Meen sossuun

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Katos vaan nyt tajuin 300 miljoonaa on jäänyt hakematta.

Itekin tästä meen hakeen, oon kelan kuntoutusrahalla mikä on kansaneläkkeen kokonen. Jos siihen sais veistettyä vielä pari sataa vähintään.

Ymmärsin että toimeentuloturva tarkoitti koko järjestelmää, eikä jotain erillistä rahamärää.

Ihmettelinkin mistä kysymys.

Hain töitäkin, pääsin oikein haastatteluun. Mutta eipä poikinut tulosta kun oli liian kaukana työpaikka ja ei ollut hyviä kulkuyhteyksiä.

Kommentit (10)

Vierailija

Ikävää, ettei haastattelu poikinut tulosta, mutta jo pelkkä haastatteluun pääseminen on hyvä alku. Ei muuta kun uutta hakemusta putkeen.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
tiäremiäs
Katos vaan nyt tajuin 300 miljoonaa on jäänyt hakematta.

Itekin tästä meen hakeen, oon kelan kuntoutusrahalla mikä on kansaneläkkeen kokonen. Jos siihen sais veistettyä vielä pari sataa vähintään.

Ymmärsin että toimeentuloturva tarkoitti koko järjestelmää, eikä jotain erillistä rahamärää.

Ihmettelinkin mistä kysymys.

Hain töitäkin, pääsin oikein haastatteluun. Mutta eipä poikinut tulosta kun oli liian kaukana työpaikka ja ei ollut hyviä kulkuyhteyksiä.

Saat koko potin,jos pistät minulle muutaman tonnin

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Jos sinulla on jäljellä viimeiset roposet kannattaa se pistää lakimiehiin. Sossun,mitä lie,ei koskaan neuvo sinua.Tuet jäävät anomatta,jos et ymmärrä hakea.Näin se vain menee.
Olen koko elämäni tehnyt työtä ja maksanut veroja.Sen ainoan kerran,kun hain avustuksia, sain 800 markkaa.Jouduin maksamaan senkin takaisin,koska en osanut anoa avustusta oikein. Sen jälkeen en ole ollut sosiaalin taakkana.
Muistakaa anoa avustuksia perusteellisesti,mieluummin asianajajan kanssa,jos on mahdollista .
Minä tulen perässä,sitten joskus

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Vois itekkin mennä hakemaan sossusta rahaa, kun en ole hakenut niitä mihin minä olisin oikeutettu saamaan. Ei ole vaan jaksanu käydä. Pari sataa sinne sun tänne, ei tunnu missään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
TERÄS NALLEPUH
Vois itekkin mennä hakemaan sossusta rahaa, kun en ole hakenut niitä mihin minä olisin oikeutettu saamaan. Ei ole vaan jaksanu käydä. Pari sataa sinne sun tänne, ei tunnu missään.

Älä hae, sua kyykytään todella lujaa jos haet.. Muistan vaan kun kun oma firma meni nurin. Jumalauta mikä paperisosota oli tosiaan saada se parisataa.

Kaikkein eniten vituttaa se, että nää saatanan sossuämmät elää myös mun maksamilla veroilla. Saatana, ikäni töitä tehny.

Sitäpaitsi, esim. Tampereella ei sossuun edes pääse henkilökohtaisesti. Saat vaan hervottoman määrän ohjeita, jotka on kirjoitettu tahallaan tosi vaikealla pykäläkielellä.

Näiden "ohjeiden" mukaan pitäisi laittaa mapillinen todistuksia ja pumaskoja.

Yksikin paperi jos puuttuu, niin toimeentulotuki on evätty.
Mieti miten syrjäutynyt tai asunnoton voi edes saada soskusta mitään.

Ei ikinä enää. Mä teen ihan mitä duunia vaan, kunhan ei tarvitse sossussa käydä.

.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Näköjään ainakin Tampereella pitää sossutädiltä tilata aika, ennen kun voi mitään hakea.

Täytynee laittaa vielä harkintaan.

Ajattelin 2-3 työpaikkaan muuten hakea viikottain, katselin jotain tilastoa missä sanotttiin että työnhaku kestää siinä 3-6kuukautta kun aktiivisesti hakee. Riippuen tietekin aina vähän mitä hakee ja mistä.

Kysymyksessä oli kuitenkin joku yleinen keskiarvo.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
el6

Älä hae, sua kyykytään todella lujaa jos haet.. Muistan vaan kun kun oma firma meni nurin. Jumalauta mikä paperisosota oli tosiaan saada se parisataa.

Sitäpaitsi, esim. Tampereella ei sossuun edes pääse henkilökohtaisesti. Saat vaan hervottoman määrän ohjeita, jotka on kirjoitettu tahallaan tosi vaikealla pykäläkielellä.

Ei ikinä enää. Mä teen ihan mitä duunia vaan, kunhan ei tarvitse sossussa käydä.

Aijaa, täällä mun ei tarvinnu ku laittaa nimi muutamaan paperiin ja se oli siinä. Tai en muista kun on siitä jo monta kuukautta kun viimeksi hain.

Ainakin opintotukea saa helposti, itselläni ei ollut niiden paperien kanssa mitään ongelmia ja sain heti suoraan tuet.

Määkin tekisin töitä jos vaan löytäs jonkun paikan+että sais asunnon. Mutta sehän on mahdoton yhtälö nykyään. Tosin löytäähän niitä kalliimpia mutta sitten kaikki rahat mennöö vuokraan.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
el6

Aijaa, täällä mun ei tarvinnu ku laittaa nimi muutamaan paperiin ja se oli siinä. Tai en muista kun on siitä jo monta kuukautta kun viimeksi hain.

Ainakin opintotukea saa helposti, itselläni ei ollut niiden paperien kanssa mitään ongelmia ja sain heti suoraan tuet.

Määkin tekisin töitä jos vaan löytäs jonkun paikan+että sais asunnon. Mutta sehän on mahdoton yhtälö nykyään. Tosin löytäähän niitä kalliimpia mutta sitten kaikki rahat mennöö vuokraan.

Muuta pois lapista? Siellä (täällä etelässä) ne työt ovat, kuule.

Vierailija

Kannattaa muuten nostaa se tili tyhjäksi ensin. Ottavat nimittäin huomioon joka sentin, mitä on ollut kuun ensimmäisenä päivänä tilillä. Rahaa saat vain tarpeeseen. Sitten kun päätös tulee muutaman viikon päästä, todennäköisesti sopivasti seuraavan kuun alussa, voi sossun ämmä sanoa vakioselityksen "oothan tuota pärjännyt", ja sen pärjäämisen tason ne tietää noin puhelimitse aika pirun tarkkaan. Eivät enää uskalla antaa toimistoaikoja, kun on tullut noita aggressiivisia tapauksia paljon...

Ja ei kannata säästää tietenkään näkyvästi, vaan kaikki maksuliikenne käteisellä mikäli mahdollista. Muuten tiliotteesta voidaan heti karsia sinun "turhat menot", jolloin pärjäät alle "normin".

Esim. jos säästät 300 euroa, jotta voit ostaa uuden pesukoneen rikkoutuneen tilalle. Sossusta sanotaan että sinulla on sitä rahaa ihan riittävästi, ja pesukonetta et tarvitse.

Ja muista vakioasiakkuus, siinä on etunsa. esim. sähkölasku otetaan huomioon vain niiltä kuukausilta kuin olet ollut asiakas. Jos haet tukea vain siltä kuukaudelta, kun sinulle tulee sähkölaskut ja muut useamman kuun jaksolta laskutettavat, sinulle myönnetään vain kyseisen kuun osuus.

Vakioasiakkuus tuo myös turvaa siitä, että voi saada rahaa lääkkeisiin riittävän nopeasti jos sattuu sairastumaan. On muuten tosi ikävää juosta hakemassa todistuksia kymmenestä eri paikasta, jos sairastat vaikka värikalvon tulehdusta. Kun et edes kunnolla näe, onko sinulla oikeat todistukset kädessä. Vakioasiakkaana sinulle voidaan jopa kirjoittaa avoin maksusitoumus apteekkiin, elä menetä tätä vakioasiakkuutta jonkun turhan kuukauden määräaikaisuuden takia!

ps. Jos puheissaan lupaavat, että voit säästää rahaa muutaman satkun isompaan hankintaan ollessasi vakioasiakas. Elä usko jos et saa kirjallisena. Se on useamman kuukauden valituskierre ja oikeudenkäynti, jos edes haluat enää sitä hankintaa tehdä.

ps2. säästövinkki kiireettömissä lääkärikäynneissä, mikäli et ole jo vakioasiakas lääkärissäkin. Terveydenhuoltomenoissa on omavastuu per kuukausi. Eli vältä lääkärikäyntiä kuukauden lopulla. Lääkeostokset ostat todennäköisesti heti reseptin saatuasi, mutta lääkärin lasku on 2 viikon maksuajalla, joten hyvinkin voivat sijoittua eri kuun omavastuisiin.

ps3. Opiskelijana kuulut siihen huonompaan luokkaan, joita kuuluu juoksuttaa enemmän. Saa nähdä miten käy syksyllä, kun joudun aika kovasti lääkkeitä syömään ja lääkärissä ravaamaan. Jännittää lasketaanko koko 1200 euron laina kokonaan syyskuun tuloksi, ja toiseen kertaan 300e/kk siitä eteenpäin. Ilmeisesti kanta-asiakkuus kannattaa, jotta on jotain paperilla, kun joudun todennäköisesti valittamaan jossain vaiheessa vuoden loppua päätöksistä?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
re

Muuta pois lapista? Siellä (täällä etelässä) ne työt ovat, kuule.

En asu lapissa, mutta syrjäisessa paikassa kuiteskin. Täällä olisi papin paikka jos jotakin kiinnostaa.

No niin kyllä onkin, olen vähän etelää tutkiskellu lähinnä tamperetta koska en tunne oikein muita kaupunkeja, mutta se vaan siinä on että ei ole asuntoja siellä. Kaikki jotain 10000000000000000000000000 euroa kuukaudessa maksavia asuntoja joita kukaan ei huoli. Kaikki mannet on vieny hyvät ja halvat asunnot.

Uusimmat

Suosituimmat