Tulevat löytöretket?

Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Minkälaisia uuden mantereen löytämiseen verrattavia löytöretkiä on oman sukupolvemme aikana odotettavissa?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Kommentit (12)

Vierailija
vihertaapero
Minkälaisia uuden mantereen löytämiseen verrattavia löytöretkiä on oman sukupolvemme aikana odotettavissa?

Löytöretket ovat vasta alkaneet, ja jos emme itseämme tuhoa niin avaruudessa odottavat lukemattomat jännät tulevaisuuden löytöretket.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ainakin tv-shopissa on semmonen dvd mitä kun katsoo ja tekee niitä jutskia mitä siinä näytetään, niin löytää omasta kehosta uusia asioita kolumbuksen lailla.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ainakin tv-shopissa on semmonen dvd mitä kun katsoo ja tekee niitä jutskia mitä siinä näytetään, niin löytää omasta kehosta uusia asioita kolumbuksen lailla.

1902 tieteellistä viestiä sai jatkoa...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
HeLL
TERÄS NALLEPUH

1902 tieteellistä viestiä sai jatkoa...

Määrä korvaa laadun.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Avaruus ja meri on tähän mennessä mainittu. Tietenkään ennalta ei voi tietää mitä tuleman pitää, mutta minkälaisia löytöjä veikkaatte lähitulevaisuudessa löytyvän, sellaisia mullistavia?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Eikö tuolta sademetsistä löydetty vastikään entuudestaan tuntematon heimo ja arkeologisia löytöjähän tehdään harva se päivä. Solukämpän jääkaapin pakastelokerosta voi myös löytää uusia elämänmuotoja.

Seuraava kolonialismin kohde on tietysti avaruus ja sen lukemattomat planeetat. Mielenkiintoista ja samalla ahdistavan haikeaa, kun tietää ettei ole tuota kaikkea näkemässä - valitettavan lyhyt tämä ihmiselämä.

Vierailija

Maankuoren alle? Mustaan aukkoon? Toisiin ulottuvuuksiin? Sisäavaruuteen? Jungin kollektiiviseen alitajuntaan? Astraalimatkoille?

Vierailija

Maapallo on kokolailla tutkimatonta seutua. Emme tiedä edes aivoistamme läheskään tarpeeksi. Avaruuden mysteerit aukenevat meille tekniikan kehittyessä pikku hiljaa.

Vierailija

Eräs ongelma on tietysti siinä, että ihminen, tallennettuaan suuripiirteisesti maailman alueet kartalle ja kehitettyään laitteet joiden avulla kykenee kiertämään pallomme ympäri ja saavuttamaan sen syvimmät ja korkeimmat kohdat, alkaa yhtäkkiä olettaa, että karttapallon omistaminen tarkoittaa sitä että elinympäristömme on hallinnassa ja tunnettu.

Mutta todellisuudessa, on valtavia taigametsiä joilla vaeltaa hirviä jotka eivät ole koskaan nähneet ihmistä. Siperiassa on rämeitä, joilla kukaan ei kulje. Tutkimusmatkailijat ja kuvausryhmät jättävät niihin pieniä polkuja jotka kasvavat taas pian umpeen.

Se mitä ihminen ei tule ajatelleeksi, ei ole yleensä olemassa. Olen havainnut, että mielikuvituksen ja kärsivällisyyden puute saa maailman yleisesti ottaen näyttämään lattealta ja aiheuttaa suhteettoman paljon tylsistymistä. Löytöretkiä on nimittäin yhäkin kaikkialla, ja sen varmaankin tiedeharrastajat tietävät.

Ihmismielen salojen ja neurologian, geenin ja solubiologian alalla tehdään löytöjä. Mutta sen lisäksi on vielä filosofinen ja kulttuurinen taso. On mahdollista ryhtyä nörtiksi ja sukellella koko elämänsä siinä aineistojen ja maailmojen kirjossa jota ihminen on itse luonut. Siihen kaikkeen voi myös hukkua.

Lisäksi, on eri asia että "ihmiskunta löytää", kuin että flegmaattiset yksilöt lähtisivät itse katsomaan ja ottamaan selvää, millaista vaikkapa naapurimaassa tai kaupungissa on ja miten siellä ajatellaan. Se on kuitenkin erilaista kuin mitä (alati) nurkkakuntainen ihminen pystyisi millään kuvittelemaan.

Huomautan vielä, että tutkimusmatkailu Indiana Jones-hengessä varmaankin edellyttää adrenaliinia, jännittyneitä lihaksia ja kokonaisvaltaista selviytymistä vieraassa ympäristössä. Näitä piirteitä usein arvostetaan, ja niiden toivossa tähyillään pitkiä öitä taivaan syvyyksiin.

Vierailija
Ikonotar
Eräs ongelma on tietysti siinä, että ihminen, tallennettuaan suuripiirteisesti maailman alueet kartalle ja kehitettyään laitteet joiden avulla kykenee kiertämään pallomme ympäri ja saavuttamaan sen syvimmät ja korkeimmat kohdat, alkaa yhtäkkiä olettaa, että karttapallon omistaminen tarkoittaa sitä että elinympäristömme on hallinnassa ja tunnettu.

Mutta todellisuudessa, on valtavia taigametsiä joilla vaeltaa hirviä jotka eivät ole koskaan nähneet ihmistä. Siperiassa on rämeitä, joilla kukaan ei kulje. Tutkimusmatkailijat ja kuvausryhmät jättävät niihin pieniä polkuja jotka kasvavat taas pian umpeen.

Se mitä ihminen ei tule ajatelleeksi, ei ole yleensä olemassa. Olen havainnut, että mielikuvituksen ja kärsivällisyyden puute saa maailman yleisesti ottaen näyttämään lattealta ja aiheuttaa suhteettoman paljon tylsistymistä. Löytöretkiä on nimittäin yhäkin kaikkialla, ja sen varmaankin tiedeharrastajat tietävät.

Ihmismielen salojen ja neurologian, geenin ja solubiologian alalla tehdään löytöjä. Mutta sen lisäksi on vielä filosofinen ja kulttuurinen taso. On mahdollista ryhtyä nörtiksi ja sukellella koko elämänsä siinä aineistojen ja maailmojen kirjossa jota ihminen on itse luonut. Siihen kaikkeen voi myös hukkua.

Lisäksi, on eri asia että "ihmiskunta löytää", kuin että flegmaattiset yksilöt lähtisivät itse katsomaan ja ottamaan selvää, millaista vaikkapa naapurimaassa tai kaupungissa on ja miten siellä ajatellaan. Se on kuitenkin erilaista kuin mitä (alati) nurkkakuntainen ihminen pystyisi millään kuvittelemaan.

Huomautan vielä, että tutkimusmatkailu Indiana Jones-hengessä varmaankin edellyttää adrenaliinia, jännittyneitä lihaksia ja kokonaisvaltaista selviytymistä vieraassa ympäristössä. Näitä piirteitä usein arvostetaan, ja niiden toivossa tähyillään pitkiä öitä taivaan syvyyksiin.

Mahtava postaus ensimmäiseksi viestiksi

Niinkuin yllämainitut sanoivat, tässä maailmassa on vielä niin paljon tuntemattomia kolkkia jotka odottavat löytäjäänsä.
Maapallon luolistoista vain murto-osa on kartoitettu. Loput ovat usvan peitossa.
Tellukselta löytyy luolien lisäksi valtamerten syvänteet, sademetsien salat ja hallituksen salaiset projektit

Entäs sitten Telluksen ulkopuoli? Emme tiedä siitä juuri mitään. Muutamia lähimpiä eksoplaneettoja on kartoitettu, tähtiä tunnetaan vasta kourallinen puhumattakaan muista galakseista.

Se joka sanoi, että olemme jo kaiken löytämisen arvoisen löytäneet, oli väärässä. Tuskin hän löysi itse kotiinsa kauppareissulla ilman karttaa, sekstanttia ja kelloa.

Uusimmat

Suosituimmat