Pelleviha

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pelleillä tarkoitan siis sellaisia valkonaamaisia sirkuspellejä.

Olen lähiaikoina törmännyt mielenkiintoiseen ilmiöön: pellevihaan. Pellevihaa olen huomannut useissa suomalaisissa ihmisissä, ulkomaalaisissa ihmisissä vain harvoin. Ja ulkomaalaisissa tämä pelleviha ei mielestäni ilmenny vihana, vaan pelkona. Johtuukohan suomalaisten perusluonteesta?

Johtuukohan tämä erityisesti suomalaisten piirteeksi katsomani pelleviha tuosta iänikuisesta lastenohjelmasta, "Sirkuspelle Hermannista". Itse en ainakaan pienempänä pitänyt ko. ohjelmasta; ruudulla keikkui retardi, joka ylinäytteli, höpötti häiriintyneitä juttuja sen lisäksi että oli kuulevinaan kommentteja katsojiltaan, joita myös puhutteli nimeltä. Ohjelma oli muutenkin liian epäselvä juoneltaan, ja tapahtumat eivät tuntuneet liittyvän toisiinsa loogisesti. Pienempänä oloni oli aina levoton Hermannin katselun aikana. Tämä pelle"pelko" on kypsynyt ainakin itselläni suoranaiseksi vihaksi pellejä kohtaan.

Jokin vain tuollaisissa herättää vihaa, tekisi mieli lyödä tuollaista turpaan, jos vastaan tulee.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Enpä ole pellevihaan törmännyt. Missä erityisesti olet viime aikoina törmännyt pellevihaan? Haluatko itse asiassa vain keskustella omasta pellepelostasi/vihastasi?

Vierailija

Olen havainnut pellevihaa useissa kavereissani. Myös esim. tällä foorumilla keskusteleva nimim. "Tupakka" teki todella selväksi pellevihansa.

Vierailija

Heh, minäkin tiedän monta pellenpelkääjää. Jotenkin ihmisenkaltainen mölisevä ja räikeästi maalattu hahmo kammottaa pikkulapsia.

Milloinhan diagnosoidaan ensimmäinen Lenita- tai Tukiaisfobia

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Phony
Ding Ding
Pellepelon toinen nimi on koulrofobia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulrofobia

Minä ensin luin Koulufofia. Melkein sama juttu; pellejähän sielläkin estradilla oli, tosin ilman naamaria.

Kingillähän on aiheeseen sopiva kirja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Se_(kirja)

Minulla onkin tuo kirja kesken; siksi kiinnostuin tästäkin ketjusta. Kirja on ollut kesken samasta kohtaa jo vuoden ajan, vaikka kiinnostavalta vaikuttaakin. King kirjoittaa turhan monisanaisesti.

Vierailija

Olen miettinyt muodikkaita sairaalaklovneja. Normilapsi on kipeänä aika herkässä tilassa ja jos paikalle säntää pari pöräyttelevää maalipäätä, niin hui.

Vierailija

Enkös minäkin ole jonkinlainen pelle tai kylähullu tällä foorumilla?
Vaikka punanenäistä avatarta ei olekaan, miksi minua pitäisi pelätä?
(Jonkun nimimerkin vihan kyllä ymmärrän.)

Vierailija

Äärimmäinen "hauskuus" herättää epäilyksen että hauskanpidon takana vaaniikin jotain todella pimeää, mätää, kipeää. Mistä tiedämme millaisia ihmisraunioita klovnina työkseen hilluvat ovatkin kotielämässään?

Ja kyllä, se Kingin SE, se se on aika karmea juttu pellestä.

En pidä pelleistä. En vihaakaan, mutta kierrän kaukaa kun sellaisia tulee keskelle kauppaa keikkumaan.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
stume618
Itse en siis pelkää pellejä, VIHAAN PELLEJÄ. Tekisi mieli aina iskeä sellaisia turpaan perkele.

Mitäs tykkäät tahattomista pelleistä? Minusta he ovat kaikkein hauskimpia...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat