puhesyntetisaattori

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä mää saan ohjelma joka lukee suomeks pitkiä txt tiedostoja? Löysin hyvältä sivulta paljo hyvää tekstii. http://www.gutenberg.org/

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Jos haluat oman tai kaverin äänen, tarvitsee lukea mahdollisimman pitkä litania. Sen jälkeen ääkköset, öökköset ja muut vokaalit yhdistetään konsonanttien alkuihin ja loppuihin niin, että se ohjelma osaa yhdistää oikeat ääniyhdistelmät luettavaan tekstiin.

En tiedä, jos tunteella tekee, rivakka ja selkeä puhe onnistuu vokaaleja ja ässiä lyhentämällä (konsonanteissa lyhentämistä ei juuri ole, koska ne ovat muutoinkin vain promille suomen kielen ääntämisessä).

Mutta, kysy tarvittaessa vaikka kaverin apuja. Tässä on signaali ja sitä vastaava tarkoitus. Tee wave-kone, joka ääntää lukemansa tekstin mahdollisimman luonnollisesti. Lopputulos saattaa muutoin parhaassa tapauksessa olla vähän eri luokkaa, kuin ns. äänisimulaattorit, jotka jauhavat väsyttävän monotonisesti luettua tekstiä.

Huoh. Toivottavasti oli apua. Jos ei, seuraa sivukaupalla paskanjauhantaa, jota ei viitsi lukea erkkikään.

Vierailija

Keväällä 1995 hankin legendaarisen SB16 AWE32 äänikortin. Mukana korpulla tuli "Voice Assisstant" ohjelma. Ihan sujuvasti megan ohjelma lontoota väänti. Skandinaaveihinkin tottui - kun ruutuun näpytteli esim. LÄSKI, kuului ämureistä leveästi ääntäen LAESKI.

Ala oli nosteessa. Phil Gateskin lupasi seuraavaan käyttöjärjestelmään äänituen - suomenkielinen "puhtaaksikirjoittaja" maksoi 1000 mummoa.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005

Minä käytän TextAloud ohjelmaa, jonka ostin netistä. Siihen on saatavilla Matti niminen suomenkielinen ääni, jota en ole toistaiseksi hankkinut; ääni ei ole kovin loistava.

Mikäli englannin kielinen kirjallisuus riittää, niin voi käydä etsimässä Librivoxin sivuilta valmiita äänikirjoja. Suomenkielinen valikoima on erittäin suppea; olen jopa miettinyt pitäisikö ruveta itse lukemaan sinne.

Tuolla olisi tekeillä hienon tuntuinen projekti:
Suomen HMM-puhesynteesi, missä on saatu aikaan seuraavanlaista ääntä.

Vierailija
borri317
Mää en käytä linuxii ku siinnä ei toimi ää ja öö.

Kyllä toimii, kun valitset vain oikean näppiksen valikosta.

Vierailija

mitenköhän mä idiootti saan pois päältä
ton puheen...
kakara rämpläs konetta ja sen jälkeen
se puhuu ja puhuu ja puhuu...
siis sitä tekstiä mitä osoitan ja jotain muutakin se höpöttää..

käyttis on tiikeri (vissiin) ei se uusin...
siis mäkki on koneena... omenalla tietty..

Vierailija
Gravity
borri317

Oon valinnu ja tehny metissä neuvvottuja juttuja mutta ei oo auttanu.

Vierailija
borri317
Gravity
borri317

Oon valinnu ja tehny metissä neuvvottuja juttuja mutta ei oo auttanu.

En tiedä mikä linux sinulla on mutta slackwaren kanssa tuntuu olevan hankala saada noita toimimaan.

Vierailija
humoris_causa

En tiedä mikä linux sinulla on mutta slackwaren kanssa tuntuu olevan hankala saada noita toimimaan.
Damn small linuxinki kanssa se on mahotonta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat