Noituus ja psykologia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Halveksittua, mutta silti usein harrastettua ja toimivaa. Nykyiset psykologit eivät halua reviirilleen vieraita, heidät karkoitetaan ärjyen pois. Aivan kuin varhaisten ihmisten sovelletussa psykologiassa olisi jotain pahaa ja vilpillistä. Zarathustran pappeja tai vesimiehen ajan näkijöitä, yhtä kaikki, asioiden puolestapuhujia joita väheksytään. Paha silmä pääsee vapaasti katselemaan, se ei piittaa tieteen logiikasta tai ihmisten valjastamista harhakuvista. Yhteyttä sieluun ei olla saavutettu muutoin kuin kokemalla tämän spirituaalinen suden matka, se on konkreettisempaa ja paljon henkilökohtaisempaa kuin terapia, mutta niin paljon tehokkaampaa. Ei magia ole pahaa, se on lemmen nostatusta tai harmoniariittejä, kuoleman suojaa ja toivon herätystä. Miksi noituutta ei voida ottaa vakavasti?

Sivut

Kommentit (416)

Vierailija

Voihan sitä mennä psykologin sijasta noidan vastaanotolle. Kukaan ei estä liittymästä helluntaiseurakuntaan, jne. Siitäpä vaan kielillä puhumaan jne.

Sitten jos käy hullusti niin voi mennä sinne psykiatrille..

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006
Inoue
Halveksittua, mutta silti usein harrastettua ja toimivaa. Nykyiset psykologit eivät halua reviirilleen vieraita, heidät karkoitetaan ärjyen pois. Aivan kuin varhaisten ihmisten sovelletussa psykologiassa olisi jotain pahaa ja vilpillistä. Zarathustran pappeja tai vesimiehen ajan näkijöitä, yhtä kaikki, asioiden puolestapuhujia joita väheksytään. Paha silmä pääsee vapaasti katselemaan, se ei piittaa tieteen logiikasta tai ihmisten valjastamista harhakuvista. Yhteyttä sieluun ei olla saavutettu muutoin kuin kokemalla tämän spirituaalinen ssiuden matka, se on konkreettisempaa ja paljon henkilökohtaisempaa kuin terapia, mutta niin paljon tehokkaampaa. Ei magia ole pahaa, se on lemmen nostatusta tai harmoniariittejä, kuoleman suojaa ja toivon herätystä. Miksi noituutta ei voida ottaa vakavasti?

Olen nyt pari viikkoa yrittänyt noitua naapuriani helvettiin. En kirjaimellisesti, mutta pois kuitenkin. Mitä uskontoa ja jumalaa suosittelet minulle? Mikä on tehokkain?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Pönni
Voihan sitä mennä psykologin sijasta noidan vastaanotolle. Kukaan ei estä liittymästä helluntaiseurakuntaan, jne. Siitäpä vaan kielillä puhumaan jne.

Sitten jos käy hullusti niin voi mennä sinne psykiatrille..

Oletko käynyt koskaan? Meitä on moneksi, jotkut yrittävät rahastaa, toiset yrittävät tosissaan auttaa. Itse en ota lainkaan rahaa, ihmiset joko kokevat tulleensa autetuiksi tai sitten eivät. Yleensä kokemus on positiivinen. On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ateismi ja juutalais-kristillinen uskonto, joita länsimaissa tuputetaan. Miksi et etsi itseäsi shamanismista? Kyse ei ole niinkään uskonnosta vaan tavasta löytää luonto itsestään. Me olemme kaikki samoja lapsia ja sisaria. Onko yliluonnollista olemassa vai ei? Se ei ole merkityksellistä vaan ihmisten kokemuksellisuus ja yhteys.

Vierailija
Toope

Olen nyt pari viikkoa yrittänyt noitua naapuriani helvettiin. En kirjaimellisesti, mutta pois kuitenkin. Mitä uskontoa ja jumalaa suosittelet minulle? Mikä on tehokkain?

Ei kannata, kaikki tulee kolminkertaisesti takaisin. Sinä voit valita rakkauden, voit rakastua minuun ja henkeen joka meissä kaikissa on. Itse koen yhteyden maanjumalatar Žemynaan, olen se joka ottaa vastaan kaiken ja kasvattaa uutta.

Vierailija

Vai että tällaista myyntityötä tänään..
En osta.
En tarvitse.
Enkä vastaa henkilökohtaisiin kyselyihinkään.. (aina sama kaava näillä..)

"Noituutta".. voi hyvää päivää vaan "noita".
Minäkin olen "noita".. voitais katsoa kumman taiat tehoaa paremmin. Kiähkiäh.. noitakisaa..

Vierailija
Inoue
Miksi et etsi itseäsi shamanismista?

Senverran tähän hölynpölyyn että Olenko Minä sanonut jossakin että olisin hukassa, että minulla olis tarve etsiä itseäni..

Mistä teitä sikiää.. mistä? Yhä vielä v. 2008 kun on tietokoneet ja vaikka mitä.. Mistä?

"Noita".. "en ota rahaa".. voi pyhä sylvi!

Vierailija
Pönni
Vai että tällaista myyntityötä tänään..
En osta.
En tarvitse.
Enkä vastaa henkilökohtaisiin kyselyihinkään.. (aina sama kaava näillä..)

"Noituutta".. voi hyvää päivää vaan "noita".
Minäkin olen "noita".. voitais katsoa kumman taiat tehoaa paremmin. Kiähkiäh.. noitakisaa..

Voisin opettaa sinulle hyviä lemmenloitsuja, mutta epäilemättä et niitä tarvitse kun olet noin itsevarma nainen. Itse käytin niitä teiniaikoina runsaasti ja ne tehosivat paremmin kuin olisin halunnut. Sitten opin että ihmisiä ei tule kahlita millään loitsulla.

Vierailija
Toope

Vierailija
Pönni

Mistä teitä sikiää.. mistä? Yhä vielä v. 2008 kun on tietokoneet ja vaikka mitä.. Mistä?

Koska ihmiset eivät ole muuttuneet miksikään, kaikista teknologisista uudistuksista huolimatta meillä on yhä sama sielu, joka kaipaa jotain henkistä.

Vierailija

Mitä te pelkäätte? En minä teitä syö. Haluan vain tutustua teihin ja opettaa sitä tietoa mitä jo muinaiset esi-isänne noudattivat. Psykologia on institutionalisoitunut liikaa, ihmiset eivät ole sen kanssa sinut. Tarvitsemme shamaaneja joiden kanssa voimme purkaa asioita vapaasti, ilman pelkoa leimaamisesta tai rahanmenosta.

Vierailija
Inoue
Koska ihmiset eivät ole muuttuneet miksikään, kaikista teknologisista uudistuksista huolimatta meillä on yhä sama sielu, joka kaipaa jotain henkistä.

Mikä on sielu?

Vierailija

ihan hyvä että tällasiakin sikiää IMO. Mielestäni piristävän positiivista juurikin kaiken teknologiapskan ja modernin kulutusyhteiskunnan vastapainoksi. Noituus/shamanismi yms. on kuitenkin hyvin mielenkiintoinen aihealue, vaikka totuuspohja saattaisi vähän hakusessa ollakin..

Parempi vaihtoehto jokin luonnon kanssa rakentavasti korreloiva "uskonto", kuin esim. tämänhetken valtauskonnot.
Itse en oikeen enää usko muihin kuin itseeni ja tietty siihen ettei uskontoja miulle ole, mutta parempi tämä ilmeisesti hiljattain päätään nostava uuspakanuus silmissäni on, kuin esimerkiksi *insert any main religion here*.

Se mikä shamanismissa ja noituudessa viehättää, on juurikin se seikka, jotta ne ne painottavat enempi ihmisen yhteyttä luontoon (siis siihen josta ollaan synnytty) ja oman itsen tutkimiseen, vaikka se sitten satuilun kautta tapahtuisikin.

Pääasia että oppii tuntemaan itsensä paremmin.

Vierailija
Inoue
Haluan vain tutustua teihin

Täällähän sitä on tekstiä, senkus tutustut ajan kanssa.

ja opettaa sitä tietoa mitä jo muinaiset..

Mitä olet ajatellut opettaa minulle vanhalle akalle sielusta ja esi-isistäni jota en jo tietäisi. Minkäs ikäinen se pikku noita mahtaa olla?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat