Noituus/näky/Inoue

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pahoittelen uuden ketjun avaamista. Asiat ovat saaneet sen verran vakavan käänteen, jotta tämä oli välttämätöntä.

acedia

Tai jospa kuitenkin on kyse on eräästä Echin piloista? Echi saattaisi osata kirjoittaakin kuin Inoue.

Kuolonenkeli liihoittelee acedian hahmossa...

Kammion perällä istui sielujen syöjä - hän oli minun jumalani. Polvistuin valtaistuimen ääreen ja suutelin hänen jalkojaan. Viilsin hampaillani ranteeni auki ja annoin hänen juopua minusta, sillä minä tiesin että olin löytänyt kadotetun. Hän oli kaksikasvoinen jumala, petturi ja vampyyri.

Minä todellakin olen kaksikasvoinen petturi ja Inouen herra. Olen hieman pettynyt siitä, että foorumilaiset eivät osanneet ratkaista arvoitusta. Acedia arvasi asian laidan lähinnä viestihistoriani perusteella, lukuisten vihjeiden jälkeen.

Tämä kokemus on ollut monella tapaa ainutlaatuinen. Olen saanut paljon uutta tietoa siitä kuinka ihmiset rakentavat ja käsittelevät maailmankuvaansa suhteessa uskomusjärjestelmiin. Ymmärrys ihmisten käyttäytymisen syistä on kasvanut kenttätutkimuksen kautta. Olisin halunnut Inouen jatkavan kirjoittamista, mutta se ei ollut enää eettisesti hyväksyttävää. Rupesin nimittäin jo alusta asti saamaan yksityisviestejä, joissa kaivattiin noituudesta apua.
Pätkä eräästä viestistä:

Sinä olet minun viimeinen oljenkorteni

Kehoitan näitä ihmisiä menemään ihan oikean psykologin juttusille, kaikkea noituutta ja siihen liittyviä maagisia riittejä kannattaa välttää.

Noituus rehottaa foorumilla aivan kuin eläisimme keski-aikaa.. Pyydän anteeksi niiltä ihmisiltä, jotka kertoivat omista kokemuksistaan minulle yksityisviesteillä. En varsinaisesti pyytänyt heitä avautumaan minulle, vaikka lähetinkin lukuisia viestejä eri ihmisille. Muuten, rosewaterin ei kannata pelätä Inouen loitsimista; kaksi noitakokelasta on suojannut meidät pahoilta loitsuilta varmuuden vuoksi. Huvittavana yksityiskohtana mainittakoon myös että Savor yritti sitkeästi käännyttää minua omien uskomuksiensa pariin.

Oma lukunaan toimii julkinen keskustelu. Foorumilaiset suhtautuivat uskomattoman myönteisesti noituuteen. Kritiikki oli kohdistettu pitkälti Inoueen, ei niinkään noituuteen itseensä.

Ei minulla varsinaisesti ole mitään noituutta vastaan, mutta...

tietää

Oppikirjamaiset kliseiset noitajutut viittaavat laskelmoituun harhautukseen. Vaivoin peitelty agressiivisuus jonkinlaiseen vihaan. Trollaukseksi liian hiottu ja pitkäjänteinen.

Inoue ei ole trolli, siihen hän on aivan liian syvällinen, elegantti ja herkkä. Inoue on toinen persoonani. Myönnän kyllä että Echi saattoi joissain kohdin osallistua keskusteluun hänen sijastaan. Siksi ehkä aggressiivisuus paistoi joistan viesteistä läpi?

Echin motiivit & metodit olivat seuraavanlaiset

1. Viettele rosewater (kesäromanssi tekee hyvää) Sivubisneksenä voit hoidella myös Neonomidea ja Gradstudenttia. Päästessäni aloittamaan amorin työt, muut asiat olivat valitettavasti edenneet jo liian pitkälle.

2. Ärsytä siouxeyesighed legionia. Osittain onnistuttu (pääsin hänen ignore-listalleen) Naisellinen omahyväisyys ja väärintulkinta tepsii aina. Myöhemmin intressit suuntautuivat ykköskohtaan, myös csl:n osalta.

3. Vältä tieteellistä tekstiä ja kirjoita intuition avulla. Jätin tämän homman Inouelle, joka osaa sen Echiä paremmin. Pseudorunouden tuottaminen oli mahtavaa puuhaa, Inoue oli sen aikana oikeassa hurmostilassa.

Herkuttelin sillä ajatuksella, että olisin saanut rosewaterin mukaan huijaukseen myöhemmin. Lähetin hänelle yksityisviestin, mutta hän ei saapunut ajoissa paikalle.

Sivut

Kommentit (269)

Vierailija

Tietysti hauskinta on se, että periaatteessa voit yhä esittää, että tämä on se Echin varsinainen pila, eikä kukaan voi varmaksi sanoa mikä on totta.

Paitsi, että Inouehan ei ollut lukenut Nietzscheä... ?

Vierailija
siouxeyesighed legion
Tietysti hauskinta on se, että periaatteessa voit yhä esittää, että tämä on se Echin varsinainen pila, eikä kukaan voi varmaksi sanoa mikä on totta.

Inoue on todellinen henkilö, ei Echin multinickki. Sain maaniteltua hänet mukaan. Inoue ei arvosta Nietzscheä yhtä paljon kuin minä.

Vierailija
Echi
siouxeyesighed legion

Inoue on todellinen henkilö, ei Echin multinickki. Sain maaniteltua hänet mukaan. Inoue ei arvosta Nietzscheä yhtä paljon kuin minä.

Mutta plagioi tätä silti ? No jaa, ehkä löydän intertekstuaalisuuksia liian helposti oman lukeneisuuteni perusteella (ts. koska olen niin tajuttoman sivistynyt).

Vierailija

Tietenkin vituttaa se että nyt ihmiset samaistavat meidät toisiinsa. Olisi ollut mielenkiintoista seurata toimiiko Inouen loitsiminen. Katsoin kuitenkin parhaaksi paljastaa koko touhun.
Tein sen niiden ihmisten takia, jotka pyysivät Inouelta apua ongelmiinsa. Ihmisten mielenterveydellä ei pidä leikkiä.

Vierailija
siouxeyesighed legion

Mutta plagioi tätä silti ? No jaa, ehkä löydän intertekstuaalisuuksia liian helposti oman lukeneisuuteni perusteella (ts. koska olen niin tajuttoman sivistynyt).

Tämä menee nyt vähän vaikeaksi. Puutuin Inouen teksteihin Echinä, eli sen vuoksi kirjoitukset saattavat muistuttaa tietyin paikoin Echin tekstejä. Esim kaikki tieteellinen teksti oli Echin tuottamaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Echi
Tein sen niiden ihmisten takia, jotka pyysivät Inouelta apua ongelmiinsa. Ihmisten mielenterveydellä ei pidä leikkiä.
Kyseessä ei ole mielenterveys vaan ihmisten pelot ja toiveet. Ja niillä leikkiminen ei oikein ole hyvä asia...

Ja sitten vielä ihmettelet, miksi niitä suojataikoja alkoi tulla.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Echi
Tietenkin vituttaa se että nyt ihmiset samaistavat meidät toisiinsa. Olisi ollut mielenkiintoista seurata toimiiko Inouen loitsiminen. Katsoin kuitenkin parhaaksi paljastaa koko touhun, vaikka Phony varoitteli palstalaisten suuttuvan liikaa. (Toimin Phonyn kanssa yhteistyössä, hän ei poistanut esim. näkyketjua)

Olipa mielenkiintoista. Noita-tohtoreilla on valtaa ja sillä mihin uskoo.. Miksi et kirjoittanut ongelmista puhujille että kaikki kääntyy hyväksi.. Niinhän mielestäni hyvät ennustajatkin tekevät ja siksi en heidän toimintaa "tuomitse"
He luovat toivoa epätoivon hetkiin.

Mahlerin teorian mukaan rajatilahäiriöisen persoonallisuus on jatkuvasti uudelleen lähentymisen vaiheessa. Itsenäisyyden ja tarvitsevuuden ristiriita ei ole kehittynyt itsenäiseksi, eheäksi minäksi. Persoonallisuuden eri osat eivät muodosta selkeää kokonaisuutta, vaan toimivat irrallaan toisistaan. Epävakaan persoonallisuuden tunnusomaisin piirre on juuri identiteetin integraation puute. Persoonallisuudessa toimii monta erillistä minää, jotka eivät kykene yhteistyöhön. Toiminta on täysin asiallista yhdessä roolissa kerrallaan, mutta eri roolien yhdistäminen tuottaa ongelmia.

http://www.peda.net/en/magazine/jkl/lys ... nt&a_id=31

Oletko oikeasti mies vai nainen?

Minäkin voisin sopia epävakaaksi persoonallisuudeksi.. Mutta juuri eilen eräs potilas sanoi minun olevan rauhallinen ihminen ja viimesin ihastukseni sanoi kiinnostuneensa minusta koska olen tasapainoinen ja järkevä. Tunteiden hallitseminen on harjoittelun tulosta.

Vierailija

Tavallaan itsekin aloin epäillä Echiä sitten, kun Sigmund totesi asiasta. Sen jälkeen tajusinkin, että itseasiassa niitä ainoita ihmisiä, jotka palstapersoonan perusteella saattaisi tietää okkultismista ja noituudesta, olisit sinä. Vähän kuitenkin tuntui siltä, että jotain on vialla. Varsinkin kun niitä yksityisviestejä alkoi tulemaan. Se viimeistään antoi syytä olla suhtautumatta vakavasti.

Vierailija
DedMoroz
Kyseessä ei ole mielenterveys vaan ihmisten pelot ja toiveet. Ja niillä leikkiminen ei oikein ole hyvä asia...

Ja sitten vielä ihmettelet, miksi niitä vastataikoja alkoi tulla.

Toivon kuitenkin että "huijaukseni" auttaa ymmärtämään kuinka kuka tahansa sekopää voi uskotella ihmisille hölynpölyä. Juuri siksi kannattaakin luottaa perinteiseen psykologiaan. Mutta kuten jo totesin, tämä on todellakin ollut käsittämätön elämys. Ihmiset ovat taikauskoisempia kuin olisin ikinä uskonut, ja tämä on kuitenkin "Tiede"-foorumi. Inoue on tietenkin asiasta eri mieltä, mutta hänkään ei ryhtyisi parantamaan ihmisiä tuosta vain.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Echi
Oma lukunaan toimii julkinen keskustelu. Foorumilaiset suhtautuivat uskomattoman myönteisesti noituuteen. Kritiikki oli kohdistettu pitkälti Inoueen, ei niinkään noituuteen itseensä.

Ei minulla varsinaisesti ole mitään noituutta vastaan, mutta...

Sinulla nähtävästi on vielä paljon opittavaa palstan todellisesta tieteellisestä tasosta. Minä en sinällään hämmästele noituuden lujaa kysyntää, vaikka kyllä huuhaata puolustavat tahot yksinkertaisuudessaan aina jollakin tavalla kolahtavat. Jokaiseen keskustelualueeseen pesiytyy vaihtoehtotieteiden tarjoajia, joilla vielä kaiken lisäksi on vahva kannatus joko motivoimalla toisen huuharin esitämään omia aivopierujaan tai sitten tämän yhden "asiantuntijan" kannatusjoukkona.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
White-Dove
[

Oletko oikeasti mies vai nainen?

En suoraan sanottuna tiedä. Echi on meistä rationaalisempi ja hallitsevampi osapuoli, Inoue tulee usein yllättävissä paikoin esille.

rosewater
Seuraa 
Viestejä1231
Liittynyt1.4.2007

Ai, tämä ratkesikin sitten näin. Perhana, kahlasin äsken lähes koko ko. ketjun läpi etsiessäni sitä jaksoa, jossa kirjoitit representaatioiden uudelleenmuovaamisesta (löytämättä, lol), jossa yhteydessä enemmän tai vähemmän luin ensimmäistä kertaa kaikki postauksesi, jossa kontekstissa asia alkoi tuntua ilmeiseltä (tietenkin huomioiden tieto yv:n lähettämisestä, sisältö jäi siis näkemättä). Se, ettei kellään suoraan sytyttänyt aiemmin, johtunee siitä, että kukaan tuskin oli lukenut kaikkia tekstejä varsinkaan kokonaisuutena.

Hmm, en oikein tiedä vielä, mitä mieltä tästä episodista kokonaisuutena olisin. Voi olla, että olen nyt liian väsynyt olemaan mitään mieltä.

Muiden aistittavissa ollut huolestuminen alkoi kyllä huolestuttaa itseäni. Kuten csl jossain viimeisissä postauksissa vihjasi, niille ihmisille, joiden sisäisessä maailmassa tällaisilla ilmiöillä on osansa, nämä ilmiöt ovat todellisia aivan samaan tapaan kuin mikä tahansa asia on jollekin subjektille todellista.

Ihan noin kuriositeettina, minkä sairauden ajattel(e/i)t minulla olevan (vastaa mitä tahansa, niin ilmoitan, että käytät stigmatisoivaa ja sortavaa määrittely(mieli)valtaa )?

"between the click of the light; and the start; of a dream"

Vierailija
Shriek
Tavallaan itsekin aloin epäillä Echiä sitten, kun Sigmund totesi asiasta. Sen jälkeen tajusinkin, että itseasiassa niitä ainoita ihmisiä, jotka palstapersoonan perusteella saattaisi tietää okkultismista ja noituudesta, olisit sinä. Vähän kuitenkin tuntui siltä, että jotain on vialla. Varsinkin kun niitä yksityisviestejä alkoi tulemaan. Se viimeistään antoi syytä olla suhtautumatta vakavasti.

Kaikkein eniten olen pettynyt sinun Shriek. Etkö muista kuinka kirjoitin sinulle viikko sitten:

Olen norjalaismytologian Loki, leikittelen ja kieroilen ihmisten kanssa, samaan aikaan olen myös roomalaisten Janus, ihminen jolla on kahdet kasvot, unohtamatta tietenkään apolloonista ja dionyysistä puoltani Kaikessa on logiikkaa, mutta asioista ei pidä tehdä liian helppoa, muuten se olisi tylsää.

Vierailija

Minusta tuntuu että ihmisellä on väistämättä, vähintään 2 persoonaa. Todellisuudessa paljon useamopiakin tietysti. Toinen niistä uskoo yliluonnolliseen, noituuteen, uskontoihin, melkeimpä mihin vaan kunhan se kiihottaa hänen aistejansa ja mielenkiinnon ja viihdyttää ja varastaa täyden huomion. Toinen kuitenkin kieltää uskovansa höpöhöpöön, jos asiaa kysyy vaikkapa lääkäri tai joku hänen rationaaliseksi uskomansa auktoriteetti. Kyllähän minuuksia on useita, jotka laukeavat tietysyssä kontekstissa sitten päälle...esim. työrooli, arkirooli, isän tyttö-rooli ja niin edelleen.

Onko se sitten sairasta multipersoonallisuutta vai pitäisikö meidän kaikkien vaan lopettaa itsellemme valehtelu ja myöntää että minuuden muoto on kaukana vakiosta. Ihminen jonka minuus ei muovautuisi koko ajan, ei selviytyisi ympäristöstään kuitenkaan alkuunkaan.

Vierailija
White-Dove

Mahlerin teorian mukaan rajatilahäiriöisen persoonallisuus on jatkuvasti uudelleen lähentymisen vaiheessa. Itsenäisyyden ja tarvitsevuuden ristiriita ei ole kehittynyt itsenäiseksi, eheäksi minäksi. Persoonallisuuden eri osat eivät muodosta selkeää kokonaisuutta, vaan toimivat irrallaan toisistaan. Epävakaan persoonallisuuden tunnusomaisin piirre on juuri identiteetin integraation puute. Persoonallisuudessa toimii monta erillistä minää, jotka eivät kykene yhteistyöhön. Toiminta on täysin asiallista yhdessä roolissa kerrallaan, mutta eri roolien yhdistäminen tuottaa ongelmia.

http://www.peda.net/en/magazine/jkl/lys ... nt&a_id=31

Lol tuohan olen minä. Eli nyt minut on diagnosoitu ja leimattu, yhtään juttuani ei tarvitse enää ottaa vakavasti. Ei se Foucault mikään turha kaveri ollut kritisoidessaan psykiatrien ylivaltaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat