Mistä vakuumipumppu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitäisi jostain saada halpa ja hyvä vakuumipumppu.
Nyt pumppua korvaava imuri on muuten riittävä, mutta alipainepakkaus ei ole riittävän tiivis ilman pumppua ja on riittävän tiivis aiheuttaakseen imurin ylikuumenemisen.
Eli tarvitsisin pumpun joka jaksaa kehittää vastaavan alipaineen kuin tuollainen 1250w imuri ja toimii alipaineen kehitettyään ylikuumenematta.

edit:
Minulla on sähköasentajan koulutus, mahdollisuudet työstää puuta & vastaavia "pehmeitä" materiaaleja.
Metallia voin leikata, mutta hitsaamis/juottamis mahdollisuutta ei ole.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Rakenna puuloota, jossa laippa eristää imurin siipipyörä ja moottorin kohtuullisen tiiviisti ja lisää erillinen puhallin sen moottorille.

Vierailija

Eikö mäntäkompurasta saa puhalluksen imuksi, jos kääntää venttiilin ympäri? En ole koskaan asiaa tutkinut, mutta muistan lukeneeni jostakin.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

vuokraa osaava prostituoitu joka on hyvä suustaan

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vierailija

Imurin modaaminen on vaihtoehto, mutta eikös juuri se imuilma virtaa moottrin läpi ja jäähdytä samalla sitä?
Lisäpuhallin/lisäreikä imisi ilmaa sitä kautta ja aiheuttaisi imutehon heikkenemisen?
En ole vielä kehdannut "teurastaa" tuota imuria kun sitä ei voi purkaa ja kasata ehjänä (sitä olisi pakko rikkoa "vähän" että pääsee moottoriin käsiksi).

edit:
Jääkaapin kompressori?
Jaksaisiko tuollainen imeä ja millaisilla tehoilla?

Vierailija

Siipipyörän painepuolen ilma virtaa moottorin kautta. Jos lisäpuhaltimen paine ei ole suurempi kuin imurin, ei virtaussuunta muutu.

Äläkä ala neiteilemään sen ränkkänän kanssa.

Vierailija

Aspiraattori on yksi ratkaisu. Se perustuu veden virtaukseen; jo 1.5 barilla saa riittävän tyhjiön tislaukseen, mutta 6 baria laskee paineen jonnekin 13 millibaarin tietämille. Pirun yksinkertainen ja halpa laite, mutta kuluttaa reippaasti vettä ellei vesipumppua rakenna itse, joka laskee imetyn veden takaisin imusäiliöön.

Googleta Water Aspirator. Valmiit maksavat jonkun parikymppiä, itse tekemällä riittää T-mallinen putkenhaaroittaja.

Vierailija

Eikös aivan yksinkertaisin kiinteä vakuumilaite olisi sellainen lieriömäisen kammion ja männän sisältävä laite ja yksisuuntainen venttiili, jonka alas ruuvaamalla tai kampeamalla imisi itse laitteesta ilmat pihalle käytännössä kokonaan, edellyttäen tietysti että laitteen tilavuus on yhtä suuri tai suurempi kuin tyhjennettävän tilan?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Bushmaster
Eikös aivan yksinkertaisin kiinteä vakuumilaite olisi sellainen lieriömäisen kammion ja männän sisältävä laite ja yksisuuntainen venttiili, jonka alas ruuvaamalla tai kampeamalla imisi itse laitteesta ilmat pihalle käytännössä kokonaan, edellyttäen tietysti että laitteen tilavuus on yhtä suuri tai suurempi kuin tyhjennettävän tilan?
Ajattelenko aivan väärin: Jos imusylinterin tilavuus olisi yhtä suuri kuin tyhjennettävän tilan, se tyhjenisi vain puoliksi?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Jääkaapin kompuraa itsekin ehdotan, sen nopeudesta tosin en tiedä, mutta kyllä sillä tujakan alipaineen tempaisee

Aspiraattori tosin olisi helppo väkerrellä (lähinnä suurin homma tulee säätää se toimintaan) ja halpa. Ja kuten ehdotettua, oman vesiastiansa voimin ainoa kulunki olisi sähköä vesipumpulle, tai sitten täytyy tyytyä kylmään hanaveteen, jolla pääsee suht helposti sinne 9-13mbar lukemiin

Vierailija

Itse tarkastan mahdollisuuksia käyttää pumppua joka litkisi ämpärivettä eestaas. Tulisi vähän halvemmaksi jos jopa useamman tunnin laskee vettä menemään. Voihan sillä sitten tosin kastella pihaa tai muuta, mutta useampi tunti kertaa vielä useampi päivä tekee tautisen määrän tunteja ja sairaalloisen määrän hukkavettä. Vaikkei se nyt maksakaan kun kolmisen euroa kuutio plus jätemaksu, mutta jos kerran voi kierrättää niin miksei.. Soveltuisikohan joku akvaariopumppu siihen..?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat