Sivut

Kommentit (5069)

Deimos
Seuraa 
Viestejä10873

Havaitsin kanin??? Yöllä??? Aamulla? Itse asiassa en tieä havaitsinko mitään. Unohtakaa koko juttu...

No, kyllä se kani oli...

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Deimos
Seuraa 
Viestejä10873

Käyttäjä4499 kirjoitti:
En tiedä nyt, tuliko tarkka kuva. Hän on kauniin värinen kyljistä, sinistä ja punaista...

Kiitäjän toukka... Taksonomia Neutronilta.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä7262

Saksanhirviä (?) näkyy joka päivä yhä useampi. Kuvassa on 6 yksilöä, kaikki naaraita tai nuoria uroksia. Toistaiseksi viihtyvät kotitaloni vieressä - hyvä valinta! Saattaa olla, että minä olen retkilläni (noin kahden ja kolmen kilometrin päässä) häirinnyt niitä suojapaikoissaan niin monta kertaa, että täältä löytyi viimein rauha.

(Kiviaita on ruma, mutta sitä ei olekkaan rakennettu oman hengen uhalla, kuten ottomaanien aikaan. Nyt saa rakentaa sontaa eikä minkään tarvitse kestää, sillä onhan se halpaa!)

Goswell
Seuraa 
Viestejä14279

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
spurge hawkmoth

"Spurgu haukka"... eiku Tyräkkikiitäjä. Siis Tyrä kiittäjä.

Ihan vaan tiedoksi, tuollainen kiitäjä joka tuosta toukasta kehkeytyy tuli n 8 vuotta sitten tuosta meidän lähi naapurissa olevasta valorysästä, (ei minun, en harrasta tuota  perhostelua enään). Olen kylläkin istuttanut tyräkkiä houkutellakseni noita perhosia munimaan, epätoivoista, kyllä kyllä.

Minun mielestä noin.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä7262

Goswell kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
spurge hawkmoth

Ihan vaan tiedoksi, tuollainen kiitäjä joka tuosta toukasta kehkeytyy tuli n 8 vuotta sitten tuosta meidän lähi naapurissa olevasta valorysästä, (ei minun, en harrasta tuota  perhostelua enään). Olen kylläkin istuttanut tyräkkiä houkutellakseni noita perhosia munimaan, epätoivoista, kyllä kyllä.

Haluan maa-alueen, jonne voin istuttaa mahdollisimman monipuolisesti perhoskasveja. Niin toukille kuin perhosille. Sitten hankin sopivan kameran & opiskan niiden kuvaamiseen, ja pidän lajeista päiväkirjaa. Jonka julkaisen tietysti täällä!

Goswell
Seuraa 
Viestejä14279

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Goswell kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
spurge hawkmoth

Haluan maa-alueen, jonne voin istuttaa mahdollisimman monipuolisesti perhoskasveja. Niin toukille kuin perhosille. Sitten hankin sopivan kameran & opiskan niiden kuvaamiseen, ja pidän lajeista päiväkirjaa. Jonka julkaisen tietysti täällä!

ihan hauskaa hommaa, minulla on muutama hehttaari juuri tuolle pyhitettyä, tosin en kuvaa hirveästi  mutta katselen ja harvinaisista  perhosista yritän kyllä ottaa kuvan. Ammattipuolellakin mennään perhoset mielessä, sinimailasta, sirppimailasta, apiloita, kelmamaitetta nurmiin, houkuttaa hyvin perhosia, nyt puhutaan n 20 hehtaarista, . On ihan perustettu puolenhehtaarin perhosniittykin, ja uusimpana paahdeympäristöä louhoksen meluvallailla ja just viime viikolla sivukivikasoille kylvettiin kukkien siemeniä. Puita myös, lehmusta, tammea, saarnea, pyökkiä, pähkinäpensaita, ym , ym tökitty vähän sinne ja tänne.

Tulee hyvä mieli kun tekee jotakin jonkun hyväksi.

Minun mielestä noin.

MooM
Seuraa 
Viestejä9826

Meille tuli lunta, muutama sentti. Ja kun eilen oli pakkasta koko päivän, teidenkin pinnat ovat niin kylmät, että lumi pysyy toistaiseksi. Kävelin töihin ja mietin erilaisia fillareiden jarrutusjälkiä ennen moottoritien ali vievää tunelia. Siinä on melkoinen alamäki ja sitten 90 astetta vasempaan tunneliin. Yksi oli vetänyt lukkojarrutuksella komeasti ohi, toinen ilmeisesti kyljelleen. Pitänee itse vaihtaa nastafillariin.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

asdf
Seuraa 
Viestejä13009

...kerrankin siinä mielessä, että yleensä olen vaihtanut ne viikkoja tai kuukauden turhan aikaisin ja kerran on käynyt niinkin, että tiet jäätyivät yllättäen ja piti mennä julkisilla töihin.

MooM
Seuraa 
Viestejä9826

Meillä on kesärenkaat ja nuorempi olisi pitänyt heittää kouluun kasiksi. Matkalla on pari jyrkkää mäkeä eikä haluttu lähteä kokeilemaan, jumittuuko niihin. Bussilla (johon ehti tällä varoitusajalla) tod näk myöhästyy ja niinpä meiltä lähti pysäkille kyyneleitä nieleskelevä marttyyri, jota ujona poikana kauhistuttaa ajatus mennä luokkaan myöhässä. Säälitti, mutta toisaalta onhan sen opittava hoitamaan tuollaisetkin tilanteet.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat