Matka maailman ympäri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ystäväni suunittelee, ja varmasti toteuttaa matkan maailman ympäri. Antoi tehtäväkseni tehdä hänelle matkasuunnitelma ja selvittää kaikki muutkin jutut. On valmis kustantamaan myös minut mukaan. Rahasta ei hänellä ole kiinni. Ite arvioin, että n. 20.000 euroa/henkilö on suunnilleen sitä luokkaa.

Tänään juteltiin asiasta jälleen, ja lupasin pyytää apua tältä foorumilta. Ohjeistukseksi antoi, että itään päin, ja että ei lentokoneita. Laivamatkat rahtilaivoilla. Paljon pitäisi saada mukaan elämyksiä. Hänen viimeinen matkansa. Austraaliasta eräs henkilö lähtee myös mukaan. Suomalainen.

Auttakaa mua, koska olen luvannut selvittää matkareitit, sekä aikataulut. Tehdään tästä ketjusta seikkailu samalla. Minä ainakin haluan pikkaisen muutakin, mitä tuossa Jussin suunnitelmassa on. No toimikoon sitten runkona.

Pyydän todellakin ihan vilpittömästi vinkkejä tuon reissun järjestämiseen. Tavoite on n. vuoden kuluttua, mutta myös pitää huomioida eri vuodenajat. Mm. Australiassa on nyt talvi.

Tässä on hänen alustava matkasuunnitelma
----Alkuperäinen viesti----
...
Aihe: pohjoisen pallonpuoliskon kierros

Tässä reittisuunnitelma:

Lahti-Moskova-Vladivostok-Fushiki, Japani
(järjestää Matkatoimisto Traveller Helsingistä)

rahtilaivalla
Japani-Kanada (Vancouver) tai
Vladivostok-Vancouver

junalla
Vancouver-Quebec

rahtilaivalla
Quebec-Islanti-Norja
Quebec-Englanti tai
Quebec-Mannereurooppa

linkit:
http://members.aol.com/CruiseAZ/world.htm
Canadian Pacific Railway
The Cruise People Ltd
http://www.fesco.ru/en/clients/container/
http://www.transsib.ru/Eng/
http://www.traveller.fi

Merimatkoista reitit, aikataulut, hinnat, asiapaperit, yhteystiedot,
toimistot ja mihin voi maksaa?
Junamatkasta aikataulut, hinta ja mihin maksetaan?
Voiko samalla lipulla matkustaa koko matkan ja pysähtyä välillä muutamaksi päiväksi? Jos pystyt löytämään vastaukset näihin kysymyksiin. Korvaan vaivannäkösi.

Terveisin Jussi

Sivut

Kommentit (156)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Istanbulista idän pikajunalla Jerusalemiin ja silkkitielle. Tietenkin pitää ylittää vaaralliset alueet lentokoneella.

Silkkitietä pitkin Samarkandiin asti. Ja sieltä Intiaan Gangesia pitkin.

Intiasta kaukoidän rannikkoja kautta Japaniin ja Tokioon.

Tokiosta lainalla San Franciskoon tai Los Angelesiin. Las Vegasissakin voisi käväistä.

Eteläamerikkaan ja Che Guevaran pyöräilyreittejä toiselle mantereen itäiselle puolelle. Ehkä Riossa tai Buenosairesissakin voisi käväistä. En muista missä tämä reitti meni.

Sieltä laivalla Floridaan ja itärannikon suurkaupunkeja pitkin lännen pikajunalla ja kullankaivajien reittejä pitkin Alaskaan. Alaskasta pääkallotietä Vladivostokiin (Shanghaissakin voisi käväistä) ja Siperian pikajunalla takaisin päin.

Kokeilis vielä tehdä niin että välttelis lentokoneita ja kulkisi junilla ja laivoilla niin löytää matkan varreltakin kaikkea erikoista.

Vierailija

Niin. Tehtäis tälle Jussille todella elämys. Silkkitie olis kyllä sellainen. Tiibet jne. Helpolla ei tuota Jussia kyllä lasketa. Miten saatais kierraytettyä jotenkin Egyptin pyramiigien kautta jonnekin. Niiliä ylävirtaan. Todellakin. Rahasta ei todellakaan ole kiinni. Ei tarvitse olla suorin ja nopein maailmanympärysmatka. Jos pääsen vaikuttamaan, ja pääsenkin, niin kyllä siinä mennään sikssakkia sinne sun tänne. Heh. Aikaa ja rahaa hänellä on.

Hän on luontoihmisiä, ja haluaa nyt tehdä sen "elämänsä matkan". Suodaan se hänelle. Olen aivan innoissani. Indiana Jones matkaan Mistä löytyis sademetsiä sekä vaarallisia villipetoja. Metsästystä hän ei harrasta.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Niili voisi olla kans hyvä juttu, sais Afrikan yhdistettyä reissuun. Mielestäni se reitti tai sen valinta olisi ainakin yhtä tärkeää mitä sen määränpään valinta. Miksi tehdä reissusta sellainen että lentokoneella menisi vain jonnekkin vaan antaisi tilaa suunnittelulle. Vaikka jäädä veneestä tai bussista tai junasta pois kaupungeissa tai kylissä mitä haluttaa tutkia sitten vähän tarkemmin.

Via ferro espanjassakin olisi hyvä reitti.

Se Guevaran reitti eteläamerikan halki olisi varmasti kanssa mielenkiintoinen. Pitäisi kuitenkin lukea se päiväkirja sitä reissua ennen.

Reissusta voisi tehdä sellaisen unelmamatkan josta voisi kirjoittaa kirjan tai vaikka filmata dokkari siinä samalla.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Pitääkö siinä käydä läpi kaikki turistirysät vai päinvastoin?

Tiibettiin matkaaminen voi olla vaikeaa.

Katso Madventuresin loistava sarja. Tv:stä ei kuuna päivänä ole tullut mitään niin mielenkiintoista matkaohjelmaa. Voittanut monia palkintojakin. Se kirjakin on vähän reppumatkaajien sudenpentujen käsikirja.

Vierailija

Lapsuuden idolit voisivat olla hyvä lähtökohta valita suunta ja kohteet. Ne säväyttäneet tapaukset ja niiden tapahtumapaikat.

Nykyään Konttilaivojen lastit eivät tuoksu ja ruoka on pakastimesta tai säilyketölkistä. Suuren, aavan meren tenho tietenkin säilyy.

Mutta juuri se viattoman mielen säväyttänyt asia on se jota kannattaa tavoitella.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
olli-san
Miksi suunnitella liikaa? Jos itsellä olisi samanlainen mahdollisuus niin lähtisin vain ja miettisin matkalla aina seuraavan matkakohteen.



Täytyyhän ainakin jonkinlainen suunnitelma olla mutta ei mitenkään liian tiukka. Voi olla että ilman suunnitelmaa matkaaminen toisi kotia liian pian. Ainakin reitit ja tiet mitä käyttää pitäisi suunnitella, ei välttämättä niitä päämääriä tai kohteita. Esim Jules Vernen matka maailmanympäri 80 päivässä reittejä pitkin.

Ei tietenkään sellainen joka pakottaisi kiirehtimään, itseä miellyttävään paikkaan voisi jopa jäädä asumaankin.

Vierailija

Niin. Minä, eikä hänkään halua enää mihinkään turistirysiin. Muistetaan, että tämä on hänen viimeinen matkansa maan päällä. Näin hän kertoi, ja haluaa sen mahdollisimman tapahtumarikkaaksi. Aikaa hänellä vielä on, eikä matkakassa tuota mitään ongelmia. Lapsia ei hänellä ole.

Pikkupiruuttani vois yrittää vaikkapa tuonne pohjoisnavalle.

Mitä dokumentointiin tulee, niin jos lähden mukaan, niin varmana kirjoitan sekä kuvaan kaiken tärkeän. Suunnitellaan yhdessä todellinen matka.

Minusta matkasuunnitelmaan pitäis sisällyttää myäs Kuningasten laakso, Egyptistä, mutta miten. Jussi sanoi ohjeistuksena, että kyllä vois ajatella myös Välimeren kautta Suetzin kanavaa pitkin Punaiselle merelle ja sieltä Indokiinaan. Sitten Panaman kanavan kautta jne. Kuubassakin vois poiketa ostamassa Havannalaisia sikareita

Olen siis täysin tosissani. Tehtävä annettu, ja tiedän tehtävän antajan taustat. Raha ei ole hänelle mikään ongelma. Järjestelyt ovat.

Kuka laittais maailman kartan tänne, niin siitä vois sitten paremmin suunnitella. Jussi on jotenkin viehtynyt siihen Siperian junaan, mutta haluaisin hänen koukkauvan kuitenkin sieltä Aasian kautta jne. Hitsi kun tehtävä tuli vasta tänään, niin en ole pystynyt oikein itekään hahmottamaan kokonaisuutta. Olen tosi innoissani kuitenkin. *hyppii kattoon*

Yritetään yhdessä. Pyydän.

Vierailija

Näkisin tämän asian samoin kuin olli-san. Jos raha ei ole ongelma, niin ei varmaan aikakaan.

Joten, ei muuta kuin reppu pykälään ja tielle. Reppuun voi pakata hammasharjan ja ne rahat. Muutahan ei matkalla tarvita.

Joka ilta päätetään, mihin aamulla lähdetään ja jos yön aikana tulee uusia ideoita, niin voi sitä lähteä ihan eri suuntaan. Tuossa hirveässä suunnittelussa on se vika, että joka päivälle on päämäärä ja tavoite.

Ei perille pääsy ole hauskaa, matkalla olo on.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Vaikuttaa sellaiselta "pulmalta", että ainoastaan Elämystaikurit, nykyinen Louder, kykenee ratkaisemaan tämänluokan matkapulman. Kannattaa ainakin olla yhteydessä, kysyminenhän ei mitään maksa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Raha kannattaisi unohtaa, ainakin kannella mukanaan, koska maailmalla on ammattikuntia, joille se kelpaa ja herkät tuntosarvet aistia, kellä se on mukanaan.

Muutenkin hirveä varustautuminen, paitsi janon, rakkojen, hiertymien ja kolotusten varalta ei tuo juuri mitään etua. Muistan lapsuuteni ja nuoruuteni extempore- reissut, jotka suunnittelemattomuuttaan antoivat voimakkaita elämyksiä. Poiketen myöhemmistä, muka viisaammin tehdyistä matkoista.

Eräskin tuttu soitti Italiasta, jostain ratapenkereeltä kun oli kyllästynyt junaa odottamaan ja lähtenyt kävelemään. Sanoi huvittuneensa ajatellessaan ettei kuukausi sitten arvannut siellä olevansa, juuri jossain Italian ratapenkalla.

Vierailija
Lassi

Minusta matkasuunnitelmaan pitäis sisällyttää myäs Kuningasten laakso, Egyptistä, mutta miten. Jussi sanoi ohjeistuksena, että kyllä vois ajatella myös Välimeren kautta Suetzin kanavaa pitkin Punaiselle merelle ja sieltä Indokiinaan. Sitten Panaman kanavan kautta jne.



Jos onnistuu löytämään reitin Indokiinaan (Indonesia?) niin sitten kannattaa piipahtaa Singaporessa, ja sieltä sitten Australian kautta Uuteen Seelantiin, josta sitten Tongan kautta Hawaijille, ja vasta sitten suunnata sinne Panamaan.

Panaman kanavalta kannattaa mennä ensin Karibian saaria koluamaan, ja sieltä etelän kautta atlantin yli Etelä Afrikkaan, ja sieltä sitten hiljalleen ylöspäin länsirannikkoa.

Kyytien löytäminen on vähintäänkin haasteellista.
Onnea matkaan, sitä todella tarvitaan.

Vierailija
Phony
Näkisin tämän asian samoin kuin olli-san. Jos raha ei ole ongelma, niin ei varmaan aikakaan.
Joten, ei muuta kuin reppu pykälään ja tielle. Reppuun voi pakata hammasharjan ja ne rahat. Muutahan ei matkalla tarvita.
Joka ilta päätetään, mihin aamulla lähdetään ja jos yön aikana tulee uusia ideoita, niin voi sitä lähteä ihan eri suuntaan. Tuossa hirveässä suunnittelussa on se vika, että joka päivälle on päämäärä ja tavoite.
Ei perille pääsy ole hauskaa, matkalla olo on.
Tätä muuten ehdotinkin Jussille. Aikaa hän on varannut reissuun kolmisen kuukautta. On kyllä sen verran jämpti mies (65 v.), että haluaa kuitekin tietää matkasuunnitelman. Ajalla ei niin väliä. Se on kuitenkin ehdoton hänellä, että aina kohti auringonnousua, eli itään.

Jotenkin mulle tulee outo olo, että jos olis sama mahdollisuus kuin hänellä, niin mitä sitten. Haluaisin nähdä kaiken, aina Mayojen pyramiidit prkl. Meen jo sekaisin. Ja minä vielä mukana. Rahaa mulla ei ole, mutta kun Jussi lupasi maksaa kaiken, niin hypin taas kattoon

ämpee
Lassi

Minusta matkasuunnitelmaan pitäis sisällyttää myäs Kuningasten laakso, Egyptistä, mutta miten. Jussi sanoi ohjeistuksena, että kyllä vois ajatella myös Välimeren kautta Suetzin kanavaa pitkin Punaiselle merelle ja sieltä Indokiinaan. Sitten Panaman kanavan kautta jne.



Jos onnistuu löytämään reitin Indokiinaan (Indonesia?) niin sitten kannattaa piipahtaa Singaporessa, ja sieltä sitten Australian kautta Uuteen Seelantiin, josta sitten Tongan kautta Hawaijille, ja vasta sitten suunnata sinne Panamaan.

Panaman kanavalta kannattaa mennä ensin Karibian saaria koluamaan, ja sieltä etelän kautta atlantin yli Etelä Afrikkaan, ja sieltä sitten hiljalleen ylöspäin länsirannikkoa.

Kyytien löytäminen on vähintäänkin haasteellista.
Onnea matkaan, sitä todella tarvitaan.




Hyvä. Ihan kokreettistä haluankin. Mielikuvitelkaa kaikki, että mitä haluaisitte tälläiselta reissulta, jos ei olisi rahasta pulaa, ja aikaa olisi riitämiin. Viimeinen matka.

Yritetään nyt tälle Jussille sekä meille muillekin suunnitella oikein elämäs matka. Sellainen, joka saa olla viimeinen. Minä ainakin haluisin kiivetä Mount Everestelille

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat