Paras kesätyöpaikka

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Toimin itse tällä hetkellä museo-oppaana, päivällä kirjoitan tiede-foorumille ja illalla ryyppään. Toisinaan käy myös asiakkaita. Siivoamiseen ja luettolointiin menee n. 1h, sen jälkeen kulutan aikaa. Palkka ei tosin ole kovinkaan kummoinen: 7 ecee tunti. Keksikää parempi työpaikka...

Sivut

Kommentit (19)

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

Pelaan nettipokeria juuri silloin kun itseäni huvittaa.

Ennen krapulapäivät olivat niitä parhaita pelipäiviä kuluttaa aikaa tienaten samalla rahaa, mutta nykyisin tuo pelaaminen käy pääasiallisena työnäni jo niin työstä, ettei krapulassa - tai paremminkin ryypäämisen jälkeisenä päivänä - ole enää jaksanut pelata.

Ihan kiva homma, tosin vapaa-ajalla ei enää pokeria jaksa pelata, paitsi viime viikonloppuna sen ainoan kerran kun näki vanhoja kavereita Kainuun soilla...

Pidän usein joka toisen viikon lomaa, jotta oikeanlainen nälkä pelaamiseen pysyy. Voitetut kokonaismäärät eivät ainakaan huonompia näin ole olleet, päinvastoin, ja homma on ollut paljon miellyttävämpää kuin takoa päivästä toiseen.

Jotain nokkelaa.

Vierailija

Huomaan, että sensuuri iski vitsiini. Ihan hyvä niin, ajattelin jo itse poistaa sen.

Ihan kivalta tuo työsi kuulostaa, Echi. Ehkä ulkotyö olisi vielä parempi - ainakin, jos säät ovat hyvät.

Vierailija
Barbaari
siouxeyesighed legion
Huomaan, että sensuuri iski. Ihan hyvä niin, ajattelin jo itse poistaa sen.

Liian myöhäistä. Kaikki kerkesi lukea, onlinena sellaiset 150 kirjautunutta ja usea vakkari joka piiloittaa itsensä onlinestatuksen.

Kaikki tietää nyt sun salaisuuden.

Mikä saa sinut uskomaan, että se häiritsee minua ?

Vierailija

Olen töissä suuressa sanomalehdessä ja tienaan noin 3800 euroa kuussa (suurin osa kertyy journalistiliiton TESin mukaisista iltalisistä ja viikonlopputöistä).

Vierailija

Kauppaa kahdeksalla eurolla tunti+lisät. Hyvä siihen nähtynä, etten KOSKAAN ENNEN ole tehnyt MITÄÄN MISSÄÄN ja tälläkin kertaa isäni isä kysyi ohimennen notta löytyisikö hommia ja löytyihän niitä. Oletettavasti palkka parenee, kun perustaa oman firman, jota varten ne noin 2k€ ehkä menevätkin mitä tältä vähän päältä kuukaudelta saa.

Vierailija

En käy töissä. Niitä ei ole tarjolla täällä vanhempieni luona, jonne jouduin taas palaamaan. Olisi kyllä asunto ja takuupaska työ muuan kaupassa epämääräisesti kiikarissa, mutta saa ny nähä, masennun ja jään kieriskelemään itsesääliini kun luen oikeasti hyvistä ja ennen kaikkea helpoista töistä lollero

Tarkkaan ottaen taidan olla laulaja-kitaristi. Toimin sellaisena n. yhdesti tänä kesänä, ja saan siitä sata euroa liksaa. Jos en vihaisi markkinointia, sosiaalisia suhteita ja muuta huoraamista, sitä voisi tehdä enemmänkin - jotakuinkin kaikki lähisukulaiseni ja vähän kaukaisemmatkin äitiäni ja tämän sukua lukuunottamatta tekevät tai ovat tehneet sitä, ja siitä voi saada ihan kohtuullista palkkaa siihen nähden, kuinka vähän tunteja viikossa kertyy ja mitä se pitää sisällään; soittamista, muiden (hää)ruokien syömistä ja ryyppäämistä. Toisaalta syö miestä ne keski-ikäisten miesten bileorkestereiden julisteet kauppojen ilmoitustauluilla. Tällä hetkellä olen asennevammainen vapaamatkustaja, joka valikoi päältä ainoastaan itseään miellyttävät rallit esitettäväkseen.

Myyntityö on siis takuupaska ainoastaan tavaksi muodostuneiden asennevammojen vuoksi; todellisuudessa olisin innoissani työstä. Kuvittelin jo valmiiksi, millaista se olisi: "No, tässä olis tämmöinen Upon laadukas ja monipuolinen pesukone oikein digitaalinäytöllä. Hiljanen linkous, kehrää kun kissa. Ei, näiden kanssa ei kyllä ole ollut mitään ongelmia, hyvää palautetta tullut. Itse asiassa kaverilla on tämmöinen."

Vierailija

Itsekin oikeastaan inhoan myyntityötä etenkin itse ihmisten vuoksi. Monet tuntuvat muuttuvan muutamaa lajiyksikköä tyhmemmiksi ja äkäisemmiksi kun tulevat kauppaan kyselemään jotakin, ihan kuin myyjille tiuskiminen ja aluksi tyhmää esittäminen ja sitten nokkelaksi ryhtyminen auttaisivat jotakin. Pah, päinvastoin. Valivali, uikun uikuin, kviiks kviiks, juuri siksi inhoan ihmisiä ja haluan muuttaa jonnekin huithelvettiin jossa ei tartte kuunnella kenenkään mielipiteitä mistään. Kaupassa on vielä sekin jännä juttu, että tavaroita hiplataan kuin heppiä orgasmin partaalla ja sitten kohta heitetään se kuuloke jonnekin makkarakaukaloon. Puhun minäkin paskaa: lähes joka tuotteessa nopeaan ostopäätökseen auttaa kertomalla, että itsellä/kaverilla/sukulaisella on mokoma ja hyvin toimii eikä olla palatettu yleensäkään, kuten tuossa äsken sanottiinkin. Idea on siinä, ettei muissakaan palautukseen tulleissa tuotteissa mitään vikaa yleensä ole, mutta harva jaksaa raijata jääkaappipakastimen tai pesukoneen takaisin jollakin verukkeella.

Nettifirmassa on liian paljon hyviä puolia perinteiseen puljuun verrattuna. Kukaan ei pääse pöllimään mitään, kukaan ei ole sotkemassa hyllyjä eikä niitä edes tartte järjestää myymäläkustannuksista puhumattakaan, yhteyttä voi ottaa sähköpostitse tai ääritapauksessa soittaen ja kukaan ei voi kysyä "mistä löytyy..?" kun sivun laidassa on hakutoiminto joka kertoo totuuden instanttina.

Vierailija

Itse olen n. 2kk kesälomalla. Tietysti saan loma-ajalta palkkaa ja lomarahat. Lisäksi lomalla olemisesta saan lisää lomaa monta päivää.

Ilmeisesti 7 euroon vaaditaan harjoittelija-status tms., jolla voidaan maksaa alle minimipalkkaa. Niin se taisi olla kun olen vastaaviin joutunut useampana kesänä. Ei siinä mitään hienoa ole vaikka rentoa olisikin. Ennemmin kunnon työ josta kunnon palkka.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Bushmaster
Itsekin oikeastaan inhoan myyntityötä etenkin itse ihmisten vuoksi. Monet tuntuvat muuttuvan muutamaa lajiyksikköä tyhmemmiksi ja äkäisemmiksi kun tulevat kauppaan kyselemään jotakin, ihan kuin myyjille tiuskiminen ja aluksi tyhmää esittäminen ja sitten nokkelaksi ryhtyminen auttaisivat jotakin. Pah, päinvastoin. Valivali, uikun uikuin, kviiks kviiks, juuri siksi inhoan ihmisiä ja haluan muuttaa jonnekin huithelvettiin jossa ei tartte kuunnella kenenkään mielipiteitä mistään. Kaupassa on vielä sekin jännä juttu, että tavaroita hiplataan kuin heppiä orgasmin partaalla ja sitten kohta heitetään se kuuloke jonnekin makkarakaukaloon. Puhun minäkin paskaa: lähes joka tuotteessa nopeaan ostopäätökseen auttaa kertomalla, että itsellä/kaverilla/sukulaisella on mokoma ja hyvin toimii eikä olla palatettu yleensäkään, kuten tuossa äsken sanottiinkin. Idea on siinä, ettei muissakaan palautukseen tulleissa tuotteissa mitään vikaa yleensä ole, mutta harva jaksaa raijata jääkaappipakastimen tai pesukoneen takaisin jollakin verukkeella.

Nettifirmassa on liian paljon hyviä puolia perinteiseen puljuun verrattuna. Kukaan ei pääse pöllimään mitään, kukaan ei ole sotkemassa hyllyjä eikä niitä edes tartte järjestää myymäläkustannuksista puhumattakaan, yhteyttä voi ottaa sähköpostitse tai ääritapauksessa soittaen ja kukaan ei voi kysyä "mistä löytyy..?" kun sivun laidassa on hakutoiminto joka kertoo totuuden instanttina.

Nettikaupassa on kylläkin hyviä puolia aika paljon. Jos ostaa kirjankin niin yleensä ne kirjakaupassa joutuvat sen tilaamaan. Ennemmin itse tilaan netin kautta ja odotan saman ajan.

Jos ostat vaikka oppikirjan, niin eipä noita koskaan saa suoraan hyllystä, aina on varastot myyty tyhjiksi.

Vierailija

Kyllä tämä töissä oleminen on rankkaa... Katselen kuinka vettä sataa taivaalta. Äsken kävi muutama kakara vanhempiensa kanssa, yrittivät tietysti hajoittaa joka tavaran. Lapset ovat lapsia, mutta nämä vanhemmat eivät osanneet mitenkään kontrolloida heitä. Lepertelevä äiti syndrooma. Hassua kylläkin, mutta pidän itseäni jo lastenhoidon asiantuntijana. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että naiset olisivat jotenkin automaattisesti parempia lastenhoitajia. Ei pidä paikkaansa, sivarissa ollessani paikalla kävi vaikka kuinka monta harjoittelijatypyä. jotka eivät tulleet lainkaan lasten kanssa toimeen. Kuria kehiin prkl.

Desi
Olen töissä suuressa sanomalehdessä ja tienaan noin 3800 euroa kuussa (suurin osa kertyy journalistiliiton TESin mukaisista iltalisistä ja viikonlopputöistä).

Joo minäkin ajattelin aluksi että en lähde töihin, jos palkka on alta neljän tonnin. Missään ei kuitenkaan ollut tälläista paikkaa tarjolla, olettaen että työn pitää olla sopivan rentoa ja siihen ei tarvita ammattitutkintoa.

Hah saanpahan minäkin viikonloppulisiä, museo on nimittäin kiinni ainoastaan maanantaina. Tosin kovin reilua peliä eivät taida harrastaa; juhannuksena en saanut erikoisia lisiä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Paras kesätyöpaikka on armeija. Sieltä sain varmaan jotain kymmenen euroa.
Tukiahan olisin voinut hakea täksi kuukaudeksi niin olisin saanut varmaan sen sata euroa, mutta en jaksanu. Mulla on rahaa taskussa jonnin verran niin en viitsiny mennä hakeen.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Paras mutta ikävystyttävin kesätyöpaikkani oli 60 -luvulla Tukholmassa silloisen Vin- och Spritcentralenin viinitehtaalla (lue: tehtaalla jossa pullotettiin eri puolilta maailmaa säiliöissä Ruotsiin tuotuja viinejä, viskejä ym). Torkuin yhden kesän liukuhihnan vieressä tekemässä silmämääräistä "laadunvalvontaa". Palkka oli melkein yhtä hyvä kuin lukioni lehtoreilla Suomessa.

Kyllä jaksoi iltaisin ja viikonloppuisin juhlia Tukholman yöelämässä, kun sai päivät levätä.

Olin siellä kesätöissä useampina kesänä, mutta prkele, minut ylennettiin trukkikuskiksi ja jouduin oikeasti tekemään duunia...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat