Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ollut hivenen ihmeissäni kuinka paljon painoa porukat nimenomaan tällä Tiede-foorumilla laittavat painoa avatarille. Mietiskellään pitkään ja hartaasti että mitähän se juuri tuo kuva oikein tarkoittaa minkä tuo ihminen tuossa on valinnut, onko kovastikin metkut mielessä ja synkät syvyydet silmien edessä pällisteltävänä kun on juuri tuollainen avatar...

Itse tykkään että avatar on minulle ensisijaisesti kirjanmerkki. Olen kauhean huono löytämään niitä kohtia joissa olen viimeksi kommentoinut ja joiden jälkeen ilmaantuneet viestit ovat uusia, joten avatarin täytyy kiinnittää sillä tavalla huomioni että osaan mieltää että tuossa se langanpää löytyy mistä pitää lähteä jatkamaan. Voimakkaat värit eivät siis välttämättä ole pahitteeksi.

Toisaalta on kiva heijastella ohimeneviä tunnelmiaan kulloisessakin avatarissa. Jotkut ihmiset varmaankin käyttävät vaikka vuosikausia yhtä ja samaa kuvaa, varsinkin jos siinä kököttää oma lärvi. Mutta itselläni oikeastaan on niin että mitä aktiivisemmin pyörin jollain foorumilla eli mitä enemmän pidän jostakin keskustelupalstasta, sitä taajempaan vaihdan avataria. Tämä sen vuoksi että kun kohdistan energiaani ja aikaani yhteen ja samaan paikkaan, on hauskaa jos kaikki on hauskaa ja vaihtelu on hauskaa. Jos taas päinvastoin avatarini pysyy pitkään samana, siitä voi päätellä ettei ko. foorumi ole ykkösmestojani ja tulee visiteerattua paikan päällä varsin harvoin.

Joskus olisi kiva ottaa todella kummallisia kuvatuksia avatariksi, mutta sitten mietityttää että profiloituuko joksikin angstiseksi teiniksi... Jotkut lukijat myös ärtyvät jos alkaa kikkailla kaiken maailman bimbojen kuvilla tai päinvastoin rumiluksilla kuten esim. naiseksi pukeutuneiden miesten kuvilla (jotka hyvin kuitenkin stemmaisivat ambivalentteihin olotiloihin kun ei jaksaisi olla oikein kumpaakaan sukupuolta ensisijaisesti).

Mitäpä mielipuolta avatareista?

Sivut

Kommentit (117)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Lähinnä samoissa mietteissä minäkin. Tekisi mieli vaihdella mutta ei viitsi, muut ärsyyntyisivät. Lisäksi mielestäni on parempi jos sama avatar säilyisi edes suht pitkään jotta oppisi tunnistamaan kirjoittajia paremmin. Se olisi vähän sama juttu kuin ulkonäkö, näkee heti että aa tuo kirjoittaa nyt. Ja kaikki assosiaatiot ja ajatukset henkilöstä painuisivat tuohon avatariin. Kun avataria vaihtaa, vaikuttaa helposti kuin koko kirjoittaja olisi vaihtanut persoonallisuuttaan ja olemustaan. Toisaalta se voi olla ihan ok:kin jos haluaa nimenomaan olla enemmänkin joku satunnainen kirjoittelija eikä halua saada tiettyä asemaa foorumilla.

くそっ!

Vierailija

Se joka väittää että avatarella ei ole vaikutusta nickistä syntyneisiin mielikuviin, valehtelee. Kaikki eivät jaksa välttämättä miettiä sen kummemmin valintaansa, kyse on joko mielikuvituksen puutteesta, tai pelkästä laiskuudesta. Tämäkin kuvastaa omalla tavallaan käyttäjäänsä. Mikään ei ole kuitenkaan hirvittävämpää kuin se, että avatar on täysin ristiriidassa henkilön muun tuotannon kanssa.

Avatar merkitsee enemmän kuin tuhat sanaa - se tiivistää yhteen elämänkatsomuksesi, toiveesi ja haaveesi samalla kertaa. Kuvat representoivat aina jotain suurempaa kokonaisuutta; yhdistyneenä persoonaasi, syntyy esteettinen elämys - hengen inkarnaatio. (vrt. sanskriitin kielen sana) En voi käsittää kuinka ihmiset voivat valita jonkin täysin merkityksettömän kuvan itseään edustamaan.

Edellisen avataren valintaan kului useita päiviä ja monta tuskaista tuntia. Tämä nykyinen ei vielä täysin miellytä minua, mutta se saa toistaiseksi kelvata. Avataressani on yksi vika: se on tunnettu muista konteksteista, tämä voi vääristää hieman tulkintaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Echi
Avatar merkitsee enemmän kuin tuhat sanaa - se tiivistää yhteen elämänkatsomuksesi, toiveesi ja haaveesi samalla kertaa.

No, itse en avatarille antaisi noin suurta merkitystä. Jotain se toki kertoo kirjoittajasta, omalla kohdallani lähinnä musiikkimausta, kuva itsessäänkin on mielestäni upea. Mummohan tuossa taannoin kertoi Sophia Loren- ja Justiina-avatariensa vaikuttaneen muiden kirjoittajien suhtautumiseen hänen viesteihinsä.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Oman lähtökohtani puitteissa avataren tulee puolustaa ensisijaisesti funktiota. Tällöin tarkoitus pyhittää keinot.

Oma avatareni edustaa netissä käytävää verbaalista vuorovaikutusta, tieteellisesti katsoen ei niin vakavasssa hengessä sikäli mitä hymiö ylipäätään tekstin lomassa merkitsee. Ristiriita taitanee olla ilmeinen. Hymiö yhdessä (mielikuvituksellisen ) nimimerkkini kanssa, piirtää kuvaa tasapaksusta ja lukijaansa palkitsemattomasta pätemisen tarpeesta, joka tulostuu ihmisen sisäänpäin kääntyneisyyden mestariteokseksi, jota sitten allekirjoittajan lisäksi muutama muu toivonsa heittänyttä jaksaa joskus puhtaasta myötätunnostaan ihmetellä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Avatar vaikuttaa mielikuviin uudesta kirjoittajasta. Vähitellen kirjoittajan teksteistä muotoutuu se vahvin tulkinta, mitä lajia kirjoittaja on. Paljon viestejä lähettäneen vakiintuneen foorumilaisen avataret menettävät merkitystään. Vaikka Neutroni tai Neonomide eivät ainakaan minun silmissä enää muuttuisi olisi avatarena millainen kääkkiäinen tahansa.

Mielipiteenäni sanon, että Echin uusi avatar ei anna enää spontaania mielikuvaa. Avatar ikään kuin laskelmoidusti yrittää johtaa mielikuvaa johonkin, eikä anna sen vain vapaasti syntyä.

Vierailija

Itselläni oli pitkään kuvaton tunnus. Sitten sain kovan väännön jälkeen tuunattua tuon. En hevillä vaihda. Ei se minua kuvaa, mutta siinä on lempiväriäni.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Itse piirsin hienon avatareni. Sitä myöten on persoonallisempikin, kun on aivan itse omilla herkillä kätösillä tehnyt ahkerasti hienon kuvan.

Harmittavan harvat kyllä tekevät oman avattaren. Helpompi myöskin muistaa ihmisiä kun on joku kiva avatari kun voi yhdistää sitten helposti sen tyypin siihen kuvaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Toopen avatar antaa minusta jännän mielikuvan kun se yhdistetään kirjoittajan nikkiin.

Ronron on jo ihan tunnettu kirjoittaja palstalla, joten nikin vaihto onnistuisi helposti.

Itseäni hieman vituttaa jo nikkini valinta, vaikka arvelin sen kuvastavan hyvin itseäni ainakin oikeassa elämässä ja elintavoissani. Ja suhteessa näihin muihin palstalaisiin.

Oman avatareni idea on lähtöisin darkangel tv-sarjasta jossa se äijä kaappasi tv-lähetyksiä ja kertoili kansalle syntyjä syviä. Suosikkisarjani jossa oli loistavia persoonia valittu näyttelijöiksi. Itselläni on kuitenkin ehkä aika mielenkiintoinen persoonallisuus ja samankaltaista persoonaa oli käytetty parissakin roolissa johon koin itse samaistuvani.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Barbaari
Toopen avatar antaa minusta jännän mielikuvan kun se yhdistetään kirjoittajan nikkiin.
...
Itseäni hieman vituttaa jo nikkini valinta, vaikka arvelin sen kuvastavan hyvin itseäni ainakin oikeassa elämässä ja elintavoissani. Ja suhteessa näihin muihin palstalaisiin.

Meitä ehkä yhdistää tuo nimimerkki ja sen helppo yhdistettävyys tiettyihin luonteenpiirteisiin. Oma nimimerkkini juontuu etunimestäni ja se oli jonkin aikaa lapsena lempinimeni. Harkitsen kyllä vakavasti sen vaihtamista.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
anomalia

Mielipiteenäni sanon, että Echin uusi avatar ei anna enää spontaania mielikuvaa. Avatar ikään kuin laskelmoidusti yrittää johtaa mielikuvaa johonkin, eikä anna sen vain vapaasti syntyä.

Olet ehkä oikeassa. Se ei tunnu vielä oikein luonnolliselta. Syynä vaihtoon on se että palasin takaisin lapsuuteni maisemiin, halusin kunnioittaa erästä nostalgista hahmoa. En aikonutkaan säilyttää tätä nykyistä avatarta kovin pitkään, mutta kuten jo kirjoitin, saa vähäksi aikaa kelvata. Toimikoon se tribuuttina.

Vierailija

Kyllähän siinä melkoinen tovi vierähtää persiellä penkissä kun lähden haeskelemaan uutta avataria, eli ihan mikä tahansa lärväke ei minullekaan kelpaa. Useimmat kuvat olen hakenut täältä

http://avatars.jurko.net/

koska siellä niitä on vaan niin himpskatisti. Ärsyttävintä avatarin vaihdossa on koon justeeraus. Suurin osa foorumeista kuitenkin sallii vain 80 x 80 pikselin kuvakoon, joten jokaista kuvaa joutuu säätämään ja sen myötä lopputulos voikin olla kokoa nuppineula joka ei tietenkään näytä oikein miltään. Inhottaa kun joutuu rajoittamaan mahdollisten kuvien valikoimaa tästä syystä. Mutta ymmärrettävää toki ettei foorumi voi tallennella mitään jättikokoisia kuvia tiedostoihinsa.

Vierailija

Voisi olla aika vinkeää heittää tässäkin ketjussa erilaisia kuvia kehiin ja porukat funtsisivat millaisia mielleyhtymiä kuvat herättävät?

Minulla on viehtymys mustatukkaisiin leideihin, koska koen että sielussani olen oikeasti tumma (enkä tällainen perisuomalainen haalea pallinaama). Tämä kuva jota joskus olen käyttänyt saattaa kyllä olla vähän turhan ärsyttävä...?

Äkki-imelän lempeä nimittäin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Qadesha
Mutta ymmärrettävää toki ettei foorumi voi tallennella mitään jättikokoisia kuvia tiedostoihinsa.

No eipä se kuitenkaan taida olla perimmäisin syy miksei siitä isompia avatareita saa tehdä, vaan se että luettavuus kärsisi liikaa jos ihmiset saisivat tunkea niitä isoja kuvia tänne.
Rajoitukset ovat hyvät, myöskin painorajoitus että pikselikooltaan on sopiva. Myöskin animoidut kuvat häiritsevät luettavuutta aikalailla jos on kovin räikeä, ja hyvin rajattu painokoko estää niiden laittamisen tänne.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Qadesha
Voisi olla aika vinkeää heittää tässäkin ketjussa erilaisia kuvia kehiin ja porukat funtsisivat millaisia mielleyhtymiä kuvat herättävät?

Minulla on viehtymys mustatukkaisiin leideihin, koska koen että sielussani olen oikeasti tumma (enkä tällainen perisuomalainen haalea pallinaama). Tämä kuva jota joskus olen käyttänyt saattaa kyllä olla vähän turhan ärsyttävä...?

Äkki-imelän lempeä nimittäin.

En tiedä, ei ole mitenkään ärsyttävä, ei ainakaan ulkonäöllisesti. En sitten tiedä onko joku tunnettu henkilö jolla olisi jotain häiritsevää latausta. Kasvot saisi olla isommat.

Avataren pitäisi kuvata henkilön persoonaa jotenkin. Vaikka suosikkinäyttelijäsi kuvia joita vaihtelet.

Kokeile "Amelien" kuvaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat