Nikola Tesla & Ilmainen energia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tarkoitukseni ei ole olla provokatiivinen, mutta löysin tällaisen linkin.
http://www.metacafe.com/watch/915226/fr ... _thin_air/
Sitten Nikola Tesla(joka oli meidän aikamme suurin tiedemies) joka kehitti vaihtovirran v. 1930 lehtiartikkelin mukaan näytti keksineen tavan saada, oliko se sitten kvanttifysiikan keinoin tai miten lie, ilmaista energiaa eetteristä. Hän vastusti Albert Einsteinin näkemyksiä siitä ettei eetteriä ollut ja oli sitä mieltä että sieltä saataisiin ilmaiseksi energiaa. Itse asiassa hän oli sitä mieltä, että Niagaran putouksilla olisi riittävästi energiaa sähköistämään koko Yhdysvaltojen länsi/itärannikon langattomalla sähkönsiirtotekniikalla. Tesla ajatteli, että niinkuin radioaallot liikkuvat ionosfäärissä, voitaisiin sähkö muuntaa samalla tapaa liikkuvaksi, josta sitä voitaisiin sitten hyödyntää, ilmaiseksi. Noh, Teslan auto kulki tällä energialla välillä jopa 90 mailia tunnissa viikon verran. Ihan hyvin vaikutti toimivan:
http://www.netikka.net/mpeltonen/tesla.htm
Tätä samaa tekniikkaa hyödyntämällä Teslan inspiroimana eräs myöhempi henkilö nimeltä Moran, joka hankki insinööri ja tohtoriarvonsa sähköfysiikasta kehitti Upsalassa laitteen joka paketin pienestä koosta huolimatta tuotti 50 KiloWatin sähkötehon, käytti laitteessaan putkia(Teslakin käytti laitteessansa jotain putkia?). Jälkikäteen on huomattu näiden putkien olevan todellisuudessa transistoreja, joita ei vielä virallisesti oltu keksittykään. Tämä keksintö hautautui rahoituksen ja patenttivirkailijoiden, mailmansodan, ilkivalla ja murhayrityksen sekä muiden syiden takia unohduksiin, eikä sitä ole onnistunut tekemään uudelleen edes Morayn poika, vuosikymmeniä jatkuneesta yrittelystä huolimatta.
Tässä mielenkiintoisia linkkejä:
http://www.frank.germano.com/radiantenergy.htm
Teslan idea ilmaisesta energiasta:
http://www.reformation.org/e-tesla-world-system.jpg
Olisi kiva tietää lisää

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija
smlr
.. käytti laitteessaan putkia(Teslakin käytti laitteessansa jotain putkia?). Jälkikäteen on huomattu näiden putkien olevan todellisuudessa transistoreja, joita ei vielä virallisesti oltu keksittykään.



No ei sitä sitten voida laskea.

Vierailija
Lektu-Elli
smlr
.. käytti laitteessaan putkia(Teslakin käytti laitteessansa jotain putkia?). Jälkikäteen on huomattu näiden putkien olevan todellisuudessa transistoreja, joita ei vielä virallisesti oltu keksittykään.



No ei sitä sitten voida laskea.



Mistä tiedät?

Vierailija

Syy miksi sitä ei voida laskea on, että putket eivät ole transistoreita, vaan esimerkiksi triodeja, ns. "ventiilejä".

Transistori on nimenomaan puolijohtaista rakennettu kytkin, eli fyysisesti täysin erilainen laitos. Transistoreissa ei käytetä minkään sortin putkia.

Vierailija
Veikko
Syy miksi sitä ei voida laskea on, että putket eivät ole transistoreita, vaan esimerkiksi triodeja, ns. "ventiilejä".

Transistori on nimenomaan puolijohtaista rakennettu kytkin, eli fyysisesti täysin erilainen laitos. Transistoreissa ei käytetä minkään sortin putkia.




Tottakai asiaa voi silti puntaroida ilman tietämystä tuulimyllyn housuista, senkin putkimies. (sorry, hiukan tuli otettua kaljaa)

Vierailija

Mitenkäs se energia nyt ilmaista on? Entäpä onko tullut mieleen millaisia lähetystehoja vaditaan jotta saataisiin edes muutama watti siirrettyä pitkän matkan yli?

Vierailija

Tuossa liinkissähän oli selkeät, ja helpot rakennusohjeet. Pitäisi tutkia josko elektroniikkaromu laatikosta löytyisi tuossa mainitut komponentit. Laitteen toimivuus on helppo todeta.
Olisihan se kätevää,jos tikkuaskin kokoisesta lootasta saisi virrat kännyyn.
Hieman skeptisesti kyllä suhtaudun noihin ohjeisiin.

Vierailija

Onhan radioaaltoja mahdollista siepata, mutta tarvittava antennin koko on aika järkyttävä ulostulotehoon verrattuna.

Vierailija
JaakkoFagerlund
Mitenkäs se energia nyt ilmaista on? Entäpä onko tullut mieleen millaisia lähetystehoja vaditaan jotta saataisiin edes muutama watti siirrettyä pitkän matkan yli?

Niin, auringostahan lähtee sähkömagneettista säteilyä. Ehkä siten jotenkin ? Mutta Teslahan oli todella fiksu mies. Telsan patentithan wikipedian mukaan kaapattiin heti henkilön kuoleman jälkeen ja vietiin jonnekin valtion salaisiin lokeroihin. On esitetty spekulaatioita että Teslan teknologiaa käytettäisiin yleisesti esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Venäjällä erilaisissa elektronisissa aseissa(Venäjällä ohjuskilvet ym, yhdysvalloilla H.A.A.R.P teknologia). Olen ajatellut että olisihan se mahdollista. Toisaalta energian effektivinen siirto esimerkiksi Niagarn putouksilta langattoman elektroniikan avulla olisi erittäin käytännöllistä. Teslallahan oli nämä 3 asiaa tähtäimessä, kun hän rakensi tuon Wardenclyffe-tornin:
1. Maailmanlaajuinen langaton tiedonvälitys
2. Maailmanlaajuinen sähkönsiirtoverkko
3. Kilpi Yhdysvalloille suojautua ulkomaalaisilta invaasioilta.
Sivuilta http://www.reformation.org/tesla-and-tunguska.html
"Tesla's wireless and communications system did not use Hertzian waves to broadcast but rather used the EARTH as a carrier for the electromagnetic and high frequency waves. "
Teslalla oli todella paljon hyviä ideoita. Harmi ettei häntä paljoa muistella nykyään, edisonit ynnä muut kaahaa ohitse, vaikka hän kehitti AC-järjestelmän, kolmivaihemoottorin, todennäköisesti langattoman sähkönsiirtomenetelmän.. Hän oli todellinen nero.
http://www.reformation.org/e-tesla-world-system2.jpg
Varmasti olisi mahdollista käyttää Teslan langatonta sähkönsiirtomenetelmää Yhdysvaltojen tai koko maailman sähköistämiseen. Harmi ettei kukaan ole tullut ajatelleeksi - tai sitten idea ei vain ole tarpeeksi kaupallinen.. Ja tuo artikkeli muuten siitä sähköautosta, oli sanomalehdessä. Ks myös: kuka tappoi sähköauton?
http://www.reformation.org/who-killed-electric-car.html

Vierailija

Tuo M. Peltosen Tesla-juttu ei oikein vakuuta. Nikola-poikako sitten osti kaupasta 12 elektroniputkea ja teki kytkennät johonkin laatikkoon, jonka kylkeen vielä kaksi kolmen tuuman antennia? Näillä kahdella antenninnysällä revittiin tyhjästä sähköenergiaa, jolla hehkutettiin 12 elektroniputkea ja syötettiin 80hv sähkömoottoria joka kiidätti neroamme yli 90 mailin tuntinopeudella. Uskooko joku oikeasti tuollaiseen skeidaan?

Teslan todellisia saavutuksia mitenkään väheksymättä väitän ko. linkin informaatiota huuhaa:ksi.

Sitten ns. lifter.

Pelkästään se että kuvassa mainitaan nimi JL Naudin, saa se nauruhermot herkistymään. Lifter sinänsä toimii, mutta se vaatii voimanlähteekseen HV-tasavirtalähteen. Se ei siis pysy ilmassa huuhaauskon voimalla.

Vierailija
smlr
Sitten Nikola Tesla(joka oli meidän aikamme suurin tiedemies) joka kehitti vaihtovirran v. 1930 lehtiartikkelin mukaan näytti keksineen tavan saada, oliko se sitten kvanttifysiikan keinoin tai miten lie, ilmaista energiaa eetteristä.

Ei sinulla satu olemaan lähdettä mistä tuon alkuperäisen lehtiartikkelin voisi lukea. Pitää saada ihan omin silmin nähdä moinen juttu.

Vierailija

Niin, otetaan nyt se auto esimerkkinä siitä tarvittavasta tehosta. Kuten mainittu, auton moottori oli 80 heppainen, eli noin 60kW teholtaan.

Haluaisin todellakin tietää, kuinka joku luulee keräävänsä ilmassa pyörivistä radioaalloista/vastaavista 60kW tehoa jatkuvana tuollaisella kuvatunlaisella pikkulootalla.

Vierailija
MarsMan
Tuo M. Peltosen Tesla-juttu ei oikein vakuuta. Nikola-poikako sitten osti kaupasta 12 elektroniputkea ja teki kytkennät johonkin laatikkoon, jonka kylkeen vielä kaksi kolmen tuuman antennia? Näillä kahdella antenninnysällä revittiin tyhjästä sähköenergiaa, jolla hehkutettiin 12 elektroniputkea ja syötettiin 80hv sähkömoottoria joka kiidätti neroamme yli 90 mailin tuntinopeudella. Uskooko joku oikeasti tuollaiseen skeidaan?

Niin, käsittääkseni oli kyse siitä, että Teslalla oli voimala jossakin Niagaran putouksilla josta hän ammensi voimanlähteensä.


Teslan todellisia saavutuksia mitenkään väheksymättä väitän ko. linkin informaatiota huuhaa:ksi.

Sitten ns. lifter.

Pelkästään se että kuvassa mainitaan nimi JL Naudin, saa se nauruhermot herkistymään. Lifter sinänsä toimii, mutta se vaatii voimanlähteekseen HV-tasavirtalähteen. Se ei siis pysy ilmassa huuhaauskon voimalla.


Ja lifteristä olen kanssasi samaa mieltä, se vain oli tuolla sivulla. Tarkoitus oli nostaa esiin tuo lehtiartikkeli, joka taisi olla Dallas Morning Newsin käsialaa vuodelta 1931.
"Here is a report of the incident from Tesla biographer Marc J. Seifer:
"The car [was] a standard Pierce Arrow, with the engine removed and certain other components installed instead. The standard clutch, gear box, and drive train remained.... Under the hood, there was a brushless electric motor, connected to [or in place of] the engine.... Tesla would not divulge who made the motor.
Set into the dash was a "power receiver" consisting of a box ... containing 12 radio tubes.... A vertical antenna, consisting of a 6 ft. rod, was installed and connected to the power receiver [which was] in turn, connected to the motor by two heavy, conspicuous cables.... Tesla pushed these in before starting and said: "We now have power."
If this tale is to be believed, it would mean that Tesla had also installed one of his powerful oscillators somewhere near Niagara Falls to provide the wireless energy needed to power the vehicle."(Seifer, Wizard. The Life and Times of Nikola Tesla, p. 419). " Reformation.orgista.

Vierailija

Huuhaaksi tuon voi jo laskea siitä, että minkälainen teho pitäisi sieltä Niagaran putouksilta eetteriin tuupata, jotta aikas reippaan etäisyyden päässä oleva auto voi vielä tempoa siitä 60kW tehoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat