pianois kiväärin lupia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kuinkas helposti saa pianoiskivääriin lupia? tarkotuksena olis hommata mökille joku itsestään lataava että sais ammuskella tarkuutta ja rastaita. tossa on lupa lappu jo valmiina mutta mitä perusteluihin ¨pitää kirjoittaa??

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Siihen voi kirjoittaa vaikkapa näin.

Tarvitsen lupaa siksi, jotta voisin opetella ampumisen jalon taidon, ja täten opetella ampumaan pienempitehoisella aseella, ennen suurempitehoisen hankintaa.

Tulen käyttämään asettani harrastustoimintaan maaliammunnassa ja olen liittymässä paikalliseen ammuntaseuraan.

Vierailija

Piekkariin saa suht helpolla luvat kun on pari perusasiaa kunnossa. "Tarkkuusammunta 10-100m" on kelvollinen peruste sanantarkasti, ja käyttöpaikka "X:n ampumarata". Seuran jäsenyys ei ole pakollinen mutta auttaa hyvin positiivisesti. Mökille, montulle ja muihin epämääräisempiin tarkoituksiin ei yleensä lupia saa. Metsästys on myös yksi peruste, mutta tällöin tarttee metsästyskortin.

Vierailija

Eivät siitä sakota eivätkä tuskin valitakaan, koska kieliopillinen täydellisyys ei ole aselaissa mainittu vaade, peruste tai rangaistus. Sen perusteella voivat kyllä ottaa haastatteluun.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Jos pienoskiväärillä ammut ja naapuri on kusella tontin reunassa, niin läpi menee.

Ehkä kannattaa ihan vaan ilmakivääri kesämökille ostaa.

No riippuu miten lähellä naapurin tontti on. Meidän mökillä vois ampua vaikka konekiväärillä naapureita kohti ihan huoletta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Silloin kun minä olin nuori niin kodeissa oli paljonkin aseita. Pääasiassa aseet olivat pienoiskiväärejä ja ilmakiväärejä. Olisi varmaankin monen muunkin pikkupojan isoisän kätköistä löytynyt järeämpiäkin aseita, mutta eivät paapat ja ukit tuolloin sodan jälkeen niitä meille 10 vuotiaille näyttäneet.

Tuolloin piekkarilla ammuttiin penniläisiä. Penniläiset olivat niin pieniä paukkuja, että niitä mahtui 50 kappaletta kämmenen kokoiseen peltipurkkiin. Sitten tuli ilmakiväärit ja ilmapistoolit ja kotien nurkista hävisivätkin pienoiskiväärit ja muut sodanaikaset "tuliaisaseet rintamilta".

Tänänpäivänä kaiketi on niin, että ei passaa kotonaan pitää vanhempaa asetta kuin vesipistooli.

Vierailija

Kyl mulla ainakin on järeää arsenaalia useiden aseiden verran kivääreistä ja pistooleista. Ja lisää tulee Huvikseen niitä joskus radalla ja kavereiden omistamalla montulla ulkoilutan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Bushmaster
Kyl mulla ainakin on järeää arsenaalia useiden aseiden verran kivääreistä ja pistooleista. Ja lisää tulee Huvikseen niitä joskus radalla ja kavereiden omistamalla montulla ulkoilutan.

Mulla on kanssa iso tykki.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Jenkkiläinen kolleegani harrastaa suustaladattavia kanuunoita. Hänellä on Yhdysvaltain sisällissodan aikainen 6-naulan tykki (replika, ilmeisesti), jolla käy ammuskelemassa muiden harrastelijoiden kanssa. Kertoi, että ammusten saaminen ja valaminen käy ihan projektista (ei ihan luotipihdit riitä)...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
läski bodari
kuinkas helposti saa pianoiskivääriin lupia? tarkotuksena olis hommata mökille joku itsestään lataava että sais ammuskella tarkuutta ja rastaita. tossa on lupa lappu jo valmiina mutta mitä perusteluihin ¨pitää kirjoittaa??

Jotta hakuprosessi sujuu oikein, laitat tietenkin hakemukseen yllä mainitsemasi aikeet.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Lepakko
läski bodari

Jotta hakuprosessi sujuu oikein, laitat tietenkin hakemukseen yllä mainitsemasi aikeet.

Kannattanee kuitenkin jättää hieman vähemmälle nuo perustelut rastaiden räiskimisestä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Luvan saa pienoiskiväärille helposti. Tarkkuusammunta tai metsästys käy syyksi.

Kyllä sillä lokit, rastaat ja irtokissat tippuu!

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Hauki

Kannattanee selvittää ensin itselleen mitkä lajit ovat rauhoitettuja ja mitkä eivät ennnkuin lähtee perustelemaan lupahakemusta lokkien, rastaiden tai kissojen ampumisella...

--
Seppo P.

Vierailija
Hauki

Ja hauet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat