Pyyteetön toiminta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko epäitsekäs ja pyyteetön toiminta mahdollista?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ehkä, mutta rahan antaminen hyväntekeväisyyteen ei ole sitä.
Varsinkaan jos saa itse siitä hyvän olon.
Silloin motiivina oli oma hyvä olo eli teko oli itsekäs.

Vierailija
humoris_causa

Niin, mutta vaikka itse saisi hyvän olon, niin motiivina ei välttämättä ole se hyvä olo.

Vierailija
Antikonkari
humoris_causa

Niin, mutta vaikka itse saisi hyvän olon, niin motiivina ei välttämättä ole se hyvä olo.

Mikä sitten ?

Vierailija
Antikonkari

Riippuu kuinka paljon annat ihmisen vapaalle tahdolle tilaa, tai miten määrittelet asian. Altruismi on selitetty varsin hyvin Robert Triversin kautta evoluution tuottamana sopeutumana. (lyhyen aikavälin panostukset tuottavat pidemmällä aikavälillä hyötyä) Toki ihminen tekee aivan järjettömiä tekoja jotka eivät paranna lisääntymismenestystä, mutta altruismin synnyttämä tunne on evoluution muovaama. Mikäli puhutaan arkielämän tilanteista, niin vastaus on ehdottamasti myöntävä. Teen itse jatkuvasti tekoja jotka ovat täysin järjettömiä oman etuni kannalta.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Antikonkari
Helposti.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Outo kysymys.

Jatkuvasti varsinkin lasten huoltajat toimivat kiitollisuutta saamatta ja odottamattakin, tottakai.

Itse soitellut ja tekstaillut nyt kuusi tuntia kuuskymppiselle pulikaverille, kuka kovasti odotteli käymään ja ennen ovella rymistelyäni puhuttiin puhelimessa puoli tuntia aiemmin. Potkassu tyhjää? Maatuu sinne?
Sen poikaa ei kiinnostanu, Googlaamalla en löydä päivystävää huoltomiestä.

Mitä tehdä, pyyteettömästi?

Vierailija
JaakkoFagerlund
humoris_causa
Mikä sitten ?

Liikaa rahaa?

Keksin monta parempaa käyttökohdetta kuin hyväntekeväisyys

Vierailija
humoris_causa
JaakkoFagerlund
humoris_causa
Mikä sitten ?

Liikaa rahaa?

Keksin monta parempaa käyttökohdetta kuin hyväntekeväisyys

Siitä vain ei ollut kysymys.

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

Onko sekään pyyteetöntä lentää lentokoneella kohti pilvenpiirtäjää ja tappaa suuret määrät ihmisiä? Hehän ajattelevat "pyyteettömästi" palvelevansa Allahia mutta toisaalta olettavat itsekkäästi saavansa taivassa 72 neitsyttä "sankarillisesta" ja "epäitsekkäästä" teostaan.

Ota noista rättipäistä selvää...

Jotain nokkelaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
varis
Outo kysymys.

Jatkuvasti varsinkin lasten huoltajat toimivat kiitollisuutta saamatta ja odottamattakin, tottakai.

Itse soitellut ja tekstaillut nyt kuusi tuntia kuuskymppiselle pulikaverille, kuka kovasti odotteli käymään ja ennen ovella rymistelyäni puhuttiin puhelimessa puoli tuntia aiemmin. Potkassu tyhjää? Maatuu sinne?
Sen poikaa ei kiinnostanu, Googlaamalla en löydä päivystävää huoltomiestä.

Mitä tehdä, pyyteettömästi?

Odota tovi, josko vaikka heräisi. Päissään jotkut kuorsaa menemään niin, että vaikka pommi vieressä räjähtäisi, niin ei ne herää.
Jos se on kuollut, niin pieni odottelu ei tilannetta muuta mihinkään.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
250585
Onko sekään pyyteetöntä lentää lentokoneella kohti pilvenpiirtäjää ja tappaa suuret määrät ihmisiä? Hehän ajattelevat "pyyteettömästi" palvelevansa Allahia mutta toisaalta olettavat itsekkäästi saavansa taivassa 72 neitsyttä "sankarillisesta" ja "epäitsekkäästä" teostaan.

Ota noista rättipäistä selvää...

www.infowars.com

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat