Seuraa 
Viestejä45973

Mulla oli aika pitkäänki ongelmia että jos olin nukkunut väärässä asennossa esim niin ku heräsin niin oli toinen korva joksenkin tukossa. Kokeilin perinteisillä "vaikkupoistimilla" ( en tiiä mikä niitten nimi on ) ottaa vaikkua pois mutta huomasin että korva vaan meni enemmän tukkoon. Eli siis se paino vaan sen vaikun syvemmälle.
Kokeilin tänään että otin hammastikun ja varovasti korvan sisään. Ohhoh ratina vaan kuulu. Sit kirurgin tarkasti vaan räpläsin sitä pois ja päätäni pidin kallellaan.
Autto! Nyt kuulen täydellisesti ja sain sikana kuivunuttä vaikkua pois:) Kannattaa kokeilla

Sivut

Kommentit (26)

ei tod. kannata sörkkiä korvan sisään terävällä tikulla. Lämpimän veden kaataminen korvaan (makuuasennossa ?) ja hetken liotus pitäisi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662

Itsekkin putsaan korvani koktail tikulla. Tosi hyviä siihen hommaan kun ovat teräviä, eikä taida edes yltää tärykalvoille asti, ovathan ne kuitenkin aika syvällä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

No kyllä cocktailtikku yltää helposti tärykalvoon mutta se vaan pitää ottaa tosi varovasti. Sen tuntee sillä tikulla helposti mikä on vaikkua..tai oikeastaan kuulee eikä tunne.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
nuubi
No kyllä cocktailtikku yltää helposti tärykalvoon mutta se vaan pitää ottaa tosi varovasti. Sen tuntee sillä tikulla helposti mikä on vaikkua..tai oikeastaan kuulee eikä tunne.

Kuinkahan syvällä se tärykalvo on? Oikeanpuoleista korvaa en pysty niin hyvin sillä putsaamaan, kun jostakin syystä sitä korvaa tökkiessään alkaa koskemaan ja oksettamaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

jpv
ei tod. kannata sörkkiä korvan sisään terävällä tikulla. Lämpimän veden kaataminen korvaan (makuuasennossa ?) ja hetken liotus pitäisi auttaa.

Joo. Ja mitä kuumempaa vettä sen paremmin lähtee. Sellainen englantilaistyyppinen teepannu, joka viheltää on hyvä. Auttaa havainnointia kun pitää korvakuulolta kohistaa..
Miksei pannukahvikin toimisi!(?) Ainaskin piristää.

salai
Seuraa 
Viestejä8278
Qadesha
Voi tsiisus kraistus mitä juttuja.

Tutulleni oli lääkäri sanonut ettei korvaan saa työntää mitään k*rpää pienempää kapistusta. En ole tietoinen mitä nimikettä lääkäri käytti, tutun kautta kun kaikki tapaa hivenen kansanomaistua...

Taisi olla tutullasi vaikkua korvissa . . . korvaa ei saa kaivaa millään kyynärpäätä pienemmällä esineellä . . . tai sitten pesemätön mielikuvitus.

Removax-paketissa olevalla kumispruutalla parin viikon välein lämmintä vettä korviin, niin ei tukkeennu.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sain nuorempana mennä terveyskeskukseen korvan takia... en muista mikä oli ongelmana.. mutta muistan että se terveystäti sano että valitettavasti mun on puhkaistava sun tärykalvo/tai joku ihmeen se puhkas ainaki... en muista ihan tarkalleen olikse tärykalvo minkä se puhkas mutta muistan että se teki ihan VVVVV kipeetä ja rupesin itkee.. no se siitä.

Juu kyl se joku korvan puhistus tais kans olla.. muistan ku se jollain ruiskulla missä oli vettä ruiskutti korvaan ja vahaa tuli..
helvetti muisti menny en muista olikse just sillä kerralla vai joku muu kerta.. noh olin kuitenki ala-asteella sen tiiän.

Ei käsittääkseni tuota vaikkua kannata muutoin poistaa kuin desinfioidulla nesteellä huuhtelemalla, tai mitäs ne sairaalassa käyttää etanolin ja veden(?) yhdistelmää. Itsellä oli ennen tapana putsailla näillä pumpulipuikoilla korvia, ja nykyisellään korvakäytävät ovat ärtyneet sen takia niin pahaksi että esim. flunssan aikana ei kärsi edes kraanavettä päästä juurikaan korvaan kun korvakäytävä jo tulehtuu ja turpoaa umpeen.

Jotenka en suosittele niitä kotikonsteja kovinkaan paljon, ellei sitten jollain tälläisellä annosteluruiskulla ruiskuta kiehautettua vettä, jolloin enimmät mikrobit luulis kuolleen.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
salai
korvaa ei saa kaivaa millään kyynärpäätä pienemmällä esineellä . . .

Useimmat korvatulpat, jotka työnnetään korvakäytävään, ovat ohuempia kuin kyynärpää. Onneksi. Vaan uimassa kun käytte säännöllisesti niin korvakäytävät likoavat puhtaiksi kyllä.

Pumpulipuikkoa käytän itse ihan korvakäytävässä asti, mutta kostutan sen ennen käyttöä, jotta se ärsyttäisi korvakäytävää vähemmän. Tämä onnistuu omalta kohdaltani ongelmitta sillä korvakäytäväni ovat suorat ja riittävän avarat jotta pumpulipuikon pää ei työnnä vahaa syvemmälle korvakäytävään, vaan mahtuu kulkemaan keskeltä ottamatta kontaktia. Jos olisi yhtään ahtaammat, en kaivelisi. ( jeesustelut homman vaarallisuudesta > dev.null )

Kaukoidässä korvien kaivelu tikulla on jo wanha perinne.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ear_pick

Tuon mukaan aasialaisten korvavaha on kuivaa siinä missä eurooppalaisten ja afrikkalaisten tuote on tahmaista. Kaikkee sitä oppii.

Tässä on oikea teknofiikin korvankaivelijan unelma:
http://www.scope-eye.com/scopeeye/scopeeye.htm
http://japundit.com/archives/2005/02/19/159/

... ja toinen malli:
http://item.rakuten.co.jp/loupe-studio/scope-gl/

Korviin ei saa mennä kyynärpäätä tai etusormea pienemmällä välineellä. Korva-aukon suulta vaikun voi poistaa vanupuikolla tai paperilla. Korvakäytävän limakalvot vaurioituvat myös herkästi, eli ei pelkästään tärykalvon puhkaisun pelon vuoksi korvakäytävään saa mennä millään välineellä.

Cubemon
Seuraavan videon ei ole tarkoitus olla mikään kuvotus- tai pelotteluvideo, vaan tieteellisen maailmankuvan ja korvahygiean syventämistä edistävä opetuspätkä:

http://www.youtube.com/watch?v=uxMuOE28HjM[/quote]

Mielenkiintoinen video. Noin suuren tukoksen irti ottaminen mekaanisesti on korvakäytävän limakalvoille "vaarallista". Lämmintä vettäkän korvakäytävään ei kannata laittaa, sillä vaikku turpoaa veden vaikutuksesta.

Eli vahanpehmitys tippoja korviin esim. Remowaxia. Jonka jälkeen korvien huuhteluaika oman alueen terveydenhoitajalle. Korvat huuhdotaan raanavedellä, jos korvakäytävät ovat "siistit" Jos ne ovat punoittavat, tulehtuneet.. Niin steriilillä vedellä pelkästään (tai lääkepirtun ja aqua steril:in sekoituksella. Yleensäkin korvakäytävätulehdusten hoitona on ollut tämä joka on kantaa nimeä fifty-fifty. (Lääkäri vaan antaa huikkaa ohjeen että huuhdotaan fifty-fiftyllä.) Virallinen suositus korvakäytävien huuhdotaan on steriilivesi, eli ei kannata säikähtää jos joku ei raanasta otakaan vettä. Helsingin alueella ainakin olen havainnut terveysasemien välillä jonkin asteista kilpailuakin, ehkä. Yhdellä terveysasemalla pidetään suuressa ämpärissä lämmintä vettä jossa lämmitetään steriilivesipullot. Ja päivänmittaan lämmintä vettä lisäillään. Isohko työ, sikäli että korvahuuhteluja on harvahkosti ja kukaan ei ole vielä kertonut että raanavesihuuhdonnan jälkeen olisi (ainakaan omalla kohdallani) ilmaantunut korvatulehduksia.

Kun vaikku on pois korvista niin Ceridal-öljyä kannattaa laittaa 1 krt/vko korvakäytäviin, niin vaikku (toisilla) pysyy juoksevana ja tulee "yksin" pois korvista

Ilmeestä päätellen tämä tytsy on tunkenut toisen samanlaisen vehkeen toiseenkin päähän ?

Kansanperinteen mukaan itse ei pidä mennä korvaan laittamaan mitään tätä pienenpää.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
sapetix
Ilmeestä päätellen tämä tytsy on tunkenut toisen samanlaisen vehkeen toiseenkin päähän ?

Kansanperinteen mukaan itse ei pidä mennä korvaan laittamaan mitään tätä pienenpää. [oravakuva]

Häntä pannaan toiseen korvaan?

(vastaukseksi molempiin)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat