Nettiaddiktiokin on olemassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kommentit (5)

Vierailija

Linkki: http://www.12steptreatmentcentres.com/A ... use_27.asp

En jaksa ruveta laskemaan pisteitä, mutta muutamia huomioita tulee mieleeni puhuttaessa nettiaddiktiosta: Miksi siitä puhutaan yhtenäisenä ilmiönä? Netissähän voi tehdä kaikenlaista. Erityisesti minua häiritsee se, jos mainitaan, että "netissä olemisen" sijaan pitäisi viettää aikaa ystävien kanssa. Mutta eikös silloin juuri aleta ystävien kanssa oleskelu, kun mennään koneelle ja avataan nettiyhteys!! Ei mulla ainakaan ole ystäviä tässä muutaman kilometrin säteellä, joita voisi luonnossa tavata. Jos katsoisin kotona telkkaria illat pitkät, niin olisin sosiaalisesti paljon eristyneempi kuin viettäessäni illat netissä.

Netissä oleminen ei välttämättä vie aikaa miltään ns. tärkeämmältä tekemiseltä. Sillä vaan tulee täytettyä tyhjä tila. Jos ulkona on hellesää, tai olen matkoilla, tai kaukaiset mutta rakkaat ystäväni tulevat käymään, osaan kyllä olla noina hetkinä olematta netissä, koska silloin todellisuus on parempi kuin kaikki se, mitä netistä löytyy. Aika harvinaista sellainen kuitenkin on.

Vierailija
Qadesha
Voi tavallaan siinä mielessä että jos lähti hakemaan sitä sivua, lienee jo jonkin asteinen addikti...

Mä olen nettiaddikti.

Olen kuitenkin jo viiskymppinen mummeli ja netin avasin vasta n.50v. Sitä ennen olen ollut erittäin addiktoitunut paljoon muuhun. Ansiotyössäkäyntiaddiktio mulla oli vaihdevuosioireiluun asti ja äitiyteenkin addiktoiduin aikoinaan ihan täysillä. Parisuhteiluunkin edin addiktoitua parikin kertaa..

Röökiin olin addiktoitunut n. 35v. ja nyt oon lopettanut. Ehkä lopetan tämän nettiaddiktionkin jonakin päivänä ihan kokonaan jos innostun jostakin muusta?

Mulle tämä jumittuminen on toisaalta ihan hyvää ajankulua ja tässä saa jutella ihmisten kanssa. Olis kurjaa ja haitallista jäädä koukkuun johonkin pelijuttuihin jos pitäis tehdä jotakin muuta ja se muu olis vaikka perhe ja lapset, tai jos opiskelu, työ, tms. kärsis siitä ettei kykene irrottautumaan koneelta ja esmes pelihimosta.

Mä oon aatellut toisaalta että olis hyvä jos vanhempia ja viisaita ihmisiä olis enemmän netissä juttelemassa mutta eipä heitä paljoa näy. Duunaavat kait kaikkea muuta? Harvat kait edes viihtyy koneen äärellä.. Välillä tuntuu että samoihin ihmisiin törmää aika usein keskustelupalstoilla..
Ainakin tiedepainotteisilla..

Vierailija

Jep jep. Miehenpuoli pelaa nykyään paljon jotain nettipeliä jossa ammutaan kaikki muut. Nämä toisiaan tappavat tyypit siellä välillä höpöttävät chatissa ihan rennosti keskenään, mutta aina välillä tulee sellaisia pingottajia mukaan jotka alkavat möykätä kun eivät voittaneetkaan. Uhkailevat sitten että kohta sulta lähtee nirri. No niin varmaan lähteekin, kun peli jatkuu. Itsekukin siellä kuolee vuorotellen.

Itse en voi tuollaisia pelata kun se liike alkaa äklöttää, matkapahoinvointi iskee. Ja hyvä ettei epilepsiakohtauskin.

Uusimmat

Suosituimmat