Miten tulla neroksi viikossa?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

*

*http://www.teli.stadia.fi/Info/Valintakoeteht/

Olen pyrkimässä jälkihaussa lukemaan epäsuosittua materiaali ja pintakäsittelytekniikkaan nykyiseen Metropoliaan. Treenaan päättelytehtäviä koska uskon että ajattelun taidon ja luovuuden avulla saan paremmat pisteet kuin ulkoaopitun kaavakokoelmaston aivottomasta soveltamisesta, mikä kyllä ratkaisuna kiehtoisi, muttei ajan puutteen johdosta ole toteuttamiskelpoinen ratkaisu.

Ajatukseni lensi siihen malliin aluksi että piirtelin muistiinpanoja tuskissani 9-ruutuiseen neliöön mistä tuli yhtä shittiä.
Lopulta tajusin kun luovutin henkisesti , millä tarkoitan etten yritä samaa taktiikkaa uudestaan vaan kyselin mielessäni miten sen voisi muulla tavalla hoitaa.

Aivan helvetin kauan kesti tajuta se että on vain neljä potentiaalista vaihtaria A:n ja B:n istumisjärjestyssäännön mukaisesti. Minkä lisäksi, vaikka olen lukutaitoinen, en jotenkin heti tajua sitä että, jos sanotaan että A, C, H istuvat yhtä kaukana sivuseinästä S, niin ne muodostavat jonon, joka tekemäni Excel taulukon on mukaisesti ”varattu” kuvioina.

Sen jälkeen rupesin luonnostelemaan muista säännöistä seuraavia istumisjärjestyksiä.
Pelkästään siitä että E ja F istuvat peräkkäin voi päätellä etteivät kuvani kaksi ylintä ruudukkoa ole loogisesti mahdollisia.

Kysymykseni kuuluu osaako joku minua älykkäämmät ihmiset päätyä samaan johtopäätökseen ilman muistiinpanoja ja havainnollisia esimerkkejä vai teinkö juuri oikeista ”insinöörin ominaisuuksista” pohjautuvan toiminnan mukaisesti ”hyvän tyypin” menetelmällä tehtävän loppuun? Käyttäen siihen valehtelematta puoli tuntia.

-

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Rakastan kaikenlaisia pieniä ja vähän suurempiakin aivopähkinöitä ja tämä lukeituu juuri sellaisiin. Jos pitäisi antaa tälle pienelle tehtävälle arvosanan vaikeusasteen mukaan 1-5 (1 helppo - 5 vaikea) antaisin tälle 2½.
Suoritin tehtävän yksinkertaisesti kynän ja paperin avulla . Kopioin kuvan ja sen jälkeen laitoin faktat kuvion reunoille.
Esimerkiksi niin, että kun kerta oppilaat A, C ja H istuvat peräkkäin niin merkkaan kirjainsarjan ACH jokaisen pystyrivin alapuolelle, paitsi keskimmäisen, koska sillä rivillä oli jo oppilas G.
Näin tämä tehtävä ratkesi alta aikayksikön, niinkuin sanotaan

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Mesoni
Ja paljon kulutin aikaa? Ehkä 10min jos sitäkään.

Pisteet siitä sinulle!

Olen aikaisemmin kammonnut sudokuja, mutta veikkaan että jos olisin treenannut niitä aina koulu/duuni matkalla olisi tämäkin mennyt nopeammin.

Itse tekniseen suoritukseen meni multakin se kymmenen minuuttia, mutta sen että oivaltaa mitä seuraa säännöstä X ja mitä ei seuraa säännöstä X tuotti minulla vaikeuksia.

Näin kauniisti ilmaistuna ympäristö jossa kasvoin ei ollut kovin ajattelun taitoja motivoiva, vaan enneminkin "Mä tahdon riemuin Herraa ylistää" ja käskyttämisen ilmapiirin kyllästämä ja jos uskalsin kysyä miksi perkeleessä minun pitäisi Herraa ylistää niin vastaus oli, "Ymmärrät sitten taivaassa!" Ja sen kun meni sanomaan seitsemäntenä vesana tapakristillisesti,agnostisesti,ateistisesti kasvatetuille koululaisille, niin siitäkös vittuilua syntyi kun toimintaani ohjasi vielä käännä oikea poski periaate.

Toisin sanoen omaksuin periaatteen ilmiöiden havaitsemiseen että ei saa kysellä tai kyseenalaistaa pitää aina tehdä niinkuin muut sanoo tai odottaa käskyä, mikä ei kasvata oma-aloitteisuutta.

Jos toimin järkevästi niin toimin väärällä tavalla ja päinvastoin.

Olin heittopussi jolla ei ollut omaa tahtoa.

-

Vierailija

Pari minuuttia meni päässä, tosin olen niin tahdoton heittopussi, että koen hirveän vaivalloiseksi etsiä käsiini nuo Metropoliat sun muut, joihin olisi tarkoitus pyrkiä varmuuden vuoksi. (Kelajututkin huomioonottaen.)

Vierailija
Barbaari
Pari minuttia kolmannella ajatuskerralla ratkesi kun tajusi miten ratkastaan. Ois pitänyt lukea ajatuksella tehtävä kokonaan ensiksi niin olisi tajunnut ekalla.

hib
cgf
ahe

a h ja c eivät ole yhtä kaukana seinästä s, eikä i ole takarivissä..

Vierailija
fenomenologi
Barbaari
Pari minuttia kolmannella ajatuskerralla ratkesi kun tajusi miten ratkastaan. Ois pitänyt lukea ajatuksella tehtävä kokonaan ensiksi niin olisi tajunnut ekalla.

hib
cgf
ahe

a h ja c eivät ole yhtä kaukana seinästä s.

On ne, mutta h on kahdessa paikkaa Voitin.

Vierailija

Oma veikkaus

BIC
EGH s
FDA

E ja F ovat peräkkäin, mutta tehtävänanto ei kerro, miten päin.

Edit. Jaaha, joku taisikin jo päätyä samaan, mutta käänsi koko homman ylösalaisin... kuten nainen lukee karttaa?

Vierailija

siis mitä vittua..

miksi tämmönen kysytään... ?
varsinkin jos on välinenä ruutupaperi...

mi miksi k si...

ei se helvetin osaaminen tämmösiin perustu..
perkele..

mutta äijällä on potenttiaalia jo siksi
että täällä mietit moista...

pintakäsittelytekniikka.. mikä vittu se oli..

Vierailija
Fëanor
Oma veikkaus

BIC
EGH s
FDA

E ja F ovat peräkkäin, mutta tehtävänanto ei kerro, miten päin.

Edit. Jaaha, joku taisikin jo päätyä samaan, mutta käänsi koko homman ylösalaisin... kuten nainen lukee karttaa?

Tehtävässä ei kerrota kumpi on takaosa, sinulla varmaan meni oikein jos alin nelikulmio esittää opettajanpöytää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat