Sivut

Kommentit (4814)

Deimos
Seuraa 
Viestejä7437

Mistä watusta mä löydän kanttarellini. Lähimetsissä ei sitten mitään.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5297

Keräilin punaisia viinimarjoja vaimon  kanssa, kun nenääni tulvahti metsäluteen persoonallinen lemu. Sitten huomasin itse luteen marjaämpärissäni. Nappasin luteen sormilla ja viskasin pois. Mutta sitten haistoin sormiani - sama lemu. Pyyhin  sormeni ruohikkaan, mutta en viitsnyt lähteä pesemään käsiani.  Kun marjat oli kerätty, pyysin vaimoa haistamaan ämpäriäni, mutta ei hän mitään vierastsa hajua huomannut. Mutta mitähän jos marjojen seassa on vielä lutikka tai useampikin? Miltähän mehu mahtaa tuoksahtaa - eihän se sentään myrkyllistä ole uskoakseni?

Hassu juttu, mutta tanssipaikolla samaan metsälutikan hajuun vivahtava tuoksahdus joskus lemanhataa nenään, kun joku daami purjehtii ohi. Minulla meni kauan aikaa selvittäessäni mikä parfyymi voi haista niin pahalle. No ei se olekaan parfyymi, vaan itseruskettava voide - se se on. Ihmettelen niitä kavaljeereja, jotka näitä lutikalle tuoksahtavia daameja pystyvät tanssittamaan - ainakin aluksi hengittäminen voi olla hankalaa. No kaikkin hajuihinhan tottuu, ettei se illan mittaan tietenkään enää haittaa, kun daami muuten on mukiinmenevä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
salai
Seuraa 
Viestejä7934

Onko kokemusta: Pitäisikö rusakoille laittaa joku riistan nuolukivi, kun näyttävät toistuvasti nuuhkivan ja nuolevan pihatien kivituhkapintaa.?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5297

salai kirjoitti:
Onko kokemusta: Pitäisikö rusakoille laittaa joku riistan nuolukivi, kun näyttävät toistuvasti nuuhkivan ja nuolevan pihatien kivituhkapintaa.?

Ei ole käynyt mielessä vaihtoehtona laittaa itse rusakko pataan? 

Minun muistikuvani pikäkorvien lihan mausta on luksusta. Itse en ole eläinten murhaaja, mutta kaverin laittamaa jänistä olen syönyt ja ranskassa kaneja syöttivät aikoinaan useinkin. 

salai
Seuraa 
Viestejä7934

Kontra1 kirjoitti:
salai kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä vaihtoehtona laittaa itse rusakko pataan? 

Minun muistikuvani pikäkorvien lihan mausta on luksusta. Itse en ole eläinten murhaaja, mutta kaverin laittamaa jänistä olen syönyt ja ranskassa kaneja syöttivät aikoinaan useinkin. 

Kysymys taisi olla jatkoa viestiini  21.9.2005:

Rusakko on ylivoimaisesti terveellisin luonnon ravintoaine

"Jättäkää ne myrkkysienet metsään, sillä rusakko on ylivoimaisesti terveellisin luonnon ravintoaine. Käytetään ruoaksi kuin metsäjänistä, mutta on jopa 123 kertaa terveellisempää.

Lähde: Cesium luonnosta saatavissa elintarvikkeissa

Tässä on veijari itsekin hämmästynyt terveellisyydestään.

Vielä tärkeä tieto: Metsästysaika on 1.9. - 28.2. ja lyijyhaulit EIVÄT sovi terveellisen ruoan esivalmistukseen."

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

Deimos kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Ne TUOKSUU ihanalle...

Waude =D

Se on valekuva (huom. käyttäjä19401!), oikeasti ei noin oranssinkeltainen... vaan sellainen mangon värinen. Kännykällä ei saanu oikeaa sävyä.

Kävin just ostamassa uuden kännykän (Samsung Galaxy A50), josko sillä saisi edes vähän parempia kuvia.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5297

Deimos kirjoitti:

Naapuri kertoi viikko sitten keränneensä kantarelleja ämpärillisen  lähimetsästä, jossa on yleinen lenkkipolku. Meidän mökin pihassa niitä on ollut joka kesä, mutta nyt ei yhtään - varmaan liian kuivaa, kun vesikin järvessä laskenut tavallista alemmas.

Eikös torilla sentään niitä voi kerätä,  jos itsetuntoa vähän venyttää.

Goswell
Seuraa 
Viestejä13497

Kontra1 kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Naapuri kertoi viikko sitten keränneensä kantarelleja ämpärillisen  lähimetsästä, jossa on yleinen lenkkipolku. Meidän mökin pihassa niitä on ollut joka kesä, mutta nyt ei yhtään - varmaan liian kuivaa, kun vesikin järvessä laskenut tavallista alemmas.

Eikös torilla sentään niitä voi kerätä,  jos itsetuntoa vähän venyttää.

Ei voi.

Torilla myydään tievarsilta kerättyjä sieniä joita kerääjät ei itsekään söisi.

Minun mielestä noin.

John Carter
Seuraa 
Viestejä12453

Nyt on paljon erilaisia hyönteisiä liikenteessä ja suurin osa sellaisia, joita en tunnista. Ohessa muutama kuva pihapiirin hyönteisistä. Saa tunnistaa.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Käyttäjä4499 kirjoitti:
"Älä häiritse."

Onkohan toi niinkun madon tulkinta eteen ilmestyneestä lehdestä, vai onko mato roudannu sen lehden tohon ettei sitä häirittäisi jolloin se olis kehoitus.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
"Älä häiritse."

Onkohan toi niinkun madon tulkinta eteen ilmestyneestä lehdestä, vai onko mato roudannu sen lehden tohon ettei sitä häirittäisi jolloin se olis kehoitus.

Toukat sitoo lehtiä suojakseen, harvemmin vaan näkee tulppana hedelmässä.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

Keväällä laskin leikkiä siitä, että teen kastematojen paratiisin sekoittamalla multaan paljon ruohosilppua. Heinäkuussa koin sitten sellaisen yllätyksen, että kiljahdin säikähdyksestä: kun haroin maan pintaa sormillani (tasoitin jälkiä nypittyäni rikkaruohoja), tunsin sormien alla nopeasti vetäytyvän madon - näin myös vilahduksen, mato oli s a a tanan paksu!! Kuinka suureksi kastemato voi oikein kasvaa!? Näytti ihan pikkusormen paksuiselta... yök, maan alla asuva l ä s k i mooses. Sitä saa, mitä tilaa...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat