta.

Vierailija
liis@

Jos on se äveriäämpi osapuoli, joutuu pohtimaan suuren mahdollisuuden jälkeistä eroa ja omaisuuden jakoa.

Avioehto.

Vierailija
gamma
liis@

Jos on se äveriäämpi osapuoli, joutuu pohtimaan suuren mahdollisuuden jälkeistä eroa ja omaisuuden jakoa.

Avioehto.

Hävettää kirjoitusvirheet.

Valitettavasti siinä huumassa, varsinkin nuorena solmituissa avioliitoissa, ei avioehtoa kirjoiteta.

Vierailija
Devil
Eikös sen avioehdon saa tehtyä myöhemminkin, ennen sitä tulevaa avioeroa ja siten että molemmat on asiasta samaa mieltä?

Kyllä mutta molemmat puoliskot eivät ole siinä vaiheessa asioista samaa mieltä.

Vierailija

Sitä olis sitten 2 viikon päästä kakkaulospäästähääpäivä.

Voi noita häitä viettää ihan suhteellisen järkevästi. Meillä ei ollut polttareita ja häissä tuli juotua 1 kuohuviinilasi ja muutama lasillinen punaviiniä ruokailun yhteydessä.

Häiden jälkeen ei ole yhteiselämä oikeastaan muuttunut, mitä nyt keittiön kaapeissa on häälahjana saatuja astiastoja, joita ei ole kertaakaan käytetty.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Shriek
Sitäpaitsi, ketkä pääsee tulevaisuudessa enää tasolla 40 vuotta naimisissa?

No ei siihen ole kuin vajaat 33 vuotta, jos ei siihen pääse sitten kyllä toinen kuolee nuorena (ai, oliko niitä erojakin?). Mutta jos aikoo päästä juhlimaan 80 vuotishääpäivää, pitää kyllä valmistelut aloittaa nuorena ja olla kosolti tuuria matkassa.

Vierailija
gamma
En ole ikinä tykännyt häistä

Olen aina pitänyt häistä, ne ovat parhaita juhlia.
gamma
Parasta olisi, jos avioliiton voisi solmia täyttämällä jonkin nettilomakkeen (molemmat osapuolet tietysti).

Parastahan olisi jos koko avioliiton voisi hoitaa netissä jonkinlaisina taloudellisina ja virtuaalisosiaalisina sopimuksina.

Vierailija
Shriek

Toinen mieleen juolahtava tapa on polttarit. En millään jaksa ymmärtää, mitä varten polttareita vietetään? Kaksinaamaista hommaa. Jos parisuhteeseen astuminen käsitetään vankilaksi, johon menemistä pitää erikseen juhlistaa sikailemalla kaveriporukassa oikein kunnolla, niin miksi ylipäätään avioitua?

Tismalleen samaa mieltä.

Vierailija

http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas ... ethaat.php

Tuolta löytyy hauskaa faktaa suomalaisista hääperinteistä.

Itse siis olen naimisissa ja koen että näin sen pitää olla. Avioliitto on minulle kahden ihmisen välinen sopimus jonka olemme ääneen sanonut suvulle: tiedoksi nyt että nämä kaksi pysyy yhdessä joten turha natista (eritoten anoppi- huom!! ).

Polttarithan olivat aivan mahtavat, mutta itse en todellakaan siedä näitä nolausreissuja. Me lähdettiin tyttöjen kanssa mökille, vedettiin kännit, tehtiin taikoja saunassa ja pidettiin lystiä. Ilta oli viimeinen jonka naimattomana naisena näiden ystävieni kanssa vietin. Polttariperinteissähän on ollut pointtina aikoinaan se, että naidut naiset kertoivat morsiammelle hieman faktoja tulevasta, ohjeistivat eteenpäin. Näin teki myös naimisissa oleva ystäväni, kertoi että tiedäthän sinä että hääyönä tapahtuu kummia (Olemme olleet miehen kanssa yhdessä likemmäksi 10 vuotta yhdessä asuttu 7 - tuo siis oli huumorimielinen lkertomus viattomalle morsiolle!)
Meillä on siis nyt nämä Nätistilautaselleaseteltukakkahäät 9kk

Tässä hieman faktaa polttareista
http://www.av-heltech.fi/projektit/toim ... uttu3.html

Itse olen sitä mieltä, että kukin taplaa tavallaan. Olkoot kirkkohäät, siviilivihkiminen tai sitten paperille kirjoitettu sopimus. Tärkeintä on, että kaksi ihmistä jotka päättävät elää yhdessä tekevät sen omasta tahdostaan ja toisiaan kunnioittaen.

Vierailija
Neiti
Polttarithan olivat aivan mahtavat, mutta itse en todellakaan siedä näitä nolausreissuja. Me lähdettiin tyttöjen kanssa mökille, vedettiin kännit, tehtiin taikoja saunassa ja pidettiin lystiä.

Ilmeisesti näiden polttarien sisältö vaihtelee henkilöistä riippuen. En nyt halua viedä tarkoituksella kotiinpäin, mutta miespuolisella serkkullani vaikutti dokumentaation ja bestmanin puheen perusteella olleen parhaat polttarit sisällöltään, mistä olen koskaan kuullut. Sopivan poikamaista, mutta samalla myös sopivan aikuismaista viihdettä. Tuli siinä polttariohjelmaa tarkastellessa mieleen, että jos joskus polttareita viettäisi, niin jotain tuollaista sen täytyisi olla. Tosin epäilen suuresti, että sellaisia koskaan viettäisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat