Sivut

Kommentit (5164)

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8072

Oiskohan ollut 5.3. kun näin ensimmäisen sepelkyyhkyn. Ne on vaan niin ihania, "dodoja" 🤗

Mustarastas laulelee aamuisin - aivan kuin se kertoisi jotain tarinaa! Jokaisella yksilöllinen laulu.

Tänään näin kanadanhanhien kosion. Kovaa meteliä se toinen piti.
Joutseniakin näkyi.

Viime viikolla näkyi sinivuokon nuppuja, perhosia ja muita hyönteisiä. Jokohan se kevät pääsee vauhtiin alkuviikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä14853

Lyde19 kirjoitti:

Järven jää jytisee ja kumisee jäätyessään. En ole ennen kuullut moista.

Tuota on kuulunut lähiaikoina paljon, kun päivällä käy lämpötila plussalla ja yöksi taas pakastuu. Ihmettelin ilmiötä jo viime talvena, kunnes älysin äänen tulevan järveltä ja jäistä. Äänet ovat välillä yllättävän kovia, vaikka aika matalia ovatkin. Olen myös huomannut, että niistä kohtaa järveä, jossa virtaukset ovat kovimmat noita ääniä tulee eniten. Omalla tavallaan aika kauniita ääniä, kuin musiikkia, varsinkin kun katselee samalla jäältä käsin linnunrataa ja tähtiä. Jopa koirat tykkäävät.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Lyde19
Seuraa 
Viestejä7565

Näillä keleillä laiturit saavat Saimaalla kyytiä. Yöllä isolla selällä jäätyvä jää painaa ahtojäätä rantaan. Voisi yrittää avannon tekoa uppopumpulla. Niin pääsee saunasta uimaan koronnan varalta.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8072

KultaKikkare kirjoitti:
Ha, törkeetä käytöstä. Kyl mä ainakin taluttaisin toiseen puuhun enkä heittäis latvasta alas.

Mä taisin huudahtaa, kun eka koppis osui maahan (ne BBC:n tehosteäänet... 😑) ja mua melkein sattui se toinenkin putoaminen - raukka ehkä mursi selkänsä/sisuksiaan. Mutta se loppu, se oli totaalinen yllätys. Otteeseen joutuminen, putoaminen, kolmas KRUKS-ääni... WHY???

Ekaks tuumasin, että poikaa vaan v**tti mutta sitten ajattelin, että ehkä se vauhditti tytön tehtävää. Tytön pitää syödä hyvin ja hoitaa munat, ei hengailla puun latvassa. Niin... puun latvassa, jonne voi milloin tahansa kiivetä uusia poikia. Kaikki tai ei mitään. Murskattu tyttöystävä on pienempi paha, kuin se että sama tytteli sikiää muille pojille?

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1104

Käyttäjä4499 kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:
Ha, törkeetä käytöstä. Kyl mä ainakin taluttaisin toiseen puuhun enkä heittäis latvasta alas.

Mä taisin huudahtaa, kun eka koppis osui maahan (ne BBC:n tehosteäänet... 😑) ja mua melkein sattui se toinenkin putoaminen - raukka ehkä mursi selkänsä/sisuksiaan. Mutta se loppu, se oli totaalinen yllätys. Otteeseen joutuminen, putoaminen, kolmas KRUKS-ääni... WHY???

Joo. Mä en koppiksiin niin reagoi mut jotkut videot missä ihmiset teloo itseään aiheuttaa aika voimakasta kipu synestesiaa/empatiaa.

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Ekaks tuumasin, että poikaa vaan v**tti mutta sitten ajattelin, että ehkä se vauhditti tytön tehtävää. Tytön pitää syödä hyvin ja hoitaa munat, ei hengailla puun latvassa. Niin... puun latvassa, jonne voi milloin tahansa kiivetä uusia poikia. Kaikki tai ei mitään. Murskattu tyttöystävä on pienempi paha, kuin se että sama tytteli sikiää muille pojille?

En tiijä ötököiden pariutumis rituaaleista saati niiden motiiveista. Mut ei toi sun teoria oikein kuulosta järkevältä, sielähän oli jo siemenet sisässä, ja en kyllä usko et koppikset on kovin mustasukkasia. :) Luulis et se on vähän suoraviivasempaa.

Nopee googletus paljasti et:

"Stag beetles are often found mating on the ground. Note the way that the male encloses the female with its antlers, and because in this case he is so big they are nearly touching the ground. "

Ehkä toi erikoinen käytös johtu siitä et normaalisti hommat hoidellaan maassa eikä puussa? 

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8072

KultaKikkare kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:

Joo. Mä en koppiksiin niin reagoi mut jotkut videot missä ihmiset teloo itseään aiheuttaa aika voimakasta kipu synestesiaa/empatiaa.

Käyttäjä4499 kirjoitti:

En tiijä ötököiden pariutumis rituaaleista saati niiden motiiveista. Mut ei toi sun teoria oikein kuulosta järkevältä, sielähän oli jo siemenet sisässä, ja en kyllä usko et koppikset on kovin mustasukkasia. :) Luulis et se on vähän suoraviivasempaa.

"Stag beetles are often found mating on the ground. Note the way that the male encloses the female with its antlers, and because in this case he is so big they are nearly touching the ground. "

Ehkä toi erikoinen käytös johtu siitä et normaalisti hommat hoidellaan maassa eikä puussa? 

Emme tiedä, montako kertaa kuvaaja heitti saman poloisen alas... :] Mutta oletetaan, että niillä kaikilla oli tarve kiivetä puuhun. Se tuskin olisi sattumaa. Puu tarjoaa selkeän kilpailualustan - kaikilla on sama suunta. Pitää olla paitsi ajoissa, myös voimissaan ja tekniikka hallussa.

"Stag beetles" on laaja käsite. Ei kaikki puuhun kiipeä.

Kirjoitit: "sielähän oli jo siemenet sisässä,"  eiköhän noin ovela otus kilpaile erikoisin keinoin jo ennen hedelmöitymistä... mikä otus se on, joka KAAPII edellisen ainekset pois!! Ja mekanismeista riippuen hedelmöityminen ei välttämättä ole kertaluonteinen tapahtuma: jos isukkeja voi teoriassa olla useampi? Huom . IHMISELLÄ on käynyt näin. Nainen synnytti kaksoset, joilla oli eri isät. Uskomatonta, vai mitä?

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1104

Käyttäjä4499 kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Emme tiedä, montako kertaa kuvaaja heitti saman poloisen alas... :] Mutta oletetaan, että niillä kaikilla oli tarve kiivetä puuhun. Se tuskin olisi sattumaa. Puu tarjoaa selkeän kilpailualustan - kaikilla on sama suunta. Pitää olla paitsi ajoissa, myös voimissaan ja tekniikka hallussa.

"Stag beetles" on laaja käsite. Ei kaikki puuhun kiipeä.

Kirjoitit: "sielähän oli jo siemenet sisässä,"  eiköhän noin ovela otus kilpaile erikoisin keinoin jo ennen hedelmöitymistä... mikä otus se on, joka KAAPII edellisen ainekset pois!! Ja mekanismeista riippuen hedelmöityminen ei välttämättä ole kertaluonteinen tapahtuma: jos isukkeja voi teoriassa olla useampi? Huom . IHMISELLÄ on käynyt näin. Nainen synnytti kaksoset, joilla oli eri isät. Uskomatonta, vai mitä?

Jep, voipi olla.

Jos (ihmisillä) raskaus on suunniteltu ja kaksosilla on eri isukki, sanoisin et on menny kyllä jotain pieleen parinvalintastrategiassa. :) Tuskin tollasiin kannattaa sen enempää varautua, siis lähteä vahtimaan ekan 2-3pv päivän aikana. Saati tiputtaa jostain korkealta.

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1104

Kävin testaan 100 luonnonhelmeä listalta löytyvän legendaarisen Siuron metsän luontopolun Nokialla.

http://100luontohelmea.fi/helmi/siuron-metsat

Aika shaissee. :) Tylsää polkua ja aivan liian crowded mun makuun, sai kokoajan ohitella vanhuksia ja lapsiperheitä kapeilla poluilla. Tuolahan voi olla jopa korona riski.

Valtatien pohjoispuolella, missä kävin eilen, on paljon paremmat polkuverkostot ja hienoja maisemia. Ylinenjärvi, Kalliojärvi, Porrasjärvi, Juottojärvi, Ruokejärvi, Koukkujärvi, yms. Siinä missä on paljon pieniä metsäjärviä samassa nipussa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat