Sivut

Kommentit (4546)

John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

MooM kirjoitti:
Se on varmaan jostain puskasta seurannut ja todennut, että näyttää hauskalta hommalta ja nyt sitten uskalsi itse mukaan auttamaan :D

Niin minäkin luulen. Saattoi ehkä luulla, että piilotin jotain herkkuja, kuten luita sinne:)

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

Major_Breakthrough kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Siellä se tyyppi nyt kaivaa:)

Siis onko tuo villi..vai sun oma ?

Ammu se siihen.

Se on villi ja pieksän mielummin sinut, jos vielä ehdottelet noin idioottimaisia toimenpiteitä hienoa luontokappaletta kohtaan.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

Deimos kirjoitti:
Hanhia meni nyt aamutuimaan aurallinen pohjoisen suunnalla. Kova kaakatus käynnissä. Suunistivat hieman itään päin. Kimalaiset selvisivät takatalvesta koska eilen tein runsaasti havaintoja niistä. Yritin kuvata mutta olivat liian nopeita kuvattavia.

Carter on siis Savon suunnalla? Savonlinna-Joensuu?

Sawon suunnallapa hyvinkin, syntynyt Kuopiossa, mutta nyt asustelen tiällä Kuopion kuppeessa muaseuvun rauhassa. Minäkin olen havainnut lähipäivinä taas noita kimalaisia, ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun sen yhden viikon ajan kiikutin niitä talostani ulos.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5793

John Carter kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Hanhia meni nyt aamutuimaan aurallinen pohjoisen suunnalla. Kova kaakatus käynnissä. Suunistivat hieman itään päin. Kimalaiset selvisivät takatalvesta koska eilen tein runsaasti havaintoja niistä. Yritin kuvata mutta olivat liian nopeita kuvattavia.

Sawon suunnallapa hyvinkin, syntynyt Kuopiossa, mutta nyt asustelen tiällä Kuopion kuppeessa muaseuvun rauhassa. Minäkin olen havainnut lähipäivinä taas noita kimalaisia, ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun sen yhden viikon ajan kiikutin niitä talostani ulos.

Meillä on mökki Savonlinnan lähellä, no siis Savonrannalla. Paasivesi on vieressä ja kalavedet erinomaiset. Ahventa, haukea ja taimenta. Pidän erityisesti alueen harjuosasta ja sen hiekkarannoista. Oli tapana polkea pyörällä sinne. Matkaa noin 25 kilometriä jossa Salpalinjan linnoiteita. Ihan näkemisen arvoisia. Paasivesi on kraaterijärvi, syntynyt astreoidin törmäyksessä. Syvyyttä taitaa olla parhaimmillaan 90 metriä.

Kimalaiset olivat pökkyrässä (horroksessa) tuon kylmän jakson. Vasta nyt parina päivänä olen taas nähnyt niitä täällä. Mutta pahin invaasio sinulla on jo siis ohi? Nyt kun olen nähnyt kuviasi niin kyllä tykkäävät tuollaisesta rakennuksesta ja löytävät pienet kolot ja rakoset joista päästä rakenteisiin. Koita kestää jos invaasio jatkuu :-).

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

John Carter
Seuraa 
Viestejä11956

Deimos kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Meillä on mökki Savonlinnan lähellä, no siis Savonrannalla. Paasivesi on vieressä ja kalavedet erinomaiset. Ahventa, haukea ja taimenta. Pidän erityisesti alueen harjuosasta ja sen hiekkarannoista. Oli tapana polkea pyörällä sinne. Matkaa noin 25 kilometriä jossa Salpalinjan linnoiteita. Ihan näkemisen arvoisia. Paasivesi on kraaterijärvi, syntynyt astreoidin törmäyksessä. Syvyyttä taitaa olla parhaimmillaan 90 metriä.

Kimalaiset olivat pökkyrässä (horroksessa) tuon kylmän jakson. Vasta nyt parina päivänä olen taas nähnyt niitä täällä. Mutta pahin invaasio sinulla on jo siis ohi? Nyt kun olen nähnyt kuviasi niin kyllä tykkäävät tuollaisesta rakennuksesta ja löytävät pienet kolot ja rakoset joista päästä rakenteisiin. Koita kestää jos invaasio jatkuu :-).

Tuttua seutua myös tuo Savonlinna ja sen ympäristö, sieltä löytyy Savonlinnan, Punkaharjun, Heinäveden, ym. ohella hyvin kauniita järvimaisemia ja luontoa. Tuosta Paasselän meteoriittikraatterista oli mielenkiintoinen juttu Tähdet ja Avaruus lehdessä aikoinaan, sillä sehän tunnistettiin vasta vuosituhannen vaihteessa meteoriitin aiheuttamaksi.

Deimos
Seuraa 
Viestejä5793

John Carter kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Tuttua seutua myös tuo Savonlinna ja sen ympäristö, sieltä löytyy Savonlinnan, Punkaharjun, Heinäveden, ym. ohella hyvin kauniita järvimaisemia ja luontoa. Tuosta Paasselän meteoriittikraatterista oli mielenkiintoinen juttu Tähdet ja Avaruus lehdessä aikoinaan, sillä sehän tunnistettiin vasta vuosituhannen vaihteessa meteoriitin aiheuttamaksi.

Taisi olla 1980-lukua kun otin yhteyttä geologian laitokseen koska epäilin Paasivettä astreoidin kraateriksi. Sehän erottuu ympäristöstään täysin. Olivat helvetin vihaisia minulle. Samaan aikaan porasivat ja tutkivat aluetta. Sehän nyt olisi ollut ihan väärin jos lukiopoika saa kunnian kraaterin löytymisestä :-) No, tutkimukset paljastivat sen iskukraateriksi ja merkkejä näkyy selän saaristossa. Mm. hyvin hohkaista kiveä johon vesi on uurtanut koloja. Ikää en muista, mutta kymmeniä-satoja miljoonia vuosia vanha. Minulla on tuo kyseinen T&A-lehti tallessa. Itseasiassa kaikki vuodesta 1981 eteenpäin.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

salai
Seuraa 
Viestejä7815

Pihamännyn rungon alaosassa jahtasi 4 oravaa toistaan, oli näköjään orgiat menossa. Harmi, etteivät osuneet riistakameran kuvaan.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5004

Goswell kirjoitti:
Haarapääsky tuli kotiin, se on sitten vissiin kesä.

Pääskyt metsästivät hyönteisiä jo ennen näitä kylmiä päiviä pihapiirissä.

Mustarastaita kuulee nykyisin vähän joka paikassa. Peipot edelleen eniten äänessä. Mutta pajulintua en ole kuullut tänä keväänä ollenkaan - mitäs niille lienee tapahtunut. Sehän ääntelee kuin "krapulainen" peippo väsyneesti.  

MooM
Seuraa 
Viestejä8324

Näillä leveyksillä on juuri nyt se suosikkivärini luonnossa, koivujen keväinen hento vihreys, joka kestää lämpötilasta riippuen viikon verran. Vielä alkuviikosta sävy oli enemmän kellertävä ja kohta väri sitten vaihtuu siihen vahvaan vihreään.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat