Kansalaisuus on kuin vangin asu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajatellaanpa harjoituksen vuoksi, että määrätyllä maantieteellisellä alueella olisi vaatevalmistaja, jonka vaatteita olisi kaikkien tuolla alueella asuvien pakko käyttää. Vaatesuunnittelusta vastaisi vaatetehtaan 200 pääsuunnittelijaa, ja lisäksi osavastuussa olisivat myös vaatefirman hierarkiassa korkealle sijoittuvat työntekijät. Kaikille asiakkaille kuitenkin tolkutettaisiin mainonnan kautta herkeämättä, että itseasiassa suunnittelussa valta on asiakkailla, koska he saavat kerran neljässä vuodessa antaa puoltavan äänensä suunnittelijoille. Tämän toistuvan ilveilyn tarkoitus olisi kuitenkin lähinnä ylläpitää alistuvaa ja nöyrää asiakkuussuhdetta antamalla asiakkaille valheellinen tunne firman asioihin vaikuttamisesta ja mukanaolosta. Lisäksi tämän ilveilyn myötä vaatetehtaan läsnäolo ja hegemonia konkretisoituisi, ja ihmiset muistaisivat roolinsa vaatefirman asiakkaina. Samoihin päämääriin tähdättäisiin mm. yrityksen lippua toistuvasti liputtamalla, sekä sitomalla jokin uskonto osaksi vaatefirmaa. Ihmiset ehdollistettaisiin jo nuoresta pitäen reagoimaan tunnetasolla yrityksen logoon, missioon ja historiaan (tarinaan).

Vaatteet olisivat mainospropagandan mukaan myös "ilmaisia", vaikka tosiasiassa kaikkien olisi pakko maksaa keskimäärin 60% tuloistaan vaatefirmalle. Vaatefirman asusteet vedettäisiin lasten ylle heti syntymän jälkeen, ja kaikkia asiakkaita vakuuteltaisiin lapsuudesta lähtien siitä, että kyseessä ovat taatusti maailman kaikkein parhaat vaatteet, ja että muihin vaatemerkkeihin pukeutuvat naapurialueiden asukit ovat ainakin hiukan huonompia ihmisiä. Vaatteisiin liitettäisiin mainonnassa tarkoituksellisesti vahvoja emootioita, ja vaatefirman puolesta olisi oltava valmis uhraamaan oma henkensä, tai jopa omat lapsensa. Asiakkuuden tuomaa elämää suurempaa yhtenäisyyttä korostettaisiin voimakkaasti ja säännönmukaisesti, aivan kuin kyseessä olisivat keskenään tutut ihmiset. Lisäksi kaikille olisi indoktrinoitu syvälle aivokudokseen ajatus, että kertakaikkiaan näin täytyy olla, tai muuten yhteiskunta, järjestys ja kaikki hyvä katoaa maailmasta ikuisiksi ajoiksi. Että tämä on kertakaikkiaan ainoa mahdollinen tapa suunnitella vaatteet ja vaatettaa ihmiset.

Voisiko olla niin, että tuollaisessa tilanteessa voisit ehkäpä jopa ajatella, että kenties sinulle on valehdeltu?

Olisiko kenties käynyt niin, että vihtaasi on kustu?
Olisiko kenties käynyt niin, että sinua on huijattu?
Olisiko kenties käynyt niin?

Kommentit (13)

Vierailija
Dominatus
Ihmisillähän ei ole omia aivoja, paitsi tietysti kaltaisellasi eliitillä.

Olen HYVIN monta kertaa suorastaan kauhistunut, kuinka yksinkertaisia ja suorastaan idiootteja monet ihmiset ovat. Tämä ei johdu siitä että olisin älykkäämpi vaan siitä, että olen kiinnostunut ja tapanani on yleensä ajatella kaikkia asioita useammasta näkökulmasta. Ne, joita ei kiinnosta maailman meno vaan se perjantain ryyppybile, eivät kiinnostu ajattelemaan asiaa yhtään sen enempää mitä lööpissä on mainittu. Vastaavasti minä en näe mitään turhempaa kuin joku helvetin ryyppybile, urheilu, autojen hinkkaaminen ja vaikkapa seurustelu. Olen erittäin kiinnostunut siitä mistä harvat ihmiset ovat, eli siitä, mitä jonkun tavaran kulissin takana on, en tavarasta itsessään niinkään.

Nationalismi ei ole minun mukaani sitä, että kaikki pukeutuvat vihreään univormuun ja huutavat heil hitleriä tai allah akbaria. Se ilmenee ihan muissa asioissa, kuten käytännön menestymisessä. Oikean ja hyvän kansallisvaltion ei tarvitse korostaa ominaisuuksiaan, ne tulevat itsestään. Kuten Suomessa. Natsi-saksa saatika neuvostoliitto ei ollut kansallisvaltio, se oli fasistinen diktatuuri-terrorityrannia.

Vierailija

Ihmisiä on moneen lähtöön, mutta ei saa liikaa yleistää.

Itse en tosiaan ole mikään intellektuelli, mutta pystyn silti kyseenalaistamaan asioita ,enkä totta vie ole mikään narussa vedettävä, joka taas yleisesti ottaen lienee yhtä paljon niin luonne- kuin älykkyyskysymyskin.

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006
Dominatus
Itse en tosiaan ole mikään intellektuelli, mutta pystyn silti kyseenalaistamaan asioita ,enkä totta vie ole mikään narussa vedettävä, joka taas yleisesti ottaen lienee yhtä paljon niin luonne- kuin älykkyyskysymyskin.

Silloin kun luulet, ettet monissa asioissa kulje virran mukana vain siksi, että olet kollektiivisesti tullut jo ajat sitten aivopestyksi, niin olet jopa enemmän aivopesty, kuin ne jotka eivät koko asiaa ajattele!

Olemme kaikki jossain määrin - toiset enemmän, toiset vähemmän - kollektiivisen ajattelun vankeja: jopa Samael.

Jotain nokkelaa.

Vierailija
250585
Dominatus

Silloin kun luulet, ettet monissa asioissa kulje virran mukana vain siksi, että olet kollektiivisesti tullut jo ajat sitten aivopestyksi, niin olet jopa enemmän aivopesty, kuin ne jotka eivät koko asiaa ajattele!

Olemme kaikki jossain määrin - toiset enemmän, toiset vähemmän - kollektiivisen ajattelun vankeja: jopa Samael.

Ehkäpä, parhaita huijareita ovat aina ne joiden jäljiltä ei edes huomaa tulleensa huijatuksi...

Mutta olisi silti kiva kuulla konkreettista esimerkkiä?

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Jos ihan oikeasti haluatte, että porukka äänestää, niin laittakaa ne vaihtoehdot niin, ettei ne itsessään ole suoraa vittuilua lukijalle. Täällä on moni ketju sellainen, että tietty vaihtoehto on "väärä" vastaus. Jos toivotte edes suurinpiirtein rehellistä tulosta, niin äänestysvaihtoehdot neutraaleiksi ja sitten siinä tekstissä voi kertoa, mitä tarkoittaa. Samael kyllä osaa, jos haluaa. On hän joissakin ketjuissa perustellut ajatuksiaan järkevästikin. Nyt vain menee ymmärrys, kun kanssakulkijoille soitetaan turpaa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Uusimmat

Suosituimmat