Sivut

Kommentit (4814)

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

Goswell kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Kas näin nousee sääri!

Mistä sää noita kaivat. Yläpeukku (virtuaalinen).

Jokin otus ilmestyy aina, kun sitä vähiten odotan. Ei muuten! Jos kuljen kamera valmiina, kaikki tuntuu kadonneen kuin taikaiskusta.

Nähdessäni tuon, jonka pituudeksi arvioisin 3 cm, ajattelin: "Ha-haa! Kokemuksesta tiedän, että tuo on sammakko eikä hämähäkki. -- Onpas se pitkulainen... Sisiliskon poikanen! --Onpas se vaalea, pullea ja kömpelö... vesilisko!" Se lyllersi sateesta märällä hiekalla, minusta poispäin. Viiden metrin päässä oli leveä oja, jonka varrelta oli siimattu paljon kasvillisuutta; arvelin liskon paenneen siitä lähtenyttä melua ja hässäkkää. Mutta vastaan oli tullut hiekkaseinämä.

Ei tuollaista erottaisi maastosta sivusilmällä, ellei se liikkuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Pitkästä aikaa stalkkailemassa elukoita mökiltä. Bongasin komeen lapiosarvi hirvisonnin. Alko ihan hihityttään harvoin näkee täälä tollasia. Itärajalla Kuhmossa metsästys porukalla mökki sielä on isoja hirviä enempi mut täälläpäin harvinaisia.

Oli kunnioitusta herättävä... :)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32548

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Kimalaisen näköinen kärpänen... kuin susi lampaan asussa?

Volucella bombylans -kukkakärpänen. Ennemminkin lammas suden asussa. Kimalaisilla on pistin, joka on niveljalkaisille tappava, mutta kukkakärpäset ovat wannabeitä, joilla ei ole mitään vihollisen vahingoittamiseen soveltuvaa aseistusta.

Tuo on muuten erehdyttävästi kimalaisen näköinen laji. Ihmettelin joskus, kun aloin harrastaa kukkakärpäsiä, että missä iso ja näyttävä ja kohtuullisen yleinen laji oikein luuraa, kun en nähnyt yhtään. SItten kerran keksin katsoa tarkemmin kimalaisia horsmissa, niillä oli kärpäsen pää ja löysin niitä useita yhden lyhyen kävelyn aikana.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3777

Goswell kirjoitti:
Onkos takana tähtitorni.

Kyllä G:n pitäis tietää, että AIV-rehutorni :)

Jos miilu olisi ollut asianharrastaja, olisi varmaan puhdetöinään valanut lasin, hionut ja hopeoinut peilin jne.

Goswell
Seuraa 
Viestejä13497

NytRiitti kirjoitti:
Goswell kirjoitti:
Onkos takana tähtitorni.

Kyllä G:n pitäis tietää, että AIV-rehutorni :)

Jos miilu olisi ollut asianharrastaja, olisi varmaan puhdetöinään valanut lasin, hionut ja hopeoinut peilin jne.

Ei ne tommosii oo, vai onko, kaikkea kanssa.

Yksi tuttu on hionut kahteen putkeen peilit ihan omin käsin. Tarkkaa hommaa, jos käsin koskit lasiin, monta tuntia piti odotella lasin jäähtymistä että hiontaa voi jatkaa..

Niin niitä havaintoja, vaalea keltaperhonen ja ruoste nopsasiipi perhosista tänään, keli oli tuulinen ja pilvinen mutta trooppisen lämpimältä tumtui vaikka alle 20 astetta  oli lämpö, perpulaisia lennossa ihan kivasti vaihteeksi..

Minun mielestä noin.

salai
Seuraa 
Viestejä7934

salai kirjoitti:
Onko kokemusta: Pitäisikö rusakoille laittaa joku riistan nuolukivi, kun näyttävät toistuvasti nuuhkivan ja nuolevan pihatien kivituhkapintaa.?

Vajaan viikon oli suolakivi nurmikolla, kunnes eilisen sateen jälkeen on rusakko käynyt ainakin 4 kertaa sitä nuolemassa. Saattaa kyyköttää siinä minuuttikaupalla aivan paikallaan lipomassa. Jospa se metsäkauriskin kohta huomaisi sen . . .

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Heti kun tuli vesisateet tuli myös hyttyset, aiemmin kesällä ollut todella vähän. Pitäis varmaan käyttää offia ettei tarvi huitoo.

Ei ainakaan vielä alkuviikosta ollut kanttttarelleja. Voi olla ettei tänäkesänä enää tulekaan, sit tarvii siirtyä suoraan suppilovahveroihin syyskuussa. No metsässä on hyvä olla yhtä kaikki.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5297

Olen ihmetellyt koirien haukuntaa kun olen ajallut aidattujen pihojen ohi pyörälenkillä. 

Kun pienet spanielit huomaavat meikäläisen, alkaa hillitön räksytys ja ravaaminen aidan takana. 

Kun koirat tulevat aidan nurkkaan, josta ei eivät voi enää seurata minua, ne alkavat pyöriä pientä ympyrää hillittömästi ja jatkavat räksytystä. Olen ihmetellyt miksei ne pysy aidan nurkassa paikallaan niinkuin isommat koirat räksyttäessään?

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

Kontra1 kirjoitti:
Olen ihmetellyt koirien haukuntaa kun olen ajallut aidattujen pihojen ohi pyörälenkillä. 

Kun pienet spanielit huomaavat meikäläisen, alkaa hillitön räksytys ja ravaaminen aidan takana. 

Kun koirat tulevat aidan nurkkaan, josta ei eivät voi enää seurata minua, ne alkavat pyöriä pientä ympyrää hillittömästi ja jatkavat räksytystä. Olen ihmetellyt miksei ne pysy aidan nurkassa paikallaan niinkuin isommat koirat räksyttäessään?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat