Miksi webbi kamerani haluaa nettiin?

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, miksi? Miksi palomuuri vaatii että mä sallin sen pääsyn nettiin? Jos kiellän sitä, niin sitten ei pääse nettiin ollenkaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (36)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Ei se kamera mihinkään halua ja palomuurin tehtävä on valvoa verkkoliikennettä. Kysy kunnolla, että ihmiset voi vastata. Mikä ei pääse nettiin ollenkaan?

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Marssilainen
Ei se kamera mihinkään halua ja palomuurin tehtävä on valvoa verkkoliikennettä. Kysy kunnolla, että ihmiset voi vastata. Mikä ei pääse nettiin ollenkaan?

Määhän kysyinkin.
Eli ei jos mää en anna kameralle lupaa mennä nettiin, niin mä en voi selata esimerkiksi tätä tiede.fi sivua tai mitään muutakaan sivua, vaan tulee valkoinen tyhjä sivu.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Eli siis estät jotain kameran ajuria pääsemästä nettiin, niin selainkaan ei enää pääse. Niinkö tarkoitit kysyä? Et estä kameraa mistään. Ei se kamera yksin mitään tee. On vielä epäselvää, onko kyseessä kameran ajuri, vai joku muu softa. Kenties joku chattisysteemi tai joku muu. Haluaako se päivittää, vai lähettää sinun naamaa ympäri verkkoa? Muun ohjelman estäminen palomuurilla ei vaikuta selaimen toimintaan, eli emme vielä tiedä, mitä olet estänyt.

Sinä kysyit: "Miksi palomuuri vaatii että mä sallin sen pääsyn nettiin?" Tuohon voi vastata vain yhdellä tavalla. Palomuurin kuuluukin kysyä näitä asioita. Se on olemassa sen takia, ettei epäilyttävää liikennettä pääsisi syntymään koneellesi. Se on sinun tietokoneesi turva.

Se on kyllä kumma, että tietokoneasioissa pitää osata lukea kysyjän ajatukset. Suututaan, jos ei vastaus ole "oikea", vaikka ei ole edes kystty oikein. Mitä jos autokorjaajalle soittaisin ja kysyisin, että miksi minun auto ei liiku? Helvetistäkö tuommoiseen voi mitään vastata. Yritä siinä sitten auttaa, kun tarkentavista kysymyksistä vain suututaan.
- No oletko kokeillut virta-avainta?
- Älä siinä viisastele! Miksi auto ei liiku?
- No käynnistyykö se?
- Älä jankuta, miksi se auto ei liiku, pitää kauppaan päästä ostamaan jahtimakkaraa!
- No öh... Istutko sinä varmasti autossa?
- Ei sitten, jos et halua auttaa!!!111
- ?

Vierailija
Marssilainen
Eli siis estät jotain kameran ajuria pääsemästä nettiin, niin selainkaan ei enää pääse. Niinkö tarkoitit kysyä? Et estä kameraa mistään. Ei se kamera yksin mitään tee. On vielä epäselvää, onko kyseessä kameran ajuri, vai joku muu softa. Kenties joku chattisysteemi tai joku muu. Haluaako se päivittää, vai lähettää sinun naamaa ympäri verkkoa? Muun ohjelman estäminen palomuurilla ei vaikuta selaimen toimintaan, eli emme vielä tiedä, mitä olet estänyt.

Sinä kysyit: "Miksi palomuuri vaatii että mä sallin sen pääsyn nettiin?" Tuohon voi vastata vain yhdellä tavalla. Palomuurin kuuluukin kysyä näitä asioita. Se on olemassa sen takia, ettei epäilyttävää liikennettä pääsisi syntymään koneellesi. Se on sinun tietokoneesi turva.

Se on kyllä kumma, että tietokoneasioissa pitää osata lukea kysyjän ajatukset. Suututaan, jos ei vastaus ole "oikea", vaikka ei ole edes kystty oikein. Mitä jos autokorjaajalle soittaisin ja kysyisin, että miksi minun auto ei liiku? Helvetistäkö tuommoiseen voi mitään vastata. Yritä siinä sitten auttaa, kun tarkentavista kysymyksistä vain suututaan.
- No oletko kokeillut virta-avainta?
- Älä siinä viisastele! Miksi auto ei liiku?
- No käynnistyykö se?
- Älä jankuta, miksi se auto ei liiku, pitää kauppaan päästä ostamaan jahtimakkaraa!
- No öh... Istutko sinä varmasti autossa?
- Ei sitten, jos et halua auttaa!!!111
- ?

Olipa tylynkuuloinen vuodatus. Itse kyllä ymmärsin mitä kysyjä tarkoitti, vaikka en valitettavasti vastausta osaa antaa.
Ja aina voi jättää vastaamatta jos kysymys ei miellytä

Vierailija

No ei kai se kamera ny sitte voi nähä näitä sivuja jossetsä päästä sitä kurkkiin tänne! Vähä niinku urpånalle!

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Niin, miksi? Miksi palomuuri vaatii että mä sallin sen pääsyn nettiin? Jos kiellän sitä, niin sitten ei pääse nettiin ollenkaa.
On olemassa sellaisia haitta-ohjelmia jotka tekevät juuri tuota. Eli pyrkivät käynnistämään webbikameran käyttäjän huomaamatta. Näistä on ollut juttua mm. virustorjuntafoorumeilla.
Mm. ZoneAlaram palomuuri on varsin kärkäs varoittamaan noista.
Katopa tarkemmin sen ohjelman nimi, joka sinne nettiin pyrkii. On tietenkin *.exe päätteinen

Voit torjua sen pääsyn pysyvästi, tai sitten sulla on Mesenger, Skype, joka käynnistyy automaattisesti ja asetuksena on webbikamera yhteys. Pikkaisen kuitenkin sitä epäilen.

[size=150:1c41vdew]Webcam-virus[/size:1c41vdew]
[size=85:1c41vdew]Elokuu 24, 2004 · Arkistoitu Media-asiaa [/size:1c41vdew]

Tietoturvatutkijat ovat havainneet Rbot-GR -viruksen, joka hyödyntää Microsoftin ohjelmien haavoittuvuuksia ja asentaa troijalaisen uhrin koneelle.

Viruksen erikoisuutena on sen kyky kaapata koneen Web-kamera ja mikrofoni haltuun. Web-kameroiden vakoilu voi tulla standardiksi osaksi viruksia, kuten takaovien avaaminen ja näppäimistön painallusten tallentaminen.

Rbot-madosta on jo tuhansia versioita, ja uusia ilmaantuu jatkuvasti. Rbot-GR on Sophosin mukaan pisimmälle kehitetty.

Lähde: http://avoinkampus.joensuu.fi/ranta/200 ... cam-virus/

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Pahoittelen tylyä vastausta. Siihen ilmiöön vain törmää niin usein. Ei se tietenkään saisi olla syy ärtymiselle.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
SAMAEL
No ei kai se kamera ny sitte voi nähä näitä sivuja jossetsä päästä sitä kurkkiin tänne! Vähä niinku urpånalle!

Joku pervo yrittää kurkkia tänne sillä.

Marssilainen
Pahoittelen tylyä vastausta. Siihen ilmiöön vain törmää niin usein. Ei se tietenkään saisi olla syy ärtymiselle.

Ei se mitää.

Moses Leone
Koska se on webbikamera. Ilman nettiä se olisi pelkkä kamera.

Aijaa, sehän selittääkin sen.

Lassi
TERÄS NALLEPUH
On olemassa sellaisia haitta-ohjelmia jotka tekevät juuri tuota. Eli pyrkivät käynnistämään webbikameran käyttäjän huomaamatta. Näistä on ollut juttua mm. virustorjuntafoorumeilla.
Mm. ZoneAlaram palomuuri on varsin kärkäs varoittamaan noista.
Katopa tarkemmin sen ohjelman nimi, joka sinne nettiin pyrkii. On tietenkin *.exe päätteinen

Voit torjua sen pääsyn pysyvästi, tai sitten sulla on Mesenger, Skype, joka käynnistyy automaattisesti ja asetuksena on webbikamera yhteys. Pikkaisen kuitenkin sitä epäilen.

joo, ekse päätteinen on. Joku ashwebsv.exe.
no eipä anaalivirusohjelma löytäny mittään vaikka tutkin täydellä teholla winkkuaseman joten eipä se taida mikään paha olla.
Joo, messenkeri on vaikka en kyllä käytä itse sitä. Voipi olla sitten että on joku päivitys tullu laitettua johonkin niin sitten toi zonealarmi vaatii uudestaan hyväksynnän noille nettiin meneville jutskille, kun jotkut ohjelmat vaatii uuden hyväksynnän jos hankkii jonkun uuden version tai jottai.

Miksi muuten tää mozzarilla Firefox vaatii kahteen kertaan hyväksynnän? Kenties toinen imuttamista ja toinen lähettämistä? Sen ainakin muistan että molemmissa on eri portti tai se mikälie numerosarja onkaan.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
joo, ekse päätteinen on. Joku ashwebsv.exe.
...
Jepls. Laske se vaan. On Avastin oma ohjelma. Sitä tarvitaan muutenkin. Joku muu häikki sulla siellä on. Mitäs jos otat sen webbi-kameran irti USB-väylästä, ja lasket tuon Avastin ohjelman (päivitys), niin mitäs sitten tapahtuu? Pienin askelin näin etänä on edettävä.

Vierailija

Se on Avastin taustasuojaus, jonka kautta kaikki verkkoliikenne tunneloidaan. Eli se pitää sallia tahi ottaa Avastin suojaukset pois päältä. Minkä ihmeen takia puhuit webbikamerasta?

Vierailija

Nämä NSA:n Ja CIA:n vakoiluvirukset ovat kiusallisia, kannattaa vaihtaa linukseen.

Aimiksikö nettikamera haluaa nettiin, niin, miksiköhän ? Ketä mahtaa kiinnostaa kuunnella ja katsella kotiasi ? Ettei vain Isoveli taas siellä kurkkisi.

Vierailija
Enpäs
Nämä NSA:n Ja CIA:n vakoiluvirukset ovat kiusallisia, kannattaa vaihtaa linukseen.

Aimiksikö nettikamera haluaa nettiin, niin, miksiköhän ? Ketä mahtaa kiinnostaa kuunnella ja katsella kotiasi ? Ettei vain Isoveli taas siellä kurkkisi.

Hah, hahhaaa. Vai NSA ja CIA. Etkö tiennyt että Suomessa asian takana on SUPO. Se on maailman suurin salainen sopimus eri maitten valoiluorganisaatioitten kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat