Ryypätä vaiko eikö ryypätä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei kaikki tunnevammaiset tiedeheebot! Millä tavalla säännöllinen, humalahakuinen RYYPPÄÄMINEN vaikuttaa aivoissa? Entä minkälaisia oireita tällaisesta juomisesta voi tulla elimistöön sekä käyttäytymiseen? On vähän onkelmia ton ryyppäämisen lopettamisen kanssa...jotain lopetusvinkkeleitä olis kiva saaha!

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija
Weird'Os
Hei kaikki tunnevammaiset tiedeheebot! Millä tavalla säännöllinen, humalahakuinen RYYPPÄÄMINEN vaikuttaa aivoissa? Entä minkälaisia oireita tällaisesta juomisesta voi tulla elimistöön sekä käyttäytymiseen? On vähän onkelmia ton ryyppäämisen lopettamisen kanssa...jotain lopetusvinkkeleitä olis kiva saaha!

Kyselet täällä.. elätkö ilman internettiä?

Liity Helluntalaisiin, niin ne monet muutkin juopot..

Toope
Seuraa 
Viestejä23180
Liittynyt23.7.2006
Weird'Os

Luoja on kaukonäköisyydessään luonut ihmiselle miljardeittain ylimääräisiä aivosoluja, joten on niitä varaa tuhotakin. Umpikännien tai nyrkkeilynkaltaisten lajien harrastaminen ei siis välttämättä tee sinusta debiiliä, no ei ainakaan ihan heti.

Ihmiskunta on humalahakuista juomista harrastanut jo aika monta tuhatta vuotta, eikä tunnu missään.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Pönni
Weird'Os

Kyselet täällä.. elätkö ilman internettiä?

Liity Helluntalaisiin, niin ne monet muutkin juopot..

Ei oo aina nettiä, jotta osaisin tietoa ettiä

Vierailija
Weird'Os
On vähän onkelmia ton ryyppäämisen lopettamisen kanssa...jotain lopetusvinkkeleitä olis kiva saaha!

Lue ensin tuolta

viewtopic.php?p=509021#p509021

kommenttini harhatienopiskelijan jatkuvaan kaljoitteluun ja
erityisesti ystäväni Richard Dawkinsin neuvot alasajon suhteen,
kun "kone" on ollut käynnissä useita päiviä, jopa viikkoja.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Weird'Os
Näiltä juopoilta tuskin tulet saamaan kovinkaan älykkäitä kommentteja kysymykseesi. Heiltä taitaa itseltäänkin olla se viisastenkivi kateissa.

Vaikutuksia on varsin laaja kirjo.

Muija lähtee ja jos muijaa ei oo, niin korkeintaan joku puskaleena innostuu persoonastasi.
Mahdolliset lapsesi halveksivat sinua ja samaan aikaan joutuvat alkkisperheessä aikuisen rooliin - holhoajiksi. Eli vastuunkantokyky heikkenee. Heitä surettaa suuresti, että vaikka kuinka vakuutat heidän olevan tärkeitä, niin he tietävät, että he eivät kuitenkaan ole riittävän tärkeitä. Noin yleisesti ottaen alkoholistin elämässä järjestys menee tyyliin viina ja viinan juomisen syyt (tähän joukkioon kuuluu sitten muijasta alkaen kaikki).

Narsismi on aika yleinen luonteenpiirre - minä tiedän, minä voin.

Lisäksi duunipaikka alkaa olla katkolla. Tosin aika moni rinpuilee joten kuten työelämässä kiinni, mutta jokaisen säätökeikan jälkeen saat elää pelko persuuksissa.

Ystävät kaikkoavat ja tilalle tulevat siipiveikot.

Noi tuota ihan yleistä elämän suuntausta kai voisi kuvailla.

Fyysisiä oireita on sitten se, että toleranssi nousee ja rahaa menee aina vain enemmän ja useammin. Jossain vaiheessa ihminen usein muuttuu agressiiviseksi ja/tai muisti alkaa pätkiä. Yöt menevät hikoillessa omien painajaisten kanssa ja palautuminen hidastuu; krapula/voipuminen kestää aina vain pidempään. Masentuneisuus lisääntyy, mikä taas edesauttaa viinakierrettä.

Maksa alkaa rasvottua, joillakin aika nopeastikin. Normaali maksa näyttää rakenteeltaan samalta kuin ne kaupan naudan maksat. Mutta juopon maksa näyttää rasvapalloineen samalta kuin styrox, väri on vain hieman punertavampi.

Eliniänodotus alkaa laskea ropisten. Viikatemies niittää satoa siinä 40-50 vuotiaasta eteenpäin aika tehokkaasti, kun normisti tuo odotusikä on luokkaa 75 v. miehillä. Alle 65-vuotiaista kuolemista alkoholi (n. 14 %) on toiseksi yleisin kuolinsyy heti sepelvaltimotaudin jälkeen. Väkivaltaisen tai myrkytyskuoleman riski nousee jo aikaisemmin.

Kuolemat, joihin liittyy alkoholi, vuodet 1998-2006
Tosta löytyy sitten niitä fataaleita syitä muitakin kuin se, että maksa sanoo poks.

Mutta tuossa vain muutama sananen, netissä on tietoa runsain määrin.

Konsteista yrittää pitää itsensä ladulla on niin monta tarinaa kuin on juoppoakin, jotkut onnistuu paremmin ja toiset huonommin. Oma faija pisti ittensä ruotuun mielensä voimin: "vain alkoholistit ryyppää seuraavana aamuna ja koska minä en ole alkoholisti enkä aio sellaiseksi ryhtyä, niin kärsin vaivani kuin mies ja jätän ryypyt ottamatta". etc.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Toope
Luoja on kaukonäköisyydessään luonut ihmiselle miljardeittain ylimääräisiä aivosoluja, joten on niitä varaa tuhotakin. Umpikännien tai nyrkkeilynkaltaisten lajien harrastaminen ei siis välttämättä tee sinusta debiiliä, no ei ainakaan ihan heti.

Ihmiskunta on humalahakuista juomista harrastanut jo aika monta tuhatta vuotta, eikä tunnu missään.

Tuo tieto on ajalta miekka ja kilpi. Päivitä, äläkä hööpötä kakaroita!

VÄÄRIN!

Etsin kiltisti täältä Tiedelehdestä mutta löysin nopeiten Tieteen Kuvalehdestä: http://www.tieteenkuvalehti.com/polopol ... 195&a=1071
Tuhti tietopaketti aivoista ja mainioita oikaisuja vanhoihin uskomuksiin.

Ensinnäkin:
"Vain 10 prosenttia aivojen kapasiteetista on käytössä

EI. Tämä luulo syntyi 1930-luvulla, kun neurokirurgit asettivat elektrodeja paljaille aivoille ja mittasivat, mitkä osat olivat passiivisia. Nykyaikaisilla kuvantamismenetelmillä on saatu selville, että 1930-luvun lääkärit erehtyivät. Jopa yksinkertainen tehtävä, kuten ääneen lukeminen, aktivoi useita aivojen osia. Tutkijat ovat todenneet, että älykkäät ihmiset käyttävät aivojaan tehokkaammin kuin muut. Nerot aktivoivat ainoastaan sen aivojen osan, jota tarvitaan tehtävän suorittamiseen."

Ja toisekseen:
"Alkoholi tuhoaa aivosoluja

EI. uusissa tutkimuksissa on todettu, että alkoholi ei tuhoa aivosoluja vaan vaikuttaa kemiallisesti siten, että solujen välinen yhteistyö vaikeutuu sitä mukaa kuin alkoholin määrä veressä nousee. Pitkäaikainen runsas alkoholinkäyttö voi tosin aiheuttaa aivovaurioita. Lisäksi tiedetään, että raskaana olevan naisen alkoholin-käyttö vahingoittaa sikiötä."

Ja.. tulipas taas todistetuksi tämäkin:
"Miehet ovat naisia älykkäämpiä

EI. Naiset ja miehet ovat yhtä älykkäitä, mutta älykkyys voi ilmentyä eri tavoin. Naiset ovat keskimäärin hivenen taitavampia sanallisissa tehtävissä, miehet puolestaan loogista päättelykykyä ja avaruudellista hahmottamista vaativissa tehtävissä. Erot ovat kuitenkin merkityksettömän pieniä. Naisilla on hieman pienemmät aivot kuin miehillä, mutta naisten aivoissa aivosolut ovat lähempänä toisiaan kuin miesten."

Pöö

Vierailija
Olli V
Naama turpoaa ja tulee pakkomielle lääkkeiden väärinkäyttöön sekä itsemurhayrityksiin.

Jos naama turpoaa vähintään samaa tahtia kuin parta kasvaa, niin pysyy siistimpänä. Eihän sitä kuitenkaan muista ajaa pöhnässä.

Vierailija

Itselläni on nyt neljän päivän putki takana. Kyllähän tämä työstä käy, tai ainakin iltatyöstä, päivät olen nimittäin ihan oikeassa duunissa. Kun urheilee säännöllisesti ja syö terveellisesti, niin jaksaa ryypätä pitempiä aikoja. Itselläni on se ongelma, että voin vaivatta lähteä töihin tai opiskella, vaikka olisinkin juonut edellisenä iltana reippaasti. Tavallaan en saa tarpeeksi kovaa rangaistusta.

Onhan se juominen mukavaa, mutta kannattaa pitää välistä aina taukoa, edes parin viikon verran. Ehkä on hyödyllistä myös ottaa tähtäimeksi joku erityinen päivä, niin jaksaa pitempäänkin olla juomatta. (esim. synttärit)

Vierailija

Mä oon joskus hirveessä kännissä ottanut kapakista saatille ties mitä äijiä.. voi hyvä sylvi.. Onneks ei ole henki lähtenyt!

Olin nuorena tolkuton jännittäjä etten olis missään ihmisten ilmoilla uskaltanut käydä.. hm.. olis vaan pitänyt uskaltaa. Paljon haittaa alkoholista on ollut. Krapulapäiviäkin. Vaikea keksiä että mitä hyötyä, edes iloa siitä olis ollut, siis sellaista jota ei olis muutenkin voinut saada.

Kaveripiirikin muodostui tietenkin niistä jotka joi. Vanhemmiten on vaikeaa muodostaa uutta ystäväpiiriä.. nooh.. vaikeaa mutta ei mahdotonta. Oon mä yhä tutustunut kivoihin ihmisiin jotka ei juo. Paljon mukavampaa seuraahan on selväpäiset. Ei selvinpäin kestä humalaisten sönkkäämistä.

Ihan turhaahan se juominen tavallaan on jos ei osaa jättää annosta pieneksi. Parempi olis lopettaa ennekuin siitä tulee tapa. Etsiä seuraa joka ei juo, jne.

Parisuhteilut menee alkoholilla vituralleen, lastenkasvattaminen ei toimi.. jälkipyykki on usein hirveen työläs pyykätä jos on sössinyt elämänsä humalapäissään. Alussa on helppoa selitellä. Sitten ne selitykset alkaa itsestäkin tuntua typeriltä ja lopulta menee hermot.

Mä en kylläkään suurkuluttajan rajaa ole rikkonut ja olen ollut satunnaiskäyttäjä. Hilkulla kit on ollut välillä, erityisesti silloin kun olin saanut lapseni isoksi ja olin hyvin yksinäinen. Nyt ajattelen kuitenkin suht raittiina että parempi kitua välillä yksin kuin potea jotakin alkovaivaa.

Ehkä miehillä ja miesmäisillä naisilla on suurempi riski jäädä koukkuun? Niin oletan.

Vierailija

Outo Ossille:

Älä ota liian tosissaan näitä marttakerhon "alkkisten vaimoja".
Alkoholin käyttö on taitolaji ja yleensä taitava "asiantuntija"
ehtii elämänsä aikana ryypätä pari-kolme akkaa hautaan
ennenkuin oma aika koittaa. Nalkutus on siten naisilta vain
tervettä itsesuojelu vaistoa.

Varaat vain aina seuraavaksi päiväksi hivenen (muutaman annoksen) pienemmän määrän
ja suoritat hallitun alasajon. Lopuksi ja jos/kun käyt työssä voit käyttää lääkkeitä hillitsemään pahimpia "vibroja".
Setä Leisola tuntee nämä asiat kuin omat taskunsa.

Tämäkin on kokeiltu ja todettu bullshitiksi.

http://au.youtube.com/watch?v=c5_SgAbQ7QA

Meni lähinnä samaan tyyliin kuin Jarkolla.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Jos oikeasti haluaa siittä viinasta eroon, niin ensimmäisenä kannattaa lopettaa kaikenlainen paskanjauhaminen - itelle ja muille. Kiinnittää hieman huomioo niihin selittelyihin, millä sitä juomistaan perustelee.

"Ei mulla mitään oireita oon, mitä ny vähän vituttaa ja väsyttää, mutta kyllä se siitä ja ei ku lisää tärpättiä koneeseen."

"Alkoholismi on sairaus ja alkoholi lääke, eiku juomaan."

"Akka lähti. Hitto mikä niuhottaja."

Mihin sitä viinaa oikeesti tarvii - ei niin yhtään mihinkään. Tai no, jotkut sapuskat ja kaakkuset saa hyvän mausteen, mutta ei toikaan oo pakollista. Maistuu ne pöperöt ilmankin.

terveisin

Marttakerho

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat