Tuomarin lapset, syyttäjän harrastukset ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

1)
Voiko lapseton toimia tuomarina, ja tuomita esim 15-vuotiaita linnaan ? Tuomareilta ei vaadita 30 opintoviikon kasvatustieteen opintoja kuten opettajilta, minkä takia omat lapset olisivat ainoa kontakti nuoriin.

He määräävät teinejä vankilaan joka ikinen päivä. Onko tutkittu, että miten tuomiot poikkeaa sellaisista, joilla on omia poikia ? Pojathan on poikia.

Suren monia tapauksia. Moni nuori haluaa vain huomiota vanhemmiltaan. Ehkä jopa jokainen tuomituista. Kova väite, eikä auta uhreja (kun sellaisia on), mutta nykymaailma, missä 80% pojista kasvaa ilman omaa isää, asettaa uudenlaisia vaatimuksia tuomareiden koulutukselle tai kotioloille. Ei ole olemassa absoluuttista oikeuskäsitystä, koska Raamattukaan ei puhu meidän ajan yhteiskunnastamme.

2)
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807 ... 9_ul.shtml

Syyttäjä ryhtyi sairauslomallaan alastonmalliksi
28.7.2008 12:28

Brittiläisen syyttäjän, Clifford Allisonin, 56, esimiehet ovat erittäin hämmästyneitä miehen uudesta sivubisneksestä.

Pitkälle sairauslomalle stressin vuoksi valtion syyttäjänvirastosta jäänyt Allison on nimittäin ryhtynyt alastonmalliksi ja mainostaa nykyään palveluitaan internetin välityksellä.

"Olen käytettävissä alusvaate-, glamour-, ja alastonkuvia varten", kolmen lapsen isä Allison hehkuttaa sivuillaan.

Lisäksi Allison väittää, että uusi työ edesauttaa hänen toipumistaan ja on peräti lääkärin suosittelemaa "terapeuttista" toimintaa.

"Olen sujuvasanainen, pitkä, silmälasipäinen, mutta en kovin hyvännäköinen. Olen aina halunnut kokeilla näyttelemistä ja mallin töitä", Allison kuvailee itseään nettisivuillaan.

Tähän asti Allisonin näyttelijäsuoritukset ovat kuitenkin rajoittuneet kokeelliseen lyhytelokuvaan, jossa hän esitti alastomana loikkien pingviiniä.

Nyt Allisonin työnantajat ovat ilmoittaneet ottavansa mieheen pikimmiten yhteyttä saadakseen hieman lisäselvitystä hänen puuhistaan.

Kuten varmaan tiedätte, tuomarit ovat aina entisiä syyttäjiä.

EDIT:
Eikö Veikka Gustaffsson (vuorikiipeilijä) jo osoita sen, että syyttäjät ovat extremistejä ? Adrenaliini-nistejä ? Olisiko syytä olla huolissaan ? Voisiko syyttäjän ja tuomarin korvata laajalla demokraattisella (eli arvotulla) komitealla ? En laske puolueiden nimittämiä lautamiehiä miksikään.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat