Veri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuulin joskus ettei ihmisen maha(?) kestä veren juomista.
Jäin kovin ihmettelemään että "miksei,mistä tämä johtuu"

yritin googlettaa mutten löytänyt vastausta.
Voisiko joku valaista että onko tämä edes totta ja jos on niin mistä ihmeestä se johtuu

Sivut

Kommentit (62)

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006

Empiirinen kokemukseni on se, että kyllä se maha verta kestää. Itse pienenä ihmisenä aina imeskelin haavaa - mikäli se oli ergonomisesti mahdollista - niin kauan, että verenvuoto loppui. Kyllä kait siinä saattoi tulluksi joskus puolikin desiä verta "juotua".

Sitä en tiedä, että jos litratolkulla sitä verta joisi, että mitä tapahtuisi. Hirvimiehet ainakin kestävät hyvin kuksallisen hirvenverta.

Jotain nokkelaa.

Vierailija

Joo toi haavojen imeskely on itellekki tuttua.Ja siitäkin silti tullu mulle jotenki aina vähän paha olo, ei ehkä siitä itse verestä mut jotenki ajatuksesta jne.
mut nyt mietinki just vähän suurempia määriä.

Vierailija

Höh, miksei kestäisi ?? . Verihän on erinomaista ravintoarvoiltaan ja karjan verta juodaan useissa mm. afrikkalaisissa yhteisöissä...
Varmaan eri lajien verissä on eroja, mutta ainakin nisäkkään veri on oivaa ravintoa.

Vierailija
Pikkumyy

Haluaisin todellakin tutkimuksia jossa moinen osoitetaan. Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Muuten, jos juot verta toiselta ihmiseltä, niin kyseessä ei ole niinkään gastronominen elämys, vaan pikemminkin intiimi toimenpide, jota voidaan verrata seksiin.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Veri sisältää aineita, jotka ärsyttävät mahaa ja aiheuttavat pahoinvointia. Muistaakseni ärsytystä ja siis oksetusta aiheuttaa nimenomaan punasolujen sisältämä rautayhdiste mutta en ole varma tämän selityksen oikeellisuudesta. Siksi oma veri ei sovellu tuoreravinnoksi. En tiedä, miten mahalaukkumme reagoi raakana juotuun muun nisäkkään kuin ihmisen vereen. Yleensähän verta käytetään vain ruoka-aineksena, ei sinällään. Veriohukkaat - nam!

250585
Seuraa 
Viestejä621
Liittynyt5.12.2006
Echi
Muuten, jos juot verta toiselta ihmiseltä, niin kyseessä ei ole niinkään gastronominen elämys, vaan pikemminkin intiimi toimenpide, jota voidaan verrata seksiin.

Tämähän riippuu kuitenkin itse kunkin mieltymyksistä. Jollekin esimerkiksi paskan syöminen ja urean nautinta - sekä ulkoisesti että sisäisesti - on nautinto, toisille rangaistus, vailla mitään seksuaalista nautintoa.

Ja jos esimerkiksi olisit lähes autiolla saarella ja ainoa mahdollinen ruoka olisi saarella oleva toinen ihminen ja hänen verensä, voisi olla että se veri olisi nälkäiselle vain ravintoa - ei seksuaalifantasiaa. (ellei ruokaa ja sen syömistä jo sinänsä lasketa jonkinmoiseksi seksuaalifantasiaksi)

Jotain nokkelaa.

Vierailija
250585

Tämähän riippuu kuitenkin itse kunkin mieltymyksistä. Jollekin esimerkiksi paskan syöminen ja urean nautinta - sekä ulkoisesti että sisäisesti - on nautinto, toisille rangaistus, vailla mitään seksuaalista nautintoa.

Kappas, täällähän puhutaan asiasta!

Mutta siis rautapitoisuudesta - rautaahan ei ole terveellistä olla ravinnossa niin hirveitä määriä, mitä tulisi jos joisi ruokajuomana verta.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Pikkumyy

yritin googlettaa mutten löytänyt vastausta.
Voisiko joku valaista että onko tämä edes totta ja jos on niin mistä ihmeestä se johtuu

Kyllä se vatsa kestää veren juomista. Jossain "peduiinipopulaatiossa" tuo veren juominen on ollut jopa elinehto. Kun vettä ym. ei aina ole tarjolla, niin kamelin kaulasta vain kuppiin verta ja taas elämä jatkuu. (meille näytettiin aiheesta joskus koulussa filmi, josta tuollainen yksityiskohta jäi mielen syövereihin)

Noin yleisesti ottaen veri on erinomainen kasvualusta hyvinkin monille bakteereille (vert. bakteerikasvatusmaljat) ja se siis pilaantuu hyvin nopeasti. Ja pilaantuneen veren juominen voipi olla kohtuullisen kohtalokasta.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Ei heikkohermoisille!
Ja Pönnivaroitus: Älä lue jos jaaritteluni ei kiinnosta!

