Painon-nosto ja muu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mua ihmetyttää että miks mä en oo niin hyvä nostamaan painoja mutta kuitenkin lyön kavereitani lujempaa nyrkkeilysäkkiin... jaloissa on nostovoimaa kyl.. ja osaan potkasta tekniikalla että säkki heilahtaa kunnolla padaf.. miks

Sivut

Kommentit (16)

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Punteilla ei niin hirveästi kannatakkaan treenata,jos haluaa säilyttää nopeuden.Nopeasti lähtevä nyrkki tuo myös voiman kohteeseen.Liiasta punttien nostosta ei tule kuin hitaammaksi.Olisikohan tuossa selitys paremmuuteesi säkillä

Vierailija

Uskon että mulla on hyvä lyöntitekniikka.. en sanois että se on kädenpainosta kiinni.. mä painan joku 100-110kg.. aina oon myös osannu palloa pitkälle heittää.. mutta en tunne että mun vasen jabbi on kovin
hyvä... ehkä vasemman vasen-koukku.. siihen saan tehoa..

tässä postaus yhesta raskaansarjan lujasta lyöjästä david tua.. hänen yks matsi.. tässä demonstroidaan lyöntivoima..

http://www.youtube.com/watch?v=ZFyltFAz2OE

Vierailija

Yksi sana, tekniikka! Tuolla on hyvin paljon merkitystä aivan kaikissa fyysisissä suorituksissa. Oikea nostotekniikka esimerkiksi penkissä saatta tuoda sen +10kg lisää aivan itsestään ja toisinpäin väärätekniikka vähentää.

Petu
Punteilla ei niin hirveästi kannatakkaan treenata,jos haluaa säilyttää nopeuden.Nopeasti lähtevä nyrkki tuo myös voiman kohteeseen.Liiasta punttien nostosta ei tule kuin hitaammaksi.Olisikohan tuossa selitys paremmuuteesi säkillä



Tuosta olen nyt kyllä aika lailla erimieltä, räjähtävä voima juuri tuo lisää iskuenergiaa. Vai miksi sitten monet raskaansarjan nyrkkeilijät ovat hyvinkin lihaksikkaita?

Vierailija

Pähkinänkuoressa sanottuna: On olemassa "nopeita" lihassoluja ja "hitaita" lihassoluja. Pikajuoksijoilla on enemmän ensinmainittuja, kestävyysurheilijoilla jälkimmäisiä. Pohjimmaltaan kysymys on genetiikasta, joskin treenauksellakin on suuri merkitys.
Mielenkiintoista on myös se, että 150-kiloiset kuulamörssärit kipaisevat yleensä sata metriä alle 11:n sekunnin, huiput jopa lähelle kymmentä sekuntia.

Vierailija

Löytyipä Tiede-lehden arkistosta pikahaulla seuraava kommentti:

"Ihmisen nopeuteen ja kestävyyteen vaikuttaa kaikkein eniten lihassolujen laatu, joka on peritty ominaisuus.

• Hyvin nopeat lihassolut (ns. tyyppi IIb)antavat pikajuoksussa tarvittavaa räjähtävää voimaa, mutta väsyvät helposti. Niiden entsyymit työskentelevät anaerobisesti eli pilkkovat hiilihydraatteja ilman happea, minkä ansiosta liikkeeseen tarvittava energia saadaan nopeasti käyttöön.

• Hitaissa lihassoluissa (tyyppi I) on puolestaan runsaasti aerobisesti ahertavia entsyymejä. Energiaa syntyy tasaiseen tahtiin ja sitä riittää pitkään. Hitaille soluille on käyttöä kestävyysurheilussa.

• Nopeat lihassolut (tyyppi IIa) ovat eräänlainen hyvin nopeiden ja hitaiden solujen välimuoto. Niissä on kohtalaisesti myös aerobiseen energiantuotantoon tarvittavia entsyymejä, jotka parantavat kestävyyttä.

Solutyyppi saadaan selville lihasnäytteestä. Todellisuudessa kolmijako ei ole näin selvä, vaan erilaisia yhdistelmiä esiintyy."

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Bushmaster
Painon nostaminen onnistuu helpoiten ihraa ja hiilihydraatteja hotkien. Käytännössä voi-potut - suunnalta.

Ei onnistu syömällä painon kohottaminen. Menin alta 30-vuotiaana erääseen työpaikkaan alipainoisena, 65 kiloisena.

Aloin nostella raskaitakin kappaleita urheilumielessä. Sellaisiakin, joita olisi saanut nostella vain nosturilla. Lisäksi kävin punttisalilla. Parissa vuodessa sain massani kohoamaan vähän yli 80 kg:n.

Vierailija

En ole ollut palstalla kuin pari kuukautta, mutta heti alkuun minua ihmetytti se, miten vaikeata täällä on monille nimimerkeille luetun ymmärtäminen!

Johtuuko se siitä, että ei jakseta lukea mitä edellä joku on kirjoittanut, vai eikö sitä luettua ymmärretä, vaikka se olisi tottakin?

Vierailija

Siis tarkoitin tuolla edellisellä kommentillani esim. sitä, että yksi tarkoittaa "painon nostamisella" punttien nostamista, toinen oman fyysisen (siis kehon) kilopainon nostamista!

Mistä nyt tälläkin saitilla loppujen lopuksi kukakin keskustelee?

Vierailija
Bushmaster
Painon nostaminen onnistuu helpoiten ihraa ja hiilihydraatteja hotkien. Käytännössä voi-potut - suunnalta.



Kaikkea sitä täälläkin väitetään. Lihashan ja sitä kautta voima kasvaa tunnetusti sohvalla makoillen ja ihraa naamariin mättäen. Treenaamisen, proteiinin ja muut hömpötykset voi unohtaa.

EDIT: En nyt sitten tiedä kumpaa Bushmaster tarkoitti, joten älkää ottako nokkiinne.

Vierailija

"Lihashan ja sitä kautta voima kasvaa tunnetusti sohvalla makoillen ja ihraa naamariin mättäen. Treenaamisen, proteiinin ja muut hömpötykset voi unohtaa."

No tulihan sieltä se ikivihreä, viisain ajatus lopulta: eli keskustelun pointti on siinä, että mitä enemmän mätät ihraa naamariin sohvalla makoillen, sitä painavammiksi puntit salilla muuttuvat!

Ja minä kun aloin jo epäillä, että tämä ei olisikaan mikään kunnon tiedefoorumi...

Vierailija

Kertoisitko enemmän minkälaisia tuloksia sulla on, onko lihakset "ylisuuria" voimaan nähden, ts. fyysinen koko suuri mutta pienet tulokset.
Miten olet treenaillut yms. ja mikä on tavoitteesti, nostaa (työntää) sataviiskyt penkistä?

Voisin äkkiseltäni arvata että olet treenaillut liian suurilla painoilla vääränlaisia settejä.
Sun kokoinen kaveri 110 kiloinen kaveri, mikäli olet pitkäraajainen, kyllä varmasti lyöt ja potkaiset kovaa säkkiä.
Huom. lyöntinopeus ja kovuus (voima) on eriasia. Veikkaan myös että kestävyytesi ei ole paras mahdollinen.
Se on helppo testata. Kaveri pitää säkistä kiinni ja 10sek mahd. nopeasti, 10sek mahd. kovaa, 10 sek. taukoa. tämä vaikka 6 kertaa aluksi ja sit mietit miltä tuntuu.. 10 on hyvä satsi. kerran viikossa tämmöinen jos treenaa päivittäin.

Mutta asiasta viidenteen, raskaansarjan kaverithan ovat isoja, he nostelevat oikealla tekniikalla punttia ehkä pari-3 kertaa viikossa mikä on ihan riittävä määrä, mutta heidän tarkoituksena ei ole saada "voimaa" eikä lihasmassaa et pääsee piitsille kiusaa tyttöjä, vaan saada kestävyyttä ja lyöntivoimaa, siinä sivussa lihakset kasvaa oikealla treenillä (ja steroideilla), ja heillä eritoten on pieni rasvaprosentti kovan treenin takia minkätakia lihakset näyttävät valtavilta ja siihen vielä hiki päälle saa paikat kiiltämään. Tästähän on poikkeuksiakin esim. butterbean.
Oikeassa elämässä ei ne niin kauheen timmejä sitten ole, varsinkin jos ei ole lihakset timminä treenistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat