Onko henkeni vaarassa ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eräs tuttavani on jonkun sortin avohoitopotilas. Melko seko. Johtunee auto-onnettomuudesta, tosin oli jo sitä ennenkin vähän niin ja näin. Tunnen hänen peruskouluajalta, ei ole yhteisiä harrastuksia, seurakuntaa tai edes kulttia.

Hän käy meillä usein ja soittelee 3-4 kertaa päivässä. Tätä on jatkunut vuoden verran.

Hänellä on yleensä joku tavara mukana, minkä unohtaa meille. Täällä olisi hänen koko omaisuus, jos en väkisin veisi niitä hänelle takaisin.

Hänellä jäi tänään kännykkä meille. Siinä oli joku viestin kirjoitus kesken, joten vilkaisin ruutua.

Tekstiä oli sivukaupalla. Tunnistin lauseet heti. Ne olivat lauseita mitä olen sanonut hänelle n. viikon aikana puhelimessa.

"Olen menossa xxx"
"Heräsin vasta klo 10"
"Pitäisi ostaa yyy"
Näitä lauseita oli n. 20 kpl peräkkäin. Paskiainen oli näpytellyt niitä muistiin.

Eihän tämmöistä tapahdu kuin elokuvissa ! Hän on nytkin naapurihuoneessa. Luulen että hän pyrkii minuksi. Haluaa kodin, puolison ja lapset ? Mitä teen ? Muutto vai lähestymiskielto ? Vai aseen osto ? Muuttamaan en ala. Vai pitääkö vain toivoa parasta.

Kommentit (13)

Vierailija

Uskoisin ettei ole vaaraa, kunhat et itse ala käyttäytymään erikoisesti. Kannattaa keskustella vaikka ko henkilön omaisten kanssa. Ehkäpä tämä puhelin oli tarkoituksella jätetty, että näkisit tämän viestin?

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

Olisin aivan helvetin varuillani. Olen suoran puheen ihminen. Sanoisin tuosta tekstiviestiasiasta! Sanoisin, että olet liian friikki, en enää halua että täällä käyt. Pidän sinua myös potentiaalisena turvallisuusuhkana!

Ei saakeli, hirvittää koko ajatus. Koita pärjäillä siellä...

Jotain nokkelaa.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Aikoinaan märehdin niin reuhakkaat viestit, että naisia pakeni kuin heinää molemmilta sivuilta. Joo, koita saada poika järjentielle junnaamasta paskaa.

Hyvin polkee.

Vierailija

Vaikea sanoa, kun ei tunne henkilöä mitenkään.
Uskaltaako vain sanoa, että jäi se kännykkä ja siinä oli joku viesti näkyvillä...
Jos olisi muistilista ihan vain itseään varten, että helpottaisi keskustelua jne. kanssasi?
Onko hänellä muita tärkeitä ihmisiä/ystäviä tai... ?
Pidät häntä tuttavana, mutta oletko sinäkin hänestä tuttava?

supollatotuus
Seuraa 
Viestejä204
Liittynyt14.8.2007

Tarkkaile häntä.

Tee itsekin muistiinpanoja ja havaintoja, siitä miten hän tarkkailee/seuraa/ihannoi etc. sinua. Kysele vihjaavia kysymyksiä, mutta älä paljasta että olet huomannut jonkin asian olevan vialla.

Anna ajan kulua, viikko tai vaikka kuukausi ja sitten onkin aika nostaa kissa pöydälle.

Meni syteen tai saveen niin selvitä mistä ihmeestä on kysymys.

Vierailija

Pitääkö perua parturi, ja varata aika ruumiinavaukseeni ?

Hänellä saattaa olla avain tänne. Ei muuten kannata säilyttää vara-avaimia näkyvässä paikassa eteisessä. Kuka tahansa voi napata yhden. En muista paljonko niitä oli.

Ainoa asia mikä jurppi viime viikolla oli se, että hän vihjaili puolisolleni että poltan joskus salaa. Enpä näe muuta tietä eteenpäin kuin tekninen tarkkailu. Haluan tietää milloin hän on lähellä, tai käykö pihalla usein. Toisaalta en aio ylireagoida.

EDIT:
Hän ei siis todellakaan ihannoi minua, vaan lienee vaan kateellinen siitä mitä minulla on (velkatalo, perhe). Tai haluaa ettei minullakaan olisi mitään ? Hänellä ei ole väkivaltaista historiaa, paitsi muutama viikko sitten joutui putkaan tappelusta. En ollut uskoa todeksi.

Vierailija

Viestin muokkauksestasi johtuen poistin kommentini...

Etkö osaa sanoa, voisiko hän olla niin hullu että yrittäisi saada sinun elämäsi väkivalloin?

Vierailija
Tuppu L
Uskoisin ettei ole vaaraa, kunhat et itse ala käyttäytymään erikoisesti. Kannattaa keskustella vaikka ko henkilön omaisten kanssa. Ehkäpä tämä puhelin oli tarkoituksella jätetty, että näkisit tämän viestin?

Ei tuommoista keksi kukaan. Ellei sitten jossakin elokuvassa ole ollut vastaavaa. En oikein jaksa uskoa. Ja miksi se oli auki silloin kun löysin sen ? Keskellä päivää, tavallinen visiitti. Liiankin tavallinen.

Elokuvissa tyyppi yleensä kerää kuvia seinälleen. Tämä vaikutti kokemuksena hyvin samalta. Kerää talteen tavallisia tyhjänpäiväisiä lauseitani. Ei pienintäkään tolkkua.

Pystyisin unohtamaan ja ignoroimaan koko asian päivässä, mutta luulen ettei se taida olla viisasta. Totuus voi olla tarua ihmeellisempi, jos herään vankina omasta kellaristani.

Mitä jos en olisi huomannut tuota kännyä ? Olisin ollut täysin huoleton. Se on varmaankin kaikkein pelottavinta, jos asiaa alkaisi miettimään.

Vierailija
nopelius
Viestin muokkauksestasi johtuen poistin kommentini...

Etkö osaa sanoa, voisiko hän olla niin hullu että yrittäisi saada sinun elämäsi väkivalloin?

Hän on niin normaali muuten. Ei siitä usko mitään pahaa. Mutta kirjoittaa talteen asioita mitä sanon...

Sahasin päivällä puita, ja hän kysyi kirvestä, että olisi voinut halkoa. En antanut. Sanoin ettei mulla ole tarpeeksi suurta, niin kuin ei olekaan. Oli toinenkin motiivi olla antamatta.

Ampuma-asetta hänellä ei ole, eikä tule koskaan saamaankaan.

Jos panen välit avoimesti poikki, niin uskon että kävisi hassusti. Hän kasvoi isättömänä, ja äitikin ajoi hänet pois nurkistaan hiljattain. Siellä se kikkii asunnossaan, missä ei ole toimivaa nettiä, telkkaria, lieneekö edes radiota. Ehkä jokunen kirja. En ole käynyt. Ei töitä, ei autoa, ei kumppania. Mitä hän ajattelee 18h / vrk ? Toisaalta hän on fiksu erilaisissa tehtävissä, edelleen. No, en vaivaa teitä enempää. En häviä palstalta, koska minua ei yllätetä.

Vierailija

Tuli mieleen yksi tuttava joka oli niin mustasukkainen puolisostaan että piti kirjaa menoista ja sanomisista leikkiäkseen salapoliisia...

Uusimmat

Suosituimmat