Piru Naiseksi
Veri sisältää aineita, jotka ärsyttävät mahaa ja aiheuttavat pahoinvointia. Muistaakseni ärsytystä ja siis oksetusta aiheuttaa nimenomaan punasolujen sisältämä rautayhdiste mutta en ole varma tämän selityksen oikeellisuudesta. Siksi oma veri ei sovellu tuoreravinnoksi. En tiedä, miten mahalaukkumme reagoi raakana juotuun muun nisäkkään kuin ihmisen vereen. Yleensähän verta käytetään vain ruoka-aineksena, ei sinällään. Veriohukkaat - nam!

Joo.. ittensä syöminen oliskin varmatenkin kannibalismin huippu. Yltiöpsykopaatti söis ittensä..
Ei taida omien perheenjäsentenkään syöminen olla kovin terveellistä. Siis veriskulaisten. Puolisosta ehkä ei tulis hengenvaaraa?

Nojoo.. mautonta puhetta ja joku hermoheikko voi taas saada paniikkikohtauksen siitä että yllytän pikkulapsia ihmissyöntiin. Pah ja pih. Pikkulpsille on yhä terveellistä syödä kiltisti kaurapuuronsa kunhan äiti on haihduttanut siitä fytiinihapot tai keittänyt hevosvellin.

Mulla oli aikoinaan kohdun ulkopuolinen raskaus. (Voi *ttu tätä naisena olemisen kurjuutta, jossa viisauden kynkässä on aina vastoinkäymiset, tuska ja oppiminen empiirisesti = epäteoreettinen ja epäkliininen).
Oli vuotanut jo litran verran omaa verta vatsaonteloihin, kylläkään ei vatsalaukkuun, jossa se ehkä olis tihkuessaan sulanut.. mutta tuskin olis käynyt sen paremmin jos olis munatorven revetessä ryöpynnyt omaan vatsalaukkuun?

Meinasin kuolla.. taas kerran.
Mutta selviydyin ja voin osallistua tieteelliseen analyysiin empiiriseltä puolelta.

Epäurbaanit naaraat popsii synnytyksen jälkeen istukan, sikiökalvot, jne. joten ei se kait vaarallista ole omaakaan verta ja itseään syödä. Eukkojen pitää aina olla hiukan itsekeskeisempiä kuin miesten ja äiti-ihmisenä ei enää yllä lapselliseen romantiikkaan helposti, ellei sit kasva jossakin kliinisessä laitoksessa jossa kaiken eläimellisinhimillisen vois ulkoistaa niin ettei ikinä opi mitään muualta kuin kirjoista.

Mun yhden naistuttavan poika on tappanut huume ja viinahöyryissään ihmisiä, paloitellut ja syönyt, mutta ei kovin suositeltavaa ravintoa. Istuu vankilassa ja sukulaisensa kärsii jätkän toilailuista takuulla neljänteen polveen. Sillehän ei mahda mitään että on olemassa myös epäilys että moiselle sekoilulle olis olemassa myös geneettinen alttius. Siis sille että on taipumus alkoholismiin ja narkiuteen ja sitä kautta murhaajuuteen.
Niin.. eivät ole siis minulle sukua ja minä kierrän kaukaa jokaisen joka on sekoittanut aivonsa ihan millä tahansa.. se siitä.

Mutta.. asiasta kukkapurkkiin.
Kattelin luontofilmin apinoista, simpansseista. Olivat kait niitä isosimpansseja? Hyökkäsivät vieraan simpanssilauman kimppuun ja saivat isolla porukalla kiinni yhden heikomman naaraan ja sitten ne repi sen kappaleiksi ja söivät oman lajitoverinsa.

Dokkarissa ei kerrottu että käyttikö metsästäjäapinat huumeita tai oliko ne vaan muuten agressiivisia.
Itse epäilen että niiltä on ravinto vähissä kun ne on tungettu liian pieniin reservaatteihin ja niitten on pakko jo syödä toinen toisiaan. Ihmisille tulee joskus käymään samoin, jos Katolilaiset, yms. saa jatkaa ehkäisykieltisyyttään ja luokkaeroja lisäämällä, tasa-arvosta piittamattomalla oikeistopolitikoinnilla aiheutetaan liikakansoitusta lisäten ja lopulta libertaarimonarkisteilla ei muuta ravintoa enää ole kuin toiset ihmiset.

Lopulta täällä röyhtäilee urosjengi maiskutellen sen viimeisen heikon luuserin raadolla ja thats it. Siinä olis yhdenlainen loppuskenaario ihmisyydelle.. tai äärioikeistolaisuudelle.

Johon mä en usko.. ja se siitä.

Ainiin..
Jehovantodistajathan kieltäytyy verestä.
Ei verensiirtoja eikä verta ravintona.
Mun mutsi on fanaattinen jehovantodistaja. Nooh.. minälikka se pistelen poskeeni mustaamakkaraa hyvällä ruokahalulla ja mulle on tehty verensiirtoja. Kummastakaan en ole omakohtaisesti huomannut mitään haittaa sikälis että olisin kuollut ja kuopattu jo muutamaan kertaan jos en olis saanut veriplasmaa.
Psyykkisesti oli aika rankkaa herätä nukutushuuruista kun sänkynpäädyssä itkeä tihrustaa mielenterveysongelmainen äiti surren veresiirtoani ja jumalaa vastaan tehtyä tekoa. Syntiäkin olin tehnyt ja sitäkin itki. Kun sain silmäni auki niin sanoin että painu akka *ttuun siitä poraamasta ja tule takaisin kun oon kunnolla hereillä ja voimissani.

Mä oletan että psykosomaattiselle olennolle voi olla yhtä vaarallista juoda verta tai altistua sekopäälähimmäisille jotka potee fanaattista hourailua. Jos mulla olis ollut samanlaisia mielenterveysongelmia, tuosta olis voinut aiheutua itsetuhoisuutta. Oma mutsi suremassa jonkun "spaghettimonsterin" kostoa kun oma jälkikasvu tarvitsisi empatiaa ja sympatiaa.
Mutta mä en oo yhtä kipee, enkä mä kosta.

Raakaa vertakaan en menis juomaan kun ei oo pakko.
Tiedän myös että verensiirtoihin liittyy aina riskejä. Mutta kuolemaankin liittyy ja jos verensiirto on se ainoa vaihtoehto sille että potilas kuolee niin saahan sitä kokeilla hengenpelastusta ihan millä vaan.
Senkin mä ymmärrän että se yks kuuluisa lentokoneonnettomuus, missä eloonjääneet jäi loukkuun vuoristoeräalueelle ja söivät kuolleiden lihaa kun ei ollut mitään muuta (mikäli tarina on tosi?) niin ok.

Mutta niinkauan kun on sapuskaa, ihan mitä vaan niin ihmisen ei pidä ihmistä syödä. Se on moraalitonta kun se aiheuttaa kostohenkeä ja väkivaltaa ja jos mun lähimmäinen tapettais ja syötäis.. niin mä kostaisin. Enkä takuulla tappais niitä moraalittomia. Elinkautiseen ja vaikkapa niin ettei sais ruuaksi enää ikinä muuta kuin jotain sellaista mitä ei ole ikinä voineet sietää. Vaikka pelkkiä matoja ja koppakuoriaisia ja tietenkin jotain pirun pahan makuisia, sellaisia mihin ei kuole mutta mistä saa jatkuvat vatsavaivat. Sellainen oikein hiiiiiiiiiiidas kuolema. Ja aina tiputukseen ja mahahuuhteluun just kun on hengenlähtö lähellä ja taas uus menuu nenän eteen.

Tai.. sitten ei.. Onneks mä en laadi lakeja enkä o missään vankilan keittiössä töissä?
Ehkä nykyinen systeemi on suht hyvä, joskin.. se että jollakulla on adhd tai aspergerin oireyhtymä, tms. neurologista. Ne ei oikeuta mihinkään sekoiluun ja sääliin. Kysehän on kongnitiivisesta lahjakkuudesta, siitä että ymmärtääkö mistään mitään ja älyääkö hävetä ja katua.

Syyntakeellisuushan on kongnitiivisesta tasosta kiinni.
Oletan että se alle 70 äö taitaa olla se raja-arvo, josta sitä mitataan? Alle 70 äö:läiset tarvitsee holhousta. Siks ne pitää ruokkia vankilassa ja mielisairaalassa asiallisesti ja muutenkin kohdella asiallisesti kun ne ei itte voi sille mitään että ne on liian tyhmiä.

Juha1932
Seuraa 
Viestejä3
Liittynyt25.12.2016

admin kirjoitti:

Oma käsitykseni on että ongelma lienee siinä että veri on aivan uutta vatsalle. jos juo ensimmäisellä kerralla puollitraa verta, tapahtuu samoin jos jois puollitraa 20% viinaa. ensimmäinen ja runsas juonti lienee pahasta. 

Dosenboden
Seuraa 
Viestejä362
Liittynyt6.3.2017

Jos vatsa ei kestäisi veren juomista, ei kai se kestäisi verimakkaran syömistäkään? Vai onko kypsennetty veri sitten jotenkin eri asia?

Madventuresissa nautittiin joskus mieskunnon kohottamiseen tarkoitettu shotti, jossa oli vodkaa, käärmeen verta ja käärmeen kyrpä. Sellaista on siitä lähtien tehnyt mieli maistaa.

Selvitys Jehovan todistajien verensiirtokiellosta ja sairaalayhteyskomiteoiden toiminnasta:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/veriselvitystyo/

Dosenboden
Seuraa 
Viestejä362
Liittynyt6.3.2017

Käyttäjä3876 kirjoitti:
Ajattele asia vaikka niin, että hän valitsi mielummin seurakuntansa, kuin sinut. Eli äitilles sun pitäis olla vihainen, mutta toisaalta se sai jo ansionsa mukaan, joten oikeastaan te olette sujut.

Pura niitä omia äitisuhdeongelmiasi terapeutillesi äläkä tänne.

Selvitys Jehovan todistajien verensiirtokiellosta ja sairaalayhteyskomiteoiden toiminnasta:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/veriselvitystyo/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat