Kannettavan osto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Terve!

Olin avannut jo samanlaisen ketjun, mutten sitä löytänyt enää. Eli, valinnan kohteeksi osui ASUS A7SN. Kone näytti juuri sopivalta, kunnes sain tietää, ettei niitä enää myydäkkään. Siis paikallisessa liikkeessä, edes tilaamallakaan. No, tilalle valitsin ASUS M51SN, jota ei myöskään löytynyt. Pyysin listan koneista, joita heillä on. Paras minkä löysin (kohtuulliseen hintaan) oli ASUS M50VC. Oikeastaan, tuo olisi parempi kuin se ensimmäinen vaihtoehto, 4Gt keskusmuistia. Samoiten mikä pisti silmään, oli se, että ASUS A7SN (se ensimmäinen valinta) oli grafiikkakortissa muistia n. 250 Mt, ja tässä ASUS M50VC'ssä on 512 Mt. Miksi näin suuri ero, vai onko noilla mitään väliä? Uskoisin, että tuolla jo pyöritetään nykyisiä pelejä vai mitä? Jopa tulevaa? GTA 4?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Peleissä suorituskyky romahtaa jos näytönohjaimesta loppuu muisti kesken.

Jos ei maksa montaa kymppiä enemmän, niin isompi parempi. Toisaalta, jos kyseessä on joku onnettoman hidas grafiikkapiiri niin asialla tuskin on pelien kannalta sen kummempaa merkitystä.

Vierailija

Asuksella ei sitten toimi huolto kovin hyvin, ainakin noin vuosi sitten tilanne oli vielä aika onneton. Suomeksi ei voi soittaa tukipalveluun ja kone lähetetään keskieurooppaan huollettavaksi. Kannettavat ovat yleisesti ottaen huonoja pelikoneita. Kannattaisiko ennemmin sijoittaa keskihyvään pöytäkoneeseen (600e) sekä keskihyvään läppäriin (600e)? Akkukesto on parempi ja läppäri helpommin kannettava jos vaikka ostat tällaisen uuden pieninäyttöisen : http://www.thatsabsurd.net/2008/05/msi-wind-u100/

Maksaa ehkä n. 450eur windows XP:llä

MSI:llä ymmärtääkseni on suomessa huolto

tai jos tuo on liian tönö niin seuraava malli ylöspäin portaikossa :

http://global.msi.eu/index.php?func=pro ... cat_no=135

vähän vajaa 600 eur

Vierailija

Pelikone kyllä kannattaa rakentaa itse. Pakettimikrot ovat halvalla tehtyjä ja kalliilla myytyjä, joissa on tehty vääriä kompromisseja.

Viidellä sadalla saa hyvän pelikoneen peruskomponentit näyttöä lukuunottamatta. Samalla hinnalla ei pakettimikrossa saa kuin Vista lisenssin ja viime vuoden keskitason rautaa.

Vierailija
Veikko
Pelikone kyllä kannattaa rakentaa itse. Pakettimikrot ovat halvalla tehtyjä ja kalliilla myytyjä, joissa on tehty vääriä kompromisseja.

Viidellä sadalla saa hyvän pelikoneen peruskomponentit näyttöä lukuunottamatta. Samalla hinnalla ei pakettimikrossa saa kuin Vista lisenssin ja viime vuoden keskitason rautaa.

Mutta saako sillä ASUS A7SN jo pelattua pelejä kuten Silent Hunter 4 tai Hitman: Blood Money ym. Nykyajan pelejä. Kannettavan haluan hankkia ihan sen takia, että sen voisi ottaa matkoille mukaan, eikä se veisi niin paljon tilaa. Mutta toisaalta, voisin vielä saada Tax Freetä. Eli 22% lähtisi pois hinnasta...Sanokaapas joitakin hyviä vaihtoehtoja jotka olisivat tuota A7SN parempia, eli hinta saa olla korkeampi, mutta ei saa ylittää paljoa 1000 euroa tax freet jo poistettuna. Kiitän!

Vierailija

Kannattaa ottaa huomioon kannettavan näytönohjaimen kohdalla, että onko kyseessä näytönohjaimeen integroitu muisti, vai käyttääkö näytönohjain keskusmuistia.

128megan integroitu muisti pieksee mennen tullen 512megan jaettua keskusmuistia käyttävän.

Vierailija
McRoot
Kannattaa ottaa huomioon kannettavan näytönohjaimen kohdalla, että onko kyseessä näytönohjaimeen integroitu muisti, vai käyttääkö näytönohjain keskusmuistia.

128megan integroitu muisti pieksee mennen tullen 512megan jaettua keskusmuistia käyttävän.

Eli onko tuolla ASUS A7SN näyttiksenä integroitu 256megan? Ja se sitten pieksee 1Gt jaettun keskusmuistin näyttiksen?

Vierailija

googlettele netistä niitä kannettavien näytönohjaimien testejä, eiköhän niistä ilmene mitä pelaa milläkin

Vierailija
Veikko
Peleissä suorituskyky romahtaa jos näytönohjaimesta loppuu muisti kesken.

Jos ei maksa montaa kymppiä enemmän, niin isompi parempi. Toisaalta, jos kyseessä on joku onnettoman hidas grafiikkapiiri niin asialla tuskin on pelien kannalta sen kummempaa merkitystä.

Grafiikkakortin muistista ei ole mitään muuta hyötyä kuin suurissa resoluutioissa.

Vierailija
babun
googlettele netistä niitä kannettavien näytönohjaimien testejä, eiköhän niistä ilmene mitä pelaa milläkin

Ei kyllä löytynyt

Voisinko saada linkin?

Vierailija

Vista nostaa tosin sen kasatun koneen hintaakin heti satasella. Pelikäyttöön sopivia valmiita kokoonpanojakin löytyy mutta en itse sellaista raaski ostaa kun joku 100e on jo aika iso raha

Vierailija
jak
Vista nostaa tosin sen kasatun koneen hintaakin heti satasella. Pelikäyttöön sopivia valmiita kokoonpanojakin löytyy mutta en itse sellaista raaski ostaa kun joku 100e on jo aika iso raha

No niinpä, todellakin ottaa päähän kun kaikkiin uusiin koneisiin nyt tungetaan se Vista! Mitä huonoja puolia siitä Vistasta nyt tulee esille sitten?

Itse meinasin hankkia piankoin tilalle XP Pro:n joka oli entisessä koneessani, mutta pitää kokeilla sitä Vistaa että tietäisi mitä se Geitsi on softaillut.

Vierailija
Vetykone

No niinpä, todellakin ottaa päähän kun kaikkiin uusiin koneisiin nyt tungetaan se Vista! Mitä huonoja puolia siitä Vistasta nyt tulee esille sitten?

Itse meinasin hankkia piankoin tilalle XP Pro:n joka oli entisessä koneessani, mutta pitää kokeilla sitä Vistaa että tietäisi mitä se Geitsi on softaillut.

En ole kotikäytössä käyttänyt mutta olen saanut paljon positiivista palautetta tutuilta ja vähemmän tutuilta kotikäyttäjiltä. Olen itse käyttänyt sitä työläppärissä ja muutenkin tukenut työkäytössä olevia vistoja ja voin sanoa että se ei ole hyvä idea vielä tässä vaiheessa. Ehkä vuonna 2010 tuki rupeaa olemaan sitä tasoa että vista on valmis yrityskäyttöön. Hermot kun meni omassa koneessa riittävän monta kertaa niin downgradetin xp-käyttikseen.

Business ja Ultimate-versioissa on oikeus downgradettaa xp:hen mikäli itsellä on asennusmedia (microsoft ei sitä toimita). Home versioissa tätä oikeutta ei ole.

Vierailija
babun
Vetykone

En ole kotikäytössä käyttänyt mutta olen saanut paljon positiivista palautetta tutuilta ja vähemmän tutuilta kotikäyttäjiltä. Olen itse käyttänyt sitä työläppärissä ja muutenkin tukenut työkäytössä olevia vistoja ja voin sanoa että se ei ole hyvä idea vielä tässä vaiheessa. Ehkä vuonna 2010 tuki rupeaa olemaan sitä tasoa että vista on valmis yrityskäyttöön. Hermot kun meni omassa koneessa riittävän monta kertaa niin downgradetin xp-käyttikseen.

Business ja Ultimate-versioissa on oikeus downgradettaa xp:hen mikäli itsellä on asennusmedia (microsoft ei sitä toimita). Home versioissa tätä oikeutta ei ole.

Kävin parissa kaupassa katsomassa noita kannettavia. Piti kysyä myyjältä onko integroitu näyttis vai ei. Myyjä puhui jostakin omasta muistista, sitten kun kysyin tarkoittaako se integroitua sanoi että ei. Onko se oma muisti sitten se keskusmuistia käyttävä näyttis? Ja integroitu on parempi kuin keskusmuistia käyttävä?

Miten vaikeaa on muuten vaihtaa kannettaviin uusia näyttiksiä? Kun tulisi noita uusia aina, voisi päivitellä. Mutta siis: Asus A7SN on parempi kuin Asus M51SN?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat